1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie
  2. Ervaar je een probleem in of met het spel? Laten we dat samen goed oplossen!
    Kijk eerst of het probleem al gemeld is. Zo niet, volg dan deze stappen om je probleem te melden.
    Ontzet Notitie

Eerst lezen Hoe meld ik een bug?

Discussie in 'Sheriffskantoor' gestart door Kroenuh, 13. okt 2016.

Deel deze pagina

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kroenuh

    Kroenuh Community Manager

    Lid sinds:
    18. okt 2008
    Berichten:
    884
    Leuk Bevonden:
    69
    Hoe meld ik een bug?

    Beste spelers,

    Allereerst bedankt dat je de tijd neemt om fouten te melden die je in het spel bent tegengekomen. Dit helpt ons het spel te verbeteren.

    Wanneer je fouten/bugs meldt, zorg er dan a.u.b. voor dat het uitgesloten is dat probleem lokaal ligt. Dit doe je door stap 1 te volgen. Gebruik vervolgens een van de templates zoals omschreven in stap 2. Je kunt hem simpelweg kopiƫren en plakken en invullen naar jouw specifieke probleem.

    Waarom is dit nodig?
    Je kunt je misschien voorstellen dat de ontwikkelaars uit moeten kunnen gaan van een exacte omschrijving van een probleem. Zonder dat, kan het probleem mogelijkerwijs niet worden gevonden en neemt het daardoor veel meer tijd en communicatie in beslag dan nodig is. Zij kunnen het snelst werken aan de hand van een volledig ingevuld template en daar hebben we uiteindelijk allemaal baat bij:
    • De community, omdat alle informatie direct in de eerste post beschikbaar is en de moderators daardoor niet hoeven te blijven vragen om meer informatie;
    • Het The West.nl team, omdat zij het probleem makkelijk kunnen reproduceren en doorsturen naar de spelontwikkelaars;
    • De spelontwikkelaars, omdat zij het probleem makkelijk kunnen identificeren en daardoor sneller kunnen oplossen.
    Mocht je dus een fout gaan melden, neem dan alsjeblieft even de tijd om dit topic door te lezen en de stappen hieronder in chronologische volgorde te doorlopen, voor een goede en snelle afwerking.

    Inhoudsopgave
    Stap 1: Fouten zelf proberen op te lossen en lokale problemen uitsluiten
    Stap 2: De fout correct en volledig melden​

    Nogmaals hartelijk dank voor je medewerking en natuurlijk nog veel speelplezier verder met The West!

    Met vriendelijke groet,
    Jullie The West.nl team
     
  2. Kroenuh

    Kroenuh Community Manager

    Lid sinds:
    18. okt 2008
    Berichten:
    884
    Leuk Bevonden:
    69
    Stap 1: Fouten zelf proberen op te lossen en lokale problemen uitsluiten

    Het kan zijn dat het probleem zich lokaal (binnen jouw internetbrowser of computer) voordoet. Dit betekent simpel gezegd dat alleen jij er last van hebt. Dergelijke fouten kun je veelal zelf oplossen. Onderstaande stappen beschrijven enkele mogelijkheden hoe je dit kunt doen.

    1.1: Je internetpagina vernieuwen
    Veel problemen kunnen verholpen worden door de internetpagina te vernieuwen. Je kan dit doen door CTRL + F5 in te drukken. Je spel / pagina tijdens het spelen regelmatig vernieuwen kan er tevens voor zorgen dat bepaalde weergaveproblemen uitblijven.

    1.2: Legen van browser cache geheugen
    Je internetbrowser slaat afbeeldingen en gegevens van The West op om zo sneller de pagina's (en dus het spel) te kunnen laden. Hierdoor kan het zo zijn dat (nieuwe) spelonderdelen niet correct worden meegenomen dan wel weergegeven. Het legen van je browser cache kan dit probleem mogelijk oplossen.
    1. Druk in je browser de volgende knoppencombinatie in: control + shirt + delete;
    2. Vink cache (afbeeldingen, bestanden, etc.) aan over de hele periode / vanaf begin;
    3. Klik op legen;
    4. Vernieuw de pagina.
    1.3: Meld je opnieuw aan
    Meld je af en meld je vervolgens opnieuw aan. Mogelijk is hiermee het probleem opgelost.

    1.4: Externe scripts voor The West uitschakelen
    Hoe meer extensies, plug-ins, scripts en dergelijke je hebt lopen, hoe waarschijnlijker het wordt dat enkelen daarvan zorgen voor conflicten met het standaard spelaanbod. Door deze eens uit te schakelen kunnen veel weergaveproblemen verholpen worden.

    1.5: Update je internetbrowser
    Mogelijk heb je niet meer de recentste versie van je browser. Kijk eens rond of er geen nieuwe updates en/of een volledig nieuwe versie te vinden is.

    1.6: Probeer een andere internetbrowser
    Deze stap spreekt min of meer voor zich. Bij voorkeur gebruik je browser Firefox of Chrome. Op andere browsers zal het spel hoogstwaarschijnlijk ook wel werken, maar mogelijk minder vlot.

    1.7: Andere computer proberen
    Deze stap spreekt min of meer voor zich. Vindt het probleem hier ook plaats?

    Is je probleem nog steeds niet opgelost na het volgen van bovenstaande stappen, volg dan stap 2.
     
    Laatst bewerkt: 13. okt 2016
  3. Kroenuh

    Kroenuh Community Manager

    Lid sinds:
    18. okt 2008
    Berichten:
    884
    Leuk Bevonden:
    69
    Stap 2: De fout correct en volledig melden

    Heb je alle hierboven beschreven stappen doorlopen, maar blijven de problemen toch aanhouden? Dan kun je het in hier melden als 'bug'. Wij onderzoeken vervolgens in welke mate we ze kunnen verhelpen. Belangrijk: Om het verloop overzichtelijk te houden, graag slechts 1 bug per topic melden!

    Gebruik het volgende 'templates' om je probleem met alle nodige details aan ons te melden:

    ------------------------

    (!) Je vindt je browserversie in je menu onder instellingen of onder help --> over.

    ------------------------

    Gelieve bovenstaande templates te gebruiken om je melding door te geven. Op deze manier zijn we zeker dat we reeds zoveel mogelijk informatie hebben. Indien we toch nog extra informatie nodig hebben dan zullen we je deze vragen.

    Je kunt je melding aan ons doorgeven door een nieuw onderwerp aan te maken in dit forumonderdeel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.