• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community rapport April

DeletedUser

Beste spelers,

Na een spannende tijd met het plannen van de Roadmap, het Valentijnsevenement en voorbereidingen voor andere belangrijke nieuwe functies, is het nu tijd voor een nieuwe Community Rapport. Er zijn niet veel updates geweest met grote changelogs vinden wij het belangrijk om jullie een overzicht te geven waar we mee bezig zijn. Er staan een hoop nieuwe coole dingen op jullie te wachten en we zijn erg enthousiast om dit met jullie te kunnen delen. Zoals altijd kunnen jullie natuurlijk ook dit keer weer vragen stellen over de nieuw geïntroduceerde functies.

Update na het vorige Community Rapport
Het laatste Community Rapport hebben we gecombineerd met een overzicht van het jaar 2013 en een vooruitzicht van onze plannen in het jaar 2014, kort voordat we de Roadmap voor dit jaar gepubliceerd hebben. Maar wat is er nu eigenlijk gebeurd in de eerste paar maanden van 2014 en wat hebben we bereikt?
Eerder dit jaar hebben we een grote update doorgevoerd waarin we het maximaal te bereiken level hebben aangepast en veel nieuwe voorwerpen, arbeiden en opdrachten hebben toegevoegd. De eerste spelers hebben level 150 reeds gehaald maar de meeste spelers zijn nog altijd druk bezig met het verzamelen van voorwerpen en ervaringspunten. Ook de verbeteringen aan de shop zijn bijna klaar. We hebben nu elk weekend automatische kortingen die ook weergegeven worden op de eerste pagina, het overzicht, en er rest ons nu nog één laatste verandering voordat de shop klaar is en die zullen we dan ook snel aankondigen.
Het grootste onderwerp op de Roadmap van dit jaar zijn de multiplayer activiteiten en daar liggen dan ook onze prioriteiten op het moment. Na veel meetings over het aanblik en het ontwerp van de multiplayer activiteiten zijn we tot de beslissing gekomen om een isometrisch zicht te gebruiken als het standaardzicht voor alle multiplayer activiteiten. Het isometrisch zicht ziet er veel cooler uit en zorgt er voor dat de multiplayer activiteiten eruit zien als een moderne functie waarbij veel plezier te beleven valt. Het zicht van bovenaf zoals we op dit moment gebruiken voor fortgevechten heeft zo zijn voordelen, maar wij denken dat deze voordelen vooral van toepassing zijn bij strategische gevechten zoals de fortgevechten zijn. Daarom hebben we er voor gekozen om de hele gebruikersinterface op een platform te bouwen zodat we twee verschillende zichten hebben waardoor spelers de mogelijkheid hebben om te wisselen van zicht om zo ook een strategisch beeld van bovenaf te kunnen krijgen.
Het server gedeelte is bijna klaar en we hebben besloten om met de server structuur geen enkele compromis te sluiten. We hebben een mooie nieuwe functie gebouwd die het mogelijk maakt om multiplayer activiteiten onafhankelijk van de wereld te laten draaien. Op deze manier kunnen spelers van verschillende werelden samen deelnemen aan een multiplayer activiteit. Op deze manier zou het mogelijk moeten zijn om altijd spelers te vinden voor een activiteit, zelfs op kleine taalversies.
Ons doel is om de eerste speelbare versie binnen een paar dagen klaar te hebben en zodra we tevreden zijn met het uiterlijk van de gebruikersinterface (op dit moment hebben we de meeste tijd gespendeerd aan de backend, het onzichtbare deel) zullen we screenshots maken en met jullie delen. Natuurlijk zullen we ook zo snel mogelijk een speelbare versie met jullie delen.

