• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Accijnzen

DeletedUser

Ik had een idee.... steden hebben een hotel, en winkels, toch??? Maar het valt me op dat het de stadskassa niks oplevert als daar gebruik van gemaakt wordt.

Nu wilde ik suggereren dat er een belastingsysteem wordt ingevoerd op aanschaffen in steden.

Qua prijs verandert er niks, maar dat er bijvoorbeeld een kwart of een derde naar de stadskassa gaat van de aanschaf????

Is dit een idee?
 

DeletedUser

Ik vindt dit op zich een goed idee. Als extraatje zou je kunnen bedenken dat de gemeenteraad (mocht die bestaan, maar in iedergeval de stadsleiding) kan besluiten of er accijnzen worden ingevoerd en zo ja hoe hoog die accijnzen zijn!
 

DeletedUser

Ik zat meer te denken aan een vast bedrag, dus een kwart van de prijs wat een item kost.
 

DeletedUser

zou ik prima vinden, maar je kunt de stadsleiding ook een aantal keuzes geven van hoeveel accijns ze willen hebben (10%, 25%, 33%, 50%), maar dat dan wel van invloed laten zijn op de prijs, zodat er een sooret van concurrentie ontstaat tussen steden/dorpen op het gebied van de prijs.
 

DeletedUser

Je zou ook nog kunnen bedenken dat het verschil in prijs dat iemand van buiten de stad voor een artikel betaald en een inwoner van de stad voor datzelfde artikel betaald naar de stadskas gaat.

Simpel: Prijs voor buitenstaander -/- Prijs voor inwoner= verschil. Verschl naar stadskas.
 

DeletedUser

Voor een hotel krijg je niets; maar voor de winkels krijg je nu al een percentage van de opbrengst in de stadskas hoor. Het is 20% is van de prijs die stadsleden betalen voor de items. Een ezel die dus 250$ kost levert 50$ voor de stad(skas). Ik ben er wel mee eens dat het hotel ook iets zou mogen opbrengen.
 
Bovenaan