• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verhalen uit De Ezel

DeletedUser

Ja dit lijkt een beetje op dat van Mani maar ik vond het leuk om het ook eens te proberen ze zullen niet zo goed zijn als die van Mani maar ik hoop wel dat ze leuk zijn:) verhaaltjes van wereld arizona over de stad de ezel. Hoop dat jullie het leuk vinden.


Nieuweling


Ik ben een kleine soldaat in een groot land. Op mijn ezel reed ik rond, todat ik bij de stad De ezel aankwam. Bebao begroette mij vriendelijk en ik kon een huisje zoeken. Hier trek ik in en zal ik gaan leven. ‘’Kies maar uit! Er zijn er genoeg.’’ Vertelt bebao mij, ik zie dat er nog een paar lege huisjes uit maar kies een huis dat bij mij past.
Ik parkeer mijn ezel bij de stallen en ga even slapen. ‘’Weltrusten newbie.’’ Hoor ik iemand roepen. Het is The 300 spartans die achter mij staat. ‘’En wie mag jij dan wel zijn?’’ vraagt hij aan mij. ‘’Mijn naam is xisve, mexicaan in hart en nieren.’’ Glimlach ik terug.
Maar dan is het genoeg ik had telang om pijn trouwe ezel gezeten en ga slapen.

Het word ochtend en ik loop naar de kantie. Ik zie dat The harlequin en jelleb een rotzooi hebben gemaakt maar ik ga er bij zitten. Ze lachen mij uit. ‘’Nieuw? Je zult hier eens wat beleven!’’ roept jelleb tegen mij. ‘’Jazeker dat ik nieuw ben maar hoezo zal ik wat beleven?’’
‘’’Waarom? Dat zal ik je eens vertellen.’’ Bebao staat achter mij en neemt mij mee naar zijn kantoor. ‘’Wil je weten wat onze geschiedenis is?’’ Ik knik en luister. Bebao begint met vertellen.

‘’Wij zijn een stad die eerst bij Army of honour thuis hoorde. Alleen wij waren het hier niet eens met het bestuur. Toen ben ik eruit gestapt en heb ik deze stad gesticht en in een recordtijd hebben wij deze uitgebouwd. Veel mensen kwamen met mij mee en we hebben hier een paar top duellanten en ook met fortgevechten zijn we niet niks. Momenteel behoren we tot de top! Maar wij bestaan niet meer dan 3 weken! Zo kun je zien dat wij een echte stad zijn! In 3 weken een top stad worden is niet zo moeilijk, maar we zullen er moeten blijven. Ook hebben we al 2 forten eentje afgepakt van Army of honour en eentje gesticht. Dit is ongeveer onze geschiedenis’’

Vol verbazing loop ik terug naar de kantine, ik loop dan weer naar buiten waar ik op mijn ezel stap en 4 uur ga handel drijven. Ik vind een paar balen stof en ben tevreden. Dan kom ik terug in mijn stad en ga slapen. Het was een lange dag want die 4 uur handel drijven waren vermoeiend omdat ik weinig AP had.

De volgende ochtend sta ik op en loop naar buiten. Maar wie is dat daar buiten? Het is bullsmurf, ik loop gewoon door maar hij moet mij hebben. Hij begint in het wilde te schieten met zijn hoogwaardige voorlader ik pak mijn Bowiemes en begin in het rond te snijden.
Dan stapt hij op zijn paard en rijd snel weg. NEEE! Denk ik en hij heeft 200 dollar van mij weten te pakken. ‘’&&&^**((&&^^***^^%%***^%’’ Schreeuw ik hem achterna.
Het zal niet helpen en ik ren naar het sheriffkantoor en zet een premie op zijn kop.
Dat zal hem leren!

‘’Wat is er newbie?’’ Hoor ik iemand roepen. Het is tterno onze topduellant. ‘’Ik ben ingemaakt door een bullsmurf.’’ Roep ik terug. ‘’Zal ik je wat leren over duels?’’
Ik schud mijn hoofd. ‘’Ik ben een fortvechter en geen duellant.’’
Tterno knikt en lacht als ik zeg dat ik ook nog eens 200 dollar kwijt ben.
 

DeletedUser

leuk verhaal. ik had hem al gelezen toen ie op het stadsforum werd gezet :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Oefengevecht.

‘’Hi newb’’ Hoor ik TTerno achter mij reopen. Ik kijk hem boos aan en schiet opeens in de lach. ‘’’Waarom lach jij zo?’’ ‘’Ik ga je zo neerschieten!!’’ ‘’’ WAT?’’ Roept Tterno verbaast. ‘’Ik zit in jou stad domkop!’’ ‘’Dat weet ik maar we houden zo een manoeuvre gevecht.’’ Tterno is zo opgewonden dat hij struikelt tegen Rasta aan die net een glas borden draagt. Alle borden vallen op de grond en Tterno maakt zich uit de voeten.

