• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Voor eerst op het forum

DeletedUser

nadat ik net zag dat er weer eens een topic over handelen was geopent vond ik dat er iets aan gedaan moest worden. de mensen die net op het forum begonnen zijn hebben soms een leuk idee. alleen dit idee is zoals bijvoorbeeld handelen al eens eerder voorgesteld. Nu zou het misschien slim zijn dat als je je registreerd op het forum! je automatisch word doorverwezen naar de regels. nu weet ik ook wel dat deze nieuwe mensen niet weten waar de zoekfunctie etc is daarom zou je de zoekfunctie op een andere plek kunnen plaatsen want ik kon hem eerst ook niet vinden:S

En ook dat ze ergens in het groot neerzetten voor degene die voor het eerst een topic openen dat ze de zoekfunctie zouden kunnen gebruiken. zo voorkom je dubbelpost.

wat hebben wij hieraan?

- geen dubbelpost meer
- overzichtelijker forum
- de mods hebben minder werk
- minder gezeur over elke keer weer die dubbelpost

dus kort samengevat

- je word doorverwezen naar de regels
- voor het eerst een post geopent? ze verwijzen je door naar de zoekfunctie
- problemen, vragen, dubbelpost worden verholpen
 

DeletedUser1557

of te wel een tutorial voor het forum :D

net zoals in de game krijg je deze de eerste keer.
in het geval van het forum kan je hem niet weg klikken en moet je hem helemaal doorlopen anders heb je toch van die te luie mensen die daar ook al de moeite niet voor nemen.
 

DeletedUser8307

Ze kunnen die "zoeken"- button niet zomaar plaatsen waar ze willen.

Ach, gewoon een slotje der op gooien, op die handelstopics. Of idd. doorverwijzen naar de regels. :) ^^
 

DeletedUser

Ze kunnen die "zoeken"- button niet zomaar plaatsen waar ze willen.

Ach, gewoon een slotje der op gooien, op die handelstopics. Of idd. doorverwijzen naar de regels. :) ^^

bij iedere eerst post van een gebruiker gewoon duidelijk vermelden dat er een zoekfuntie is! En je kan toch geen slotjes blijven zetten...
 

DeletedUser8307

bij iedere eerst post van een gebruiker gewoon duidelijk vermelden dat er een zoekfuntie is! En je kan toch geen slotjes blijven zetten...

't Is maar op een knopje drukken natuurlijk. Maarja.. Word wel irri "op den duur"
 
Misschien dat het dan alleen verschijnt bij mensen met minder dan 50 berichten of iets dergelijks..
Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
 

DeletedUser8307

Misschien dat het dan alleen verschijnt bij mensen met minder dan 50 berichten of iets dergelijks..
Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!

Inderdaad. Bij een berichtenlimiet. Maar 'k weet niet of ze dat allemaal zomaar kunnen instellen. :confused:
 
Ik vrees dat ze er hier niet veel kunnen aan doen.

Een tijd geleden was er een soort gelijk topic en daar kwam het er op neer dat ze zelf bij de makers van dit forum moeten aankloppen voor nieuwe opties.
 
- geen dubbelpost meer
- overzichtelijker forum
- de mods hebben minder werk
- minder gezeur over elke keer weer die dubbelpost
Je blijft altijd houden dat mensen per ongeluk toch een keer een dubbelpost maken. Dat is ook mij wel eens gebeurd en dat hoeft echt niet bewust te gaan. Van 90% van de gevallen kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat het niet bewust is. :)

Ze kunnen die "zoeken"- button niet zomaar plaatsen waar ze willen.

Ach, gewoon een slotje der op gooien, op die handelstopics. Of idd. doorverwijzen naar de regels. :) ^^
Tsja.. maar dat is aan de mods om te doen. Als je een topic/post ziet die niet kan/mag volgens de regels, dan moet je die rapporteren door op
report.gif
te drukken. Enne.. ik moet zeggen, er zijn maar weinig mensen die dat knopje gebruiken er er zijn vrij veel mensen die precies weten hoe het wel moet. Is het misschien een idee om dat te combineren en te zorgen dat mensen die 'precies weten hoe het moet' het rode driehoekje gaan gebruiken om op die manier de mods te helpen? :) Dat heb ik liever dan dat nieuwe forumgebruikers meteen op de regels gedrukt worden als ze net op het forum komen. Als forumgebruiker ga je namelijk akkoord met de regels, dat moet je aanvinken voor je een forumaccount kunt maken. :)

