• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Dueltoernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Misschien heb ik er overheen gelezen maar volgens mij, is dit idee nog niet gepost.

Mijn idee behelst een dueltoernooi, zoals je misschien kent uit de western "The Quick and the Dead".

Er is een startdag, daar schrijft iedereen die mee wilt doen.

Na inschrijving start het toernooi.

stel je hebt 8 inschrijvingen (ik verwacht veel meer maar dit is een voorbeeld)

deelnemers worden random ingedeeld.

Zo krijg je bv

speler 1 tegen speler 5
2 tegen 3
4 tegen 8
7 tegen 6

De eerste speler moet dan naar de stad van de tweede speler in het voorbeeld

1 naar de stad van 5
2 naar de stad van 3
4 naar de stad van 8
7 naar de stad van 6.

de winnaars van de duels gaan door en worden opnieuw ingedeeld.

dit gaat door totdat er uiteindelijk een winnaar is en die krijgt de prijs en belangrijker de eer.

Prijs zou kunnen zijn
- het inschrijfgeld (als dat er zou zijn)
- een bepaalde hoeveelheid extra ervaring (te bepalen door The West)
- Een medaille die je kunt plaatsen waar je nu de arbeidsprodukten kunt dragen, zodat iedereen kan zien dat je nummer 1 bent (Is ook geld waard zodat je als aan de grond geraakte duellist , je laatste eer kunt verkopen voor what ever je nodig hebt)
- Goldnuggets (te bepalen door the west)


Minpunten die ik zie is.

TIJD

Want als je van links naar rechts steeds over de kaart moet duurt het erg lang
mogelijke oplossingen:
- een centrale duelstad (gemaakt door de west , alleen actief tijdens dueltoernooi , gratis hotel voor alle deelnemers en alleen toegankelijk voor de deelnemers)
- opdeling van de deelnemers in gewesten (noordoost, noordwest, zuidoost en zuidwest) en dan eerst gewest duels en de winnaars daarvan spelen dan de halve finale en de finale.

TAKTIEK EN IMAGO

De meeste duellisten zullen een hoog imago hebben maar weinig taktiek, dus komt zo de beste duellant wel boven
Aan de andere kant zou je zonder taktiek de kansen van een soldaat weer verkleinen

mogelijke oplossingen:
In deze duels telt voor beide alleen imago (weet niet of dit technisch kan)
In deze duels telt voor beide alleen taktiek (weet niet of dit technisch kan)
In deze duels telt voor beide het totaal van imago en taktiek (idem)
Elk paar vecht twee duels , waarbij men een keer aanvaller en een keer verdediger is en het resultaat van beide bepaalt de winnaar. (kost weer veel tijd , tenzij de optie duelstad zou komen)


Dueltoernooi is dus geen verplichting, maar iets waar je aan mee zou kunnen doen als je denkt de beste gunslinger te zijn van the west of degene met het meeste geluk.

Graag zie ik jullie reacties , liefst opbouwend of aanvullend of bevestigend.

Maar gewoon afkraken mag ook ;D
 

DeletedUser

Magnifiek.
Als dit door TW perfect uitgewerkt zou kunnen worden, zie ik hier wel een hele leuke optie in!!!
 

DeletedUser

Geweldig idee,
zou leuk zijn voor duelisten en soldaten,
maar dan moeten er wel duelsteden voor lage en hoge spelers zijn,
anders zou het een beetje oneerlijk zijn:rolleyes:

Maar toch geweldig idee en goed uitgewerkt;)
 

DeletedUser

wat een flut idee als je de beste wilzijn bewijs je dan maar door op de ranglijst dualisten op nmmr1 tekomen
 

DeletedUser

Ik vind dit ook een zeer mooi idee.
Zeker dat van die centrale stad met gratis hotel, geweldig bedacht.
Ik zou dan misschien inschrijfgeld vragen van x aantal dollar en de winnaar krijgt het geld dan + een medaille.
Ik zou het tornooi ook maar 1 keer in de maand doen omdat het anders niet meer zoveel mensen lokt.
 

