1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

Forumregels

Discussie in 'Telegraafkantoor' gestart door Kroenuh, 18. aug 2016.

Deel deze pagina

  1. Kroenuh

    Kroenuh Community Manager

    Lid sinds:
    18. okt 2008
    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    11
    Forumregels

    Het The-West forum is er voor de spelers van The-West. Om te garanderen dat de spelers hier ongestoord met elkaar kunnen discussiëren, zijn de volgende regels opgesteld die gevolgd moeten worden.

    §1: Taalgebruik en manieren
    1. Houd je taalgebruik netjes en beleefd. Ga met respect met elkaar om.

    2. Persoonlijke beledigingen zijn op het forum nooit toegestaan. Niet als forumbijdrage, niet via een privébericht, niet als avatar en niet als handtekening.

    3. Racisme of negatieve uitlatingen over een etnische groep zijn ten strengste verboden. Rechts-extremistische inhoud of extreme politieke inhoud zijn niet toegestaan.

    4. Vergeet niet dat mensen van verschillende leeftijden het forum bezoeken, waaronder sommigen die minder snel speltips oppakken dan anderen. Probeer dan ook zo geduldig mogelijk te blijven indien er vragen gesteld worden die je zelf misschien als stom/kinderlijk ervaart.

    5. Het is toegestaan om spelers te provoceren in de wereldfora, zolang deze tactiek gebaseerd is op gebeurtenissen rondom het spel. Houd hierbij respect voor de ander in het oog, persoonlijke beledigingen zijn nog steeds uit den boze.

    6. De algemene voertaal op het forum is Nederlands. Beperk het gebruik van andere talen tot algemeen gekende citaten, liedteksten, versjes of spreuken. Slechts in uitzonderlijke gevallen kan voor hele bijdragen ook Engels getolereerd worden.

    7. Het is niet toegestaan om een (ex-)lid van het The-West team te imiteren.

    §2: Ongewenste inhoud
    1. Herlees je bericht voordat je het plaatst om misverstanden te voorkomen. Je bericht wordt door veel spelers gelezen, zorg er dus voor dat het in begrijpelijke taal geschreven is en dat je geen forumregels schendt.

    2. Elk bericht dat op welke manier dan ook politiek-extreem, aanstootgevend, pornografisch, illegaal, smakeloos, racistisch, discriminerend of enigszins ongepast is, is niet toegestaan. Het doet er niet toe of de extreme inhoud direct geplaatst wordt of dat er naar verwezen wordt.

    3. Seksistisch getinte inhoud (ook bikinifoto's) en pornografie zijn op het forum niet toegestaan. Dit geldt zowel voor verwijzingen, handtekeningen en afbeeldingen alsook voor avatars en profielafbeeldingen.

    4. Klachten over het gedrag van medespelers binnen het spel of op het forum zijn ongewenst op het forum. Gebruik het supportsysteem om regelbreuk van een speler te melden. Open hier geen onderwerp over op het forum.

    5. Schorsingen worden niet op het forum besproken. Vermeld op het forum dus geen chat-, spel- of forumschorsingen. Gebruik hiervoor het supportsysteem. Ook het bespreken van het functioneren van teamleden en het (gedeeltelijk) publiceren van supportaanvragen hoort niet op het forum thuis.

    6. Het plaatsen van links met als doel reclame maken is niet toegestaan. Reclame voor andere spellen (met uitzondering van InnoGames spellen) is eveneens niet toegestaan. Links naar sites met frauduleuze, onsmakelijke, illegale of schadelijke inhoud (warez-sites, phishing sites, klikhierniet, ..) zijn verboden. Dit geldt voor het hele forum. Discussies over andere spellen zijn toegestaan in het praatcafé.

    7. Het ongewenst verspreiden van persoonlijke informatie (e-mailadressen / (achter)namen / foto's) is niet toegestaan.

    §3: Overzichtelijkheid
    1. Gelieve enkel berichten te plaatsen die betrekking hebben op het onderwerp. Als je geen bericht kunt formuleren dat een toevoeging is aan het onderwerp, is het beter om helemaal niet te antwoorden. (vb: 'slotje', bumpen, 'idd', '+1', 'vind ik ook', alleen een smiley, etc.)

