• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Evenement: Burgeroorlog

DeletedUser12718

Nuggets zijn altijd gekoppeld aan jouw accountnaam. Dus als je mee doe aan dit evenement onder de zelfde naam dan kan je de nuggets ook gebruiken op de evenement wereld.
Dank je wel voor je snelle antwoord!
 
Goed idee, en misschien zouden we daar zelfs nog iets aan kunnen toevoegen. Cor heeft een FG competitie bestandje. Dat is voor spelers afzonderlijk, en nee het houdt niet enkel rekening met schade, ook met ko's en uitwijkers. Zou zouden er 2 competities in elkaar plaatsvinden.

Heb je die nog steeds Cor? Die kan hier namelijk ook worden gebruikt
 

DeletedUser15915

Heb je die nog steeds Cor? Die kan hier namelijk ook worden gebruikt

Die heb ik nog wel alleen hij is wel oud (lees, gebaseerd op de oude formules en de oude karakterbonus van arbeiders).
Voor als je benieuwd ben hoe dit eruit zag: link
 

DeletedUser16286

Leuk idee, maar er is al eens een event geweest speciaal voor fortvechters. Laten we ook zoiets voor duellanten doen die zich dagelijks te barsten vervelen op deze inactieve werelden.

Daarnaast vroeg ik me nog af waarom het gepauzeerd zou moeten worden tijdens evenementen... Tijdens events zijn er al nauwelijks fg's op de gewone werelden omdat men liever een bloem/hart/vuurwerkje krijgt dan gezellig te fg'en. Om dit ook op die speciale wereld te verbieden lijkt me saai. Dat zou juist de plek moeten zijn waar dagelijks fg-activiteit is. Door die fg's dan 3 weken te staken is er dus 3 weken geen fluit te doen op zo'n wereld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16286

dan kan je geen eventsetjes bemachtigen.
die je ook niet mee kan nemen naar die wereld
Juist. En wat is daar het voordeel van? xD

Na het event de wereld weer opengooien geeft dan alsnog de mogelijkheid die sets te 'importeren'. Het enige wat je ermee bereikt is weer een wereld openen waardoor andere minder actief worden en die fg-wereld wil je dan ook nog voortdurend platleggen.
 
en hoe beslis je wie die 2 spelers zijn die zouden moeten kiezen?
je begint eigenlijk al met een probleem voordat er wat gedaan is:p

Hou een stemming? Of voordat die net zo slecht is als de vorige keer, laat de mods een paar ervaren spelers contacteren?
 

DeletedUser16286

wat jij nu zegt klopt niet. op deze wereld zal geen 1 event item aanwezig zijn.
Des te beter. Hoeft t dus niet dicht tijdens events.

En hoe ga je dat precies doen dan?
Wil je nou wel of geen set items kunnen gebruiken op die wereld? Met of zonder events moeten die fg's dan toch gewoon door kunnen gaan? Snap niet helemaal wat het probleem is van een fg tijdens een event... oh nee, er is geen probleem.
 

DeletedUser15117

Maar waarschijnlijk is het te ingewikkeld om het event uit te schakelen op één specifieke wereld, of inno wil dat niet.
 

DeletedUser4007

Des te beter. Hoeft t dus niet dicht tijdens events.


Wil je nou wel of geen set items kunnen gebruiken op die wereld? Met of zonder events moeten die fg's dan toch gewoon door kunnen gaan? Snap niet helemaal wat het probleem is van een fg tijdens een event... oh nee, er is geen probleem.

snap je het nu echt niet?
als die wereld open is tijdens events, komen er toch event items bij......
eerst de eventsets niet toestaan en daarna wel een event waar je die sets kan halen?
en het gaat niet om het fg tijdens een event, maar het event tijdens het fgen.

dus eventsets blokkeren.... en events blokkeren om die eventsets weg te houden.... is dat nu echt zo moeilijk?

Hou een stemming? Of voordat die net zo slecht is als de vorige keer, laat de mods een paar ervaren spelers contacteren?

en een stemming is alleen wie de meeste vriendjes heeft
de mods? en die moeten kiezen van alle werelden en dan 2 man?
en hoe bepalen die de ervaring van een speler?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15915

Het is denk ik even tijd om een kleine terugkoppeling te geven :)

ben zelf van menig dat de aanmeldingen gewoon genummerd moeten worden.
en dat daar de helft random uitgetrokken wordt, voor een bepaalde kant

Het grootste gedeelde zal random worden bepaald, er zal echter wel rekening gehouden worden met eventuele voorkeuren die deelnemers aangeven in hun aanmelding.

denk ik niet dat het zo erg uit balans gaat lopen, want dan heeft niemand het meer naar zijn zin op die wereld.
En is die wereld gelijk gedoemd te sterven.
Dus de spelers zorgen denk zelf wel voor een aardige balans met de tijd

Dit is precies de reden dat spelers na het begin van de wereld van team mogen wisselen!