DeletedUser

mooi idee maar dan is het wel een beetje oneerlijk aangezien de sterkste duelant waarschijnlijk wint ( de hogere lvls )

dus kan je mischien een soort van onderdelen vb
lvl 1-25 zijn de zwakerre
lvl 26-50 zijn de sterker
+51 zijn de sterkste

dat er dan 3 toernoien zijn maar jouw idee is zeker goed (vind ik toch :p)
 
Ik vind dit ook een goed idee, en dan stel ik zelf voor om dan de toernooien per 10 lvls te doen, wat het dan weer wat eerlijker maakt.

1-10
10-20
20-30
enz...
 

DeletedUser

indelen per level

Meerdere mensen geven aan om het te splitsen in delen op basis van levels. Maar bedoelen jullie dan de gewone level of de duellevel.

Ik vermoed duellevel, want de gewone level zegt niet zo veel.

Met de gewone level kunnen er makkelijk 10 levels tussen zitten , waarbij de lager level die zich gespecialiseerd heeft in duels , de hoger level gewoon wegblaast in een duel.
 

DeletedUser

ik vind het een PERFECT idee zo hebben mensen die geen fotos kunnen maken maar duelant zijn ook kans. idd moet je wel splitsen in groepen. verder perfect idee!
 

DeletedUser

Is hier nog een photoshopper aanwezig die er een screentje van kan maken?
Zo krijg je een beetje een beeld ervan:)
 

DeletedUser

schijf de tekst in het Duits of engels
dan op het engels of Duitse forum zetten
dan zien we dit zeker in de toekomst terug
 

DeletedUser

prachtig idee,

maar zoals velen al zeiden, in duelleveels opspiltse ...

verder mooi bedacht en uitgewerkt !!

ook al ga ik hierin waarschijnlijk prachtig afgaan :p
 

DeletedUser

schijf de tekst in het Duits of engels
dan op het engels of Duitse forum zetten
dan zien we dit zeker in de toekomst terug

Zal eens kijken wat ik ervan kan maken, engels zal niet zo'n probleem zijn, maar grammaticaal goed duits , zonder fouten in die, der of das zal wel een probleem worden.

Maar wie weet doet een spellingscontrole wonderen.
 

DeletedUser

Ik als soldaat ben wel gewonnen voor het idee, maar heb toch ook een aantal bemerkingen, waarvan sommigen al vermeld.

* Het maakt uit wie er aanvalt, en wie er verdedigt, ivm imago, tactiek en dergelijke. Al die dingen uitschakelen lijkt me niet eerlijk want ik heb bijvoorbeeld een vrij hoog imago wat me veel voordelen oplevert. Als ik dat voordeel zou kwijt zijn, ga je heel de strategie van het duelleren ontwrichten. Misschien zou de mogelijke oplossing hier zijn om telkens twee duels te houden.
* Wat als een speler KO gaat? Dan vliegt ie weer terug naar zijn eigen hotel, en kan twee dagen niet verder duelleren.
* Wat met de timing? Je kan moeilijk iedereen verplichten contant online te zijn, om de duels te activeren.
* Hoe maak je goeie groepen, ingedeeld in ongeveer gelijke duelleerders? Per tien levels lijkt me in het begin wat te weinig, maar op het eind misschien zelfs te veel. En wat als iemand een duellevel stijgt tijdens het tornooi?

Misschien moet je proberen voor deze, vaak technische, problemen een oplossing te zoeken, of je idee wat aan te passen zodat het wel allemaal klopt.
 

DeletedUser

Ik vind dit ook een goed idee, en dan stel ik zelf voor om dan de toernooien per 10 lvls te doen, wat het dan weer wat eerlijker maakt.

1-10
10-20
20-30
enz...

bedoel je dan duel lvl of gewoon lvl
 

DeletedUser

mogelijke antqoorden

Ik als soldaat ben wel gewonnen voor het idee, maar heb toch ook een aantal bemerkingen, waarvan sommigen al vermeld.

