• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zwarte Markt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Ik had een idee dat je niet altijd zo veel moet betalen voor een wapen, halsdoek, hoofddeksel, enz...
Ik had gedacht aan de zwarte markt, deze is 1 keer per week zondag om 14:oO en duurt tot 14:30, het is de bedoeling dat je op dit half uur een voorwerp kan kopen, je kan maar 1 ding per week kopen, dus niet een hoogwaardige derringer en een zwarte overjas, nee, je kan maar 1 ding per week.
Waar het zig plaats vind is gewoon in je stad, dus je moet je in je stad bevinden voor voorwerpen te kunnen kopen, je klikt dan gewoon op handelaar en dan is de ezel maar $200 in plaats van $250, we kunnen afspreken dat het dan $50 goedkoper is, of anders 10%.

Ik heb dan 2 vragen.

Wat vinden jullie ervan?
Moet het nu $50 goedkoper zijn dan de normale prijs of 10% van de normale prijs?
 

DeletedUser

enneuh, wat is dan het nadeel aan dit idee ? de zwarte markt is niet toegelaten in het echt, dus waarom dan wel in spel ? ik vind dat er dan een risicowaarde moet opkomen, en dat je kan betrapt worden wat inhoudt dat je je item kwijtspeelt + al je geld (ook dat op de bank)

De risicowaarde wordt dan bepaald aan de hand van de waarde van het item dat je wil kopen......
 

DeletedUser

Prijzen staan vast naar mijn idee... Daarnaast zijn de beperkte tijden erg nadelig voor spelers die in het weekend activiteiten hebben.

Trouwens vergeet niet, het is al goedkoper als je in een stad zit, zie dat maar als je zwarte markt ;)
 

DeletedUser

Prijzen staan vast naar mijn idee... Daarnaast zijn de beperkte tijden erg nadelig voor spelers die in het weekend activiteiten hebben.

Trouwens vergeet niet, het is al goedkoper als je in een stad zit, zie dat maar als je zwarte markt ;)

of je kan doen dat de zwarte markt op een onbekend moment in de week (bepaalt door toevalsgenerator) zomaar voor 2 uur beschikbaar is........ (dus dat kan elke dag op elk tijdstip zijn)
 

DeletedUser

Ja oké, willekeurig in de week, en een gevaar dat je word betrapt.
 

DeletedUser

ik ga dit idee eens uitwerken:



De Zwarte Markt

De zwarte markt is 1keer per week open, je krijgt maandag een mededeling in welke spookstad dit is en welke dag en ongeveer welk uur (ze zeggen bv. tussen 2 en 3 uur). De zwarte markt is maar 1 half uurtje open per week.

Wat is het voordeel van De Zwarte Markt?

-Je kan er ALLE producten kopen aan een prijs die tussen de 10 en de 50% goedkoper is.(dit hangt af van product tot product en van dag tot dag)


Wat is het nadeel van De Zwarte Markt?

-Je kan betrapt worden op 2 manieren:

1. Je wordt betrapt en je geraakt onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).

2. Je wordt betrapt en je doet een duel met de "sheriff", win je het gebeurt er niets, verlies je, geraak je onmiddellijk je product kwijt plus je moet een boete betalen (80% van de waarde van het gekochte product).



-Je kan maar 1 product per week kopen op De Zwarte Markt.


-Er kunnen max. 300 spelers in De Zwarte Markt binnen, dus je zal moeten betalen voor je plaats, je kan zelf kiezen hoeveel maar enkel de 300 spelers die het meeste betaalden kunnen binnen




Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ja dit is ook goed, maar zou je er niet bij kunnen zetten dat er een maximum is van spelers per Zwarte Markt?
Bijvoorbeeld 1 wereld is groot dus dat het op 4 plaatsen is en er zijn 50 plaatsen vrij, je moet betalen voor je plaats, dit is ongeveer 200$
 

DeletedUser

Ja maar als je zegt het meeste, trouwens het is helemaal rechts boven en jij bent links onder, ik ga niet zo ver lopen maar ja, maximum 300 spelers is oké, maar als je geen maximum prijs zet gaan mensen 10.000 geven, zet dat je 200 moet betalen voor kleine voorwerpen en vanaf de stofjassen en stetson hoeden moet je 500 betalen, je kan dit doen, prijs per voorwerpen, je hebt hoeden en duurdere hoeden, voor de duurdere moet je meer, werk dit zo eens uit en zien wat we krijgen.
 

DeletedUser

Dus je betaalt 200$ dan kan je enkel de vodden kleren, de geruite hemd kleren, de petten, de flaphoeden,de stof schoenen, de kapotte schoenen kopen, als je 500$ betaalt kan je de rest en dit erbij.
 

DeletedUser

Oké dit dan niet, maar er moet een limiet op anders gaan mensen veel doneren voor de zwarte markt.

Weet je wat leuk zou zijn, dat je zelf voor 10.000$ een zwarte markt kon houden van jou voorwerpen in je inventaris.
 

DeletedUser

Neen, dat wordt te ingewikkeld...

En de zwarte markten zijn in spooksteden en worden door niemand aangemaakt, ze komen gewoon elke week...
 

DeletedUser

en wat als iemand dan ze stad sticht in die spookstad? dan is je zwarte markt niet meer in een spookstad he <;)
 

DeletedUser

Daarom is de zwarte markt ook elke week op een andere plaats en kan er tijdens die week in die spookstad geen stad worden gesticht
 

DeletedUser

Voorwat een max doneer limiet? dat is toch niet nodig?

je geld gaat niet naar een persoon of stad hoor... het is gewoon "weg"
 

DeletedUser

Ja maar dan hebben de kleinere spelers geen kans, nu nog zien wat de moderators ervan vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan