• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwe Jobcalculator: The West Insider

DeletedUser3874

Beste spelers van The-West.nl

Iedereen (of toch een groot deel) kent ondertussen wel reeds Weststats hier te vinden. Naast Weststats is er ondertussen nog iets anders, namelijk The West Insider. Dit is een script dat je uitvoert waarna je dus net zoals in weststats een lijst krijgt van de arbeiden die je kan uitvoeren en welke kledij je hiervoor nodig hebt.

Echter in tegenstelling tot de jobcalculator van Weststats geeft deze calculator ook nog eens wat je ongeveer zou gaan verdienen hierbij kan je zelfs de motivatie aanpassen zodat je toch een vrij accurate schatting hebt van de ervaringspunten en/of de cash die je kan verdienen. Hierbij moet je niet nog eens een extra account aanmaken of degelijke. Neen enkel het script in de adresbalk plakken en klaar, wel mag je hierbij niet vergeten op pop-ups toe te laten vermits de "uitkomst" in een pop-up weergegeven wordt.

Maar genoeg inleiding maar, hierbij dan maar gelijk de link naar The West Insider, deze is te vinden op deze link: http://www.thewestinsider.com/. Het is zeker de moeite waard om deze eens te bekijken.

Momenteel is deze enkel in het Engels te gebruiken. In overleg met de schrijver hiervan is wel reeds naar boven gekomen dat hij een vertaling wel ziet zitten net omdat zoals hij het zelf stelt: "Het liefst zou zien dat na al het werk er zoveel mogelijk mensen voordelen door krijgen."
Wel gaat pas zodra alle features zijn toegevoegd begonnen worden met een vertaling, hiervoor kan de .nl community vast wel een handje toestoppen door een aantal mensen te zoeken die willen helpen met vertalen.

Voor de mensen die het niet volledig begrijpen komt er nog een kleine uitleg in het Nederlands bij. Maar om te beginnen wens ik jullie veel succes met het uittesten van deze nieuwe mogelijkheid.

Tevens vraagt de schrijver van de tool dat als je toch fouten zou vinden je deze hier zou willen melden. Als dit niet moest lukken vermits dit wel in het Engels moet mag je dit altijd hier signaleren waarna wij het kunnen doorgeven.

Voor de vertalers zullen wel later wel eens op zoek gaan. Laat ons eerst hier maar eens gebruik beginnen van maken.

Om te beginnen:
Allereerst moet je ingelogd zijn natuurlijk, waarna je enkel je inventaris moet openzetten. Hierna kopieer je het script in je adresbalk en drukt op enter. Waarna je een pop-up krijgt met de berekeningen. Vergeet pop-ups niet aan te zetten!!!

Legende van de iconen:
Dit zijn de iconen die je zal vinden, vergeet niet dat alles per uur is berekend.
icon_luck_s.png
Het geluk net zoals in het spel zelf, de kans op items te vinden en de kwaliteit ervan.
icon_danger_s.png
Het gevaar net zoals in het spel zelf, waarbij hoe groter het percentage hoe meer schade je zal krijgen
icon_products_s.png
Dit is iets nieuw, hierbij kan je de gemiddelde verkoopprijs van gevonden producten zien
icon_motivation_s.png
De motivatie, in tegenstelling tot Weststats kan je hier met het
edit_motivation.png
knopje je motivatie aanpassen waarna je ook zal zien dat je minder geld en/of ervaringspunten zal krijgen.
icon_wages_s.png
Het gemiddelde wat je aan loon zal gaan ontvangen (dit is een schatting!!)
icon_cash_s.png
Het gemiddelde dat je kan verdienen als je de producten verkoopt samen met je loon.
icon_xp_s.png
Het gemiddelde van ervaringspunten dat je zal kunnen krijgen bij een arbeid
icon_rank_s.png
De rang van de arbeid waarbij je de optimale hoeveelheid geld en ervaringspunten kan ontvangen.
enclave_90off_s.png
Ordenen van de lijst.

Geplande extra toevoegingen:
  • Vertalingen natuurlijk
  • Automatisch de motivatie voor jobs laten importeren
  • Een extraatje dat de gebruiker toe zou laten om te zien wat hij moet kopen/vinden om de beste jobs voor hem te kunnen doen
  • Een resetknop bij de "Wat als?"-calculator

Browsers waarbij het werkt of wat er mogelijk kan fout zijn:
  • Firefox, geen problemen
  • Internet Explorer, bij 7 en 8 Kleine visuele problemen
  • Safari, manueel de pop-ups toelaten en ziet er lichtjes anders uit maar gebruikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3874

Wat als functie:
Allereerst zullen we maar eens beginnen met de "Wat als?"
what-if.gif

Met deze functie kan je zaken lichtjes aanpassen, hierbij krijg je eerst je huidige stats te zien. Waarna je door een simpele druk op de knop bijvoorbeeld een arbeidspunt erbij kan voegen en zo kan zien wat je voor extra arbeiden zou kunnen gaan uitvoeren.


Dit snel in andere post gezet, het was niet vergeten maar blijkbaar mag je maar 10 afbeeldingen in één post maken en ik zat op 11 met m'n vorige.
 

