• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

boederij in je stad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

ik had gedacht voor een boederij

je koopt dieren en dan eten
als je voer koopt staat er privegeld stadkassa
het dier zelf heeft een eigen bepaalde prijs er staat dan ook privegeld stadkassa
hokken kan je ook kopen je begint met van elk dier 5 er staat dan ook privegeld stadkassa

level1
kippen kost per kip 100euro
levert dagelijks op 25euro voer:10euro hok:50

level2
schapen kost per schaap 150euro
levert dagelijks op 50euro voer:20euro hok:100

level3
varkens kost per varken 200euro
levert dagelijks op 100 voer:40euro hok:200

level4
ezels kost per ezel 500
levert dagelijks op 300 voer:80 hok:400

level5
paarden kost per paard1000 voer:160 hok:800
levert dagelijks op 650
 

DeletedUser

Het lijkt mij niet zo'n leuk idee, dan kom je veel te snel aan je geld.

Het lijkt meer op Vee Drijven..

Inderdaad, misschien is het leuker als je andere dieren pakt. Kippen was volgens mij niet echt een handel in in die tijd. Bijv: Runder, bizon, ezel, paard, en dan nog een.
 

DeletedUser

bizons handelen deden ze niet.
zelfs nu is het vangen van een bizon zonder verdoving denk ik nog wel gevaarlijk. die dieren kan je niet achter een hek zetten.
wel kan je handelen in 2koeiensoorten: huiden en Vlees.
voor huiden heb je een hoger level nodig.

wat ook kan is dat je bijvoorbeeld twee koeien hebt. 1is een stier, je laat de vrouwelijke dekken en je krijgt na een week (voorbeeld) een kalf.
die moet je dagelijks als stad twee keer voeden, met een bepaalde prijs.
na weer een week is het kalf groot een kan je kiezen tussen overhouden voor de fok: kost dagelijks 2x voer.
of: slachten en het vlees en de huid verkopen. dat duurt op z'n beurt ook twee dagen.


dus zo zijn dan de prijzen:

een stier: 1000dollar
volwassen koe: 800 dollar
kalf: 400
voer: 25 per portie
huid vrouwelijke koe: 500
vlees vrouwelijke koe: 500
huid stier: 600
vlees stier:600

dit is niet helemaal goed uitgewerkt, plan van 2minuten denken ofzo.
die prijzen moet je ook beter narekenen voor meer zekerheid in de winst
 

DeletedUser

het idee zit goed in elkaar maar de voorbeelden trekken op niks
 

DeletedUser54

Grappig idee dat wel.

level1
kippen kost per kip 100euro
levert dagelijks op 25euro voer:10euro hok:50

25 euro levert het dagelijks op.
En voer en hok kosten bij elkaar 60.

Ten eerste moet het dus dollar zijn. Want dat is het geld in Thewest.nl ;)
En het idee is niet goed uitgewerkt. Want voer moet je denk ik dagelijks kopen en een hok maar eenmalig?

Verder denk ik dat dit idee niet veel kans heeft om door te gaan. Maar wie weet als je het een beetje leuk aankleedt ;)
 

DeletedUser

Ja dan kunnen ze net zo goed gelijk een smederij, een adelshoeve, een stal een een werkplaats erin planten.

Dit is The West! Het moet niet op Tribal Wars gaan lijken!
 

DeletedUser

Ja, ik krijg ook de indruk dat veel mensen hier een Tribal Wars twee willen hebben. Dat ze dan terug Tribal Wars gaan spelen hè :D
 

DeletedUser

Geil hoor.
Neh grapje, het is gewoon een idee dat niet uitgewerkt is en ik snap nieteens het nut ervan, je maakt toch alleen maar winst.
 

DeletedUser

je koopt dieren en dan eten
het dier zelf heeft een eigen bepaalde prijs er staat dan ook privegeld stadkassa

Goed idee, alhoewel de winst denk ik wel iets minder kan. En hebben ze een bepaalde levensduur of gaan ze eeuwig mee?


wat ook kan is dat je bijvoorbeeld twee koeien hebt. 1is een stier, je laat de vrouwelijke dekken en je krijgt na een week (voorbeeld) een kalf.
die moet je dagelijks als stad twee keer voeden, met een bepaalde prijs.
na weer een week is het kalf groot een kan je kiezen tussen overhouden voor de fok: kost dagelijks 2x voer.
of: slachten en het vlees en de huid verkopen. dat duurt op z'n beurt ook twee dagen.
Vind ik ook een goeie, alleen is stierevlees niet voor menselijke consumptie geschikt :p
Je moet hiervoor wel actief bezig zijn, is wel leuk omdat je dit klusje ook met meerdere van je team kunt delen.
 

DeletedUser

ík heb maar iets verbeterd, geen mening gegeven.
als het een idee zou zijn dat de moeite waard is dan werkt iemand het maar goed uit.
en waarom is stierenvlees niet goed voor consumptie?
 

DeletedUser

Het vlees van een volwassen dekstier stinkt verschrikkelijk..... ;)
 

DeletedUser

Ik las dit idee door en dacht aan die update over het circus, die je gezamelijk moet upgraden.

Wat dachten jullie van een gezamelijke boerderij. Samen kun je dan bijv. varkens houden die dan weer ham opleveren, die je vervolgens in het circus kunt invensteren. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan