1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

verhalen uit blitz

Discussie in 'De Kunstverzamelaar' gestart door Jack Stonehand, 30. apr 2012.

Deel deze pagina

1. Lauy15

Lauy15

Leuk Bevonden:
    0
    Jeuh, awesome :p

2. Jack Stonehand

Jack Stonehand

Leuk Bevonden:
    0
    deel25: Skyfall
    ‘Lauy, jij kan toch vliegen he?’ vroeg ik,
    ‘Ja, ik kan alles behalve mijn veters strikken!’ zei de held trots,
    ‘Goed, kan je ons ook leren vliegen?’
    Lauy was even stil, ‘Ik kan een soort van luchtkussen opwekken om jullie ergens heen te tillen, maar als je hoopt loopings te kunnen maken enzo moet ik je teleurstellen. En bovendien zal Wes te zwaar zijn…’
    ‘Geen punt, die kan ver genoeg springen. Ik wil graag dat jij iedereen van ons naar het moederschip van de Ziepoes brengt…’
    Lauy keek even naar de halfdoorzichtige schilden op de neus van het gevaarte dat achter ons aan vloog.
    ‘Dat is maar 200 meter ofzo… jullie moeten maar een paar seconden in de lucht hangen, dat zal wel lukken, maar je vliegt wel te pletter op de neus van dat ding, of ik moet jullie al gaan vertragen.’
    ‘Dat zou ook handig zijn, en je zei toch ook dat je van dichtbij dat schild wel zou kunnen snijden?’
    ‘Wees daar maar zeker van!’
    ‘Ik en -Swag- helpen wel!’ fluisterde Epic-man,
    ‘Mooi, dan gaan we zodadelijk enteren. Als je eerst nog even wil mediteren is dat goed hoor,’ zei ik,
    ‘Niet nodig!’ Lauy ademde een paar keer diep in en ondertussen legde ik iedereen uit wat we gingen doen.
    Het volgende moment kwamen we weer uit onze dekking tevoorschijn, Weslala en Lauy op kop, en sprongen we allemaal tegelijk de afgrond in. Op dat moment was het alsof we door een sterke windvlaag werden beetgegrepen en we vlogen recht op de voorkant van het insectachtige gevaarte af. Onderweg werd niemand door laserpulsen getroffen want natuurlijk hield Lauy ook die tegen.
    Op 20 meter en minder dan een seconde afstand van de voorbumper van het Ziepoe moederschip werden opeens allemaal wapens getrokken en een kogelregen hagelde keihard op de glasvezelen schilden. Het volgde moment vertraagde iedereen opeens, alsof we ons onderwater bevonden en in slow-motion moesten bewegen, en toen ploften we allemaal tegen de binnenmuren van het schip. Hier en daar een bloedneus of een geschaafde knie, maar voor de rest hield niemand iets over aan ons kunststukje.
    ‘Tot zo ver stap één!’ zei ik, ik zag Chris-i-boy grijnzen toen hij zijn wapen herlaadde.
    ‘Laat de aliens nu maar komen!’ werd er gemompeld. Ondertussen keek ik snel rond in de kamer waar we geland waren. Het was een soort uitkijkkamertje, en je kon langs binnen dus wel door de glazen schilden heen kijken. De kamer was even groot als 2 gemiddelde klaslokalen, en nogal uitgerekt, en had een vrij groot gat in de buitenmuur.
    Toen haalde Epic-man een rood-zwart gestreepte banaan boven en zette die tegen de muur. Het bleek een soort 3D-projector die een beeld projecteerde van hoe de ruimte er uit had gezien voordat er een krater in de muur had gezeten.
    ‘He je bent me voor!’ riep Swag-man,
    ‘Bedankt aapje,’ zei ik, ‘En nu stil zijn iedereen! Ze zullen onze komst wel opgemerkt hebben, want deze dingen hebben vast bewakingscamera’s en allemaal rommel die we op aarde nog moeten uitvinden! Heb jij een gadget om die uit te schakelen -Swag-?’
    ‘Ja zeker!’
    Op het zelfde moment hoorden we voetstappen in de gang en we gingen tegen de muur staan aan beide kanten van de deur. Deze ging open en 2 rijen Ziepoe-soldaten wandelden naar binnen. Van zodra er 4 binnen waren sprongen ik en Willemseegers, die zich al een hele tijd vreemd enthousiast gedroeg, naar voren en gaven de 2 voorsten een schop tegen hun kont waardoor ze dwars door de illusie van de muur de afgrond in duikelden. Toen draaiden we ons om naar die achter ons, en kwam de rest van de blitzers in actie. Ik liep snel weg bij de rand en haalde mijn revolver boven. Één minuut lang vlogen de Ziepoe-lichamen je om de oren - die waren stomverbaasd dat ze door die muur heen vielen – en de kamer vulde zich met kruitdampen.
    ‘He, die kerels zijn verdacht zwak tegen onze low-tech kogeltjes!’ merkte Thimo op,
    ‘Zeg dat wel, hun ras zal dat voorbij geëvolueerd zijn ofzo…’ zei Teknax, ‘Wij daarentegen zijn een stuk beter bestand tegen die lasers van hen!’
    ‘Zeg dat wel!’ zei aapjeham, die er, ook in gewone gedaante, al meer dan één had opgevangen,
    ‘Dat komt goed uit!’ zei Coca, ‘Maar laten we nu verder gaan want voor je het weet staat er een heel legioen voor onze neus en dan werpen ze misschien serieuze wapens in de strijd!’
    ‘Ben-ni-bang!’ zei Wes, maar hij volgde ons toch door de gang waarlangs de soldaten binnengekomen waren.
