• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zwarte Markt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser6456

ik ga dit idee eens uitwerken:



De Zwarte Markt

De zwarte markt is 1keer per week open, je krijgt maandag een mededeling in welke spookstad dit is en welke dag en ongeveer welk uur (ze zeggen bv. tussen 2 en 3 uur). De zwarte markt is maar 1 half uurtje open per week.

Wat is het voordeel van De Zwarte Markt?

-Je kan er ALLE producten kopen aan een prijs die tussen de 10 en de 50% goedkoper is.(dit hangt af van product tot product en van dag tot dag)


Wat is het nadeel van De Zwarte Markt?

-Je kan betrapt worden op 2 manieren:

1. Je wordt betrapt en je geraakt onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).

2. Je wordt betrapt en je doet een duel met de "sheriff", win je het gebeurt er niets, verlies je, geraak je onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).



-Je kan maar 1 product per week kopen op De Zwarte Markt.


-Er kunnen max. 300 spelers in De Zwarte Markt binnen, dus je zal moeten betalen voor je plaats, je kan zelf kiezen hoeveel maar enkel de 300 spelers die het meeste betaalden kunnen binnen




Wat vinden jullie?

even om het helder te krijgen. kan je kiezen welke van de 2 straffen je eventueel kiest, of word dat voor je gedaan? anders kiest iedeeeen namelijk voor de sherff, want dan heb je nog een kans dat je wint, en niets hoeft te betalen. daarbij is dit erg lullig voor bouwers, en andere speles die niets o duels hebben staan, die kunnen dan nooit winnen van die sherff. en het lijkt me handiger om het 1 dag van tevoren aan te kondigen. daar zit ook nog een probleem, spooksteden hebben geen naam volgens mij, dus kan je ze erg lastig terug vinden...
 

DeletedUser

Ik had een idee dat je niet altijd zo veel moet betalen voor een wapen, halsdoek, hoofddeksel, enz...
Ik had gedacht aan de zwarte markt, deze is 1 keer per week zondag om 14:oO en duurt tot 14:30, het is de bedoeling dat je op dit half uur een voorwerp kan kopen, je kan maar 1 ding per week kopen, dus niet een hoogwaardige derringer en een zwarte overjas, nee, je kan maar 1 ding per week.
Waar het zig plaats vind is gewoon in je stad, dus je moet je in je stad bevinden voor voorwerpen te kunnen kopen, je klikt dan gewoon op handelaar en dan is de ezel maar $200 in plaats van $250, we kunnen afspreken dat het dan $50 goedkoper is, of anders 10%.

Ik heb dan 2 vragen.

Wat vinden jullie ervan?
Moet het nu $50 goedkoper zijn dan de normale prijs of 10% van de normale prijs?

Slecht idee. Misschien zijn er spelers die op die tijd op school zitten of moeten werken.
 

DeletedUser

en van de limiet is ook oneerlijk want de mensen met quarter horse en veel op paardrijden (of mensen die veel geld hebben) kunnen dan altijd binnen en de rest niet


wel een goed idee
maar de tijden moeten ook realistisch zijn he bv

Het tijdstip dat de Zwarte Markt opent is tussen 17u en 20u
De Zwarte Markt is 30 minuten open

Maar elke week is er wel een soort aankondiging
 
Wat jullie aanhalen is al lang verbeterd. Lees gans de post voor te posten. Het is ondertussen al veranderd naar een willekeurig uur en dag.

ik ga dit idee eens uitwerken:



De Zwarte Markt

De zwarte markt is 1keer per week open, je krijgt maandag een mededeling in welke spookstad dit is en welke dag en ongeveer welk uur (ze zeggen bv. tussen 2 en 3 uur). De zwarte markt is maar 1 half uurtje open per week.

Wat is het voordeel van De Zwarte Markt?

-Je kan er ALLE producten kopen aan een prijs die tussen de 10 en de 50% goedkoper is.(dit hangt af van product tot product en van dag tot dag)


Wat is het nadeel van De Zwarte Markt?

-Je kan betrapt worden op 2 manieren:

1. Je wordt betrapt en je geraakt onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).

2. Je wordt betrapt en je doet een duel met de "sheriff", win je het gebeurt er niets, verlies je, geraak je onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).



-Je kan maar 1 product per week kopen op De Zwarte Markt.


-Er kunnen max. 300 spelers in De Zwarte Markt binnen, dus je zal moeten betalen voor je plaats, je kan zelf kiezen hoeveel maar enkel de 300 spelers die het meeste betaalden kunnen binnen




Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Is wel leuk maar denken jullie niet dat dat een beetje raar klinkt een zwartemarkt in het westen?
 

DeletedUser

niet echt


het enige wat mij nog stoort is dat er een max spelers aantal op zit

dat is oneerlijk tegenover andere spelers die nog geen quarter horse hebben en die weinig punten op paardrijden hebben

je zou beter pakken dat er geen spelerlimiet is maar wel een tijdslimiet

bv je moet voor dat uur hebben ingeschreven ofzoiets
 

DeletedUser

En geld om erin te kunnen terwijl er kans is dat je een boete moet betalen is ook wel een beetje overdreven
 

DeletedUser

zit er ook op die boete en zo maar ik vind niet dat je moet betalen om er binnen te kunnen
 

DeletedUser

Dit komt er nooit! (Niet zeiken als het wel komt)

Sowieso... waarom een zwarte markt als je alles vrij mag verkopen? In de oorlog had je een zwarte markt voor dingen die niet zomaar zonder bonnen mochten worden verkocht of niet meer werden verkocht. Alleen waren die dingen alleen maar duurder! Er waren tijden dat je 15 gulden voor een ei en 75 voor een brood moest betalen! Van mij mag er best iets komen waardoor dingen goedkoper worden maar een zwarte markt is grote onzin.

citaatje: Er kunnen max. 300 spelers in De Zwarte Markt binnen, dus je zal moeten betalen voor je plaats, je kan zelf kiezen hoeveel maar enkel de 300 spelers die het meeste betaalden kunnen binnen

Dat is ook er handig :p
Dan betaal je al duizende euro's om binnen te komen en als je eenmaal binnen bent heb je geen geld meer om spullen te kopen.
 

DeletedUser

Nee, gewoon niet. Slecht onderbouwd en slecht idee. Slechterde slechtslecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan