• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortwedstrijd Tactiek Bespreking

DeletedUser16402

Aangezien andere landen hier ook al mee bezig zijn en ik een beetje de ondersteuning van de administratie mis start ik deze thread maar.

Het is van belang dat we allemaal op 1 lijn zitten als we het WK in gaan.

Daarom vraag ik jullie en dan vooral diegene die zich als leider opgegeven hebben om tactiek besprekingen hier te plaatsen om zo een algemene discussie te beginnen en goed voorbereid het FG-WK in te gaan.

Verder om een FG-WK te winnen zullen we allemaal samen moeten werken.
Dit houdt in (en vul aan als er iets mist:(

  1. We werken samen, ongeacht onze geschiedenissen met elkaar
  2. Er is geen plaats voor ruzies in dit WK! We kunnen voor 10 weken onze verschillen best op zij zetten (als ze er al zijn)
  3. We moeten elkaar helpen de juiste materialen te bieden. Dit kan door giften of lenen voor het WK. Daarna de spullen weer terug geven natuurlijk.
  4. Heb respect voor elkaars mening en ideeen!
  5. Geen elitair gedrag. Ik speel dit spel nu sinds de gesloten beta en ik leer elke dag nog nieuwe dingen van mensen die het spel nog maar 2/3 weken spelen. Zij hebben vaak goede vernieuwende ideeen die wij allemaal kunnen gebruiken. Soms niet in zijn geheel, maar een deel van een idee kan een ander idee versterken.
  6. Als je veel LP hebt is het de bedoeling dat je VANGT. Tenzij door de leiding anders aangegeven. De hele tijd vluchten levert de andere spelers onnodige schade op wat uiteindelijk kan leiden (en die kans is groot) tot een KO.
  7. Bespreek Test FG's of Manoeuvres en spreek af wanneer. Van mij part via een online planner.
  8. Geef geen informatie door aan andere servers! Dit zou hier eigenlijk niet hoeven staan, maar je hebt er genoeg bij!
  9. Spreek van tevoren af wie welke handwerken gaat doen en hoe we de materialen gaan zoeken en verdelen. We gaan buffjes nodig hebben, dat is heel zeker. Als we niet vantevoren afspreken wie wat wanneer en waar gaat doen, kan het heel fout aflopen.
  10. Tijdens FG's is het belangrijk dat we de leiding laten praten en geen onnodige schade posts gaan plaatsen. Dat kan ook gewoon op de saloon, net zo leuk. Dit maakt de chat onoverzichtelijk en de leiding kan nog wel eens genoeg er van krijgen en de chat dichtgooien. Voor ons allemaal niet aangenaam aangezien we dan geen LP wissels meer in de chat kunnen gooien. Want daar is de FG chat ook eigenlijk voor. LP wissels en orders.
  11. EN NOG HET ALLERBELANGRIJKST! HEB VEEL PLEZIER! We spelen dit spel allemaal voor ons plezier ^^

Wat gaat wel en niet mee:
  1. Je lvl en duellvl gaan beide mee
  2. Je AP en VP worden als volgt berekend: lvlx1=Atribuutpunten lvlx3=Vaardigheidspunten. Je kunt je skills dan ook opnieuw plaatsen aan het begin van deze event-wereld
  3. Je gewone AP en VP worden NIET gekopieerd
  4. 3 setjes gaan mee. 1 setje is alles wat je in je equip mee kunt krijgen. Dit zijn: Halsband, Hoed, Duelwapen, Kledij, Linkerhand (FG-wapen), Rijdier, Product, Broek en Schoenen. (TIP: Als je genoeg aan 2 sets hebt neem dan spullen voor anderen mee! Spreek dit onderling goed af! Zorg ervoor dat het spullen zijn die op de markt te verkopen zijn!)
  5. Je account wordt gekopieerd! Dat wil zeggen dat je originele account gewoon hier blijft.
  6. Spullen die je bij events haalt op de FG-server krijg je NIET mee terug naar je .nl account of welk account dan ook. De kopie van je originele account wordt verwijderd aan het einde van de wedstrijd. Je originele account op de .nl servers blijft dus gewoon bestaan.
  7. Geld, Nuggets en Munten gaan NIET mee naar de FG-server. Ga hier dus niet vantevoren nuggets kopen in de hoop dat je die mee kunt nemen naar die server. Wat je wel kan doen is geld sparen hier om kleding te kopen en te upgraden.