    ‘Ik stel voor dat we langs de buitenste kamers trekken – die die aan de rand van het schip liggen. Dan kunnen we tenminste maar langs één kant aangevallen worden,’ zei ik,
    ‘Is dat beter dan?’ vroeg Weslala strijdlustig,
    ‘Muil dicht heethoofd!’ beet Araluen hem toe, ik negeerde het duo en ging verder:
    ‘Is er hier iemand die een beetje kan navigeren? Het plan is ons een weg te banen naar de uitkijktorens om de schutters en piloten gevangen te nemen of van kant te maken…’
    Omdat Lauy net op het punt stond zich in de discussie met zijn 2 spitsbroeders te werpen, was Swag-man hem voor: ‘Swag-3D-zonnebril, geactiveerd!’ riep hij, en toen: ‘We moeten nu naar links…’
    Blijkbaar kon Swag makkelijk zien in welke gangen zich Ziepoe’s bevonden en hij leidde ons rond hen heen, Wes werd daar trouwens best chagrijnig van.
    ‘Nu moeten we door een laboratorium, daar zijn net 8 bewakers binnengekomen en die ondervragen de professoren ivm de indringers, wij dus…’
    ‘Mooi, wat doen die professoren daar?’
    ‘Ze zitten de inhoud van een bloempot te bestuderen – zijn blijkbaar nogal geïnteresseerd in onze planeet!’
    ‘Nloempot?’ vroeg Araluen, ‘Laat mij maar begaan!’
    Hij liep door de gang naar het aangewezen labo en zwaaide de deur open.
    ‘Welkom, bezoekers!’ riep hij, de soldaten richtten hun wapens op hem, en aangezien Ara als cactus voor een groot deel uit water bestond konden hun allesverdampende laserwapens hem wel eens flink verwonden!
    Hij legde zijn handen op zijn hoofd en knipte met zijn vingers. Op het zelfde moment kronkelden een reeks lange groene touwen, bezet met stekels, uit de pot met aarde achter de soldaten. Één van de wetenschappers slaakte een kreet, een soldaat draaide zich om en op hetzelfde moment schoten de slangachtige koorden achter hem toe en draaiden zich rond zijn nek. Het volgende moment werden de Ziepoe’s neergeslaan en gewurgd en ééntje werd zelfs achterstevoren de pot aarde in gesleurd – enkel een naakte voet stak er nog uit.
    Het volgende moment kwamen wij binnen: ‘Ara niet te overmoedig alsjeblieft!’ klonk het, en toen: ‘Oh, dat was snel,’ en ‘ZIT DIE ZIEPOE HELEMAAL IN DIE BLOEMPOT!!?’
    Araluen grijnsde, ‘Volgende kamer is voor jou Lala!’
    Vervolgens worstelden we ons door nog een reeks kamers door tot we bij de rand van het schip waren gekomen, en al bijna halverwege het schip.
    ‘Door deze lange gang vindt het transport plaats, aan de andere kant en op de verdiepingen boven ons heb je die ook,’ zei –Swag-, ‘Het zijn zo’n beetje de aders van het moederschip, dus we zullen wel veel Ziepoe’s tegenkomen, …oh daar is weer een patrouille!’
    We installeerden ons in 4 rijen, de eerste liggend, de 2de geknield, de 3de werd door kleine mensen gevormd en de 4de door de allergrootsten. Van zodra de Ziepoe’s binnenkwam werden ze neergehageld en kwamen we uit onze formatie.
    ‘Nu mocht ik weer niet meedoen!’ kloeg Wes,
    ‘Kijk eens of ze interessante wapens hebben,’ adviseerde ik,
    ‘Hé wat is dit?’ zei Coca, en hij raapte een soort brandblusser met een zeer grote toeter (als een megafoon) op.
    ‘Geen idee, probeer alle knopjes…’
    Coca duwde op een knopje en Wes werd prompt omvergeblazen.
    ‘Het is een soort toeter denk ik, wacht hier is nog een knopje!’
    Opeens schoot er een steekvlam uit de toeter en Araluen kon nog maar net op tijd wegspringen,
    ‘Ik denk dat de derde knop een soort magnetische functie heeft, wedden dat ik jouw revolver uit je holster kan trekken zonder hem aan te raken Jack?’
    ‘Coca, laat dat!’ zei Red Jones, ‘Het is al erg genoeg dat mijn hoed in brand staat, dus tenzij je een knopje hebt om hem te blussen gooi je dat onding best weg!’
    Coca wou daar wat op zeggen (waarschijnlijk dat hij de vlammen misschien kon wegblazen) en op dat moment leek het alsof er een tornado ontstond in onze gang; het wapen werd uit Coca’s handen gerukt en verdween door een luchtkoker die zich plotseling in de buitenmuur had geopend. De eerst die zijn evenwicht verloor was Thimo, hij viel op de grond en rolde richting een luchtkoker en verdween.
    ‘Wat is dit voor een valstrik?’ hoorde ik iemand roepen.
    Toen viel ook Wes, maar Araluen kon hem met een luchtkussen tegenhouden. Willemseegers had minder geluk en ook hij verdween door zo’n tunnel naar buiten.
    Brecht kon zich nog net in de grond vastslaan met zijn bijl, maar toen vloog één van de lijken van de Ziepoe’s tegen hem aan en hij verloor zijn grip.
    2 minuten later stopte dat spelletje. Wat we niet konden weten was dat dit fenomeen geregeld plaatsvond in het schip, ter verfrissing van de lucht binnenin, en dat de Ziepoe’s die we hadden uitgemoord een brigade was die de gangen op verdwaalde inwoners checkte alvorens de sluizen te openen…
    En toen waren er nog maar 30 aardbewoners over…
    wordt vervolgd…

