• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Voorstellen voor HANDELEN & RUILEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

waarom zou dit moeten? moeten we echt nog sneller stijgen? dit spel is juist zo leuk omdat je moeite moet doen om je spullen te kopen, als je als beginner je eerste item van 9000 koopt ben je tevreden dat je er voor gewerkt hebt.

Wat gaat het resultaat zijn? veel sneller gaan stijgen, de waarde van geld verdienen en dergelijke verzamelen zakt. en je gaat op abnormale levels opdrachten kunnen omdat je door te ruilen de beste kleren kan dragen.
Laat het toch zijn
 

DeletedUser12477

waarom zou dit moeten? moeten we echt nog sneller stijgen? dit spel is juist zo leuk omdat je moeite moet doen om je spullen te kopen, als je als beginner je eerste item van 9000 koopt ben je tevreden dat je er voor gewerkt hebt.

Wat gaat het resultaat zijn? veel sneller gaan stijgen, de waarde van geld verdienen en dergelijke verzamelen zakt. en je gaat op abnormale levels opdrachten kunnen omdat je door te ruilen de beste kleren kan dragen.
Laat het toch zijn

Ja maar je wilt meer contact met andere spelers, het is natuurlijk leuk om met elkaar te vechten, maar je moet ook geld ofzo naar elkaar kunnen sturen :o je kan ook gewoon zeggen dat je niet meer dan 100,- per dag kan sturen. en wat jij nu zegt over de kleren/opdrachten, je kan die kleren toch niet dragen omdat ze een te hoog level hebben ;)
 

DeletedUser

kunnen we niet gewoon ruilen gaan?

bijvoorbeeld in de stad komt een gebouwtje waar je ruilen kunt met een speler. als jullie allebei daar zijn, kun je ruilen.
ik heb nu ook een dapperheidsmedaille, terwijl ik avonturier ben, dus ik kan er niks mee... het lijkt me leuker om te ruilen ipv verkopen..
 

DeletedUser12132

Hier ff nog een idee voor het handelen. Misschien is het leuk om op 1 plek op de kaart een zwarte markt te hebben. (ja ik weet dat hier al wel is een topic over is geweest) Als je naar deze markt reist kan je voor 700 dollar een kraampje voor een week huren. Hier kan je spullen (bijv. kleren of wapens) verkopen. Als je er een voorwerp opzet is de prijs 20% goedkoper dan dat je hem hebt gekocht.

Bijv. iets koste je 200 dollar. Je hebt het niet meer nodig en wil het verkopen. Dan levert je dit 160 op ipv 100. Dus voordeel voor de verkoper en de koper.

De nadelen zijn voor de aanbieder dat hij per kraampje 300 euro per week moet betalen. Een kraampje kan je alleen kopen als je op de zwarte markt bent! Er kan alleen op zaterdag een kraampje worden gekocht. Op de markt kunnen maar 50 kraampjes staan. In je kraampje kan je 10 dingen verkopen. Zo word the-west ook weer niet overspoeld met goedkope producten.

De nadelen voor de koper zijn dat hij op de plaats van de zwarte markt moet zijn om iets te kopen. Hij heeft ook nog een kans van 5% dat zijn gekochte spullen door politie worden afgepakt. Het heet natuurlijk niet voor niets de zwarte markt.

De zwarte markt is elke week op een andere plek!


Weer een idee van Arendsoog08


Edit:

Check: http://www.youtube.com/watch?v=QC0jAElLDo8

wat misschien ook nog handig is. is een voorwerpenzoeker. je typt dan bijvoorbeeld hout in en je krijgt een lijst met alle mensen die dat hebben om te verhandelen. zo hoef je niet tietallen kraampjes af te zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11211

ook een idee is dat je producten niet kan handelen. anders heb je opdr8en veel sneller klaar. en zo kan je harstikke veel ervaring en geld krijgen en kledij. dan wordt het spel veel te makkelijk!
 

DeletedUser8307

ook een idee is dat je producten niet kan handelen. anders heb je opdr8en veel sneller klaar. en zo kan je harstikke veel ervaring en geld krijgen en kledij. dan wordt het spel veel te makkelijk!

