• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Formules Gids

DeletedUser

als kolen 37% is per half uur heb je 63% kans op geen kolen te vinden.

aangezien 2u = 4x een halfuur is, is de kans dat je geen kolen vindt 0,63^4 = 0,15752961

Je hebt dan dus 15,7% om geen enkele kool te vinden
op 2 uur heb je bijgevolg 100%-15,7% om wel en kool te vinden dus op 2 uur met een vindkans van 37% heb je 84,2% kans om wél een kool te vinden

Wow das een mooie berekening die volgens mij nog klopt ook
 

DeletedUser

Op het eerste zicht werkt die wel maar ik zal eens verder proberen.
 

DeletedUser3012

als kolen 37% is per half uur heb je 63% kans op geen kolen te vinden.

aangezien 2u = 4x een halfuur is, is de kans dat je geen kolen vindt 0,63^4 = 0,15752961

Je hebt dan dus 15,7% om geen enkele kool te vinden
op 2 uur heb je bijgevolg 100%-15,7% om wel en kool te vinden dus op 2 uur met een vindkans van 37% heb je 84,2% kans om wél een kool te vinden

FF een vraagje hierover. Bedoel je dat er 84,2% kans is om 1 of meerdere kolen te vinden of bedoel je dat er 84,2% kans is om er 1 te vinden??
Met andere worden: is het zo dat je gemiddeld per 2 uur 0,842 kolen (dus zo'n 4 kolen in 10 uur) zou vinden? Of heb je nu berekend hoe groot de kans is dat je er überhaupt een aantal (1 of meer) kolen vind?
 

DeletedUser

De kans op tenminste 1 product kun je makkelijk berekenen door middel van het volgende:

1-(de kans dat je het product niet vind * aantal halve uren)

Specifiek de kans uitrekenen op 1 product is een stuk lastiger, aangezien je dan rekening moet houden met volgordes enzo :p
 

DeletedUser

De kans op tenminste 1 product kun je makkelijk berekenen door middel van het volgende:

1-(de kans dat je het product niet vind * aantal halve uren)

Specifiek de kans uitrekenen op 1 product is een stuk lastiger, aangezien je dan rekening moet houden met volgordes enzo :p

Ik heb geprobeert deze berekening toe te passen, het zal wel aan mij liggen maar bij mij klopt hij niet.
Ik nam als voorbeeld vlag van de unie:
1-(98*4)= 391

Dit lijkt me nogal fout en het ligt vast ook aan mij dus wat zou ik dan moeten doen?
 
Je moet 1- het decimale getal doen, dus 0,98 in dit geval.

Je kan ook 100 - het volledige getal * 4 en dan aan het eind delen door 100 :)
 

DeletedUser

Oh oke, ik kom wel nog steeds uit op -2.92 en dat zegt me nou niet echt iets.
Ik kijk wel gewoon naar de procenten van de kans dat je het product vindt en ik bid wel gewoon tot god dat het karaktertje van mij het benodigde vindt.
 

DeletedUser

Komt omdat die formule niet klopt.

Het is

1 - (kans^aantal halve uren)

Waarbij je dan de kas uitrekend op een of meer.

Bij kans op precies 1 of precies 2 bijv. dien je gebruik te maken van nPr als ik het goed heb. Ik zal er is induiken. Ben vergeten hoe het precies zat. Dan post ik wel es een formule, maar heb het druk druk druk, morgen horen jullie meer.
 

DeletedUser

is er ook een formule om te berekenen hoe waardevol spullen die je kan vinden kunnen zijn?
 

DeletedUser

Hij is er wel. Want iemand heeft ooit es uitgerekend wat de maximale waarde van een te vinden voorwerp is.
 
Bovenaan