    Tijdverloop FG-Event:

    25/10/2015 t/m 09/11/2015:
    Spelers schrijven zich in voor het evenement: Inschrijvingen
    Spelers die zich opgegeven om leider te worden moeten verkozen worden op het forum: Verkiezingen
    Zodra de inschrijvingen gesloten zijn wordt bekend gemaakt wie er wel en niet door zijn.

    09/11/2015 t/m 25/11/2015:
    Alle verkozen deelnemers zouden een in-game Support ticket moeten krijgen met de vraag welke 3 sets je mee wilt nemen.
    De nieuwe wereld wordt al geopend, maar niet voor iedereen. Eerst wordt iedereen toegevoegd samen met de setjes. Zodra iedereen is toegevoegd krijg je een mededeling dat de wereld bereikbaar is.
    Wij moeten vanaf dit moment dan ook steden maken en een alliantie vormen met alle .NL spelers. Alle teams van alle servers zouden dit moeten doen. Het is van groot belang dat geen van de steden dan ook andere mensen dan de Nederlandse inschrijvingen toe laat. We willen geen spionnen!
    Eens in deze nieuwe wereld maak tactiek fora aan en laat 1!!!!! stad dit onderhouden. We willen niet weer een wirwar van fora... dat gaat altijd mis ;)
    Je kunt op deze wereld spelen zoals op elke andere wereld. Let dus op dat je eerst de opdrachten doet die AP/VP geven. Wat $ verzamelen of craften als een bezetene.

    25/11/2015 Event begint:
    Vanaf dit moment en misschien zelfs wat vroeger krijgen we te horen welke tegenstander we als eerst krijgen. De FG's zijn op afgesproken tijden en andere tijden zijn dan ook niet toegestaan.
    Het is jouw verantwoordelijkheid om aanwezig te zijn, de juiste kleding aan te hebben en online te zijn indien mogelijk. Verder is een buff ook belangrijk. Daarvoor zijn we gezamelijk verantwoordelijk!
    Begin dus zelf GEEN FG dat is aan de coordinator om te starten. De coordinator is een moderator of community manager van innogames! Niemand heeft dus een coordinator in hun team!

    Overige Info:
    Als er te veel mensen zich aanmelden voor deze competitie kunnen diegene alsnog meedoen, maar voor een ander land indien deze speler dat wenst. Houdt er wel rekening mee dat er een serieuze taalbarriere kan zijn. Lees Poolse en Russische servers die weigeren Engels te spreken :p

    Voor vragen kun je me altijd in-game aanspreken of hier even een PM sturen.


    VRIENDELIJK VERZOEK AAN MARCO: Pas aan wat hier niet klopt EN/OF voeg toe wat mist. Heel hartelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16020

Ik neem dus aan dat we daar buffjes kunnen maken. Als er een paar man zijn met hoge level (handwerk) en die zich wel willen ´opofferen´ om alles te verzamelen/maken dan moet de rest gewoon verzamelen. Stel je voor je hebt 3 mensen en je wil bijvoorbeeld hars maken ( gewoonwist ik het snelst) dan maakt 1, andere zoekt kruik en ander een zaag. yes? :)
 
zo min mogelijk informatie naar andere servers (ze kunnen toch geen nederlands :p ). Verder zoveel mogelijk info over landen hier posten!!
 

DeletedUser16020

Je hebt er genoeg die alles tot in detail willen weten over alle landen.. :p Soms zelfs meer dan de landen zelf x)
 

DeletedUser16402

Guys goed bedoeld, maar kunnen we het over het FG WK hebben?

Hebben jullie nog aanvullingen?

Houdt er rekening mee dat je handwerklvl niet mee gekopieerd wordt.
Dus handwerken moet je daar volledig opnieuw doen.

Ook is het misschien verstandig even te bespreken welke opdrachten we in de tussentijd gaan doen. Er zijn genoeg opdrachten (zoals intro, onderwijs, karakterklasse) die AP en VP geven. Als we daar nou ook eens een lijstje van gingen maken.

Eerste post is aangepast! Meer info toegevoegd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Taktiek, ik denk dat er minstens drie puntjes besproken moeten worden.

