DeletedUser
Al lange tijd is er weinig tot niets meer te beleven op wereld 1. Op een enkel fortgevecht na en een dueltoernooi is het muis en muis stil. Hoe komt dit? Het antwoord is erg duidelijk: de wereld is niet in balans! VSW, KAO, ICC (en alle andere meelopers) hebben duidelijk de macht in handen. Met 11 vd 15 steden in de top 15 valt daar niet aan te ontkomen..
Maar velen zullen zich misschien afvragen wat het verband is tussen deze groepen en de inactiviteit van W1. Dat zal ik eens proberen te verklaren.
Het begon allemaal ooit bij VSW. De eerste stedengroep die als eerste heel slim wist in te spelen op de toen nog komende forten. Het enige wat ik over hen kan zeggen is in dat opzicht alleen maar lof. Ze hebben slim ingespeeld op de gevechten, wat hen ook de aardige winsten heeft opgebracht.
Later volgde er OBD. De groep die het moest gaan doen. De groep die VSW tegen moest houden. Toentertijd onder leiding van Saffiria van The East zou het maken. Maar dat mislukte. Onenigheid, te snel te veel willen en veel minder geschikte steden toelaten in je groep. Saffiria stapte op toen haar plan toch niet werkte en gaf de leiding aan Arkie. Met het opstappen van Saffiria, stopte ook OBD. Dat betekende het einde van OBD, maar pas het begin van al het gedoe.
Arkie, die door Saffiria werd bestempeld als nieuwe leider, stapte al gauw zelf met zijn DC steden uit OBD en vormde samen met Loveprofusion KAO. Hier sloten zich al gauw meer steden zich bij aan. Arkie was zo ‘’slim’’ om een bg af te sluiten met VSW. Hij volgde het wel bekende principe: ‘’Cant beat them? Join them!’’
Later volgde er een derde groep: ICC. Een groep die zich meer op het westen van de kaart richtte, waar minder mensen actief waren. Ook volgde de groep: VST, een groep die bestond uit steden die liever niet tegen VSW vochten en dus maar in een soort van fanclub zijn gaan zitten om VSW te helpen en zelf gespaard te blijven.
Natuurlijk waren er naast OBD ook groepen die tegen hen vochten. Een groep die dat doet/deed waren de XX steden. Die respect verdienen vind ik, want ze hebben en houden lang stand tegen de overmacht die VSW/ICC/KAO/VST/REST hebben. Op een gegeven moment kreeg je massaal aanvallen. Aanvallen vanuit VSW/ICC/KAO/VST/REST en vanuit XX + bg’s. Maar zoals men misschien wel zag aankomen, was er niet tegen zo’n overmacht in te gaan. Nadat XX een aantal forten verloor, werd het stiller en stiller en tot op heden zijn er nog wel eens kleine aanvallen op elkaars forten, maar veel stelt het niet meer voor.
Dan nu terug naar de overmacht. VSW heeft het ooit prima geregeld. Ze hadden een solide groep steden en spelers die samen als vrienden ten strijde trokken tegen de rest. Waar ik al ieder op inhaakte geldt hier ook weer. VSW liet duidelijk zien: ‘’Met ons moet je niet proberen te sollen’’. Stedengroep na stedengroep sloot zich aan bij VSW, want als je niet van hen kan winnen, help ze dan mee, dan winnen we allemaal!
Hierboven gaat het dan niet alleen over de oorspronkelijke steden van KAO en ICC, maar over vele andere groepen die dan op een of andere manier met een paar steden verbonden zijn en zo toch zichzelf hebben genesteld of doordat ze een groep als KAO of ICC zijn gejoint.
Maar wat heeft dit nou voor invloed op de wereld?
Veel! Als men kijkt, de groepen VSW,KAO,ICC tellen samen al ruim 40 steden. Laten we stellen dat ze allemaal +/- 25 leden hebben. Dat betekent dat er (overige bondgenoten daargelaten!) al 1000 leden zijn, die iets kunnen uitvoeren.
Dat is genoeg om ruim 8 grote forten compleet te vullen met verdedigers/aanvallers!
Veel spelers vinden wereld 1 niet meer leuk. Dit is dan ook wel een van de hoofdredenen. Ook voor spelers van deze betreffende groepen. Het is een soort vicieuze cirkel. De tegenstanders stoppen, want hebben geen zin meer om te vechten tegen zo’n overmacht, waar ze toch geen kans meer tegen maken als een stad of een stedengroep van 5 steden. Zij zullen langzaam stoppen. Net zoals Up-Rising laatst al is gestopt, de leiding dan. Geen zin meer in het spel, maar toch een stad minder die tegen de hele meuk vocht. Weer een tegenstander minder. Dus minder tegenstand voor de grote vriendenclub, betekent automatisch, minder plezier en actie in het spel, betekent meer stoppers, betekent meer uiteenvallende/leeglopende steden, betekent nog meer stoppers, betekent..
HET EINDE VAN W1
Maar dat is niet het enige. Als men kijkt naar bijvoorbeeld ICC, die geen adequate leiding hebben. De leiding van deze groep stuurt werkelijk waar een pm door met de vraag of wij van The East willen komen helpen met het aanvallen van The Eastern Fort 2. Dit zou een leuke grap kunnen zijn. Helaas was toen ik erop door vroeg vrij snel duidelijk dat dit niet het geval was en dat ze nog serieus dachten dat wij wel kwamen helpen..
Wereld 1 schiet er echt aan onder door. Wekelijks stoppen er meer spelers, omdat het toch geen zin meer heeft tegen de grote overmacht in te gaan en ze hun plezier wel op een andere wereld gaan zoeken.