3. Lauy15

Lauy15

Leuk Bevonden:
    0
    Awesome :D

4. Smoking Ace

Smoking Ace

Leuk Bevonden:
    0
    Oef, ik zag mezelf niet verdwijnen, dus ik leef schijnbaar nog :p Gelukkig :D

5. coca371

coca371

Leuk Bevonden:
    0
    Oei nog maar 30 dat word lastig :o

Maar Hup Hup! veder typen xD

6. coca371

coca371

Leuk Bevonden:
    0
    Lees u ook allemaal mijn verhaal!

Bij Verhaaltjes uit het grote boek van coca

:D

7. omg dit is zo mega fantastisch :D

8. Jack Stonehand

Jack Stonehand

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen examen latijn – ik ben gek dat ik dit doe – maar hier is het laatste deel.
    Wil je in de volgende verhalenreeks voorkomen? PM me! (acc op briscoe helpt maar is niet noodzakelijk) PS: ik heb al een slechterik
    Ik herneem ff enkele regels van het einde van deel 25 voor het geval jullie vergeten zijn wat er gebeurde…

...einde deel 25...
    op dat moment leek het alsof er een tornado ontstond in onze gang; het wapen werd uit Coca’s handen gerukt en verdween door een luchtkoker die zich plotseling in de buitenmuur had geopend. De eerst die zijn evenwicht verloor was Thimo, hij viel op de grond en rolde richting een luchtkoker en verdween.
    ‘Wat is dit voor een valstrik?’ hoorde ik iemand roepen.
    Toen viel ook Wes, maar Araluen kon hem met een luchtkussen tegenhouden. Willemseegers had minder geluk en ook hij verdween door zo’n tunnel naar buiten.
    Brecht kon zich nog net in de grond vastslaan met zijn bijl, maar toen vloog één van de lijken van de Ziepoe’s tegen hem aan en hij verloor zijn grip.
    2 minuten later stopte dat spelletje. Wat we niet konden weten was dat dit fenomeen geregeld plaatsvond in het schip, ter verfrissing van de lucht binnenin, en dat de Ziepoe’s die we hadden uitgemoord een brigade was die de gangen op verdwaalde inwoners checkte alvorens de sluizen te openen…
    En toen waren er nog maar 30 aardbewoners over…

deel26: Einde
    Omstreeks 10 seconden voor blitz’ Skyfall:
    Piraatje achtervolgde al geruime tijd met zijn schaatsbootje het machtige Ziepoeschip dat ondertussen al een halve county had afgelegd om de vliegende schotel van de Zoepies bij te houden. Hij was er zeker van dat het sneller kon, maar om goed te mikken was het voor beide partijen handig dat ze een beetje traag gingen, en ook dat de verliezer in een afgelegen stuk neerstortte (daar hadden vooral wij mensen baat bij).
    Als piraatje niet in het bezit was geweest van het snelste schaatsbootje ter wereld had hij het schip nooit kunnen bijhouden.