Één, een zeer goed plan voor craften. Iemand moet exact uitzoeken welke producten nodig zijn om naar the westerners (naar mijn mening het handigste voorwerp of bajo's ) toe te arbeiden. Iemand moet met een lijstje komen hoeveel van elk product minstens nodig zijn om bij elke mijlpaal te komen (''Grafiet smeermiddel'' ''bajo'' ''westerner''). Ik denk vooral dat het probleem het recept zelf zal zijn. Je moet de recepten vinden in korte tijd, dus bepalen welke arbeid het handigst is om zowel qua vindwaarde als in geld/producten het meest efficient zal zijn. Dan moet een zeer actief persoon bereid zijn om alles te craften en dan boosten we één of twee iemand(en) naar een heel hoog level. Uiteraard is er overdag als er geen fortgevecht te doen is, altijd arbeid plaatsvinden voor producten als dit. Vandaar dat daar een gestroomlijnd plan voor moet komen. Ik ben wel bereid dit te doen, maar ik heb pas tijd volgend weekend. Mocht iemand zich geroepen voelen dit alvast te doen, ga je gang.

Nummero twee is naar mijn mening ''de perfecte skillverdeling'' delen met iedereen. Iedereen zijn skills worden gereset, dus in feite kun waarschijnlijk wel 50+ dezelfde personen maken. Eenmaal je skills ergens opgezet, zal het lastig worden om zonder nuggets nogmaals te reskillen. Mijn oproep is dan ook, wacht met al je skills te verdelen. Er zal wel voldoende tijd zijn om dit te verdelen etc. Er zijn uiteraard allemaal calculators in omloop, ik zou zeggen, weet je er één? Gebruik hem! Mijn advies: probeer een perfecte verdeling voor level 110, 130, 140 en 150 te maken. Je weet exact hoeveel vaardigheden je hebt etc. Wellicht ook voor verschillende setjes eventueel.

Nummero drie is communicatie. Zoals reeds aangegeven in een ander topic, moet het tijdens fortgevechten super overzichtelijk blijven. Maar dat is niet de enige manier van communicatie. De leider typt, een ander krijgt taktieken door van andere spelers die wat te melden hebben en iemand anders regelt de wissels, of iets in die zin. Iemand coördineert het craften, etc.

Weet iemand of we ook steden moeten opbouwen en hoe de forten eruit zien?
 

DeletedUser16020

Ik denk dat het qua recepten moet goed komen... Met 140 man (natuurlijk is niet iedereen overdag online) maar moet je redelijk snel tenminste 1 recept kunnen vinden die je nodig hebt. Ik neem ook aan dat er bijvoorbeeld een RRH is? Ook met een stuk of 100 man werken op een dag krijg je dat redelijk snel voor elkaar.. Daarnaast iedereen volop bezig met producten verzamelen voor de makers.. :)
 

DeletedUser16402

Taktiek, ik denk dat er minstens drie puntjes besproken moeten worden.

Één, een zeer goed plan voor craften. Iemand moet exact uitzoeken welke producten nodig zijn om naar the westerners (naar mijn mening het handigste voorwerp of bajo's ) toe te arbeiden. Iemand moet met een lijstje komen hoeveel van elk product minstens nodig zijn om bij elke mijlpaal te komen (''Grafiet smeermiddel'' ''bajo'' ''westerner''). Ik denk vooral dat het probleem het recept zelf zal zijn. Je moet de recepten vinden in korte tijd, dus bepalen welke arbeid het handigst is om zowel qua vindwaarde als in geld/producten het meest efficient zal zijn. Dan moet een zeer actief persoon bereid zijn om alles te craften en dan boosten we één of twee iemand(en) naar een heel hoog level. Uiteraard is er overdag als er geen fortgevecht te doen is, altijd arbeid plaatsvinden voor producten als dit. Vandaar dat daar een gestroomlijnd plan voor moet komen. Ik ben wel bereid dit te doen, maar ik heb pas tijd volgend weekend. Mocht iemand zich geroepen voelen dit alvast te doen, ga je gang.

Nummero twee is naar mijn mening ''de perfecte skillverdeling'' delen met iedereen. Iedereen zijn skills worden gereset, dus in feite kun waarschijnlijk wel 50+ dezelfde personen maken. Eenmaal je skills ergens opgezet, zal het lastig worden om zonder nuggets nogmaals te reskillen. Mijn oproep is dan ook, wacht met al je skills te verdelen. Er zal wel voldoende tijd zijn om dit te verdelen etc. Er zijn uiteraard allemaal calculators in omloop, ik zou zeggen, weet je er één? Gebruik hem! Mijn advies: probeer een perfecte verdeling voor level 110, 130, 140 en 150 te maken. Je weet exact hoeveel vaardigheden je hebt etc. Wellicht ook voor verschillende setjes eventueel.

