• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verhaal: Indianen met moed

DeletedUser

Ik vind dit een goed begin voor een verhaal:eek: ik hoop dat veel mensen dit lezen en dat het ook goed is;)



Verhaal: Indianen met moed



Hoofdstuk 1.


Hoeven gaan op en neer en op en neer. Dames gillen, kinderen vluchten en mannen vechten.
Het is een echte chaos. Niemand wist dit van tevoren. Hoe kon dit gebeuren? Ze vallen zomaar aan, alleen omdat ze een gedeelte van hun land kwijdraken. Is dit het einde voor hen, of overleven een paar mensen het niemand die het zal weten. Niemand die zal weten wat er is gebeurd. Niemand die iets vind. Niemand die gaat zoeken. Hopeloos overgelaten aan hun vijanden, aan hun beslissingen. Wat staat hen te wachten.

‘’Ren voor je leven!!’’ ‘’Pas op!!’’ ‘’AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH’’
Overal klinkt gegil. Indianen nemen mensen gevangen en doden hen! Paarden rennen met indianen op hun rug heen en weer. Mensen vechten ertegen, sommige zelfs zonder wapens!
Ze vechten door en stoppen totdat ze dood gaan. Op de grond licht een lichaam, het is niet dood. De indianen nemen het mee samen met een stel andere overlevenden.

Alles word opeens weer helder. ‘’Cannery! Cannery!’’
Hij word wakker. Hij ziet een gedaante voor zich. ‘’Cannery gaat het??!!’’
‘’J-ja antwoord hij, wat is er gebeurd?’’ zegt Cannery half versuft.
‘’Ons dorp is overvallen door indianen’’ snikt de persoon die voor hem nog een zwarte vlek is. ‘’ Ze hebben het leefgeroofd en alle mensen gedood! Wij zijn samen met 6 anderen de enige overlevenden. We zijn bij het indianendorp.’’
Cannery schrikt. ‘’Wat!!’’ ‘’Je was bewusteloos geslagen voordat we merkten dat de indianen er waren!’’ ‘’Wie zijn de overlevenden?’’ Vraagt Cannery.
‘’Peter, Mevr. Schleepster, Rob, Clinton, Mirja en ik Clinton Senior. Ik ben de zoon van Clinton.’’

Cannery krijgt schokken overal. Zijn dorp is verwoesd, zijn vrienden vermoord! Het dorp met wel 400 inwoners is met de grond gelijk gemaakt. Hoe kon dit gebeuren? De indianen wilden natuurlijk buit, maar om hun dorp ervoor uit te roeien!. Dit is gewoon niet te geloven: denkt hij. Maar hij weet nog niet wat er gaat gebeuren, en wat hem te wachten staat.
 

DeletedUser

Origineel en spannend verhaal!
Af en toe wat schrijffoutjes, maar ach, wie let daar op?
Ik laat het nu wel uit mijn hoofd om een verhaal over indianen en cowboys te schrijven. pffff....
 

DeletedUser

w00t mooi begin. In zulk soort verhalen ben ik altijd voor de indianen. :rolleyes: Ik vind dat het land van de indianen is en de westerlingen daar geen recht op hebben daar zonder toestemming te bouwen. Indianen zijn immers ook mensen.

Mooi verhaal. Wat typfoutjes maar dat deert me niet :)

Je kan ook wel boeiend schrijven vind ik. Het is niet een lange bonk
tekst maar tis met alinea's en lekker om te lezen. Met wat gepraat
enzovoorts erbij. ;)
 

DeletedUser

weer een verhaaltstukje af!! vind het leuk:)
dit is een droevig stukje:p

Hoofdstuk 2. Waar ze te recht kwamen.

Ze zitten samen met zen achten in een tipi wat stond hen te wachten. Werden ze gescalpeerd? Doorboord door indianenpijlen of misschien gelyncht. Iedereen zit doodsbang in de tipi, te wachten.

Opeens komt er een man aanlopen de tent in. Hij is gekleed als een god, en heeft een grote verentooi en een stok om op te leunen. Hij begint te praten: ‘’Jullie zullen boeten voor jullie daden en wat jullie ons misdaan hebben! Jullie zullen tijdens zonsondergang gedood worden! Een voo een!’’ ‘’Wat hebben we gedaan! Riep Peter opeens. De man keek om ‘’Ik ben hier de hoofdman en zal er voor zorgen dat je word gescalpeerd, NU!!!’’

Er kwamen twee mannen binnen, ze pakten Peter. ‘’Naar buiten jullie! Riep de man.’’ Het bleek de hoofdman te zijn en Peter had zo te zien de hoofdman beledigd. Ze staan allemaal buiten, Peter word voor een paal gezet en helemaal vastgebonden. Aan een paal staat hij, vijf mannen staan recht voor hem. ‘’Dit kunnen jullie niet doen!!’’ riep hij. ‘’Houd ze tegen! NEEEE.’’ Iedereen stond van angst stil, ze wisten dat als zij ook maar iets zouden doen, ze zelf dood geschoten zouden worden. Dit wilde niemand. Maar mirja kon haar mond niet houden. ‘’NEE! Ik smeek je doe het niet! Wat wil je hebben? Ik geef je alles als je ons vrijlaat!’’ De hoofdman keek om en maakte een hangebaar. Een minuut later stond ook Mirja voor een andere paal. Ze zouden alle twee worden doodgeschoten.

