• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verzoek tot verandering qua markt.

DeletedUser11818

Hallo Ino medewerkers,

Bij deze een verzoek tot de markt.

Ik ben wel eens vaak op zoek naar gewone producten op de markt maar ik schrik altijd als ik zie wat voor prijzen daar staan.

Voorbeeld: Een lotus bloem voor 1700 dollar. Dat ding is maar 45 dollar waard.

Mijn voorstel:

Zet voor elk product de maximale veiling waarde in. Stel dit in op bv 10x

Zo wordt die bloem verkocht voor maximaal 450 dollar.

Ja dat is nog veel te veel maar 1700 dollar is echt overdreven en niemand gaat het toch kopen of je moet echt geen keus meer hebben.

Ik heb het hier alleen over gewone producten en niet over broeken, riemen etc.

Bij deze bedankt als je er over wilt nadenken.
 

DeletedUser

Wat dacht je van Boones Bijl? Die is 10200 waard, maar staat voor ver over de 150.000 op de markt. Dan zouden de prijzen bijna moeten halveren. Dat dit voor producten zou gelden, daar kan ik in komen, maar dan niet voor alle voorwerpen. ;)
 

DeletedUser

Simmies, alles lezen graag;), ergens heeft hij eigenlijk wel gelijk trouwens

Woeps, ben ik weer te snel met conclusies trekken. Waarvoor excuses en dank richting mma voor het oplettende oog.

Verder geen opmerkingen over. Ik ben het met je eens dat de prijzen hoog kunnen zijn, maar anderzijds is dat voor de rekening van de verkoper. Als het dermate hoog is dat niemand het koopt heb je er nog niets aan :)
 
De reactie van Mediterranea hierboven klopt. De marktprijs wordt bepaald door vraag en aanbod, zet jij de marktprijs te hoog, dan koopt niemand het en word je verplicht je prijs te verlagen zodat het wel verkocht wordt.

Sommige producten zijn te zeldzaam om dit te doen. Een robijn kan bijvoorbeeld makkelijk voor 5k de markt op :)
 

DeletedUser11818

Sommige producten zijn te zeldzaam om dit te doen. Een robijn kan bijvoorbeeld makkelijk voor 5k de markt op :)

5 K voor een ongeslepen robijn.

Tuurlijk. Ik weet dat je bij een spel niet naar de echte wereld moet kijken maar het is overdreven. Als de robijn nou geslepen was dan ja, dan is de prijs goed maar nu niet.

Tevens is het ding 75 dollar waard. Je bent in het wilde westen en dat was voor het jaar 1900. De prijzen waren toen een stukje anders dan nu.

Tevens moet je ook redelijk zijn richting anderen. Wil je dat de markt wordt gebruikt of niet. Anders kunnen ze net zo goed die producten weer er af halen zodat je ze normaal kan vinden. De markt moet het iets makkelijker maken, niet moeilijker. Spelers hebben dan zo ook meer plezier in het spel en daar is het om te doen. En als het plezierig wordt dan komen er meer spelers naar de west.
 
Het is een spel, in dit spel hoopt zich geld op, waardoor men zich duurdere spullen kan veroorloven. Men wil geld verdienen met de markt, niet het voorwerp aan iemand anders geven (meestal dan toch), dus het gaat voor een zo hoog mogelijke prijs de markt op.
 

DeletedUser1448

op de beta is een plank hout 1500 waard. Niet zeuren dus :p
dit idee zal nooit in het spel komen
 

DeletedUser14705

Laat vraag en aanbod gewoon spelen, 't is mooi zoals het nu is ...
 
Laat vraag en aanbod gewoon spelen, 't is mooi zoals het nu is ...

Daar ben ik het mee eens. Als jij de producten niet wilt kopen voor de prijzen die gevraagd worden, ben ik niet degene die je tegenhoudt om dat ook daadwerkelijk niet te doen. Aan de andere kant: als jij de prijzen juist heel laag vindt, kan ik het me voorstellen dat je alle producten opkoopt en ze er zelf voor een hogere prijs opzet.