Op dat moment viel een zwart stipje naar beneden uit één van de zijkanten van het keverachtige schip. Piraatje stuurde zijn bootje er heen, misschien kon hij het, wat het ook was, opvangen!
    Het stipje sloeg op 5 meter van de piratenboot tegen de grond en een steekvlam schoot uit de kleine krater omhoog.
    ‘Wat is dat voor een ding!?’ riep Pi, daar kwam nog een stipje.
    ‘Hé, dat is een mens!’
    Thimo kwam schreeuwend naderbij en Pi gaf zijn zeilen zo veel mogelijk wind. Op het laatste moment ging hij schuin hangen zodat de arme Thimo op de rand van het zeildoek viel, dat zijn val brak, en toen pas op het dek.
    ‘Bedankt man!’ hijgde hij, toen trapte Piraatje Thimo overboord, want hij moest Brechtos en Smoking Ace en Dark Paladin vangen! (Weslala liet hij voor het gemak boven op Thimo belanden, want die kan daar toch tegen)
    ‘Auw mijn been!’ riep Thimo, maar Pi was te geconcentreerd om daar naar te luisteren; de volgende 2 minuten ving hij aan een hoog tempo nog 18 mensen op, en allen overleefden hun val.

In het ruimteschip was de sfeer bijzonder slecht, want we gingen er natuurlijk van uit dat we 20 maatjes kwijt waren.
    ‘We gaan nu zo snel mogelijk naar die toren om dit helse ding plat te leggen!’ zei ik, ‘Onderweg zullen we onze vrienden wel wreken!’
    ‘Hopelijk zijn er nog een paar op Wes gevallen,’ zei Araluen, niet bijzonder aangedaan, ‘Die hebben het mogelijk nog overleefd…’
    ‘Lauy! Maak een gat in het plafond, we moeten omhoog,’ zei Swag-man, ‘Er komen weer Ziepoe’s af, en heel erg veel dit maal!’
    ‘Laat mij maar!’ zei Coca, die net een nieuwe brandblusser-megafoon had gevonden. Hij richtte op het plafond en drukte het knopje voor de vlammenwerper in en maakte een cirkel van vuur, die het plafond hooguit een beetje smolt.
    Toen activeerde hij een ander knopje, dat magnetische eigenschappen verleende en trok de cirkel die hij had gebrand los.
    ‘Mooi rond he!’ zei hij trots,
    ‘Ja, knap werk, kan iemand me een voetje geven?’ vroeg Willemseegers.
    Op de volgende verdieping troffen we gelukkig snel een lift aan waar iedereen in kon.
    ‘Het is nu niet ver meer, als we bij een pilotenhut komen wil ik dat Coca hem met zijn gekke toeter ontwapent, en dan neemt Inch de besturing over!’
    ‘Inch is neergestort,’ zei aapjeham,
    ‘Juist ja, dan vliegt Ara,’
    ‘Blij dat ik hier nog sta!’ bromde omofagia, die nog steeds last had van hoogtevrees,
    ‘Niet zagen omo!’ zei Smoke.
    ‘Mondjes toe!’ zei ik op mijn beurt. ‘We kunnen elk moment een lift of trap vinden en dan zijn we er zowat – ze moeten ons niet horen aankomen!’ Iedereen werd stil en na even zoeken vonden we inderdaad een trap. De liften waren vast op.
    Op dat moment verscheen er opeens een Ziepoe achter ons, die uit dezelfde lift stapte. Hij had net zo’n wapen als Coca, schreeuwde luid: ‘De aardbewoners zijn hiieeer!!’ en schoot een steekvlam af op Araluen. Deze dook nog net op tijd weg maar schroeide een groot aantal stekels op zijn rechterarm.
    Tryit loste een schot en zoals altijd met zijn fantastisch geweer spatte de Ziepoe uit elkaar. Ara raapte de vlammenwerper op, zette hem zo neer dat de kop naar de liftdeur wees en klikte op het ‘spuw vuur’-knopje.
    ‘Dat is al een zorg minder,’ zei hij, terwijl hij aan zijn verschroeide arm krabde.
    ‘Slim bedacht Ara, maar kom snel mee, de rest is al halverwege de trap!’ zei ik.
    We verzamelden bij de grote deur boven aan de trap en besloten hem allemaal tegelijk open te duwen, om zo weinig mogelijk risico te lopen. Vervolgens telden we af, trapten de deur open en liepen met onze geweren naar voren de ruimte binnen.
    Deze stuur‘hut’ was een stuk minder armzalig dan die in de Schotel van de Zoepie’s. Om te beginnen was hij 100 keer groter, en een stuk beter beveiligd…
    Bij het binnengaan leek het 1 seconde laserpulsen te regenen, het volgende moment schoten wij allemaal tegelijkertijd en de rij Ziepoe-soldaten (een twintigtal) viel uit elkaar, en wij doken weg achter alles wat we tegenkwamen.
    Een automatisch kanon schoof uit het plafond en begon te ratelen, Swag-man kon nog net op tijd zijn Swag-horloge-schild activeren maar werd door de gigantische kracht toch nog tot zijn knieën de grond in de gedrukt. Epic-man schakelde het wapen uit met een banaan maar werd het volgende moment zelf vastgegrepen door een Ziepoe met een robotpak die ook uit het niets leek te komen.
    Het volgende moment voelde ik hoe mijn wapen uit mijn handen werd getrokken en in een magnetisch veld belandde. Bij de anderen leek het zelfde te gebeuren, en hoewel mijn geweer door haar stenen kolf best een zwaar ding was werd het door één of ander kwaadaardig apparaat naar zich toe gezogen en op de grond geworpen.
