• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

aanpassen team-selectie avonturen

DeletedUser

Na veelvuldig testen ben ik (en volgens mij nog wel een aantal fanatieke avonturen spelers) tot de conclusie gekomen dat de team selectie van de avonturen nog wel wat verbetering zou kunnen gebruiken.

Zover ik nu begrijp is de teamselectie gebaseerd op het level van de spelers. Graag zou ik willen dat de volgende criteria ook worden meegenomen:

- geweer
- levenspunten
- ip


Geweer
Er zou een ranglijst moeten komen van de geweren en hun effectiviteit, daaruit moet dan een selectie criteria ontstaan die ervoor zorgt dat de sterkte van de wapens over beide teams gelijk is.

Levenspunten
Het aantal levenspunten is een van 3 redenen naast teamwork en geweer om een avontuur te winnen. Het is dus niet meer dan logisch dat de levenspunten in beide teams ongeveer gelijk zijn. Dit is echter vaak niet het geval. Blijkbaar houdt de huidige team selectie te weinig rekening met verschil in levenspunten

Kledij
Zolang er nog geen unieke event kledij is die een enorme boost geeft aan avonturen hoeft de kledij nog niet opgenomen te worden in de team selectie criteria. Kledij is voor iedereen redelijk makkelijk toegankelijk, maar wie weet gaat dit veranderen en dan lijkt het me zinvol dat ook kledij wordt opgenomen.

IP
Het lijkt erop dat sommige spelers met verschillende wereld accounts avonturen spelen in de hoop dat ze de uitkomst van een avontuur kunnen beïnvloeden. Het lijkt me dan ook zinvol dat de team selectie procedure zo wordt aangepast dat verschillende wereld accounts nooit tegen elkaar kunnen uitkomen in een avontuur.



Zodoende krijg je gelijkwaardige teams. Dit komt het spel alleen maar ten goede. Indeling op basis van alleen level is niet voldoende in mijn ogen en zijn de avonturen vaak eenzijdig.
 

DeletedUser4130

Levenspunten wordt al rekening mee gehouden las ik bij een dev.

IP vind ik een goed idee, komt niet zo vaak voor maar is niet de bedoeling.
Bij de geweren zou vooral eens uitbalanceren helpen, om de extreme verschillen eruit te halen. Tenslotte zijn de meeste niet ontworpen voor avonturen.
 

DeletedUser

Ik vraag me dan alleen af of het levenspunten voor of na geweer/kledij is waar rekening mee gehouden wordt. Ik vermoed levenspunten voor kledij en wapens.
 

DeletedUser15117

Voor kleding en wapens is het gewoon afhankelijk van je lvl, dus daar wordt des rekening mee gehouden. Verder kan ik me zeker vinden in jouw voorstel.
 

DeletedUser

waarom rekening houden met levenspunten (kracht) en geen rekening houden met de andere 3 attributen die meehelpen (alleen niet meteen opvallen)?

verander dit gewoon in de hoeveelheid attributen die je geweer heeft en niet alleen kijken naar de lp die je krijgt van je geweer (aangezien er al rekening gehouden wordt met lvl)
 

DeletedUser16131

zoziezo vind ik dat als je dit allemaal toepast het veel te veel wordt. Hoe meer criteria, hoe langer het duurt tegen dat je een match vindt.

Ik ben akkoord met het ip en met de wapens (de extreme verschillen dan, vooral eventwapens)

maar vooral niet met kledij. De bandietenset is een beloning die je krijgt van vaak en veel avo's te spelen. Het is dan ook de bedoeling dat deze je een voordeel geeft, je hebt er per ongeluk voor gewerkt, als je dat ook weg gaat halen, wat is dan het nut van avo's doen
 

DeletedUser385

zoziezo vind ik dat als je dit allemaal toepast het veel te veel wordt. Hoe meer criteria, hoe langer het duurt tegen dat je een match vindt.

Ik ben akkoord met het ip en met de wapens (de extreme verschillen dan, vooral eventwapens)

maar vooral niet met kledij. De bandietenset is een beloning die je krijgt van vaak en veel avo's te spelen. Het is dan ook de bedoeling dat deze je een voordeel geeft, je hebt er per ongeluk voor gewerkt, als je dat ook weg gaat halen, wat is dan het nut van avo's doen

je geeft aan dat een beloning mag, maar event beloning neit, das tegenstrijdig he
 

DeletedUser4007

je geeft aan dat een beloning mag, maar event beloning neit, das tegenstrijdig he

speciaal voor ruud uitleg...

de bandietenset kan iedereen halen
event wapens zijn er per event en server maar 1 beschikbaar

dus is totaal niet tegenstrijdig:hmf:
 

DeletedUser

De bandietenset is een beloning die je krijgt van vaak en veel avo's te spelen. Het is dan ook de bedoeling dat deze je een voordeel geeft, je hebt er per ongeluk voor gewerkt, als je dat ook weg gaat halen, wat is dan het nut van avo's doen

We halen niks weg. We pakken niks af. Je harde werken wordt nog steeds beloond...

Het enige wat ik vind is dat niet alle sterke spelers in 1 team moeten zitten, omdat dit niet leuk voor het spel is.... Als jij hard werkt en als eerste je bandieten set compleet hebt heb je nog steeds voordeel...

Echter als er 2 spelers zijn met die bandieten set vind ik dat die allebei 1 team moeten leiden en niet bij elkaar moeten zitten.

Selectie criteria moeten ervoor zorgen dat beide teams even sterk zijn... thats all. Geen wijzigingen aan wapens, sets of individuele spelers...alleen eerlijk verdelen over de team :D.
 
Bovenaan