• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Exclusief product

DeletedUser12590

Wat?

Een exclusief product, welgeteld in 4 categoriën

Leg eens uit

We hebben al van alle dingen in het spel een exclusief item. Van kledij tot wapens en zelfs de dieren kan je sparen. Waarom niet ook voor producten?

Ik wil het opdelen in 4 categorieën
  • 1) Jobproducten
  • 2) Craftitems
  • 3) Verzamelkaart
  • 4) Hoofdcategorie waar de 3 voorgaande onder vallen

Als exclusief item voor alles jobproducten is het de bedoeling dat je van alle job producten minstens 10 in je inventaris hebt voor deze afgevinkt wordt. Om het overzichtelijk te houden worden alle jobs onderverdeeld in hun eigen categorie waar je ze ook in kan vinden op de kaart: Bij de prestatie 'de steiger' moet je 10 producten vinden van forel, hengel, houten pinnetjes, gespieste vis, zalm en bevervachten. Vul de rest zelf maar in. Dit betekent dus dat je met 10 hout meteen 3 vakjes kan inkleuren: bos rooien, bomen hakken, hout vlotten.

Als exclusief item voor de verzamelkaart dacht ik aan de exclusieve postzegelmap. Postzegels: de meest bekende vorm van verzamelen.

Als derde de exclusieve hamer: het teken van arbeid en van crafting. Hierbij is het de bedoeling dat je alle craftitems minimaal 1 keer hebt. Deze is dus onderverdeeld in 4 categoriën: zadelmeester, smid, kwakzalver en veldkok. Dit vereist dus veel handel met andere crafters en ook zeker veel meer tijd in het craften zelf.

De laatste categorie en dus prestatie krijg je als je alle 3 de voorgaande hebt gehaald. Het item: De exclusieve Schatkist. Hier kan je dus al je producten inplaatsen...niet echt ofcourse, maar daar gaat het nu niet om.

Als bonussen had ik in gedachten:
  • 1) +2 op alle attributen + 25% geld
  • 2) +3 op alle attributen + 50% geluk
  • 3) +3 op alle attributen + 5% meer kans op perfect resultaat (nieuwe bonus)
  • 4) +4 op alle attributen, + 25% geld, +50% geluk, +5% perfect resultaat + 25 arbeidspunten

De bonussen lijken in sommige gevallen misschien wat sterk, maar onthoud wel dat vooral de laatste 3 categorieën niet gemakkelijk zullen zijn (integendeel).

Misbruikpreventie
N.V.T.

Visuele hulp
Ik ben geen artiest, dus ik zal jullie moeten vragen je fantasie te gebruiken.

Waarom?
Ik wil spelers meer uitdaging geven in het verzamelen dan het huidige verzamelen biedt. De verzamelkaart is leuk, maar 5000 bonus per prestatie is het vaak niet waard in vergelijking tot wat je ervoor betaald. Een exclusief item zal je al meer aanzien geven hiervoor. Daarnaast was dit de laatst overgebleven categorie van de exclusieve set.

Note: Het exclusieve product telt niet mee in de set van exclusieve items, daar deze al bestaat en aanpassen niet handig is voor deze zware prestatie.
 
Deels mee eens.

Een exclusief product voor de verzamelkaart: helemaal voor, goed idee. :up:
Voor job-items: ook wel een leuk idee. :)
Crafting-items: Nee, hoeft niet van mij. Zo was craften nooit bedoeld. Bovendien: welke items moet je dan hebben? Alleen bruikbare? Of ook dingen die nog verder verwerkt moeten worden? Verder zijn niet alle craft-items veilbaar. Ik zie al iets meer in een verzameling van craft-items van je eigen beroep, vind ik logischer. Omdat je dan ook écht alle voorwerpen kunt krijgen.



Overigens zou ik de toegekende bonussen van 2) en 3) omwisselen, het lijkt me logischer dat +5% kans op perfect resultaat (wat erg weinig is btw, voor zoiets moeilijks) :huh: beter past als beloning voor de craft-verzameling.

Verzamelkaart: 5/5 :sheriff:
Jobs: 4/5 :sheriff:
Crafting: 2/5 :sheriff:
Totaal: 3,33:sheriff: :)
 

Deleted User - 2252

Het idee is goed maat moet nog iets meer uitgewerkt worden
 

DeletedUser12590

=
Overigens zou ik de toegekende bonussen van 2) en 3) omwisselen, het lijkt me logischer dat +5% kans op perfect resultaat (wat erg weinig is btw, voor zoiets moeilijks) :huh: beter past als beloning voor de craft-verzameling.

Dat ik dat ook nog verkeerd gedaan heb... Edit incomming...als dat had gekund.

Maar ja, Bonus 2 hoort bij 3 en vice versa.

Voor het craften geldt idd dat enkel de veilbare items gelden. Voor de craftprestatie was het ook de bedoeling dat het veel tijd kost. Daarom moet je echt alles een keer gehad hebben. Ja, dit geldt enkel voor de te veilen items, dus de laatste 2 items voor elk beroep vallen af.
 

DeletedUser15117

Zeer leuk idee, alleen de bonussen vind ik niet geweldig.

De schatkist is nogal sterk. Mij lijkt het beter passend als het +2 op attributen geeft en +15 verschuilen/met dieren omgaan als je de exclusieve revolver draagt en +15 reflex/handel drijven als je exclusieve sabel draagt. Als je geen van beide draagt 2 van die 4. Uiteraard is het item dan ook onderdeel van de exclusieve set en zijn die setbonussen met 10 items ipv 9.
 

DeletedUser12590

Zeer leuk idee, alleen de bonussen vind ik niet geweldig.

De schatkist is nogal sterk. Mij lijkt het beter passend als het +2 op attributen geeft en +15 verschuilen/met dieren omgaan als je de exclusieve revolver draagt en +15 reflex/handel drijven als je exclusieve sabel draagt. Als je geen van beide draagt 2 van die 4. Uiteraard is het item dan ook onderdeel van de exclusieve set en zijn die setbonussen met 10 items ipv 9.

En wat nou als je dan niet de sabel of de revolver draagt? Dan kan hij geen bonussen geven. De schatkist is in mijn ogen niet te sterk. Er lopen tegenwoordig mensen rond met Onafhankelijkheidsverklaring, +5 en +10 charisma. Dit item, de schatkist, vergt echt enorm veel tijd. De 10 producten zal je grotendeels tijdens het levelen krijgen. De verzamelkaart compleet maken vergt al erg veel tijd en alle craftitems vergt veel handelen. Het is net als de Struisvogel een lastigere prestatie waarbij je daar een kameel krijgt.

De kameel is over het algemeen +2 attributen en +15 skills op 2 sterker dan de meeste dieren, zeker de niet tombola dieren (blijft dan weinig over). Zo`n bonus zocht ik ook bij de producten: de raket (voor iedereen toegankelijk die een jaar speelt) geeft +2. Ik wil dit item daarom dus ook +2 geven tov de raket. De rest de bonussen zijn self explanatory.
 
ik denk dat er enkel een exclusief product uitgegeven moet worden als je alle verzamelkaarten compleet hebt. Dan hebben die ook nog wat meer nut
 

DeletedUser

Het is opzich wel leuk, maar ik heb alleen een vraagje...
Hoe kan je een setbonus hebben met 2 of meer producten, als je maar 1 productvakje hebt???
 
Bovenaan