De marktwaarde wordt bepaald door vraag en aanbod, zoals al eerder werd aangegeven in dit topic en dat lijkt mij een prima manier. Daarbij horen spelsuggesties denk ik niet in het burgemeesterhuis maar eerder in het ideeënforum. ;)

Het komt op mij in ieder geval over alsof je zelf de prijzen te hoog vindt en de producten voor die prijs niet wilt kopen en ze goedkoper wilt. Ik ben bang dat dat niet de manier is om goedkoop aan producten te komen. Je zou kunnen kijken of er mensen ingame zijn die je kent en die je (goedkoop) aan de producten die je wilt hebben kunnen helpen en anders ben ik bang dat je ze zelf zal moeten verzamelen. Wil je dat niet? Dan raad ik je aan om toch de hoge prijs te betalen. ;) Je moet voor jezelf gaan afwegen of die prijs in verhouding staat tot de moeilijkheid om zelf de producten op een andere manier te verkrijgen. :)
 

DeletedUser8307

Ideeënforum? ;)

Trouwens tegen. Als de prijs te hoog is wordt iets niet verkocht, simpel. Je moet het niet kopen, het is je eigen keuze.
 

DeletedUser15117

Tevens moet je ook redelijk zijn richting anderen. Wil je dat de markt wordt gebruikt of niet. Anders kunnen ze net zo goed die producten weer er af halen zodat je ze normaal kan vinden. De markt moet het iets makkelijker maken, niet moeilijker. Spelers hebben dan zo ook meer plezier in het spel en daar is het om te doen. En als het plezierig wordt dan komen er meer spelers naar de west.

De markt was er vroeger niet, dus de markt maakt het sowieso makkelijk om producten of kleding te krijgen. Vroeger moest je de producten zelf vinden er was gewoon geen andere manier, dus ik vind dat de mogelijkheid om ze via de markt te kopen al prima, daar hoeven geen verdere restricties van de prijs overheen.
 

DeletedUser

Het is vrij logisch, hoe moeilijker de arbeid of hoe zeldzamer het voorwerp hoe duurder. Ik neem nu als voorbeeld die enkelband.

Als je die opdracht wil afsluiten, dan koop je die maar. Veel vraag, weinig aanbod => hoge prijs.

Als er een max op staat, dan kost dat voorwerp maar 310 (vkp x 10). Dan gaat niemand het meer te koop zetten. 1500/2000 betalen is nog altijd veel goedkoper dan volledig te reskillen (of maar een klein beetje)
 

DeletedUser

Het is vrij logisch, hoe moeilijker de arbeid of hoe zeldzamer het voorwerp hoe duurder. Ik neem nu als voorbeeld die enkelband.

Als je die opdracht wil afsluiten, dan koop je die maar. Veel vraag, weinig aanbod => hoge prijs.

Als er een max op staat, dan kost dat voorwerp maar 310 (vkp x 10). Dan gaat niemand het meer te koop zetten. 1500/2000 betalen is nog altijd veel goedkoper dan volledig te reskillen (of maar een klein beetje)

ik ben net nieuw op dit spel, zal er eens naar op zoek gaan
 

DeletedUser

Je kan er altijd met een hele groep mensen ervoor zorgen dat de prijs van producten daalt

Als je maar genoeg producten voor laag erop zet, gaan andere mensen die het kwijt willen er weer onder zitten en zo verlaagt de prijs. Niet dat het makkelijk is, maar theoretisch is het te doen.:D
 

DeletedUser

idd de meeste mensen denken hier niet aan maar in theorie is alles al mogellijk wat jij met een extreme maatregel wil forceren.
verder sluit ik mij dus ook volledig bij de mening van simmies en leones aan want zo zit een spel nou eenmaal bij elkaar, inkoop en verkoop zijn richtlijnen voor de markt en meer niet.
 
Bovenaan