  • Beide steden de beste kleren kleren voor fg in hun stadswinkel hebben of gewoon alle items. Wat je op die manier ook niet krijgt is dat het bijvoorbeeld alleen het Noorden hoogwaardige enkelschots geweren heeft, zou nogal oneerlijk zijn dan.
  • Iedereen met dezelfde fg uitrusting laten beginnen (eventset of spul uit stadswinkel)
  • Mensen hun eigen uitrusting laten uitzoeken en dat geüpgrade spullen automatisch naar level 0 worden terug gebracht.

Ik weet niet zeker of de eerste optie mogelijk is, mocht dat wel zo zijn, dan zal ik proberen de shops zo gelijk mogelijk te maken. De tweede optie is denk ik wel mogelijk, wel met voorwerpen uit de stadswinkels dan. Aan wat voor soort uitrusting zit je hierbij te denken?

nadeel is dat ik eigenlijk al weet dat inno dit niet toe zal laten zonder nugget gebruik?
dat zou wel het mooiste zijn:p

Helaas :D Dat is geen optie ;)

Ik zou het wel anders aanpakken. Eerlijkste vind ik dat er 2 spelers zijn die teams kiezen uit de spelers die zich inschrijven ( volgens het eerlijkste systeem Team A kiest 1e speler, team B 2e en 3e, team A 4e, 5e, ...)

Dit lijkt mij erg veel werk terwijl dit eigenlijk niet nodig zijn. Daarnaast zullen er altijd wel spelers zijn die onder het evenement stoppen, mocht dit ervoor zorgen dat fortgevechten uit balans raken is het altijd handig dat spelers van team mogen wisselen.

Heb je al nagedacht over een beloning die de spelers krijgen?

Er is een optie om een prijs toe te voegen, maar naar mijn eigen mening zal dit alleen maar voor minder balans in fortgevechten zorgen.

Leuk idee, maar er is al eens een event geweest speciaal voor fortvechters. Laten we ook zoiets voor duellanten doen die zich dagelijks te barsten vervelen op deze inactieve werelden.

Ik denk dat het wel moeilijker is om een evenement voor duellanten te organiseren, maar elk idee is welkom :)

Daarnaast vroeg ik me nog af waarom het gepauzeerd zou moeten worden tijdens evenementen... Tijdens events zijn er al nauwelijks fg's op de gewone werelden omdat men liever een bloem/hart/vuurwerkje krijgt dan gezellig te fg'en.

Evenement spullen zijn verboden op deze wereld en het is tot op heden niet mogelijk om evenementen uit te schakelen op een bepaalde wereld. Dus om misbruik van de evenementen te voorkomen is de wereld dan dicht. We proberen natuurlijk om het evenement zo te plannen om de meeste onderbrekingen te vermijden.


Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik dat graag. Verder is er een puntje waar ik jullie mening graag over wil weten, namelijk de duur van het evenement. Wat is de perfecte duur hiervoor? Wanneer het te lang zal duren zal het sneller vervelen maar als het te kort is halen we niet alles wat erin zit eruit.
 
Ik weet niet zeker of de eerste optie mogelijk is, mocht dat wel zo zijn, dan zal ik proberen de shops zo gelijk mogelijk te maken. De tweede optie is denk ik wel mogelijk, wel met voorwerpen uit de stadswinkels dan. Aan wat voor soort uitrusting zit je hierbij te denken?

De best mogelijke uitrusting lijkt mij het handigst. Als mensen al met een goede uitrusting beginnen, hoeven ze daar al geen tijd in te steken en kunnen ze meer tijd tijd besteden aan fortproducten zoeken. Ook kan het de motivatie om aan dit event mee te doen bij sommigen doen verminderen als ze eerst nog een hele uitrusting bij elkaar moeten zoeken, dat wordt hiermee dan ook voorkomen.

Voor mensen die onder andere lp willen
  • Hoogwaardig enkelschots geweer
  • Bruine kogelvest
  • edele hoge schoenen
  • gele wild leren hoed/ bruine zijde hoge hoed
  • bruine zijde sjaal
  • edele handelsbroek
  • Bruine zilveren gesp riem
  • scherp zilver mes/hoogwaardige colt navy revolver

Voor mensen die zo min mogelijk lp willen
  • Hoogwaardig enkelschots geweer
  • gele glad leren jas
  • edele mocassins
  • gele wild leren hoed
  • bruine zijde sjaal
  • bruine zijde broek/zwarte leren broek
  • bruine zilveren gesp riem
  • hoogwaardige colt navy revolver
Klein beetje lp vanuit kracht heb je dan wel maar minder dan dat kom je op kleding uit die nauwelijks bonus geeft.
Zijn denk ik wel de beste kleren die je in een stadswinkel kan kopen en niet hoger dan lvl 140 zijn. Wat ook kan is dat iedereen al een geweer krijgt en bijvoorbeeld de helft van de kleding, zodat toch iedereen al (deels) start klaar is, maar activiteit wel wordt beloond omdat je met veel arbeiden veel geld kan verdienen en zo de rest van de onderdelen kunt kopen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4007

dan zou ik eerder zeggen.........
geef iedereen de items die in allebei jouw voorgestelde setjes zitten.
dan kan een speler zelf beslissen wat hij wilt worden
dan hoef je daar niets extra's voor te regelen ingame.
maakt het weer een stukje makkelijker ;)
 
Bovenaan