• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verhaal: Themapark The West

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Deleted User - 486404

Hey iedereen,

ik heb nogal veel fantasie en heb een verhaal over een irl variant van The West bedacht. Een soort themapark waar mensen op een andere manier The West kunnen spelen dan vanachter de PC. Ik hoop dat het leuk is en dat iedereen ervan kan genieten. Ik doel met de personages op niemand, mocht er een nickname die ik gebruik op iemand slaan dan is dat toevallig. Dit is een fictie verhaal dus soms kunnen er natuurlijk dingen gebeuren die in het echt niet kunnen. Sommige dingen die in het verhaal gebeuren, waaronder de moderatie en interne zaken zijn natuurlijk anders en er zijn ook andere features die hier niet zijn.

__________________________________________

1. Themapark The West


Hij zit te draaien op zijn stoel. Nee, hij heeft er echt geen zin meer in. Altijd die stomme taken voor de school. Hij is het beu! Dan is er weer een overhoring van dit, opzoekwerk over dat of een taak over weer iets anders. Nooit kunnen ze hem met rust laten. Die leraren denken zeker dat hij niets anders te doen heeft. Nu ja dat is misschien ook wel een beetje. Buiten de school heeft hij niet echt iets om zich mee bezig te houden. Hij draait zich weer naar zijn bureau als plots de deur van zijn kamer open vliegt.
“Nicolas,” roept zijn broer: “ik ben level 15 geworden op The West! Ik ben zo blij! Eindelijk level 15!”
“The West? Wat is dat Lars?” vraagt hij.
“Dat meen je niet… jij kent The West niet?” zucht Lars. Hij kijkt zijn broer aan alsof hij een dommerik is en wijst naar zijn armbandje: “The West is een megageweldig spel! Hier wat verder is een nieuw themapark gekomen en daar kan je een spel spelen en dat heet: The West! Je moet eerst een account aanmaken en dan kan je spelen. Je vorderingen worden dan opgeslagen op een mooi armbandje. Je moet er ook eens gaan kijken.”
Geboeid luistert hij naar wat zijn broer vertelt. The West… dat lijkt hem wel iets. Hij wilt het meteen gaan spelen. Hij gooit zijn boeken toe en zegt tegen zijn broer dat hij mee wil gaan. Samen rennen ze de trap af. Klaar voor het avontuur…

“Nicolas, waar gaan we naartoe?”
“Mama, ik ga The West spelen! Samen met Lars gaan we daar de prairie overheersen en iedereen inmaken!”
“The West… wat is dat nu weer… dat klinkt niet als een taak voor school. Daar komt niets van in huis. Jij gaat nu terug naar je kamer en jij maakt eerst je huiswerk voordat je ook maar iets anders gaat doen. “
“Maar mama…” probeert Nicolas in een poging om zijn moeder te overtuigen dat hij toch The West mag gaan spelen.
“Geen tegenspraak, kameraad! Ga naar je kamer of ik maak me kwaad,” zegt zijn moeder streng en zet haar handen in haar zij: “Lars mag dat West dinges gaan spelen maar jij hebt nog werk voor school te doen. “
“Och, dat is niet eerlijk!” brult Nicolas. Boos rent hij de trap op, zijn kamer binnen en slaat zijn deur heel hard dicht. Wat denkt zijn moeder wel… hij studeren en taken maken en zijn broer mag dat spel wel spelen. Het is altijd hetzelfde liedje in huis. Hij mag nooit iets en Lars mag altijd alles. Het is gewoon niet eerlijk. Het is altijd van: ‘Ja, Lars is wel vier jaar ouder dan jou hé. Jij bent nog maar elf jaar en Lars is er vijftien…’
Boos gaat hij naar zijn bureau en smijt alles op de grond. Dan raapt hij zijn schoolagenda op en scheurt alle bladzijdes eruit. Hij wilt het gewoon niet meer. Hij wil niet meer naar school gaan. Hij wil al die stomme regeltjes niet meer.