DeletedUser

Ziet er netjes uit, persoonlijk vind ik de plaatjes aan de zeer kleine kant

Nice job!
 
Ik volg precies de instructies, maar bij mij doet hij het niet :confused:
Ik krijg een melding dat de pagina niet kan worden weergeven..

Oh, hij doet het al.. Weet niet wat er verkeerd ging
 
vind hem nie goe. Bij bos rooien geeft een gemiddelde aan van 81 terwijl ik altijd tussen de 120 en 230 binnenhaal.
Idem met paarden temmen: geeft mij 31 punten terwijl ik altijd tussen de 50 en 90 krijg.
Of werkt die calculater per uur?
 

DeletedUser

ik weet niet hoe ik het moet doen.. moet ik die link kopieren? en dan..?
 

DeletedUser

@heraclides: Hij geeft aan wat je per uur krijgt. Staat ook zo vermeld in de legenda

@willemien: Je moet je inventaris openen, de link copieren en plakken in de adresbalk en dan op enter drukken. Je moet er wel voor zorgen dat pop ups zijn toegestaan. Dan werkt het verder vanzelf
 

DeletedUser3874

ik weet niet hoe ik het moet doen.. moet ik die link kopieren? en dan..?

Aldus mijn eerste spoiler (die gezet zijn om het niet te lang te maken).
Allereerst moet je ingelogd zijn natuurlijk, waarna je enkel je inventaris moet openzetten. Hierna kopieer je het script in je adresbalk en drukt op enter. Waarna je een pop-up krijgt met de berekeningen. Vergeet pop-ups niet aan te zetten!!!

vind hem nie goe. Bij bos rooien geeft een gemiddelde aan van 81 terwijl ik altijd tussen de 120 en 230 binnenhaal.
Idem met paarden temmen: geeft mij 31 punten terwijl ik altijd tussen de 50 en 90 krijg.
Of werkt die calculater per uur?
Werkt per uur, en het zijn ook gemiddelden dus geen exacte cijfers.

@heraclides: Hij geeft aan wat je per uur krijgt. Staat ook zo vermeld in de legenda

Dit ben ik inderdaad vergeten te vermelden in de vertaling, goed dat je dit heb gemeld.
 

DeletedUser

ik vind het wel erg priegelig klein. En volgens mij houdt dit ding geen rekening met nde nieuwe kledingsets?
 

DeletedUser3874

ik vind het wel erg priegelig klein. En volgens mij houdt dit ding geen rekening met nde nieuwe kledingsets?

Dit is er nog maar een maandje ongeveer, de kledingsets zijn er nog maar paar dagen. De schrijver ervan hoort ook niet bij de crew van .net dus dat hij het iets moeilijker heeft om alles degelijk uit te werken is normaal. Het is dan ook nog niet volledig op en top zoals hij het zou willen zoals ik het aangaf in m'n eerste post.
 

DeletedUser

ik vind em geweldig !

werkt prima en alles word duidelijk voor gekauwd .
wat wil je nog meer !

:cool::cool:
 

DeletedUser

Nou, mijn mening erover: Veel te klein, moeilijk te lezen, onhandig, en niet juist, tenzij het per uur is. Maar ik blijf weststats gebruiken hoor...
 

DeletedUser

wel duidelijk en overzichtelijk, zoveel makkelijker dan the weststats,jammer dat de kledingsets er niet in verwerkt zijn!
 

DeletedUser

vind hem nie goe. Bij bos rooien geeft een gemiddelde aan van 81 terwijl ik altijd tussen de 120 en 230 binnenhaal.
Idem met paarden temmen: geeft mij 31 punten terwijl ik altijd tussen de 50 en 90 krijg.
Of werkt die calculater per uur?

Nou, mijn mening erover: Veel te klein, moeilijk te lezen, onhandig, en niet juist, tenzij het per uur is. Maar ik blijf weststats gebruiken hoor...


jep, hij werkt idd per uur
 

DeletedUser

Werkt super.
Op weststats was het altijd lastig om op meerderen dingen je arbeid uit te kiezen.
Maar nu is het hartsikke gemakelijk om de arbeid te vinden met de beste combinatie van salaris, ervaring, en geluk.

Maar uiteraad blijft weststats handig.
Opdrachten kleding enz.
Dus weststats moet natuurlijk wel blijven.
 

DeletedUser3874

Dit is iets anders dan WestStats maar niet ter vervanging van Weststats. Hoe meer extra hulpmiddeltjes je kan hebben hoe beter lijkt mij.
 

DeletedUser

deze doet nu vreemd en geeft errors maar bij engelse versies niet!

iemand heeft datzelfde probleem
 

DeletedUser

Ziet er erg goed uit, maar natuurlijk jammer dat het nog in het engels is.

top dat jullie al begonnen zijn.

COMPLIMENTEN VAN MIJ
 

DeletedUser

ik kan de optie waarbij je kan zien hoeveel van welke items er in het spel zijn niet meer terugvinden :eek:

Het lijkt me toch sterk dat Bux en ik de enigste 2 kuierstokken hebben op The West.
 
Bovenaan