Dus daarom aan allen die zich hebben aangesloten bij deze hele mikmak:
Bedankt voor het ruïneren van W1!
Lytho
Maar velen zullen zich misschien afvragen wat het verband is tussen deze groepen en de inactiviteit van W1. Dat zal ik eens proberen te verklaren.
Het begon allemaal ooit bij VSW. De eerste stedengroep die als eerste heel slim wist in te spelen op de toen nog komende forten. Het enige wat ik over hen kan zeggen is in dat opzicht alleen maar lof. Ze hebben slim ingespeeld op de gevechten, wat hen ook de aardige winsten heeft opgebracht.
Later volgde er OBD. De groep die het moest gaan doen. De groep die VSW tegen moest houden. Toentertijd onder leiding van Saffiria van The East zou het maken. Maar dat mislukte. Onenigheid, te snel te veel willen en veel minder geschikte steden toelaten in je groep. Saffiria stapte op toen haar plan toch niet werkte en gaf de leiding aan Arkie. Met het opstappen van Saffiria, stopte ook OBD. Dat betekende het einde van OBD, maar pas het begin van al het gedoe.
Arkie, die door Saffiria werd bestempeld als nieuwe leider, stapte al gauw zelf met zijn DC steden uit OBD en vormde samen met Loveprofusion KAO. Hier sloten zich al gauw meer steden zich bij aan. Arkie was zo ‘’slim’’ om een bg af te sluiten met VSW. Hij volgde het wel bekende principe: ‘’Cant beat them? Join them!’’
Later volgde er een derde groep: ICC. Een groep die zich meer op het westen van de kaart richtte, waar minder mensen actief waren. Ook volgde de groep: VST, een groep die bestond uit steden die liever niet tegen VSW vochten en dus maar in een soort van fanclub zijn gaan zitten om VSW te helpen en zelf gespaard te blijven.
Natuurlijk waren er naast OBD ook groepen die tegen hen vochten. Een groep die dat doet/deed waren de XX steden. Die respect verdienen vind ik, want ze hebben en houden lang stand tegen de overmacht die VSW/ICC/KAO/VST/REST hebben. Op een gegeven moment kreeg je massaal aanvallen. Aanvallen vanuit VSW/ICC/KAO/VST/REST en vanuit XX + bg’s. Maar zoals men misschien wel zag aankomen, was er niet tegen zo’n overmacht in te gaan. Nadat XX een aantal forten verloor, werd het stiller en stiller en tot op heden zijn er nog wel eens kleine aanvallen op elkaars forten, maar veel stelt het niet meer voor.
Dan nu terug naar de overmacht. VSW heeft het ooit prima geregeld. Ze hadden een solide groep steden en spelers die samen als vrienden ten strijde trokken tegen de rest. Waar ik al ieder op inhaakte geldt hier ook weer. VSW liet duidelijk zien: ‘’Met ons moet je niet proberen te sollen’’. Stedengroep na stedengroep sloot zich aan bij VSW, want als je niet van hen kan winnen, help ze dan mee, dan winnen we allemaal!
Hierboven gaat het dan niet alleen over de oorspronkelijke steden van KAO en ICC, maar over vele andere groepen die dan op een of andere manier met een paar steden verbonden zijn en zo toch zichzelf hebben genesteld of doordat ze een groep als KAO of ICC zijn gejoint.
Maar wat heeft dit nou voor invloed op de wereld?
Veel! Als men kijkt, de groepen VSW,KAO,ICC tellen samen al ruim 40 steden. Laten we stellen dat ze allemaal +/- 25 leden hebben. Dat betekent dat er (overige bondgenoten daargelaten!) al 1000 leden zijn, die iets kunnen uitvoeren.
Dat is genoeg om ruim 8 grote forten compleet te vullen met verdedigers/aanvallers!
Veel spelers vinden wereld 1 niet meer leuk. Dit is dan ook wel een van de hoofdredenen. Ook voor spelers van deze betreffende groepen. Het is een soort vicieuze cirkel. De tegenstanders stoppen, want hebben geen zin meer om te vechten tegen zo’n overmacht, waar ze toch geen kans meer tegen maken als een stad of een stedengroep van 5 steden. Zij zullen langzaam stoppen. Net zoals Up-Rising laatst al is gestopt, de leiding dan. Geen zin meer in het spel, maar toch een stad minder die tegen de hele meuk vocht. Weer een tegenstander minder. Dus minder tegenstand voor de grote vriendenclub, betekent automatisch, minder plezier en actie in het spel, betekent meer stoppers, betekent meer uiteenvallende/leeglopende steden, betekent nog meer stoppers, betekent..
HET EINDE VAN W1
Maar dat is niet het enige. Als men kijkt naar bijvoorbeeld ICC, die geen adequate leiding hebben. De leiding van deze groep stuurt werkelijk waar een pm door met de vraag of wij van The East willen komen helpen met het aanvallen van The Eastern Fort 2. Dit zou een leuke grap kunnen zijn. Helaas was toen ik erop door vroeg vrij snel duidelijk dat dit niet het geval was en dat ze nog serieus dachten dat wij wel kwamen helpen..
Wereld 1 schiet er echt aan onder door. Wekelijks stoppen er meer spelers, omdat het toch geen zin meer heeft tegen de grote overmacht in te gaan en ze hun plezier wel op een andere wereld gaan zoeken.
Dus daarom aan allen die zich hebben aangesloten bij deze hele mikmak:
Bedankt voor het ruïneren van W1!
Lytho