Cannery dacht na. Wat moest hij doen? Zijn dorp was verwoesd, al zijn spullen en geld weg. Zijn vrienden vermoord. Zijn ouders, zijn broer en zussen. En nu ook nog Peter en Mirja. Hij kon ze niet goed, maar vond het vreselijk. ‘’AAAAAAHHHH’’ schreeuwde de twee. Maar het bleef stil, de zes anderen bleven de stil omdat zij de dood niet wouden hebben. Ze wouden blijven leven, het had geen zin om te protesteren. Dan zouden ze gedood worden. De vijf mannen strekten aan, de hoofdman gaf een singaal en daar gingen de pijlen. Het beeld was traag, het ergste wat Cannery ooit had gezien. De vijf pijlen doorboorden Peter en Mirja. In nog geen twee seconden weer twee mensen door de indianen gedood.

Ze werden terug naar binnen gebracht, het was stil. Wat nu? Hoe ontsnapten ze? Ze zouden bij zonsondergang worden gedood. Het was nog steeds ochtend, Cannery’s maag rammelde. Er kwam een man binnen, zette een bord met wat eten op de grond en liep weer weg. De mensen aten het op, maar het bleef stil.
 

DeletedUser

Hoe oud ben jij?
Want ik vind het een goed verhaal en wil wel weten hoe oud,of hoe jong, dit schrijftalent is :D
 

DeletedUser

ik ben bas 13 hoor:) 13 en een half. ik heb bijna nog nooit eerder geschreven. ik
schrijf heel snel en op gevoel. aan zoon hoofdstukje werk ik 20 min. en bedankt voor de complimenten misschien dat er vanavond wel 2 nieuwe hoofdstukken komen. als ik geluk heb wel maar zeker 1
 

DeletedUser

deel 3:D

Hoofdstuk 3. De ontsnapping

Het was nog steeds stil. Iedereen sliep om hun zorgen een beetje te vergeten. Maar opeens hoord Cannery een stem. ‘’Cannery! Pssst’’ Hij schrikt wakker. Het was Clinton Cenior ‘’W-wat? Is het al zonsondergang! Schrikt hij. ‘’Nee maar ik heb mijn boeien kunnen losmaken.’’ Antwoord Rob. ‘’Maak die van mij en de andere ook los maar doe het rustig!’’ Langzaam maakt Clinton de boeien los. Iedereen is zover, ze gaan een plan bedenken en ontsnappen.
‘’Kunnen we niet onder de tent doorkruipen?’’ zegt Rob. ‘’Nee.’’ antwoord Cannery. ‘’Het zit met goed in de grond getimmerd. We kunnen er niet onderdoor.’’

Hoe moeten ze met zen allen wegkomen? Ze moeten vijf personen wegbrengen! Denkt Cannery. Rob, Clinton, Clinton Senior, Mevr. Schleepster en zichzelf. Alleen met een goed doordacht plan komen ze hier weg. ‘’ Er zit een groep indianen links van de tent. Twee bewakers bij de ingang van de tent, we zitten wel net buiten het dorp. Als we in het dorp kunnen komen kunnen we wapens pakken. Maar hoe overmeesteren we dit indianendorp? Of redden we dit. Wij zijn met vijf en de indianen zijn met een stuk of tweehonderd man.’’ Zegt Clinton Senior.

Ze hebben niet veel tijd Cannery denkt na en roept opeens. ‘’ We overmeesteren de twee bewakers. Pakken hun wapens, en dan lopen Clinton en ik op de andere vijf af, als we die overmeesteren pakken we de rest van de wapens, nemen een gijzelaar en zo kunnen we bij de tent komen in het dorp waar ze alle wapens verbergen.’’ ‘’En dan?’’ vraagt Rob. Clinton denkt na en vindt het een goed plan maar voegt er wat aan toe. ‘’ Daarna stelen we een paar paarden en rijden daar mee weg. We moeten mensen waarschuwen voor de indianen zodat ze zich beter kunnen verdedigen.’’ ‘’En eerst hier wegkomen.’’ Antwoord Cannery. ‘’Luister, er zullen misschien een of twee doden vallen hier, waarschijnlijk zullen we het niet eens doorstaan. En weet niemand wat met ons is gebeurd. Maar blijf doorzetten tot het eind! Het heeft geen nut om op te geven. Dan worden we toch gedood.’’
 

DeletedUser

ik ben bas 13 hoor:) 13 en een half. ik heb bijna nog nooit eerder geschreven. ik
schrijf heel snel en op gevoel. aan zoon hoofdstukje werk ik 20 min. en bedankt voor de complimenten misschien dat er vanavond wel 2 nieuwe hoofdstukken komen. als ik geluk heb wel maar zeker 1

Veel talent voor die leeftijd! En het 3e stukje is net zo mooi geschreven. :)
Ik ben ook 13 en een half maar ik zou dit nou nooit kunnen verzinnen. :rolleyes:
 

DeletedUser

zeker mooi geschreven! ga zo door en maak een boek! dan moet je nog wel een begin en een eind maken, maar als het zo door gaat wordt het een bestseller! zoek wel en goede uitgever ;)
 

DeletedUser8307

:helpie::helpie::helpie::helpie:/:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:


G00d geschreven.
 

DeletedUser

wanneer komt het volgende hoofdstuk het is spannens en very nice geschreven! :eek:
 

DeletedUser

Het komt denk ik omdat hij verbannen is kan hij het net plaatsen jammer ik snak naar deel 4!
 

DeletedUser

als je wilt dat ik schrijf krijg je een verhaal waar je van in slaap valt:D:D

ik kan echt niet schrijven
 
Bovenaan