* Het maakt uit wie er aanvalt, en wie er verdedigt, ivm imago, tactiek en dergelijke. Al die dingen uitschakelen lijkt me niet eerlijk want ik heb bijvoorbeeld een vrij hoog imago wat me veel voordelen oplevert. Als ik dat voordeel zou kwijt zijn, ga je heel de strategie van het duelleren ontwrichten. Misschien zou de mogelijke oplossing hier zijn om telkens twee duels te houden.

Ik dacht dat het misschien mogelijk was om deze punten bij elkaar te gooien (dus imago en taktiek zijn samen een getal, waarbij je de twee totalen van de spelers dan kunt vergelijken en op basis daarvan dus een voordeel of nadeel hebt, maar waardoor mensen met een hoog imago dus niet het nadeel hebben als verdedigende partij en taktiek mensen niet het nadeel hebben als aanvallende partij.

bv
pietje (aanvallende partij) heeft 5 imago en 5 taktiek
keesje heeft 9 imago en geen taktiek

voor het duel heeft pietje dan 10 punten imago/taktiek en keesje 9 punten imago/taktiek.

En pietje heeft dan dus +1 in de duel berekening.

Maar anders idd 2 duels, waarbij de totale hoeveelheid schade de maatstaf is. Nadeel hiervan is dat het dan wel een stuk langer gaat duren



* Wat als een speler KO gaat? Dan vliegt ie weer terug naar zijn eigen hotel, en kan twee dagen niet verder duelleren.

Ko betekent dat je te zwak was en is dus automatische uitschakeling voor het toernooi. Doden duelleren niet goed genoeg om kampioen te worden.

* Wat met de timing? Je kan moeilijk iedereen verplichten contant online te zijn, om de duels te activeren.

Daar ben ik niet aan uit.
Als je de verplichting zou zijn dat je binnen 24 uur het duel moet activeren (dat is een keer inloggen per dag) dan kan ik van 32768 deelnemers naar 1 in 15 dagen uitgaande van een klasse. Splist je het in vier klasses dan 13 dagen, in acht klasse dan 12 dagen.

Nadeel:
Bij de optie van een duelstad:
Zou je als deelnemer die lang mee doet heel lang niet kunnen storten en wat doe je in de tijd dat je niet duelleert en met het eventuele geld wat je zou verdienen. Mogelijke oplossing: elke deelnemer kan storten op de bank in die stad en zo blijf het meeste van zijn geld veilig net als normaal.

Bij de optie zonder duelstad:
Zou het net zo werken als normale duels, alleen zul je soms wat verder moeten lopen. Het zou misschien iets langer kunnen duren vanwege reistijd.

Mocht de optie van gecombineerde imago/taktiek niet kunnen en er geen duelstad zijn, dan zouden beide spelers op hetzelfde moment de dueldag door krijgen (de dag zelf in de saloon bv) en op dat moment kunnen vertrekken naar de stad van de ander. Dan is het een beetje afhankelijk van wat je dan aan hebt of je het voordeel van taktiek of het voordeel van imago hebt. Kan dus zijn dat je wordt aangevallen terwijl je net je imago kleren aan hebt omdat je zelf wilt aanvallen, maar dat telt voor beide kanten. Zeg maar wie het snelst trekt , wie het meeste kans heeft om te winnen. Dit zal een zeker geluksfactor in zich hebben, maar zal dat in een echt duel anders zijn geweest. Een deel talent, een deel lef en een beetje geluk.