't Is maar op een knopje drukken natuurlijk. Maarja.. Word wel irri "op den duur"
Klopt.
Misschien dat het dan alleen verschijnt bij mensen met minder dan 50 berichten of iets dergelijks..
Dat zou in ieder geval al een hele verbetering zijn!
Bah, berichtenlimieten. Daar houd ik persoonlijk helemaal niet van. Dan zijn er altijd mensen die maar op elke mogelijke manier gaan proberen aan die 50 posts te komen zodat ze 'die irritante meldingen' niet constant krijgen. Kortom: met een berichtenlimiet creëer je spam waar dat niet nodig is. :)

---

Al met al lijkt het mij geen verkeerd idee om nieuwe forumgebruikers op weg te helpen, maar dan niet door ze direct met hun neus op de regels te drukken, want daar jaag je uiteindelijk toch mensen mee weg heb ik het idee. :) Regels moeten er zeker zijn en moeten ook nageleefd worden en dat is de taak van de forummoderators. Die moeten zorgen dat het forum in goede banen geleid wordt. :)
 

DeletedUser8307

Hmmm... Maar niemand leest de regels.. Dusja.. Op de regels drukken.. :rolleyes:
Ik weet niet ze.
 

DeletedUser

Tsja.. maar dat is aan de mods om te doen. Als je een topic/post ziet die niet kan/mag volgens de regels, dan moet je die rapporteren door op
report.gif
te drukken. Enne.. ik moet zeggen, er zijn maar weinig mensen die dat knopje gebruiken er er zijn vrij veel mensen die precies weten hoe het wel moet. Is het misschien een idee om dat te combineren en te zorgen dat mensen die 'precies weten hoe het moet' het rode driehoekje gaan gebruiken om op die manier de mods te helpen? :)

Ik wil wel op zo'n knopje drukken, maar ik weet niet of ik daar bij verkeerd gebruik meteen een berisping voor krijg, dus dan waag ik het er liever niet op...:(

En hannes, dat si dan je eigen verantwoordelijkheid.
Als je niet weet wat de regels zijn, en je bevestigt wel dat je ze zal opvolgen, is het compleet je eigen schuld als je zoiets doet.
Dat is gewoon eigen verantwoordelijkheid.;)
 

DeletedUser8307

Ik wil wel op zo'n knopje drukken, maar ik weet niet of ik daar bij verkeerd gebruik meteen een berisping voor krijg, dus dan waag ik het er liever niet op...:(

En hannes, dat is dan je eigen verantwoordelijkheid.
Als je niet weet wat de regels zijn, en je bevestigt wel dat je ze zal opvolgen, is het compleet je eigen schuld als je zoiets doet.
Dat is gewoon eigen verantwoordelijkheid.;)

Volledig waar.
Tuurlijk krijg je er niet direct een berisping voor! Ben je gek ! :p
 
Ik wil wel op zo'n knopje drukken, maar ik weet niet of ik daar bij verkeerd gebruik meteen een berisping voor krijg, dus dan waag ik het er liever niet op...:(

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daarvoor is berispt. ;) Daarbij, ik heb liever een rapport teveel dan een te weinig en dat ik iets belangrijks mis ;) Kortom: gewoon gebruiken! :)
 

DeletedUser

Volledig waar.
Tuurlijk krijg je er niet direct een berisping voor! Ben je gek ! :p

Geen berisping? Als ik soms hoor hoe streng ze hier zijn durf ik al niet eens meer te kijken:p

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daarvoor is berispt. ;) Daarbij, ik heb liever een rapport teveel dan een te weinig en dat ik iets belangrijks mis ;) Kortom: gewoon gebruiken! :)
Dank je muf, die rapportjes gaan straks binnenstromen:D
 

DeletedUser1053

Misschien is het wel mogelijk om bij het posten van een vraag in de schapenkooi of van een idee in dit forum onderdeel, een hokje onder het tekstveld te zetten met 'ik heb de zoekfunctie gebruikt', wat dan aangevinkt moet worden voordat het onderwerp geplaatst kan worden. Net zoals bij de officiële support. Zo erg lijkt me dit niet, want de meeste maken toch niet iedere dag (of week) een onderwerp aan. Aan de ene kant is het sluiten van topics natuurlijk ook niet veel werk, aan de andere kant leren nieuwe spelers zo wel meteen de zoekfunctie kennen/gebruiken.
 

DeletedUser

Leuk idee GreatRene,
maar voor dat soort aanpassingen aan het forum moeten de makers van het forum gecontacteerd worden om die functie überhaupt eerst te ontwikkelen. Daarna kan er na een update van het forum die optie toegevoegd worden en dan moet die nog geactiveerd worden door de administrator ( = Marco in dit geval )
 
Bovenaan