    Nu iedereen ontwapend was stopten ook de overlevende Ziepoe’s met schieten en kwamen er nog wat robots om de helden in bedwang te houden. -Swag- werd losgetrokken uit de grond, aapjeham was gekneveld nog voor hij weer bij bewustzijn kwam en Lauy werd, hoewel hij onzichtbaar was, met een effectief hittezoekend raket neergeveld.
    ‘Opgeruimd staat netjes!’ grijnsde de Triepoe, de Ziepoe-koning, die nu eindelijk zijn omvangrijke kop liet zien. Hij sprong op een troon op wieltjes en reed naar ons toe.
    ‘Tijd om jullie speelgoed af te geven!’ En aangezien we onze wapens al kwijt waren vermoedde ik dat hij het over de stukjes meteoriet van onze helden had. En inderdaad, de robots begonnen onze vrienden gelijk uit te kleden in een poging de steentjes terug te vinden. Smoking Ace keek even de andere kant uit.
    Toen bedacht ik dat Araluen er niet bij was. Waren de Zoepie’s misschien kleurenblind en zagen ze hem daarom voor een gewone mens aan? Nee. Ara was er gewoon niet – hij was beneden gebleven, maar kwam nu ook de trap op, als enige die nog niet ontwa pend was.
    Dat zag ik uit mijn ooghoeken gebeuren, en om zijn aanval een kas te geven moest ik voor een afleidingsmanoeuvre zorgen. Terwijl Triepoe toekeek hoe zijn robots met hun metalen poten in Lauys kont peuterden stormde ik op hem af, en werd na nog geen 3 passen gezet te hebben door een Ziepoe-soldaat neergeschoten. Vervolgens stoof Araluen de ruimte binnen, verwaarloosde zijn verassingseffect met een luide ‘BANZAÏ!’ en werd in zijn vlucht neergehaald door dezelfde Ziepoe. Hij maakte een potsierlijke tuimeling en belandde met zijn snuit op de kunststoffen grond en schoof nog enkele meters door alvorens vlak naast mij tot stilstand te komen, zijn revolver was hij onderweg kwijtgeraakt en verdween in de broekzak van een groot uitgevallen Ziepoe-soldaat.
    Triepoe lachte alleen maar en op hetzelfde moment had een van de robots Lauy’s meteoriet gevonden. Hij gooide het ding naar zijn alien-koning en van zodra hij het aanraakte was hij ons en de rest van de wereld vergeten. Hij leek te groeien, kreeg oren en een tweede mond, een beginnende staart zocht zich een weg door de majesteitelijke gulden overall die hij droeg…
    ‘Snel Jack!’ hoorde ik Ara zeggen, ik had alleen maar aandacht gehad voor de mutatie van onze vijandige koning maar blijkbaar wilde hij me, ondanks zijn halfdoodgeschoten toestand nog iets belangrijks zeggen.
    Ik voelde hoe zijn prikkelige voorpoot iets in mijn hand drukte en onmiddellijk leken mijn brandwonden te verdwijnen en was ik me meer bewust van de omgeving en hoe die samengesteld was, en hoe hoog we wel niet van mijn dierbaren stenen planeet waren…
    Het jeukte weer in mijn knokkels en toen pas begreep ik Ara’s plan. Ik strekte mijn arm en trok al het steen in de omgeving naar mij toe. Dat is veelgezegd want alleen mijn eigenste geweertje gaf daar natuurlijk gehoor aan, maar dat was genoeg. Nog voordat de Ziepoe’s het doorhadden was mijn loop op hun koning gericht, ik haalde de trekker over en hij werd met gapende wonde in zijn pens tegen het plafond geslingerd.
    Toen gaf aapjeham zijn Ziepoe-robot-bewaker een kopstoot, dook Coca naar de benen van een andere en werd Lauy weer half-onzichtbaar (was niet zo makkelijk meer zonder meteoor). Alles op het zelfde moment.
    Ik had verwacht dat de Zoepie’s mij nu wel allemaal tegelijk zouden doodschieten maar rondom hen barstte de hel los.
    Toen ik dat merkte krabbelde ik overeind en begon mijn geweer te herladen.
    ‘Ara, ga je pistool zoeken en maak die magneet-robot onklaar, die moeten ze niet nog eens gebruiken!’ Ik zette woord bij daad en joeg er voor de zekerheid alvast 2 kogels door – iemand anders trok de stekker wel uit het stopcontact.
    ‘Coca, ga een stuur zoeken en zorg dat we landen!’
    ‘Ik ga eerst wat met die gaten in de muren van ons bootje spelen, misschien kan ik doe Ziepoe’s er allemaal uit laten vallen!’
    ‘Nog beter! Neem iemand mee om met de radio contact te zoeken met de Schotel van de Ziepoe’s!’
    Ik keek naar het gevecht dat aan de gang was en voor mijn ogen werden de 10 overlevende Ziepoe’s en hun 5 robotbewakers – niet veel soeps zonder al die truukjes als magnetische velden en zo, in de pan gehakt. Ondertussen slaagden Chris en Coca er in alle Ziepoe’s te doen kapsijzen, zetten ze voor de zekerheid de airconditioning van het schip op –30°Ciepoe, legden ze de boordkanonnen lam en lieten het toestel neerstorten op de resten van Xisves fort. Ik bedoel landen.

Beneden werden we opgewacht door piraatje en iedereen die overboord was gevallen, en ook door de Zoepie’s die tijdelijk hun intrek namen in de Piratenbaai, waar ze even zouden verblijven om hun Schotel te repareren en alle brokstukjes op te ruimen.
    Van Troepie namen we hartelijk afscheid en we zagen hem nooit meer terug.

Einde!

Epiloog.
    Piraatje joinde zoals beloofd Anonymous. Het ging hem voor de wind en hij schopte het tot minister van Zee-Zaken. Onder zijn leiding liep de krater vol met water en op die manier werd Anonymous de eerst stad in Briscoe met een haven!

Smoking Ace hief de 3 organen die zolang voor de water closet hadden gezorgd op en verenigde ze in een nieuw stadje dat Hausa Wausa werd genoemd. Zoepie-taal voor ‘wij zijn oud en op vakantie!’

Red Jones besloot dat hij te klein, ehm, oud was om nog langer in blitz te blijven en ging Smoking Ace helpen met het stichten van haar nieuwe stad.

Tryit schreef een autobiografie en werd wereldberoemd.

Willemseegers schreef ook een autobiografie en werd de volgende dag opgesloten in een instelling door zijn uitgever.

The Briscoe Guardians herstelden zich van alle vernielingen die ze hadden ondergaan, en Brechtos sloot zich bij hen aan, nadat door de gekke-koeienziekte zijn oude stad, Silent Hill onbewoonbaar was verklaard. Nadat blitz The Innocents had verlaten om met Fanta Farmers, Briscoe Triomph en The Revenge in zee te gaan vormden ze een nieuwe alliantie met Anonymous en Hausa Wausa.

Staatsgevangenis The White Wolves werd enkele dagen na mijn vertrek door een bende Cahokianen aangevallen en volledig overgenomen. De meeste cipiers en gevangenen overleefden dit niet, behalve Mic99 en Pieterr die door de terugkerende blitzers werd opgepikt.
    Wat de Cahokianen met de gevangenis van plan zijn is voorlopig nog onbekend. Er zijn theoriën dat ze er een bedevaartsoord voor indianen van willen maken.
    Wat met gevangenisdirecteur Jordy Eeftink gebeurd is, is eveneens onbekend.

Xisve en Ben kwamen hopelijk om bij een van de 2 crashes, uhm, landingen, boven op hun fort. Dat weten we natuurlijk niet zeker.

Markie-b nam een andere naam en om zijn schuldeisers te ontlopen en verkocht alles wat er nog over was van zijn circus. Hij is op dit moment één van Briscoe’s meest beruchte fortvechters.

