• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Idee: Nationaliteit bij steden

Ik kreeg laatst het idee om nationaliteiten voor steden in te voeren.

Je krijgt dan 4 nationaliteiten die mogelijk zijn (voornamelijk koloniale grootmachten) zoals Engeland, Spanje, Portugal en de Indianen. De nationaliteit voor de stad is aan het begin al bepaald en zal er zo uit zien:

Als je met je muis over de stad gaat zal ook de vlag van de nationaliteit te zien zijn (die van Indianen moet ik nog wat op verzinnen)
Screentje


Dit idee past ook mooi bij het begin van een wereld waarbij iedereen in het westen begint en je dus echt koloniseert.


Elke nationaliteit zal een specifiek gebouw in de stad krijgen om uit te bouwen. De rest blijft hetzelfde.

voorbeeld
De Spanjaarden krijgen een paardenmenner. Hier kan je voor een X aantal $ één procent snelheid bij je paard toevoegen (Maximaal 50% te verhogen). Je bent je paard dan een aantal minuten/uren kwijt.
plaats gebouw:



Ik zal eerst de reacties afwachten en als het goed is zal ik het verder uitwerken.

Let Op:
Je kan nog altijd als je bijvoorbeeld in een Engelse stad zit andere Engelse steden aanvallen.
Je bent niet gebonden aan 1 nationaliteit, je kan ook een Engelse en een Spaanse stad

De screentjes zijn niet hoe het er echt uit komt te zien. Dit zal allemaal nog veranderd worden. Het is dus alleen voor het idee.
 

DeletedUser3244

Zeer goed idee! Dan krijg je echt een beetje groepen in het spel. Misschien is het ook handig te kunnen kiezen welke nationaliteit je wil en dan kan je ook voor Geen nationaliteit kiezen :p verder een zeer goed en uitgewerkt idee!
 

DeletedUser

Je haalt de woorden uit mijn mond. :D:D
Ik wilde ook net hier iets gaan opzetten met een verschil tussen cowboys en indianen.
Maar ik kon het gewoon ff niet uitwerken. Had er het geduld niet voor. :rolleyes:
En ik ben hier het volop mee eens. Indianen krijgen dan weer meer met mustangs en indanenset ofzo. De amerikane een sherrif kantoor. Maar bij indanen heb je geen huizen maar hutten of tenten! dat zou echt mooi zijn. :rolleyes:
 

DeletedUser3244

Misschien is het ook een goed idee om de cowboys toe tevoegen ipv geen nationaliteit ;) Cowboys zijn vaak alleen etc :p
 

DeletedUser

Misschien is het ook een goed idee om de cowboys toe tevoegen ipv geen nationaliteit ;) Cowboys zijn vaak alleen etc :p

Ja dat is Goed! :)
En als dit komt ben ik ongetwijfeld indiaan.
Zij hebben gewoon het recht op het westerse land. :rolleyes:
 

DeletedUser5740

zeer goed idee leuk om te hebben.
Maar ik vind dat je allemaal landen moet doen.
want ik vind het een schande dat Laos er niet tussen zit bijvoorbeeld.
 

DeletedUser

wauw ziet er leuk uit, go for indians:D;) ooopss I mean native american :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

wauw ziet er leuk uit, go for indians:D;)

Inderdaad. De indianen ownen.
1 ding. Er moet wel voor gezorgd worden dat een bepaald ras uisterft. :rolleyes:
Ik vind dat je bij je karakter moet kunnen kiezen welk ras je neemt. Maar dan moeten er meer plaatjes komen.


Indianen - Avonturier:
M - Indiaan.
V - Indiaanse.

Indianen - Duellant:
M - Boogschutter
V - Boogschutster

Indianen - Arbeider


Enz... Zo maar door :rolleyes:
 

DeletedUser

Volgens mij is het spel op het moment dat het koloniseren al ruimschoots achter de rug was. Je had op dit moment alleen de confederatie en de unie. Zoals iedereen weet is de confederatie na een zeer bloedige burgeroorlog omgevallen. Het lijkt mij dus niet echt logisch om landen er in te gaan betrekken. Wel zou er iets gedaan kunnen worden met de confederatie, de unie, indianen en de mexicanen. maar dan zou er wel wat moeten veranderen en de developers hebben al een keer aangegeven geen cowboy - indianen spelletje ervan te willen maken.
 

DeletedUser

niet spanje en amerika idd.
Maar nu je het over unie en convederatie heb,
Zou het niet een optie zijn met dat forten. Dat de ene helft van Unie is en de andere van convederatie.
Dan als je een van die vlaggen draagt krijg je bonussen voor het fortgevecht? :rolleyes:
 
Ik kwam alleen op het idee van die landen, aangezien je met het begin van een wereld nog wel echt allemaal aan het westen begint. En het dus het begin van de kolonisatie symboliseert. Unie/Confederatie zou ook een mooi idee zijn.
 

DeletedUser

of je begint eerst met kolonisatie en dan kan je daarna naar de unie
 

DeletedUser

Ik weet niet of het in te bouwen is. Ook met je kijken of het wel iets tevoegd. ga je dan weer andere bonussen toevoegen etc. Het is wel een idee maar ik betwijfel of de developers er iets mee zullen doen.
 

DeletedUser

stadsgroep

waarom geen nederland.
denk eens aan de VOC de grootste handelbedrijf ooit in de wereld.
door nederland geschicht.
 
Bovenaan