    2. Gebruik passende titels wanneer je een onderwerp start. Vermijd onduidelijke benamingen zoals "Ik heb een vraag" in het Vragen en Hulp forum of "fout gevonden" in het Fouten, bugs & problemen forum.

    3. Kijk zorgvuldig of er niet al een onderwerp met dezelfde vraag/inhoud is geweest alvorens je een nieuw onderwerp start. Om herhalingen in discussies te voorkomen is het handig om altijd het hele topic te lezen voor je een bericht plaatst. Gebruik hierbij ook de zoekfunctie.

    4. Zorg ervoor dat je zeker weet dat je je bericht in het juiste gedeelte van het forum plaatst.

    5. Plaats geen twee bijdragen na elkaar in één onderwerp. Als je merkt dat je iets bent vergeten, klik bij je bijdrage dan op 'Bewerk bericht', dan kan je de tekst aanpassen. Herlees je bericht voor je het plaatst.

    6. Als je op meerdere bijdragen in één onderwerp wil reageren, gebruik dan de zogenaamde 'multiquote' functie (Antwoord met Citaat). Klik bij alle bijdragen die je wilt citeren op de kleine button ernaast (+) om meerdere berichten te citeren.

    7. Dialogen, discussies en andere woordenwisselingen tussen twee personen behoren privé te worden gevoerd. Gebruik het privéberichten systeem van dit forum, of andere toepassingen (zoals: IRC, Skype, etc).

    8. Citeer met mate. Citeer enkel de relevante gedeelten, zodat berichten niet onnodig lang worden.

    9. Handtekeningen dienen niet langer dan 4 regels tekst in de standaardtekstgrootte te zijn, een citaat telt voor minimaal 2 regels tekst. Indien je gebruik maakt van een afbeelding, zoals:
      [​IMG]
      mag je er maximaal 1 tekstregel bij toevoegen (dus geen spoiler of iets dergelijks). Het is niet toegestaan om in je handtekening gebruik te maken van animaties.

    §4: Naleven van de forumregels
    1. Je kunt ongepaste inhoud op het forum melden; klik naast de bijdrage die de forumregels schendt op het kleine driehoekje linksonder bij het betreffende bericht en omschrijf kort en gefundeerd wat er mis is met de bijdrage. Het team zal dan ingrijpen.

    2. Als je bericht verwijderd of je onderwerp gesloten is, is daar een goede reden voor. Herplaats het bericht niet.

    3. Lichte regelschending zal in eerste instantie leiden tot een waarschuwing. Herhaalde of extreme regelschending kan leiden tot het blokkeren van je forumaccount.

    4. Als je van het forum verbannen wordt, moet je wachten tot deze ban opgeheven wordt voor je weer op het forum mag. Een ander/nieuw account gebruiken om je ban te ontduiken of iemand anders posts voor je laten plaatsen is dus verboden.

    5. Het gebruik van proxies en andere manieren om je internetverbinding te verbergen/camoufleren is niet gewenst en zal aangepakt worden indien nodig geacht.

    6. Normaal gesproken wordt bij een regelschending op het forum alleen je forumaccount gewaarschuwd of gestraft. In zeer extreme gevallen kan echter naast het forumaccount ook het spelaccount een permanente blokkering toegewezen krijgen en kan het eventueel tot juridische stappen leiden.

    7. Het team behoudt het recht voor om berichten te bewerken of verwijderen, of onderwerpen te sluiten. Volg te allen tijde hun instructies. Indien je aan hun functioneren twijfelt kun je dit via het supportsysteem melden, dus niet op het forum of in een privébericht.

    8. De forummoderators en het Community Management behouden zich het recht voor om een gebruiker van het forum uit te sluiten of te verwijderen, indien deze niet meer actief The-West speelt.

    §5: Uitzonderingen
    1. De forumregels kunnen op elk moment worden aangepast. De wijzigingen zullen altijd aangekondigd worden. De forumgebruikers dienen zelfstandig op deze wijzigingen te letten.

    2. Wij houden ons het recht voor om, in uitzonderlijke gevallen, spelers te bestraffen en bijdragen te verwijderen, ook als ze niet de expliciet hierboven genoemde regels hebben geschonden.

    Laatste wijziging: 18/07/2016