• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weer tijdkeuze arbeiden invoeren

DeletedUser15381

Voorstel

Terug mogelijk maken langere tijd een arbeid te verrichten door een langere arbeidstijd te kunnen kiezen.

Details

Net zoals voor 2.0 kan er gekozen worden in veelvouden van de basistijd. Deze basistijd is gelijk aan de huidige tijd voor elke arbeid individueel om de differentiatie in tijden overeind te houden. Vanzelfsprekend kost een veelvoud instellen ook een gelijk veelvoud van de actiepunten. De arbeid wordt vervolgens als 1 entry in de wachtrij geplaatst.

Gezien de ook zeer korte tijden lijkt het mij wenselijk wanneer wellicht tot zelfs 20 of 30 keer de basistijd gekozen kan worden. Mogelijk kan dan voor de werken met een langere basistijd een maximale totaaltijd van 2 uur worden ingesteld, zodat werken met een basistijd van 30 minuten weer tot maximaal 4 maal gekozen kunnen worden.

Kiezen van de gewenste totaaltijd kan, net als voor 2.0, mogelijk in een beperkt aantal keuzes om het kiezen van de gewenste tijd overzichtelijk te houden.


Misbruikpreventie

Door de maximale totaaltijd tot 2 uur te beperken, en de actiepunten mee te verhogen, ontstaat maximaal dezelfde situatie als voor 2.0 dus lijkt mij niet dat er misbruik gemaakt zal kunnen worden van deze toevoeging.


Visuele hulpmiddelen

De balk in het werkscherm waar nu de benodigde actiepunten en werktijd staan wordt een pull-down menu met de verschillende keuzes (tijd en bijbehorende actiepunten) net zoals voor 2.0.


Samenvatting

Met de enorm verkorte arbeidstijden voor het overgrote deel van de werkzaamheden is nu het probleem ontstaan dat de gewone The-West speler (in ieder geval ikzelf en verschillende mensen om me heen) continue aan het wachten zijn tot er weer iets in de wachtrij bij kan, maar voordat de boel stil valt.

De tijden zijn -onder andere- verkort om te voorkomen dat spelers afschrikken omdat men zo lang moet wachten. Maar juist met dit systeem moet je continue wachten! Zelfs met premium, bij een werkje van 5 minuten (en dat zijn er heel veel, of zelfs korter) kun je maar 45 minuten werken. Daarna moet je, mits je efficient wilt spelen, weer terug zijn om nieuwe arbeiden in de wachtrij te plaatsen.
Die tijd van 45 minuten is veel te lang om "even" op te wachten maar veel te kort om tussendoor echt iets anders te kunnen gaan doen. Voorheen kon zelfs zonder premium makkelijk 6 uur achtereen gewerkt worden (12 uur met een keer slapen erbij) wat het mogelijk maakte om een tijd The West opzij te leggen. Dat wordt met de keuze uit meervoudige arbeidstijden ook weer mogelijk.


Administratie
  • Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
  • Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee
 

DeletedUser15363

Dit hebben ze expres zo gemaakt, reken er maar niet op dat het terugkomt, ook al zou ik het fijn vinden;)
 

DeletedUser15381

Ongetwijfeld. Maar de aard van het spelletje is nu dermate veranderd dat ik serieus eraan denk te gaan stoppen want dit spelletje goed spelen (als op en top crafter en verzamelaar) kost vandaag al bijna heel m'n dag. En er zijn ook dagen dat ik niet vrij ben...
Eerlijk gezegd ben ik bang dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Een beetje voldoende spullen vinden voor craften is bijna onmogelijk. Tenzij je uren aan je computer gekluisterd bent en heel je omgeving erop instelt dat je elk half uur "even" aan je spelletje moet zitten.
En zeker ook juist voor beginners is dit een probleem, die moeten nog veel werken voor opdrachten, voor ervaring. En veel van de eenvoudige werkjes duren juist heel kort.

