• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Welkomst telegram van de stad

DeletedUser

Voorstel
Geautomatiseerd welkomsttelegram voor nieuwe stadsinwoners, dus een bericht die je automatisch krijgt wanneer je nieuw inde
stad komt, misschien is dit idee al een keer gepost, maar het is hetzelfde idee als in Tribalwars wanneer je bij een stam
komt.

Details
Het idee is simpel, in het stadhuis kun je een geautomatiseerd telegram opstellen die elk nieuw stadslid krijgt zodra ze de
stad joinen, en hierin kun je bijvoorbeeld een klein beetje de verwachtingen zeggen, zoals bijvoorbeeld dat ze actief het
forum moeten lezen, of dat je iemand kunt wijzen naar een bepaald stadsforum onderwerp odat ze dat lezen, en ook actief
gebruiken.

Misbruikpreventie
Geen

Visuele hulpmiddelen
Geen benodigd, gewoon een telegram met de stadsnaam als afzender en het bericht.

Samenvatting
Dit idee is zeer nuttig want veel mensen willen wel eens vergeten om het stadsforum te bezoeken om de regels te lezen enzo.
En ook hetverwachtingspatroon kan erin worden verwerkt.

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee/Niet bekend

is dit wat? mij lijkt het handig, anders moet je spelers steeds individueel aanschrijven terwijl zo'nn geautomatiseerd bericht makkelijker is, en tribalwars heeft dat al vanaf het begin, :hmf:
 

DeletedUser8307

  1. Dit is hier the-west, geen TribalWars. Vergelijken kan dus ook niet. ;)
  2. Ik vind dit een goed idee, maar je moet het zelf kunnen instellen en ook de mogelijkheid hebben om het te deactiveren.
 

DeletedUser

  1. Dit is hier the-west, geen TribalWars. Vergelijken kan dus ook niet. ;)
  2. Ik vind dit een goed idee, maar je moet het zelf kunnen instellen en ook de mogelijkheid hebben om het te deactiveren.

Ja als het telegram gewoon leeg is, wordt ie niet gestuurd, je zet het welkomst telegram in het stadhuis?
 

DeletedUser8307


Ja als het telegram gewoon leeg is, wordt ie niet gestuurd, je zet het welkomst telegram in het stadhuis?

  1. Oké :)
  2. En daar plaats je 'm het best denk ik, vermits dat één van de enige mogelijkheden zal zijn. Dit past daar ook het beste natuurlijk aangezien het iets te maken heeft met stadszaken.
 

DeletedUser

Moet er gewoon komen, ik zit me gek te schrijven met telegrammen naar spelers om ze uit te nodigen, en zodra ze gejoined zijn stuur ik ze een welkomst telegram handgeschreven om ze uit te leggen dat ze op het forum alles kunnen lezen, en ik vraag ze daar ook of ze actief willen zijn
 

DeletedUser4892

Ik vind het een super idee.
En dat vergelijken niet kan is logisch, maar mensen die tribalwars spelen weten tenminste wel meteen wat ze bedoelt.

maar ff to topic: Ik vind het een geweldig idee. kun je gelijk de puntjes die je ze wilde vertellen op een rijtje zetten, en krijgen zij een beetje een indruk van de stad. 5/5!
 

DeletedUser

Top idee! Ga maar alvast bezig met je vertaling voor op het engelse forum. :p
 
Welnee, dit is niet erg nuttig. Je moet een telegram krijgen wat je automatisch verstuurt als je ze de uitnodiging stuurt. Dáárin kun je dan de verwachtingen uitleggen, en het schrijven van dit telegram kost meer tijd dan het schrijven van een telegram als ze er al zíjn. Ik schrijf me rot aan berichten aan mensen die ik wil uitnodigen. Als ze er dan zijn kennen ze de verwachtingen al, want die stonden al in het reeds geschreven telegram. En je moet toch een telegram schrijven waarin je ze uitnodigt, dus dit kun je dan combineren. Wel zo handig lijkt me.
 

DeletedUser

Samengevat:
- geen voordeel
- geen nadeel
- geen nut

=> Tegen 1/5
 

DeletedUser5512

ik vind het wel een goed idee, gewoon iets van: welkom in de stad, kijk hier en daar eens, dit zijn onze vriendjes dus daar moet je van afblijven etc. Van mij mag het er komen :D
 

DeletedUser8962

als je 1 keer een telegram schrijft en gewoon ctrl+c en dan bij een nieuw lid het stuurt door op ctrl+v te drukken hoef je het niet steeds te typen...

leuk idee maar misschien een beetje overbodig.
 

DeletedUser4468

Leuk idee, als het er was zou het handig zijn maar het is nou ook niet dat ik een gat in de lucht spring

3/5
 

DeletedUser

Ik ben voor, ookal is het niet datgene waarvan iedereen een gat in de lucht springt, het geeft alleen maar voordelen, :p 4/5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Het heeft wel degelijk voordeel en nut.

Welke? Ik neem aan dat als iemand in de stad komt, je er al mee gesproken hebt? Dus het voordeel en het nut ervan is weg.

Als we het nu anders zeggen, en ervan maken een recruiterstelegram, dat verandert de zaak.

Vb.: Uitnodiging stuurt automatisch die telegram erbij..
Maar dan nog is dat overbodig. Het beste is nog altijd persoonlijk contacteren.
 
Dat automatisch een TG bij een invite zie ik wel zitten! Je hebt idd wel gelijk dat je ze meestal hebt gesproken, want tegenwoordig heeft alleen uitnodigen niet zo'n zin meer.
 
Bovenaan