Dat is logisch, als handelen er ooit komt gaan ze dit normaal gezien niet invoegen ;)
 

DeletedUser

een markt zou wel handig zijn. ik heb bijvoorbeeld 3 grijze kleren. als ik er 2 aan anderen zou kunnen verkopen of ruilen zou dat erg handig zijn. naar mijn mening zou het het beste zo kunnen gaan: in de stad maak je een gebouw wat de markt is(bijv. het gebouw naast de doodgraver). als je naar de markt gaat, kan je daar goederen kopen of verkopen. als de markt lvl 1 is, kan je bijvoorbeeld alleen de goederen zien die de waarde hebben van 1$ tot 100$. per level word dat meer. als je iets te koop wilt zetten, dan moet je per uur dat het product op de markt staat een x aantal dollar betalen. dat geld moet vooruit betaald worden. als je je aanbod annuleert krijg je dat geld niet terug. als je iets wilt kopen, en iemand bied iets aan voor $100-. dan moet jij het voor 120 kopen. die 20 ben jij kwijt en dat krijgt niemand. dat is dus een soort BTW (BTW betekent overigens Betalen Tegen Wil:D) je moet in je stad zijn om te kopen of te verkopen. als jij een product verkoopt en je bent ondertussen aan het werk dan moet je bijvoorbeeld binnen 24 uur je geld ophalen op de markt, anders ben je het kwijt. en per level dat de markt omhoog gaat, kan je meer goederen aanbieden...

ik hoop dat jullie mij begrijpen. als er vragen of opmerkingen zijn, antwoord gerust en je kan ook een pm naar mij sturen gewoon in het spel...


mvg woch
 

DeletedUser

handel onder elkaar

gewoon een schermpje wat je kwijt wil in je profiel..
een minimum bedrag of ding dat je ervoor wil hebben..
en dan kun je zeggen van ik doe het wel/niet!!

gewoon op z'n simpelst..

het eerste idee in dit fora erbij en klaar!!
 

DeletedUser

Zo wordt het wel erg makkelijk, stel ik heb (ja heb ik op w2) grammonts pistool
15 - 89 en een roestige voorlader (fortwapen) 145 -155 en ik kan daar niks mee omdat ik al te hoog in level ben.
En ik verkoop die aan een level 24 soldaat met premium (ja kan je dan al dragen) wie gaat die dan nog aan kunnen?
 

DeletedUser8307

Zo wordt het wel erg makkelijk, stel ik heb (ja heb ik op w2) grammonts pistool
15 - 89 en een roestige voorlader (fortwapen) 145 -155 en ik kan daar niks mee omdat ik al te hoog in level ben.
En ik verkoop die aan een level 24 soldaat met premium (ja kan je dan al dragen) wie gaat die dan nog aan kunnen?

Niet enkel dat, maar bedoel je dan ook producten. Nog even voor de duidelijkheid: Handelen in producten (Voor opdrachten e.d) zal er niet komen. ;) (Normaal gezien toch)
 

DeletedUser

Gezien het gigantische aantal aan topics over ruilen en/of handelen leek het mij handig om dat allemaal in DIT topic te doen. Dit topic staat als belangrijk gemarkeerd dus zal voor iedereen goed te vinden zijn. Open topics over handelen zijn tussen de zee van gesloten topics lastig te vinden.

Dus:
Heb je een idee dat handelen betreft? Zet het in dit topic!

Ik ga voor goed uitgewerkte/'logische' voorstellen 2 posts reserveren om ze te bundelen. Alles volgen kan misschien lastig zijn, dus als je een voorstel ziet waarvan jij denkt: "Goh, deze is eigenlijk wel goed!", laat het mij weten! :)

Veel plezier en laat de goede ideeën maar komen! :)



IN DIT TOPIC GEEN SPAM ! ! !

I citeer nog even de eerste post.

Dit topic was bedoeld voor serieus en goed uitgewerkte ideeën wat betreft handelen. Dat handelen gewenst is door een groot deel van de community is bekend. Echter het is de wens van de developers dat hierin een manier gevonden wordt die niet het spel op zijn kop zet doordat iedereen te makkelijk alles kan krijgen voor opdrachten en arbeiden.

Hiermee wil ik dus even aangeven dat ideeën voor gebouwen, en waar de handel plaats vind dus geen toevoeging zijn aan de bestaande ideeënbak.
 

DeletedUser

nog een ideetje mss

wel ik heb heir een eindje over zitten denken
en heb dan me een aantal mensen hierover gepraat en ze vonden dit idd wel een goed idee
fus zal ik het maar even posten ook

dus:
ik had eraan gedacht om een nieuw gebouw in de stad toe te voegen: een opslagplaats waar iedereen voor werpen kan storten die hij niet nodig heeft en dat iemand anders het kan pakken als hij het nodig heeft

stel nu bijvoorbeeld dat je aan een setje aan het sparen bent en een stadsgenoot vind een voor werp van je setje bij een arbeid
dan zou het goed kunnen dat jij dit wil, maar dit kan niet en daarom had ik gedacht aan een opslagplaats waar je goederen kunt plaatsen en nemen

ik zou het zo doen:
naast de doodgraver dat bruine gebouw als ik het zo mag zeggen
daar zou ik een opslagplaats van maken met weer 10 levels
hoe hoger het level hoe meer producten je er in kan opslaan
en ook met een bepaalde transactiekost zoals by de bank voor het opslaan en afhalen van een product
wel zou ik graag hebben als je een item opslaat bij de opslagplaats dat je eerst toestemming moet geven met een bericht dat dan automatisch word verzonden naar de persoon die het item heeft opgeslagen en dat die dan zo het item krijgt
anders kan je van die kerels hebben die er misbruik van gaan maken om alle items te nemen en ervandoor te gaan

2de idee:
een postkantoor:
dit kan er voor zorgen dat je een soort cadeautje kunt geven aan iemand anders
met in het bericht een item erin
zo kun je ook het item van een setje dat je gevonden hebt aan iemand anders geven

zeg even wat jullie ervan vinden als je wilt
 

DeletedUser

geen goed idee veel te veel kans op misbruik. als je een lv 10 account hebt kan je hem al de beste kleren geven.
 