Met de mogelijkheid tot langere arbeidstijden voor alle arbeiden is dat probleem opgelost.
 

DeletedUser8307

Ze hebben het net aangepast, dus ze gaan het niet weer aanpassen, hoewel ik het wel leuk zou vinden. :)
 

DeletedUser15117

Ze willen een actieve speelstijl stimuleren, alleen zijn ze vergeten dat wij geen no-life Aziaten zijn. Maar echt een verbetering vind ik het niet.
 

DeletedUser14786

ik heb tot nu toe weinig problemen met het nieuwe arbeidssysteem en vooral niet met het craften. ik had 50 ham nodig om gehakt van te maken. voor de update vond ik soms niet eens een in een uur maar nu vind ik er wel 20 in een half uur! :p
 

DeletedUser

Joony (baas van de Community Managers) heeft op het Betaforum aangegeven dat dit systeem is gekozen omdat ze hiermee meer spelers denken te trekken. Een aanpassing is dan ook niet in overweging. Dit idee, hoe zeer ik het er ook mee eens ben, zal dan ook niet komen.
 
Ik benneutraal hoor,
Hoorde hier dat iemand zei dat je Om goed te zijn 'heel je rl naar tw moest richten', maar ik denk dat dat even goed andersom gaat.
Je plant het gwn zo dat je op de momenten dat je op school/werk bent 2-uursarbeiden doet en de rest vd tijd kortere dingen, gaat my op dit moment heel goed af.
 

DeletedUser2285

misschien wat laat, maar voor, nu vind ik bijna niets bij bepaalde arbeiden omdat de tijdsduur veel te kort is om iets deftig te vinden. Een andere optie zou zijn dat je meer arbeiden kan instellen(zonder premium) of de vindkans onafhankelijk te maken aan de tijdsduur.
 

DeletedUser4468

misschien wat laat, maar voor, nu vind ik bijna niets bij bepaalde arbeiden omdat de tijdsduur veel te kort is om iets deftig te vinden. Een andere optie zou zijn dat je meer arbeiden kan instellen(zonder premium) of de vindkans onafhankelijk te maken aan de tijdsduur.

1. We kunnen al meer arbeiden instellen, eerst 3, nu 4 (Met premium eerst 8 , nu 9).

2. De vindkans van producten is onafhankelijk aan de tijdsduur.

3. Ga dan betere arbeiden doen.
 

DeletedUser2285

1. We kunnen al meer arbeiden instellen, eerst 3, nu 4 (Met premium eerst 8 , nu 9).

2. De vindkans van producten is onafhankelijk aan de tijdsduur.

3. Ga dan betere arbeiden doen.


2) Dan zal de vindkans verkleind zijn. Bij Suikerriet hakken haalde ik voor de update soms 4 stuks op met 1 keer de arbeid te doen. Nu krijg ik om de 3 keer 1 stuk. Op 192 arbeiden heb ik nu maar 7 voorwerpen gevonden, vind ik ook niet al te veel.

3. ik moest de producten voor een opdracht hebben. Heeft dus weinig zin
 
2) Dan zal de vindkans verkleind zijn. Bij Suikerriet hakken haalde ik voor de update soms 4 stuks op met 1 keer de arbeid te doen. Nu krijg ik om de 3 keer 1 stuk. Op 192 arbeiden heb ik nu maar 7 voorwerpen gevonden, vind ik ook niet al te veel.

4 stuks in 2u zeker? De arbeid duurt nu slechts 1 minuut, je kan dus veel sneller de suiker hebben.
 

DeletedUser2285

4 stuks in 2u zeker? De arbeid duurt nu slechts 1 minuut, je kan dus veel sneller de suiker hebben.

Idd, maar nu moet je meer moeite doen, eerst kon je ineens enkele uren verder nu moet je om de 4 minuten terug de arbeiden starten. Dus dan moet je op the west blijven. Terwijl je anders nog andere dingen kunt doen.
 
Bovenaan