Game Mastered Fort
In de laatste episode van InnoGames TV hebben jullie al een eerste blik kunnen werpen op het Game Mastered Fort, maar we willen graag nog even toelichten wat deze feature nu precies inhoudt. In het midden van de map kunnen jullie een nieuw fort zien, genaamd Awesomnia, met een speciale graphic voor het fort op de map. Dit fort zal gebruikt worden voor evenementgevechten die, vergeleken met normale fortgevechten, speciale instellingen zullen hebben. We hebben een speciale Admin Tool ontwikkeld die ons in staat stelt om veel verschillende scenario's te schetsen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de eisen voor het deelnemen en het aantal deelnemers per kant aan te passen of automatisch aangepaste prijzen te geven aan de winnaars van het gevecht. De meest complexe tool is de "Join requirement editor". Die tool stelt ons in staat om het aantal of het soort spelers dat mee kan doen te beperken. We kunnen bijvoorbeeld een fortgevecht maken waarin 10 level 150 spelers moeten strijden tegen 150 level 10 spelers, of waarin avonturiers tegen soldaten moeten strijden, of een combinatie van beide gevechten. We hebben ook de mogelijkheid om het gevecht alleen toegankelijk te maken voor bepaalde steden of allianties, zodat er speciale gevechten voor die allianties kunnen zijn.
Het eerste evenement zal binnenkort starten en we zijn nog op zoek naar leuke ideeën voor evenementgevechten!

Speedwerelden
Dit onderwerp is de afgelopen jaren intern al veel bediscussiëerd, maar we hebben altijd besloten om dit niet te doen vanwege mogelijke problemen met zowel de technische als de game design kant. Het leek ons altijd erg leuk om speedwerelden of eventwerelden voor The West te maken maar we konden nooit een goede aanpak vinden. Omdat jullie, de spelers, dit zo vaak en zo lang gevraagd hebben, omdat we het nog steeds een geweldig idee vinden en omdat we vaker nieuwe werelden willen starten zonder spelers van andere werelden weg te halen willen we dit jaar speedwerelden introduceren. Dit wordt de volgende grote toevoeging na de multiplayer activiteiten. Momenteel zijn de Game Designers hard aan het werk met concepten maken en we hebben al een paar dingen besloten: Een speedwereld zou zo'n 1 tot 3 maanden moeten draaien. Elke speed ronde heeft een doel dat bereikt moet worden. De doelen in het begin zullen vrij eenvoudig zijn, zoals het bereiken van een bepaald level, een x aantal duels winnen of specifieke items vinden. Later zullen we ook doelen maken voor groepen spelers, zoals het hebben van een x aantal stadspunten of het hebben van een bepaald aantal forten. Als we zien dat er interesse is en mensen het leuk vinden om op speedwerelden te spelen zullen we gecompliceerdere doelen stellen en doelen maken zoals "Last man standing", waarbij je verliest als je flauwvalt en de laatste overlevende wint. We zullen de werking van het spel iets aan moeten passen, maar het zou erg leuk kunnen worden.

Forum stijl
De eerste versie van het nieuwe community forum (niet het stadsforum!) template is klaar. Het is gebaseerd op de nieuwste versie van onze forum software, vBulletin 5.1, die een stuk veiliger is en een aantal nieuwe opties heeft. Het meest interessante voor jullie is echter het design. Het oude forumdesign is heel eenvoudig. Een paar kleurtjes hier en daar, aangepaste emoticons en een "mooie" header. Het nieuwe forum wordt een stuk cooler, moderner en over het geheel genomen aantrekkelijker zonder zijn eenvoud en duidelijkheid te verliezen. We zijn nog aan het testen om zeker te zijn dat er geen ontbrekende aanpassingen of errors zijn, maar we proberen het beta forum binnen een paar weken te updaten zodat jullie de nieuwe forumstijl zo spoedig mogelijk kunnen testen.

Vriendenbalk limiet
Zoals jullie weten is er een limiet aan het aantal vrienden die je kan hebben in het spel. Dit is belangrijk voor events zoals Valentijnsdag, waar je een voordeel hebt als je veel vrienden hebt. Helaas is er een manier om dit te ontduiken omdat het alleen wordt gecontroleerd bij het verzenden van een vriendschapsverzoek. Wanneer je een vriendschapsverzoek accepteert wordt de limiet niet gecontroleerd, waardoor je meer dan 100 vrienden kon hebben. Dit wordt gefixt in de volgende update. Heb je meer dan 100 vrienden, dan verlies je vrienden en vriendschapsverzoeken. Het systeem verwijdert automatisch vrienden gebaseerd op wanneer de vriendschapsverzoeken zijn verstuurd. De laatste verzoeken worden verwijderd totdat het totaal aan vrienden plus verzoeken tot 100 gereduceerd is. Heb je meer dan 100 vrienden en wil je sommige van je recente vrienden in je lijst houden, voel je dan vrij om je vrienden te herorganiseren voor de update.

Met vriendelijke groet,
The West Team
 
Bovenaan