Nummero drie is communicatie. Zoals reeds aangegeven in een ander topic, moet het tijdens fortgevechten super overzichtelijk blijven. Maar dat is niet de enige manier van communicatie. De leider typt, een ander krijgt taktieken door van andere spelers die wat te melden hebben en iemand anders regelt de wissels, of iets in die zin. Iemand coördineert het craften, etc.

Weet iemand of we ook steden moeten opbouwen en hoe de forten eruit zien?

Antwoord op je vragen staan nu in de eerste post!

Die craft-lijst ga ik vanavond nog aan werken. Moet morgen zeker online staan ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Top, El Imbatible! Goed bezig. :D

Wat Javan zegt, helemaal top Imba, blij dat je het voortouw neemt hiermee. Want alle andere landen hebben inderdaad al dit soort initiatieven (besloten forumonderdelen ook, op .net al vanaf 2 november, die gekke fanatieke Russen, Polen en Duitsers ongetwijfeld ook).

Ik heb er in ieder geval veel zin in, dit gaat 1 van de leukste tijden ever worden voor en met alle fanatieke fortvechters/spelers.
Hup Nederland & Vlaanderen boven!
 

DeletedUser16402

Smid Lijst

lvl 0-50: ijzer smelten: 50 ijzerstaaf 50 houtplank
lvl 50-100: Bajonet: 50 hamer, 50 steen, 50 gesmolten ijzer, 50 leer, 150 katoen
lvl 100-150: Staal smelten: 50 kolen, 50 gesmolten ijzer (50 ijzerstaaf, 50 houtplank)
lvl 150-250: Klinknagels: tot 225: 225 spijkers, 75 hamer. 225-250: 225 spijkers, 75 hamer (voor zekerheid)
lvl 250-300: Wapenketting: 100 draadklos, 50 tandencollier OF Afkoellapje: 100 wol, 100 draadklos, 50 water
lvl 300-350: Gevest maken: 50 hout, 50 zaag, 50 spijkers, 50 hars (50 zaag, 50 kruik en kwakzalver)
lvl 350: The Westerner: Revolver gietvorm (hamer, 2 kolen, 2 grafiet (2 kolen), gesmolten ijzer ( ijzerstaaf en houtplank)), Groot kaliber kogels

Totaal:

ijzerstaaf: 100*
Houtplank: 100*
hamer: 300*
steen: 50
leer: 50
katoen: 150
kolen: 50*
spijkers: 500**
draadklos: 100
Tandencollier: 50***
wol: 100***
water: 50***
zaag: 100
kruik: 50

Recepten:

Bajonet Maken (+25/+75 schade) (vindwaarde: $500)
Staal Smelten (vindwaarde: $500)
Klinknagels maken (vindwaarde: $1750)
Verfrissende stof maken / Wapenketting maken (vindwaarden beide: $2250)
Gevest maken (vindwaarde: $2500)
Revolvergietvorm maken (vindwaarde: $2500)
De beruchte Colt "The Westerner" maken (+20/+60 schade) (vindwaarde: $120)


*Ook Nodig Voor Colt Westerner, dus meer is beter
**Kan minder zijn. Kans op groene slaging=1/3
***Keuze uit Wapenketting of Afkoellapje
 
En hier is een lijstje met quests die vp geven dat ik gemaakt heb. Is wss niet volledig maar als je deze gedaan krijgt voor de 25ste is het al heel knap :p

medeplichtige (soldaat, veel ap en vp)
circus (deels) --> dierengeesten (12 ap!!!)
hart van vuur (premium 4d)
de grote show (4 dagen premium)
goed geoorganiseerd (7 dagen premium)
onderwijs (10 vp)
de kudde runderen (1 ap)
red de saloon 2 --> kleinigheden (2 vp, rozen)
hackets calim (1 vp)
de kleren maken de man (2 vp)
liefdesengel (1 ap)
de grote jacht (1 ap)
HW speciale whiskey (3 stam)
kates trouwring (2 ap) woensdag zilver
schatten zoeken (3 vp)
weg der communicatie (1 ap)
veroveringstocht vd spoorweg (1 ap)
rooftocht (2 ap 5 vp of meer)
 

DeletedUser16519

Voor de avonturiers opdracht heb je ook vp en ap. Zwarte bergen :)
 
Ja ik ben soldaat en had die lijst voor mezelf gemaakt, maar lijkt me duidelijk dat voor andere klassen ongeveer het zelfde geldt met hun quest.
Maar Marco mag ons wel eens naar die wereld kopiëren want gaat een tijdje duren om die allemaal te doen :hmf:
 
Bovenaan