• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het Grote Bidden Topic

Hallo allemaal!

op verzoek van verschillende spelers open ik hierbij een topic dat helemaal gewijd wordt aan het onderwerp "Bidden". De bedoeling van dit topic is om alle topics verspreid over het hele forum in de toekomst te voorkomen en de discussie over bidden in één topic te houden. :)

In het verleden zijn er meer soortgelijke topics geweest, maar die draaiden meestal uit op niks, of op spam. Als dat het geval is met dit topic, zal ik het sluiten. :)

Voor we beginnen, echter, zijn er een aantal dingetjes waar even op gelet moet worden:

  • Dit is een topic over bidden, zoals je ziet, zorg dus ook dat het hier aan het eind van het topic dus nog steeds over gaat.
  • De eerste die over roze olifantjes (of andere kleurvarianten) begint, kan een strafpunt voor spam tegemoet zien.
  • Posts als "Bidden doet niks want dan hadden de devs het wel gezegd" zijn net zo erg spam als de olifantjes, dus ook deze zie ik hier liever niet. :)
  • Houd het netjes en beleefd.
  • Het gaat over het bidden in het spel, niet in het echte leven. (Voordat er hier een hele religieuze battle ontstaat! :p Je weet immers maar nooit...)

Volgens mij is dat het wel zo ongeveer. Laten we deze discussie (opnieuw) gaan houden! :)
 

DeletedUser

ik weet bijna zeker dat bidden wel degelijk een gunstig gevolg heeft, maar ik weet niet wat.
wat ik wel weet is dat bidden niet heel veel uitmaakt bij het uitbouwen van een stad (zeker niet als de uitbouwer de enige is die bid), want ik bid namenlijk altijd voor ik een gebouw uitbouw op w1 (ben daar nr2 bouwer) en toch krijg ik vaak bij bijv de geweermaker roestige wapens (dit komt niet door mijn lage motivatie, want ik bouw uit met minstens 90 motivatie)
 
Zelf denk ik dat bidden niet veel helpt. En zeker niet met het uitbouwen van de stad, zelf namelijk veel steden gebouwd en bij de ene stad wel bidden voor het uitbouwen en bij de andere stad weer niet. Veel verschil zat er niet tussen beide steden, waardoor ik dus tot deze conclusie ben gekomen.

Bidden heeft echter wel een nut, waaarom zou anders de slaapkopset +1 bidden geven? Het nut van bidden is alleen nog nooit achterhaald, en aangezien de devs niks loslaten zullen we het nooit precies weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Blauwe Olifantjes?

Zelf denk ik dat bidden niet veel helpt. En zeker niet met het uitbouwen van de stad, zelf namelijk veel steden gebouwd en bij de ene stad wel bidden voor het uitbouwen en bij de andere stad weer niet. Veel verschil zat er niet tussen beide steden, waardoor ik dus tot deze conclusie ben gekomen.

Bidden heeft echter wel een nut, waaarom zou anders de slaapkopset +1 bidden geven? Het nut van bidden is alleen nog nooit achterhaald, en aangezien de devs niks loslaten zullen we het nooit precies weten.

Dat +1 bidden is volgens mij gewoon een grapje van de devs :p, want ik ben nog altijd van mening dat bidden helemaal geen nut heeft. Zowel niet op het vinden van voorwerpen of producten bij arbeiden als betere voorwerpen krijgen na stadsuitbouw.
 
Dat +1 bidden is volgens mij gewoon een grapje van de devs :p, want ik ben nog altijd van mening dat bidden helemaal geen nut heeft. Zowel niet op het vinden van voorwerpen of producten bij arbeiden als betere voorwerpen krijgen na stadsuitbouw.

Mag ik vragen waarom je dat vindt? :) Waar baseer je het op? :)
 

DeletedUser9872

ik heb 87 uur lijken bestelen gedaan nooit iets gevonden

dan denk ik laat ik maar eens wat bidden (ik bid 10 keer) EN:
!!!!!ik vind iets van verkoopwaarde 1000$!!!!
toeval of niet?
 

DeletedUser

ik denk dat bidden niet echt effect heeft op de vindkans van voorwerpen

op W1 ben ik zoveel mogelijk medailles aan het halen op lvl 1 (jaja, ik moest mufmuf gewoon nadoen ^^) en ik bid echt wel veel, minstens 15 keer voordat ik 4 uurtjes ga hengelen (0% EP) en ik vind net zo veel als op W5 waar ik bijna nooit bid

maar ik denk dat het wel invloed heeft met de stadsuitbouw voor betere voorwerpen te krijgen :cool:
 

DeletedUser

ik heb 87 uur lijken bestelen gedaan nooit iets gevonden

dan denk ik laat ik maar eens wat bidden (ik bid 10 keer) EN:
!!!!!ik vind iets van verkoopwaarde 1000$!!!!
toeval of niet?