Sherrif Tanais zou na mijn ontsnapping zijn zitten op Destructieve Drieste Drieling (Araluen, Weslala en Lauy) zetten, maar voorlopig is dat zonder resultaat gebleven. De broertjes hebben ook besloten weer aan de goede kant van de wet te gaan staan en hebben voorlopig nog een nieuwe bankovervallen uitgevoerd.

De Zoepie’s voerden een onzagwekkende krijgstocht uit en wonnen vele planeten op hun aartsvijanden de Ziepoe’s. Ondertussen zijn beide partijen zo goed als uitgestorven maar ze pijnzen er niet over op te houden met vechten.

Laatst bewerkt: 11. jun 2013
  9. oooowwww yeah safed you all ****** :D

alleen maar omdat smook anders dood zou gaan hoor niet voor jou jack :D

10. Smoking Ace

Smoking Ace

Leuk Bevonden:
    0
    Uhum.... Zoepie-taal voor ‘wij zijn oud en op vakantie!’ Moet ik m'n mattenklopper uit de kast halen Jack? :p

Maareh, super verhaal!!! Je kunt echt goed schrijven!

11. haha, ik heb eens heel dit stuk gelezen, en het ziet er geniaal uit, zou ik ok een rolletje mogen spelen de volgende keer?

12. Tanais

Tanais

Leuk Bevonden:
    1
    Mmm.... Ik moet en zal die Destructieve Drieste Drieling vangen.

Top gedaan ;)

13. Lauy15

Lauy15

Leuk Bevonden:
    0
    G E N I A A L :laugh:

14. OJ , raad eens wie na een jaar eens een kijkje op de fora neemt XD

ik heb hellaas geen tijd om tw te spelen maar het leek me leuk om eens bij de verhalen die zijn geproduceerd te kijken :p

heeft iemand me gemist XD

15. niekdot

niekdot

Leuk Bevonden:
    0
    nice jack
    mooi geschreven

16. Jack Stonehand

Jack Stonehand

Leuk Bevonden:
    0
    dankjeeeee :D
    als iemand inspiratie heeft voor het gevolg mag die deze altijd met me delen :)

17. ik denk dat ik ook maar weer eens gaan schrijven, ondanks dat ik de update 2.0 echt 10x niks vind

18. Smoking Ace

Smoking Ace

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker doen :D

19. Jack Stonehand

Jack Stonehand

Leuk Bevonden:
    0
    deel1: De Marshalls
    Van de levendige correspondentie die ik met mijn vriend, generaal Fendt de la Vecca, was begonnen na onze reis naar Mexico, was door mijn laatste avontuur in Briscoe weinig over. Toen ik na een maand in de gevangenis zitten/achter aliens en superhelden aanhollen/appels stelen eindelijk weer thuiskwam was het versturen van een telegram om hem de groeten te doen het laatste wat in mij opkwam, en ook de volgende weken vergat ik het…
    …Tot dat enkele dagen na Jan2000’s begrafenis telegrafist Charden (Mangas was inmiddels op pensioen) met een belangrijk bericht helemaal de heuvel waarop blitz was gebouwde af kwam hollen om het mij te vertellen, en als charden ergens door begint te hollen weet je dat het ernst is!
    ‘Jack!’ krijste hij, ‘Lezen!’
    Ik kreeg een papier in mijn hand gedrukt en begon aandachtig te lezen:

Fendt vandaagom 2:11pm
    Howdy Jack Stonehand!
    Het is 2 maanden geleden dat ik nog wat van je heb gehoord, en hopelijk gaat alles goed met jullie – al hebben een aantal onheilspellende zaken mijn oren bereikt. Ik ben 5 weken geleden tot generaal bevorderd en bij mijn laatste vergadering werden een aantal boeiende onderwerpen ivm Briscoe naar voren geschoven!
    Ik neem aan dat je generaal Marco nog kent? Dat was die man onder wiens bevel na 2.0 de 42 regeringsforten zijn gebouwd! Hij had belangrijk nieuws, maar ik moet eerst weten dat jij het bent want niemand anders mag dit lezen, gelieve zo snel mogelijk te antwoorden!!

Groeten, Fendt

‘Charden, ik moet onmiddellijk dit bericht beantwoorden! Kom onmiddellijk terug mee naar het telegraafkantoor!’
    ‘Wáát? Wéér lopen??’
    ‘Neem mijn paard maar,’ zei Coca, die het vertikte om naar dramatische opvoeringen te kijken waar hij geen kaartje voor had gekocht.
    ‘Dank je Coca, oh, Jack is al weg zo te zien! Er achter aan, pony!’

Jack Stonehandvandaag om 2:19pm
    Hoi Fendt!
    Goed om nog wat van je te horen! Ik heb ondertussen een en ander meegemaakt en ben door omstandigheden er niet toe gekomen om nog veel te antwoorden.
    Ja, ik weet nog wie Marco is; die reusachtige yankee met zijn lange baard en zware stem? Als ik me niet vergis was dat die figuur die er voor moest zorgen dat Briscoe onder 2.0 weer werd opgebouwd, en dat die regeringsforten er kwamen, die dan uiteindelijk een rol zouden spelen bij die mislukte aanval van de VS op Mexico.
    Als dat dezelfde Marco is ben ik nieuwsgierig wat hij te zeggen heeft over onze staat!

Groeten uit Blitz, Jack

Fendtvandaag om 2:25pm
    Bedankt voor het snelle antwoord!
    Via een van zijn spionnen hier, een zeker ‘sherrif’ Tanais, heeft hij vernomen dat het gedrag van de inwoners van jullie staat gerust ‘immoreel’ genoemd mag worden. Blijkbaar is er de afgelopen 3 maanden een gevangenis bestormd, een veldslag tussen 2 intergalactische legers gevochten en dan natuurlijk, de druppel die de emmer deed overlopen, waren er die aanslagen…
    Het drong wat laat tot me door dat dat om een stadslid van jullie ging… Marco heeft de andere generaals gevraagd of iemand meer informatie kon verstrekken ivm die explosies…

Fendt.

Jack Stonehandvandaag om 2:35pm
    Dat kan ik, maar ik wil eerst weten wat jouw collega van plan is en wat dat nieuws is – ik vertrouw hem nog niet helemaal. Ik kan alvast zeggen dat het niet lijkt alsof men een één bepaald doel viseert. Onze arme Jan was de eerste en enige blitzer, maar er zijn ook nog 2 cahokianen en een camper die in onze county op bezoek was ontploft. Voor zover ik weet beperkt het zich dus wel tot de 2 meest westelijk counties…
    Het treft dat je deze TG vandaag stuurde, coca en ik stonden op het punt om wat andere steden te gaan bezoeken om hen in te lichten over de gebeurtenissen…

Jack.

Fendtvandaag om 2:38pm
    Dat treft inderdaad, want Marco is hetzelfde van plan.

Jack Stonehandvandaag om 2:39pm
    Komt hij naar Briscoe??

Fendtvandaag om 2:45pm
    Ja! Hij wil een meeting houden met alle stadsleiders van de staat. Deze zal over 3 weken plaatsvinden in pioniersstad nr°3. Daarom dat ik jou nu waarschuw, want jij moet de meest westelijke steden alvast inlichten voor het geval het telegram van Marco zelf niet aankomt, dan zouden jullie te laat kunnen komen.
    Ik mag verder ook nog niet te veel zeggen, maar Marco is van plan een team op te zetten om de boel onder controle te houden. Hij doet heel geheimzinnig en heeft het over operatie MOD-ball. Dat die meeting plaats vindt in het stadje dat op dit moment Tanais’ thuishaven is, zegt wel genoeg denk ik, maar meer mag ik je niet vertellen…

Jack Stonehandvandaag om 2:51pm
    Dat is ook niet nodig, ik heb het begrepen. Ik zal onze telegrafist zeggen dat hij alle steden in de county inlicht, en zelf vertrek ik onmiddellijk, ik ben nieuwsgierig naar wat Tanais en Marco van plan zijn!!
    Als je nog iets belangrijks hoort, stuur dan nog maar een TG naar blitz. Die komt via-via wel bij mij terecht, ook als ik er niet ben.
    Heel erg bedankt voor al deze informatie!

Fendtvandaag om 3:00pm
    Graag gedaan. Kijk uit met de kaas!

‘Verdorie dat kwam onverwacht!’ zei Charden, die als telegrafist natuurlijk alles altijd meelas,
    ‘Het komt in ieder geval op het juiste moment,’ antwoordde ik, ‘Het is goed dat de regering iets aan ons probleem wil doen, als ben ik bang dat het er weer op zal neerkomen dat we in ons doen en laten worden beperkt…’
    ‘Mag ik mee naar die meeting?’ vroeg Charden, ik keek hem ernstig aan,
    ‘Nee, Fendt vroeg om 1 leider, en jij moet die TGs van hem doorsturen als er nog komen!’
    Op dat moment kwam Coca tevoorschijn, hij was ons te voet achterna gekomen en had blijkbaar vanuit de deuropening meegekeken en geluisterd.
    ‘Mag ik mee naar die meeting?’ vroeg hij,
    ‘Natuurlijk Coca!’
    wordt vervolgd…

20. Tim19

Tim19

Leuk Bevonden:
    4
    Mooi begin, leuk dat Marco erin terugkomt ;)