Beneden maakt Lars zich klaar om The West te spelen. Hij neemt zijn fiets, wat geld en wat eten mee. Dan gaat hij op weg naar het themapark. Onderweg sluiten zijn vrienden zich bij hem aan.
“Lars, wat gaan we vandaag doen? Gaan we weer zo van die gecoördineerde aanvallen doen op van die mietjes die hun stad aan het uitbouwen zijn? Het is altijd geweldig hoe zij gillen dat je hen niet mag aanvallen” vraagt Gert, zijn beste vriend.
“Laten we gewoon wat beginners pesten door hun spullen af te nemen!” zegt Joris.
“Joris en Gert, wij zijn zelf beginners en ik heb meer zin om gewoon wat te chillen in onze stad.”
“Bah zeg… The West is geen spel om gewoon maar wat te gaan chillen in de stad hoor. Ik ben blij dat jij mij ook stadsoprichter gemaakt hebt. Dan is er tenminste nog iemand met pit in de leiding.”
“Gert, het is nog altijd mijn stad. Gast, wat ben jij aan het veranderen sinds we dat spel beginnen spelen zijn. Je bent het precies nooit nog met me eens.”
Gert snijdt Lars de pas af zodat hij bijna valt. Lachend kijkt hij toe hoe Lars zich met moeite nog recht kan houden en in een doornstruik rijdt.
Woedend stapt Lars van zijn fiets en stormt op Gert af: “Wat deed je nou! Komaan vriend, dat is niet grappig! Dat doet wel pijn hé. “
Gert en Joris lachen zich te pletter terwijl ze Lars zo boos tekeer zien gaan. Wat is hun vriend toch een mietje soms. Gert stapt van zijn fiets en haalt de fiets van Lars uit de doornstruik.
“Kom Lars, je kan toch tegen een grapje hé.”
“Ik vond het niet grappig!” snauwt Lars, hij neemt zijn fiets en fietst boos weg.
“Misschien ging dit wel een beetje te ver Gert” zegt Joris.
“Dat kan wel maar komaan… hij denkt dat hij de baas van de stad is. Hij zegt de hele tijd wat wij moeten doen. Trouwens… wat wou hij vandaag doen? Chillen in onze stad… kom op zeg! Daarvoor ga ik niet speciaal The West spelen hoor. Chillen, kan ik thuis ook doen…”
“Dat is ook weer waar,” zegt Joris: “kom Gert, laten we gaan kijken wat onze vriend aan het doen is voor hij iedereen uit de stad jaagt.”
Ze fietsen snel verder richting The West.

The West is een zeer groot themapark aan de rand van de stad. Naast het immense gebouw ligt een betaalparking en er is ook een betaalde fietsenstalling. Aan de buitenkant van het gebouw is het al te zien dat het spel zich in het Wilde Westen afspeelt. De houten wegwijzers zorgen ervoor dat alles goed aangeduid is: ‘Kassa’, ‘Support’, ‘Foyer’ en de verschillende delen van de parking. Om in bepaalde delen van de foyer en in de support te raken, heb je een armbandje en een account nodig. Aan de kassa’s verkopen ze deze armbandjes en per armbandje kan je één account maken. Het is absoluut verboden om meer dan één armbandje te dragen. Mensen die dat toch doen, die worden uit het spel gezet door de moderators en moeten hun armbandjes inleveren zonder enige terugbetaling. Hierop zijn ze zeer streng, mensen die vals spelen worden kei hard aangepakt. Valsspelers worden zonder pardon en meestal zonder recht op tegenspraak aan de deur gezet. Als ze dan terug willen spelen, moeten ze een nieuw armbandje kopen zodat ze een nieuw account moeten aanmaken en telkens alles kwijt zijn. Er wordt bewust gekozen om valsspelers een nieuw armbandje te laten kopen en niet gewoon de gegevens van hun armbandje terug naar de beginwaarden te zetten als extra afschrikmiddel tegen valsspelers. Neen, vals spelen, moet je hier niet proberen… Het grote infobord naast de kassa’s maakt dit ook meteen duidelijk. Er staat ook permanent een moderator naast het bord om indien nodig extra uitleg te verschaffen.

Recht over de kassa’s is de ingang van de support. Om binnen te raken in de support heb je een account en dus je armbandje nodig. Meestal is het hier nogal druk en wordt er aangeraden om enkel naar de loketten van de support te gaan indien het echt nodig is. Omdat er soms harde woorden vallen in de support lopen er nogal veel security beambten rond om de spelers naar de uitgang te begeleiden indien nodig. Een intimiderend bord hangt over het pad in de support waarover spelers moeten wandelen om een tegenspraak te doen. Toch ziet de support er voor de rest gezellig en uitnodigend uit. Naast al die zaken om de orde te bewaken, lopen er ook wat obers rond die de wachtende spelers op een gratis hapje en drankje bedienen.