Of het toeval is of niet?
Daar kan je lang over discussiëren, maar voor mij is het toeval.
 

DeletedUser

Ik denk eerder dat bidden een geluksfactor bevat van (-1 tot 1 bvb) wat kan helpen of tegenwerken bij vinden van stuff maar dat is enkel gissen ;)
 

DeletedUser

misschien heeft bidden wel een nut, je moet misschien die speciale medailles hebben om opdrachten te krijgen ....
 

DeletedUser

het feest dagen set geeft 2% geluk erbij maar dat merk je niet
dus als we dat niet zouden weten dat zouden we er ook nooit zelf achter gekomen zijn

stel dat bidden 'iets' doet en daarbij zorgt voor 1% extra dan is het onmogelijk vast te stellen of bidden iets doet en zo ja wat

dus voor mij staat 1% of 2% gelijk met niets en dus bid ik niet
 
misschien heeft bidden wel een nut, je moet misschien die speciale medailles hebben om opdrachten te krijgen ....

Van de medailles is vanaf het begin af aan al gezegd dat ze niks doen. :) Dat er met die medailles een nieuwe opdracht zou komen is voor mij dan ook uitgesloten. :)
 

DeletedUser

ik heb 87 uur lijken bestelen gedaan nooit iets gevonden

dan denk ik laat ik maar eens wat bidden (ik bid 10 keer) EN:
!!!!!ik vind iets van verkoopwaarde 1000$!!!!
toeval of niet?

toeval

je hebt gewoon heel veel pech gehad :p
 

DeletedUser

natuurlijk doet bidden wel iets bende ongelovigen :D we zitten hier niet in het echte leven hoor! daar doet dat idd niets... :p maar in dit spel heeft het zeker wel een nut ;) ik kan jullie natuurlijk ook niet met 100% zekerheid zeggen wat het doet, maar zover ik heb gemerkt (uit ervaring) helpt het zeker wel bij het uitbouwen etc :)
En zoals hierboven iemand zei denk ik idd dat het ook een negatief effect kan hebben, dat je bijvoorbeeld +1 kan hebben = geluk, of -1 geen geluk... of gewoon niets...

daarom heeft veel na elkaar bidden niet altijd een gunstig effect... omdat een nieuwe bidbeurt je weer bij af kan brengen etc...

en stel je hebt dan een gunstige bidbeurt dan heb je gewoon meer kans om betere voorwerpen te hebben in de shops of betere voorwerpen te vinden bij arbeiden ALS je iets vind natuurlijk :p want de vindkans beinvloed het in ieder geval op geen enkele manier :)

meer is er volgens mij niet aan
 

DeletedUser

ik weet wel dat je idd niet te vaak achter elkaar moet bidden, want dan brengt het niet zvoeel geluk :p

zelf weet ik natuurlijk ook niet of het wel of geen effect heeft, maar ik denk van wel en ga er ook vanuit. en anders nog, wat kan dat kwartiertje elke ochtend nou schelen? :D

liever elke dag een kwartier extra kwijt en de kans t ehebben dat je een leuke bonus hebt, dan dat je er later achter komt dat je eigenlijk ook het best had kunnen bidden.

en de medailes zijn natuurlijk ook wel weer leuk mee genomen.

over het negatief en positief uitpakken ben ik het wel eens, alleen dan denk ik wel dat er meer kans is op positief als negatief, anders heb je er toch zoiezo niets aan?
 

DeletedUser

over het negatief en positief uitpakken ben ik het wel eens, alleen dan denk ik wel dat er meer kans is op positief als negatief, anders heb je er toch zoiezo niets aan?

nee idd ik denk ook wel dat je meer kans hebt op geluk dan pech :)
 

DeletedUser

Ik geloof ook dat bidden zoiezo iets doet.
En ookal zou het niets doen kan je er nog medailles mee krijgen :D

Het zal zoiezo geen negatief effect hebben.
Dus waarom niet gebruiken.
Zal bid ik eigenlijk nooit, maar dat komt omdat ik geen zin heb om dan een kwartier later weer een extra arbeid aan moet klikken ;)
 

DeletedUser

ik doe het alleen elke ochtend op w5 ;)

en sinds een weekje of 3 geleden vergeet ik het nog wel is, of heb ik geen tijd en ik moet toegeven dat ik opeens verdraaid weinig vind :p

kan natuurlijk toeval zijn.

en is het mischien ookzo dat er een ritme in moet zitten? ik doe het bijna altijd tussen 8 uur en half 9, mischien dat dat ook nog weer goed is :p
 
Bovenaan