DeletedUser10652

wel ik heb heir een eindje over zitten denken
en heb dan me een aantal mensen hierover gepraat en ze vonden dit idd wel een goed idee
fus zal ik het maar even posten ook

dus:
ik had eraan gedacht om een nieuw gebouw in de stad toe te voegen: een opslagplaats waar iedereen voor werpen kan storten die hij niet nodig heeft en dat iemand anders het kan pakken als hij het nodig heeft

stel nu bijvoorbeeld dat je aan een setje aan het sparen bent en een stadsgenoot vind een voor werp van je setje bij een arbeid
dan zou het goed kunnen dat jij dit wil, maar dit kan niet en daarom had ik gedacht aan een opslagplaats waar je goederen kunt plaatsen en nemen

ik zou het zo doen:
naast de doodgraver dat bruine gebouw als ik het zo mag zeggen
daar zou ik een opslagplaats van maken met weer 10 levels
hoe hoger het level hoe meer producten je er in kan opslaan
en ook met een bepaalde transactiekost zoals by de bank voor het opslaan en afhalen van een product
wel zou ik graag hebben als je een item opslaat bij de opslagplaats dat je eerst toestemming moet geven met een bericht dat dan automatisch word verzonden naar de persoon die het item heeft opgeslagen en dat die dan zo het item krijgt
anders kan je van die kerels hebben die er misbruik van gaan maken om alle items te nemen en ervandoor te gaan

2de idee:
een postkantoor:
dit kan er voor zorgen dat je een soort cadeautje kunt geven aan iemand anders
met in het bericht een item erin
zo kun je ook het item van een setje dat je gevonden hebt aan iemand anders geven

zeg even wat jullie ervan vinden als je wilt

Komt zeker niet in het spel, niks betalen en dan ook nog is krijgen?
Dan zorg je pas dat het spel qua makkelijkheidsgraad op ze'n kop wordt gezet.
 

DeletedUser

Idee voor handelaar:
Sommige zoeken dagen lang naar de Vlag Van De Unie of de Hengel enz...
Mijn idee is dit: Je zet een knopje voor de handelaar waar je items kan kopen en een knop waar je producten kan kopen.
Als je op de knop producten klikt en er staat niet wat je zoekt kan je als volgden doen: Een aanbod doen door temiddel een product die hebt tebieden voor die ene product die zoekt. Zo krijg je bijvoorbeeld tezien: ColeHabo951
zoekt een Vlag van de Unie en bied een Hengel.

Met vriendelijke
groet,
ColeHabo951
 

DeletedUser12538

Idee voor handelaar:
Sommige zoeken dagen lang naar de Vlag Van De Unie of de Hengel enz...
Mijn idee is dit: Je zet een knopje voor de handelaar waar je items kan kopen en een knop waar je producten kan kopen.
Als je op de knop producten klikt en er staat niet wat je zoekt kan je als volgden doen: Een aanbod doen door temiddel een product die hebt tebieden voor die ene product die zoekt. Zo krijg je bijvoorbeeld tezien: ColeHabo951
zoekt een Vlag van de Unie en bied een Hengel.

Met vriendelijke
groet,
ColeHabo951

Slecht idee, velen zullen er misbruik van maken.
Stel stadsgenoten de ene zoekt Drakes voorlader en de andere heeft er 2, zegt hij/zei gewoon bied een kruik erop en je hebt hem.
 

DeletedUser

Slecht idee, velen zullen er misbruik van maken.
Stel stadsgenoten de ene zoekt Drakes voorlader en de andere heeft er 2, zegt hij/zei gewoon bied een kruik erop en je hebt hem.

Er komt wel een waarde bij zittenen drakes voorlader is geen pruduct.
de waarde van wat je bied mag 2x zoveel of 2x zoweining zijn ;)
 

DeletedUser

Slecht idee, velen zullen er misbruik van maken.
Stel stadsgenoten de ene zoekt Drakes voorlader en de andere heeft er 2, zegt hij/zei gewoon bied een kruik erop en je hebt hem.

Moet je wel dan een optie hebben dat alleen je stadsleden kunnen doen ofzo, anders zal je zien... word ie net voor je neus weggekaapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan