• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

vaardigheidspunten, reskillen en langetermijnstrategie fortvechter: wie wil mij helpe

DeletedUser

best mensen

ik heb een vraag:

ik heb een poosje geleden een nieuw account aangemaakt op W7 en ik wil graag een all-round fortvechter worden. ik ben nu lvl 35 en soldaat. tot nu toe heb ik de meeste punten op opdrachten gezet, met een beetje nadruk op fortskils.
het leek mij een goed idee om nu te beginnen met echt voor de forten te gaan, alleen heb ik geen idee hoe ik het moet aanpakken: als ik mijn punten zet op fortskills, kom ik maar een heel klein beetje vooruit en als ik alles zet op opdrachten, moet ik later heel veel geld uitgeven aan reskillen.
wat kan ik het beste doen? hoe moet ik mijn punten verdelen en waneer moet ik gaan reskillen? verder: wat is een goede verhouding aan punten voor de fortskills (inclusief LP) voor een all-round fortvechter, en wat raden jullie mij nog meer aan?

ik hoop dat jullie mij willen helpen.
 

DeletedUser385

mijn tip:

op alles evenveel

dus
1 leiderschap
1 uitwijken
1 mikken
1 verschuilen
1 stamina
1 levenspunten

dan ben je zowel defensief als aanvallend, weet je dat je alleen aanval, of alleen def bent, doe dan doe je 1.5 in stamina (als je aanvalt) of 1.5 in verschuilen(in def) en in de andere skill niets.

Hoop dat je er zo genoeg aan hebt

je zou nog je beste kleding (meeste punten) mee moeten rekenen, en dan op alle 1 uitkomen, maar dat gaat wel wat ver voor een beginner:)

ps hiermee bedoel ik dus alles 1:1 houden, niet alles lvl 1

(maar alles lvl 50 ofzo geloof ik, niet zeker)
 

DeletedUser3753

ik zou ook wel wat meer de nadruk leggen op leiderschap, omdat deze zowel uitwijken als mikken doet, heb je dus meer aan.
En bij uitwijken en mikken kun je ook geen bijbehorende arbeiden doen, is dus sowieso al wat minder.
 

DeletedUser

Als je redelijk engels kan, kun je hier even kijken. Kwam het gister tegen toen ik daar wat zocht, misschien heb je er wat aan.
 

DeletedUser

The formulas are-
Chance to hit=25+aim^0.4+leadership^0.4+stamina^0.4
Chance to dodge=10+dodging^0.4+leadership^0.4+hiding^0.4

ik ga hier aan rekenen, ik zal zeggen als ik klaar ben.

maar mijn voornaamste vraag was eigenlijk hoeveel punten ik op opdrachten moet zetten om te blijven groeien, en wanneer ik moet reskillen. kan iemand daar iets over zeggen. als ik alles op fortvechten zet groei ik niet zo hard, en als ik alles op opdrachten zet heb ik straks veel geld nodig aan reskillen.
 

DeletedUser8537

opdrachten zijn (in mijn ogen) vooral interessant vroeg in het spel, bij lage levels. als je fortvechter bent, en dus vaardigheidspunten op leiderschap en verschuilen hebt, kan je arbeiden met hoge ervaringswaarden. de rest van je xp komt dan uit fortgevechten en duels, wat wellicht meer oplevert dan opdrachten doen.
 

DeletedUser

wat vind jij lage lvl's? wanneer moet ik beginnen? (P.S. ik denk niet dat ik actief genoeg ben over de hele dat om veel duels te doen. ik ben alleen s'morgens even online, en laat in de middag en in de avond om fortgevechten te doen)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​

hier is mijn wiskundewerk. ik weet niet zeker of het klopt. wil iemand het controleren?

de 2 hierbovengenoemde formules samengenomen geeft het volgende (als je evenveel wilt uitwijken als schieten:(

Y=2*A^0.4+B^0.4+C^0.4+D^0.4+E^0.4.
in deze formule is A leiderschap en zijn B,C,D en E de andere fortskills. en Y is de totale vaardigheid in uitwijken en schieten.

we zullen dit makkelijker opschrijven:
Y=2*A^0.4+4*B^0.4 =>
Y=A^0.4+2B^0.4
in deze formule is B dus het dus het totaal aantal uitgegeven punten aan B,C,D en E
de opmerkzamen onder ons zullen opgemerkt hebben dat de 2de formule natuurlijk 0.5Y moet zijn, maar dat maakt niks uit dus ik houd het simpel

=> Y=A^0.4+2(X-A)^0.4
in deze formule is X het totaal aantal punten wat je in kunt zetten. B is natuurlijk X-A want dat is het totaal aantal punten - het aantal punten dat naar A gaat.

nu kunnen we met de grafische rekenmachine een paar waarden voor X invullen. ik heb ingevult 50, 100 en 200 (let erop als je dit controleert dat de X-as maximaal het aantal punten mag zijn wat je voor X invoert, anders krijg je rare dingen)
resultaten: 50-12, 100-24, 200-48 (dit is afgerond op hele getallen)
er zit dus een constante in A. mijn conclusie is dat je voor iedere 100 punten die je uitgeeft aan fortskills je 24 punten aan leiderschap moet uitgeven, dat is voor elke 10 punten dus 2,4 punt.

nogmaals, als iemand goed is in wiskunde, controleer mijn theorie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je redelijk engels kan, kun je hier even kijken. Kwam het gister tegen toen ik daar wat zocht, misschien heb je er wat aan.
Hier zitten wat foute dingen in, maar op zich is het inderdaad goed.

Dan naar de vraag/vragen van hanzo toe. Ik raad je aan nu alvast te beginnen, en dan nu te focussen op de vaardigheden die je ook toestaan redelijke ervaringsarbeiden te doen, leiderschap en stamina bijvoorbeeld, maar wel met de uiteindelijke verdeling in je achterhoofd.

Verder raad ik je aan om te kiezen tussen aanval/def en mikken/uitwijken. Dit is natuurlijk niet nodig, maar een specialisme is beter dan allround. Zeg maar wat je wilt, dan help ik je dan wel verder.

Indien je toch allround wilt gaan zou ik vooral punten op kracht zetten, en dan elke 11 punten 1 ervan op beweeglijkheid, dus 1 op beweeglijkheid voor elke 10 op kracht.
Hiervan uitgaande zet je vervolgens op leiderschap tot ongeveer 50, daarna mikken tot ongeveer 40. Daarna verschuilen en uitwijken ook in die richting brengen, maar zorg ervoor dat je uiteindelijk met al je attribuutpunten rond de 45 komt.
Daarna gewoon alles op levenspunten.
 
Bovenaan