Een paar minuten later staat iedereen klaar voor het Manoeuvregevecht. Ikzelf sta in de verdediging en daar gaan we. We beginnen. Ik sta naast Bebao en wij schieten samen op tterno die in een klap met zijn gezicht in de modder valt. Ik en bebao lachen ons kapot. ‘’Ik krijg jullie wel!’’ Roept tterno ons na. Blaster opent ook het vuur en boem daar ligt hij neer. Hij miste en werd in zijn gezicht geraakt en zit vol met, ja was is het eigenlijk? ‘’GADVERDAMME DAT IS KOEIESTRONT!’’ hoor ik spartans roepen.
Ik zie spartans rennen en schiet, het is inderdaad koeiestront en ik schiet spartans mooi in zijn gezicht maar wat ik niet zie is dat de aanvallers op de toren zijn gegaan en tterno recht voor mijn neus staat te grijnzen.

‘’Ik pak je terug xisve!’’ roept hij maar hij mist en raakt de ongelukkige bebao. Bebao schrikt en schiet terug maar raakt niet. ‘’Terug! Naar de soldatentoren!’’ Iedereen volgt en we staan met alle mannen op de soldatentoren. We zijn in de minderheid maar met meer lp.
We staan zo en blijven schieten, maar opeens springen de aanvallers van de toren af en ik hol er als een gek achterna. Nu staat spartans voor mijn neus en hij geeft me een leuker stuk koeiestront in mijn gezicht. ‘’BAH!’’ ik ren hem achterna en spartans grijnst zo hard als wat.

‘’Daar rennen Fire-Water en 0lete!’’ roept jelleb. Iedereen richt en er schieten er een paar raak. Fire water en 0lete worden geraakt en zitten onder de koeiestront maar staan weer op en trakteren jelleb ook op een lekker stuk. Maar jelleb valt opeens van de toren af, duelist steekt hem een hand toe en helpt hem op. En opeens staan we verbaast te kijken. Waar zijn de aanvallers? ‘’We hebben gewonnen!’’ roept duelist. Ik ben blij en iedereen wast de koeiestront van zijn gezicht af. We hebben hard gelachen.
Alleen de volgende keer gebruiken we maar geen koeiestront.... Denk ik hard.
 

DeletedUser4700

Leuke verhaaltjes, alleen wel veel leesteken-fouten (en nog wat andere foutjes, zodat de tekst niet lekker loopt...) ;) Ik heb even je eerste allinea verbeterd:

Ik ben een kleine soldaat in een groot land. Ik was een beetje aan het rondrijden op mijn ezel, toen ik bij de stad 'De ezel' aankwam. Bebao begroette mij vriendelijk en ik kon een huisje uitzoeken. Ik trok hier in en ik zal hier gaan leven. "Kies maar uit! Er zijn er genoeg,’’ vertelt bebao mij. Ik zie dat er nog een paar lege huisjes zijn en kies een huis dat bij mij past.
Ik parkeer mijn ezel bij de stallen en ga even slapen. "Weltrusten, newbie!" hoor ik iemand roepen. Het is The 300 spartans, die achter mij staat. "En wie mag jij dan wel zijn?" vraagt hij aan mij. "Mijn naam is xisve," glimlach ik terug, "en ik ben een mexicaan in hart en nieren!"
Maar dan is het genoeg. Ik had te lang op mijn trouwe ezel gezeten en ik ga slapen.
 

DeletedUser

het leuke beide verhalen werden geschreven door mijn stadsgenoot:xisve.
:p
 
basbad = xisve

Maar goed, soms leest het verhaal niet lekker. Dan staan er te weinig leestekens, en dan weer juist te veel :)
 

DeletedUser

Ik ben inderdaad xisve op wereld 1,7,8 en op wereld 3,4,6 ben ik basbad:p
 

DeletedUser

ik dacht al toen ik dat stalingrat verhaal las en dat de verhalen dezefde stijl hadden.
 

DeletedUser

Leuke verhaaltjes, alleen wel veel leesteken-fouten (en nog wat andere foutjes, zodat de tekst niet lekker loopt...) ;) Ik heb even je eerste allinea verbeterd:

Ik ben een kleine soldaat in een groot land. Ik was een beetje aan het rondrijden op mijn ezel, toen ik bij de stad 'De ezel' aankwam. Bebao begroette mij vriendelijk en ik kon een huisje uitzoeken. Ik trok hier in en ik zal hier gaan leven. "Kies maar uit! Er zijn er genoeg,’’ vertelt bebao mij. Ik zie dat er nog een paar lege huisjes zijn en kies een huis dat bij mij past.
Ik parkeer mijn ezel bij de stallen en ga even slapen. "Weltrusten, newbie!" hoor ik iemand roepen. Het is The 300 spartans, die achter mij staat. "En wie mag jij dan wel zijn?" vraagt hij aan mij. "Mijn naam is xisve," glimlach ik terug, "en ik ben een mexicaan in hart en nieren!"
Maar dan is het genoeg. Ik had te lang op mijn trouwe ezel gezeten en ik ga slapen.


Het gedeelte van Ik was een beetje aan het rondrijden op mijn ezel. Heb ik expres zo gedaanhier is niks fout aan;)
 
Bovenaan