Het belangrijkste is natuurlijk de foyer die recht over de ingang ligt, tussen de kassa’s aan de rechterkant en de ingang van de support aan de linkerkant. Je kan zonder een armbandje in de foyer gaan maar dan kan je niet in alle delen gaan en ook niet naar de ingangen van de spelwereld. In de foyer kunnen spelers met elkaar praten, hapjes en drankjes kopen en is ook de ingang voor het personeel naar de delen die niet toegankelijk zijn voor het publiek. Dit is zo gedaan zodat de werknemers verplicht door de foyer moeten en misschien iets opvangen van de spelers. Algemeen directeur Ignace Waldo vindt de mening van de spelers superbelangrijk en verplicht elke werknemer om tijdens de werkdag minstens één uur rond te lopen in ofwel de foyer ofwel de spelwereld. Het is daarom ook dat er telkens tenminste één community manager aanwezig is in de foyer samen met enkele foyer-moderators, spelers moeten immers snel een aanspreekpunt vinden bij eventuele problemen.

Lars is nog altijd geïmponeerd van het grote gebouw als hij de foyer binnenloopt.
“NOOB! Kan jij niet uitkijken ofzo?” brult er plots iemand.
“Excuseert u mij meneer. Ik had u niet gezien…”
“Dat is duidelijk. Je hebt toch ogen aan die lompe kop van je of niet soms? Leer ze eens te gebruiken. Zo loop je geen The West veteranen omver met die kromme poten van je. “
“Hela ‘JudgeF’, kunnen we alstublieft op onze taal letten?” komt de hoofd community manager tussenbeide: “Ik passeer hier net en hoor je weer tekeer gaan. Op deze manier gaan we toch niet verder van start gaan.”
“Ja, lap… de wetgevende macht komt zich weer eens moeien en dan nog op een totaal ongepaste en arrogante manier. Je zou je moeten schamen! Dat ze jou hebben aangesteld als hoofd community manager dat snap ik niet. Het is gewoon een schande! Maar dat ben ik hier helaas wel meer gewoon. Elke kleuter kan hier tegenwoordig een moderator functie krijgen… Ik snap meneer Waldo niet hoor…”
“Beste ‘JudgeF’, als je klachten hebt over mijn gedrag dan kan je die kwijt in de support. De foyer is daar niet de juiste plaats voor. Dank je wel!” zegt de hoofd community manager vriendelijk en kijkt dan Lars aan: “Hallo, jou heb ik nog niet gesproken, denk ik. Even kijken… jouw nickname is ‘LarsPower’ als ik het goed heb. Jij bent hier nieuw zeker? Alvast welkom!”
Nog voordat Lars kan antwoorden, komt de speler met JudgeF als nickname er weer tussen.
“Nu nog mooier! Spelers intimideren en negeren! Hoe durf je… dit is een zware fout makker. Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat jouw tijd als hoofd community manager voorbij is! Nu ben je te ver gegaan!”
“Is er een probleem Fons?” klinkt het plots van achter de oude, klagende heer.
Fons draait zich om en kijkt de algemeen directeur recht in de ogen. Hij schrikt even maar herpakt zich snel: “Jazeker, er is hier een grote misdaad gepleegd! Uw hoofd community manager negeert spelers en is arrogant.”
De algemeen directeur schudt zijn hoofd en zucht.
“Meneer Ignace Waldo, ik eis dat u deze incapabele snul buiten gooit! Het is toch duidelijk dat hij zeer ongeschikt is voor zijn functie!” vervolgt Fons zijn tirade.
“Klachten over medewerkers kunnen via de support gaan, “ antwoordt Ignace Waldo met een glimlach: “Ik wil je wel even waarschuwen. Ik heb alles gehoord en gezien. Ik zou me de moeite besparen om te klagen. Diegene die zich ongepast gedraagt dat ben jij Fons. Het zegt ook al iets dat ik als algemeen directeur jouw echte naam ken. Ik zou maar opletten als ik jou was als je nog The West zou willen verder spelen. Volgens mij zijn excuses hier op zijn plaats.”
Fons kijkt meneer Waldo vernietigend aan. Hij weet dat hij niets rechtstreeks kan beginnen tegen de algemeen directeur dus loopt hij al mompelend weg, duidelijk woedend om wat er is gebeurd. Zijn wandelstok tikt bij elke stap hard tegen de vloer.
Algemeen directeur Ignace Waldo knikt eens vriendelijk naar Lars en de hoofd community manager voordat hij naar de deur gaat om de personeelsruimten binnen te gaan.

_______________________________

Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk dat er nog iemand forumverhaaltjes schrijft!
maar ik weet wel niet wat ik hier van moet denken... die directeur lijkt veel te vriendelijk om een echte innogamespersoon te zijn :p
het gedrag van de spelers is wel spot-on :D
 
Bovenaan