Bij het terug lezen van mijn post bedacht ik me het volgende, de witte opdrachten stippen op de kaart die op redelijk veel plaatsen kunnen verschijnen, zouden misschien een oplossing kunnen zijn in de reistijd. Weet niet of dit mogelijk is , maar misschien is het technisch mogelijk om het duel aan te nemen als opdracht in de saloon, dan verschijnt de stip in jouw kwadrant/gebied en daar staat dan de naam van je tegenstander die je kunt aanklikken om zo het duel te starten. Als het duel voorbij is ,verdwijnt de stip voor jouw karakter als je verliest , als je wint blijft de stip staan en komt de volgende opdracht/duel de volgende dag net zo lang totdat je eruit ligt of glorieuze winnaar bent van het toernooi en je prijs op kunt halen bij maria in de saloon.

Hoe dan ook zal een toernooi waarschijnlijk 2 weken a 3 weken duren.





* Hoe maak je goeie groepen, ingedeeld in ongeveer gelijke duelleerders? Per tien levels lijkt me in het begin wat te weinig, maar op het eind misschien zelfs te veel.

Ik zou zeggen op duellevel, maar per hoeveel durf ik niet te zeggen. Ik ben zelf bv gewone lvl 42 duellevel 55 op wereld 2 , maar als duellist ben ik waardeloos, ik verlies 47%. Terwijl ik op wereld 1 gewone lvl 36 duellevel 49 maar 38%verlies. En ik weet zeker dat mijn wereld 1 heldje keihard bips trapt bij mijn heldje van wereld 2.

Maar ik neem aan dat the west hier wel een leuke sleutel voor kan opstellen, die ergens enige logica bevat.


*En wat als iemand een duellevel stijgt tijdens het toernooi?

Toernooilevel is verwacht ik niet van belang, aangezien alle winnaars zullen stijgen in duellevel. En de verliezers doen niet meer mee. De gewone level zou meer invloed hebben, gezien de daaraan verbonden skill en atribuutpunten, maar ook daar zie ik geen heel groot probleem.
Zie het als het overwinnen van plankenkoorts, de roes van een overwinning of het verkrijgen van een beter wapen van je overwonnen tegenstander in een normaal duel. Ook hier maken alle overwinnaars ongeveer evenveel kans, aangezien elke winnaar ervaring bij krijgt en dus kans maakt op een stijging


Misschien moet je proberen voor deze, vaak technische, problemen een oplossing te zoeken, of je idee wat aan te passen zodat het wel allemaal klopt.

Ik ben computer technisch een redelijke leek, dus ik weet niet wat wel of niet kan of hoe ik dat zou moeten oplossen, maar daar zijn andere mensen wel goed.

Maar ik heb het lichtelijke idee , dat de meeste dingen die ik voorstel al voor een groot deel in het spel zitten of niet al te lastig te realiseren zijn. In testfases kan men vaak allerlei dingen uitschakelen of inschakelen , zoals verlies van levens/arbeidspunten/bonuspunten etc. (Ander spel wat ik speel kan men tijdens kerstdagen niet aanvallen , maar kunnen er ook geen troepen dood door gebrek aan grondstoffen).
Er zijn nu opdrachten, waarbij er een witte stip verschijnt bij het aannemen van een opdracht en pas als je daar bent kan je de opdracht doen. Misschien kan men daar wat andere dingen aan vast koppelen, zoals bv het niet geduelleerd kunnen worden door andere spelers, behalve door je directe tegenstander , bij aannemen van de opdracht worden levenspunten op je maximale capaciteit gezet (om het eerlijker te maken , als je bv net uit duel komt of uit een gevaarlijke arbeid), Het "bevriezen" van je geld , zodat je gedurende die opdracht niet je geld kan verliezen.

En belangrijker techniek niet iets wat een probleem moet zijn bij het opzetten van een idee. Het idee is de basis van waaruit je zoekt naar de oplossing als je je vooraf vast legt op wat eventueel niet kan omdat het technisch niet mogelijk is , zouden we nu nog niet gamen. Een tv hield men ook niet voor mogelijk.



Bedankt voor je commentaar. Gaf me toch weer iets om over na te denken. Zo zie je dat je altijd wel ergens geen rekening mee houdt of iets weglaat omdat je er niet aan denkt.

Zijn dit mogelijke oplossingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan