• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Woordhussel 11 [Forumbonuspunten april 2021]

Status
Niet open voor verdere reacties.
scapino is de site je zegt toch ook niet bol.comhoed :D dacht dat het in de vandale moest staan maar dit maakt het wel iets gemakkelijker ;)
scapinopet, de pet die scapinowerknemers dragen lijkt mij. Vandale is geen vereiste, maar het (samengestelde) woord moet wel een logisch geheel zijn
 
een bestaand woord moest het zijn toch?? samengestelde worden kunnen dus ook blijkt nu als t maar logisch is! (ok thnx voor de tip is nieuw voor mij)
ok ff een vraag ter verduidelijking dan he ;) dus als de volgende x bijv met de nieuwe letters connexxionjurkjes gemaakt kan worden dan mag dit? omdat de dames die bij connexxion werken dit dragen.
 
Laatst bewerkt:
een bestaand woord moest het zijn toch?? samengestelde worden kunnen dus ook blijkt nu als t maar logisch is! (ok thnx voor de tip is nieuw voor mij)
ok ff een vraag ter verduidelijking dan he ;) dus als de volgende x bijv met de nieuwe letters connexxionjurkjes gemaakt kan worden dan mag dit? omdat de dames die bij connexxion werken dit dragen.

connexxionjurkjes zou dan wat mij betreft wel kunnen ja vanwege dezelfde reden. Zie ook onderstaande wat enkele maanden terug erover is gezegd. Gezien we hier op zoek zijn naar langst mogelijke woorden leveren samengestelde woorden doorgaans meer punten op. Om die creativiteit niet al te veel in de weg te zitten, lijkt het mij wel handig om flexibeler te zijn met woorden dan wat bijvoorbeeld 1 specifiek woordenboek in diens lijst heeft staan. Daardoor zijn er soms wel discutabele woorden hier. Als je twijfelt over een woord kun je altijd een definitie ervan geven en/of vragen of het in orde is.

Even ter uitleg wat gedaan wordt bij samengevoegde woorden die op zichzelf niet in het woordenboek staan. In principe wordt gekeken of de (samengevoegde) woorden een enigszins logisch geheel zijn, wat soms discutabel is. Om bijvoorbeeld Korfwagen(tjes) te nemen, een korf is een gevlochten mand. Dat combineren met wagen(tjes) is nog voor te stellen. Bij wormnagel(tjes) kan nagel als spijker worden geïnterpreteerd waarbij wormspijker een spijker met een brede platte kop is. Dan is wormnagel nog begrijpelijk.

Mocht ook op deze manier niet duidelijk zijn wat het woord kan betekenen, wordt gevraagd of je er een definitie van kunt geven en kan gevraagd worden of je een ander woord wil indienen.

telt een weckpot voor azijn? een
Azijnweckpot
Ziet er goed uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan