• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Berekening xp fortgevecht (jullie hulp nodig)

DeletedUser

Dat is volgens mij nog volledig onbekend.
De verhouding tussen aanvallers en verdedigers speelt al een grote invloed alsook het aantal spelers dat je laat flauwvallen.
 

DeletedUser

Volgens mij weet hij niet goed waar beginnen :p Ik zou eerst gevechten bekijken waar je niemand flauw schiet aangezien dat een redelijk onbekende factor blijkt te zijn. Gewoon eerst heel veel data verzamelen van gewone gevechten waar je rekening houdt met de verhouding tussen aanvallers/verdedigers. Dan kijkt naar de schade en het aantal treffers etc. Dan valt daar toch al misschien een redelijk nauwkeurig verband tussen af te leiden.

Dus simpele gevechten waar je bijvoorbeeld 5 rakers hebt 0 missers en zelf niet geraakt wordt en niemand flauw schiet zijn dus zeer bruikbaar om mee te beginnen :) Dan kan je daarna de formule verder uitbreiden. Ohja en ik zag hier een fortverslag staan waar 1500 xp verdiend werd ;) die zijn dus helemaal niet nuttig... :p
 
De formule is moeilijk ;) Ik heb nog niet echt een idee wat er in moet zitten.

Wel heb ik een post van zet gelezen dat een KO erg veel xp oplevert. Misschien helpt dat met de formule bepalen :D
 

DeletedUser

De formule is moeilijk ;) Ik heb nog niet echt een idee wat er in moet zitten.

Wel heb ik een post van zet gelezen dat een KO erg veel xp oplevert. Misschien helpt dat met de formule bepalen :D

Dat was al wel een tijdje duidelijk :p Het zal in ieder geval heel moeilijk zijn om hier een formule te bedenken, maar het is wel goed als mensen hier verslagen posten.
 

DeletedUser

ik heb ook zo'n gevoel dat winnen, het dubbel aantal xp geeft tegenover de verliezende kant ;)
 

DeletedUser

misschien gewoon is aan iedereen bij een fortgevecht de ep vragen? dan heb je er veel meer aan, door de zelfde verhouding van mensen etc ..
 

DeletedUser385

De formule is moeilijk ;) Ik heb nog niet echt een idee wat er in moet zitten.

Wel heb ik een post van zet gelezen dat een KO erg veel xp oplevert. Misschien helpt dat met de formule bepalen :D

raar

ik had iemand ko geschoten, het was 1 v 10

en ik kreeg maar 2 xp...
 

DeletedUser

Of je het gevecht overleeft is ook erg belangrijk.

Zou het niet simpeler zijn om gewoon wat rapporten van forten te gaan bekijken (bij de forten zelf) en die proberen te verwerken? Dan heb je direct een vracht data om mee te werken.
 

DeletedUser

Als je in veel werelden speelt en vaak aan fortgevechten meedoet kan je ook gewoon al je eigen rapporten verzamelen.
Dat zijn er genoeg om een beetje een idee te krijgen hoe het zit.
Je krijgt er zo denk ik ook meer dan als je die van het forum pakt.
Hier post bijna niemand zijn verslag en ook niet hoeveel ervaring die kreeg.
Ook kan je op zoek gaan naar verslagen die mensen in hun profiel zetten.
Die kom ik tegenwoordig regelmatig tegen en dan kan je ook zien hoeveel ervaring iemand heeft gekregen.
 

Deleted User - 308552

Hier mijn meest recente verslag van W6:

Gevecht (fortnaam:( Atalanta
Datum: 05-01-11
Kant (aanval/verdedigen:( aanval
Level: 43
Totale schade: 489
Gemiddelde schade: 163
Aantal treffers: 3
Aantal schoten geincasseerd: 6
Schade geincasseerd: 1362
Gemiddelde schade geincasseerd:
Aantal schoten gemist: 6
Aantal schoten die jou misten: 4
Aantal mensen flauw laten vallen: 0
Aantal verdedigers (begin:( 66
Aantal verdedigers (eind:( 58
Aantal aanvallers (begin:( 37
Aantal aanvallers (eind:( 0
Flauwgevallen (ja/nee:( ja.
Gevecht gewonnen (ja/nee:( nee. :blink:
Aantal rondes: 14
Aantal spelers online tijdens het gevecht: ?
Uiteindelijke xp: 39 ep

Er zullen er meer volgen. :cool:
 

DeletedUser

BUMP!!!!!!
Moest dat nou per sé?
Dat is al lang opgelost.:hmf:
 

Deleted User - 308552

Kan anders geen berekening vinden...
Ik wil wel graag die berekening weten als het al opgelost is... :S
En waarom staat ie hier niet?
 

DeletedUser

Laatst een heel klein gevecht van 5 rondes, ik blijf leven en kreeg 5 ervaringspunten. Ze stonden aan de andere kant en ik heb niemand geraakt. :)
 
Bovenaan