• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Woordenslang [Forumbonuspunten]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is net als met nieuwe opdrachten
sommige willen alles tot op de bodem voorgekauwd hebben
waar blijft dan het hele spelplezier?
en als je op een vast tijdstip dit zou doen?
ga je meerdere reacties in de begin minuten krijgen waardoor veel woorden niet goed zijn of weinig punten hebben.
krijg je daar weer gedoe over.
er is van tevoren gezegd dat er meerdere woorden zouden komen.... wat wil je dan nog meer weten?? check gewoon dat topic dan als je mee wilt doen.
 
Dat zijn 11 letters, deze telt dus niet
Dit is geen werkwoord, dus je kan het niet met 'dt' vervoegen.
De merknaam 'Postbank' ken ik wel, maar de meervoudsvorm bestaat zover ik weet niet.
liever lange rij, zodat je van tevoren weet wanneer je moet reageren.
Als van tevoren bekend is wanneer er nieuwe woorden komen maakt het me niks uit :)
kantonstek
Wat is kantonstek?
ontstanken

Leuk spel, moeilijk doordat je afhankelijk bent van je voorganger. Ik heb de voorkeur aan meerdere woorden, zodat je meermaals mag reageren en meer punten kan halen, echter de tijd tussen de woorden moet dan wel gelijk zijn of je moet op voorhand weten tot wanneer je kan reageren op een bepaald woord. Nu had je voor het eerste woord 7 dagen tijd, het tweede slechts 3 (waardoor ik deze gemist heb) en vermoedelijk voor dit derde woord 2 of 3 dagen.
Dit woord ken ik niet?
Het woord constante ken ik wel, maar met een 'k' en een 'n' op het einde zegt mij niets.



De rest van de woorden zijn goed, dus de punten zullen zo op de eerste pagina verschijnen.
 
even een voetnoot bij de vreemde woorden?

check je woord op google of je een referentie kan vinden, dan zou je die naderhand gewoon op kunnen geven.

ontstanken lijkt mij meer""slang"
en konstanten is als het goed is duits

postbanken zou gebruikt kunnen worden in het aantal filialen die er zijn?
kantonstek?? geen flauw idee
 
ontstanken is inderdaad als woord niet te vinden in wikipedia of vandale, echter als je dit invoert bij google, vind je wel resultaten waaruit de betekenis duidelijk wordt.
 
kantonstek is de plaats waar de kantonrechter zijn uitspraak doet.

Ik ging er namelijk vanuit dat die regel van ancoonbar hier ook geld.
Even ter uitleg wat gedaan wordt bij samengevoegde woorden die op zichzelf niet in het woordenboek staan. In principe wordt gekeken of de (samengevoegde) woorden een enigszins logisch geheel zijn, wat soms discutabel is. Om bijvoorbeeld Korfwagen(tjes) te nemen, een korf is een gevlochten mand. Dat combineren met wagen(tjes) is nog voor te stellen. Bij wormnagel(tjes) kan nagel als spijker worden geïnterpreteerd waarbij wormspijker een spijker met een brede platte kop is. Dan is wormnagel nog begrijpelijk.

Mocht ook op deze manier niet duidelijk zijn wat het woord kan betekenen, wordt gevraagd of je er een definitie van kunt geven en kan gevraagd worden of je een ander woord wil indienen.
 
ontstanken is inderdaad als woord niet te vinden in wikipedia of vandale, echter als je dit invoert bij google, vind je wel resultaten waaruit de betekenis duidelijk wordt.
Dan hebben wij 2 verschillende versies van Google, ik kom alleen resultaten tegen uit het Engels-Afrikaans woordenboek.

kantonstek is de plaats waar de kantonrechter zijn uitspraak doet.

Ik ging er namelijk vanuit dat die regel van ancoonbar hier ook geld.
Ja, dit zegt mij nog steeds niets... ik ken het woord kantonrechter wel, en stek ook (als een stekje van een plant om een nieuwe te laten groeien). Maar verder zeggen deze woorden mij niets.

Mensen, als je vindt dat jou woord wel bestaat, gelieve hier dan duidelijke voorbeelden (met bron) van te geven, want ik ben niet van plan om voor elk woord het internet 15 minuten lang af te gaan zoeken. Ik gooi het in een online woordenboek en evt in Google (en kijk naar de bovenste reacties) en dan vind ik het wel best.
 
Laatst bewerkt:
groot gelijk
zorg dat je zelf bewijs hebt van je woord.
en met die samenvoegingen kan je bijna alles wel goed keuren?

en dat woord van mitch zou dan kantonrechterstek moeten zijn
 
Oke, daar gaan we weer...
Deadline 1e woordenslang van maart 2021: 7 maart 15:00 uur, iedere speler mag 1 woord insturen.
En het woord is:

Raamkozijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan