Volgens mij met je het loskoppelen van activiteiten of vaardigheden. Om op het idee van maxysaus in te gaan (als voorbeeld
In mijn optiek sluit je hier heel veel mensen mee uit. Als je meer mensen naar gevechten gaat krijgen, zal er geselecteerd moeten worden en zullen het altijd dezelfde mensen zijn die buiten de boot vallen. Als er bij een pioniersfort te veel mensen staan, zijn het eerst de bondgenoten die geselecteerd worden en dan nog de ervaren/hogere levels. Iemand met een vermolmde boog en 500 lp zal niet snel meedoen. Bovendien zijn er veel spelers die maar beperkt online kunnen/mogen zijn en dus ook niet snel meedoen.
Ik zie een loterij wel zitten. Je zou mensen ingame een lot kunnen laten kopen waarbij de kosten naar draagkracht zijn. Het idee van X maal je level is wel een goede. Je zou ook kunnen denken een percentage van je geld of de waarde van de inhoud van je rugzak.
De loterij duurt een week met iedere dag een trekking met een prijs van 100 UPB munten. Aan het eind van de week een super prijs van 500 munten o.i.d. Aan de super trekking doen alleen de mensen mee die de week er voor iedere dag een lot hebben gekocht. Ook het idee om taartpunten e.d. te winnen staat mij ook wel aan. In ieder geval geen prijzen waar een superbonus aan zit, het moet leuk blijven.
Ik denk dat je het hiermee voor iedereen mogelijk en aantrekkelijk maakt om mee te doen, zonder dat er op voorhand mensen uitgesloten worden. Ik realiseer me wel dat het voor iemand met lvl 120 makkelijker op te brengen is dan voor de lagere levels die nog geen miljoen op hun rekening hebben. Dit is voor een deel op te vangen door het op tijd aan te kondigen zodat men kan gaan sparen.