DeletedUser4130
Voorstel
Een upgrade van het rondreizend circus.
Details
Het circus is speltechnisch een super idee! Het brengt afwisseling en spanning wat je kan winnen. Bovendien zijn events (bijna) altijd leuk. De ervaring met bijvoorbeeld het Valentijnsevenement leert dat de meeste wel houden van teamwork (verzamel) activiteiten waarmee je elkaar of de wereld helpt. (toch voor zover ik gehoord heb)
Helaas lijkt de uitwerking nog steeds nergens naar:
- De beloning voor het brengen van spullen zit niet logisch in elkaar. Wie 1 tabaksblad brengt krijgt 1 munt. Wie er 100 brengt krijgt 5 munten, of iets in die aard. Tegenwoordig brengen de meeste 1tje binnen van elk product, dat gaat het oorspronkelijke doel een beetje voorbij. Dan is er een soort dagelijkse bonus waarvan ik nog steeds niet goed snap hoe die werkt.
- Het uitbouwen zelf gaat vaak scheef omdat er altijd wel een product bijzit dat niemand heeft. Speciaal gaan zoeken levert te weinig op, dus moeten we vaak wachten tot het circus zichzelf bouwt. (wat er op zijn beurt voor zorgt dat alle andere producten weinig nut hadden)
- De prijzen zijn rommel, meer kan je er niet over zeggen. +2% slagingskans, +10 arbeidspunten, ... Serieus ?! Als je extreem geluk hebt kan je daarentegen meteen een complete set krijgen.
Enkele mogelijke oplossingen:
Deze zet ik met nummertjes, zodat jullie makkelijker feedback kunnen geven.
1. Pas de prijzen aan: gooi de hele eerste categorie eruit, want daar heb je niets aan. Enkel de medailles zijn wel nuttig. De bovenste categorie ook aanpassen: haal de setjeskisten eruit maar stop de onderdelen in categorie 3. Op deze manier heb je vaker wat leuks als prijs, en minder kans op bijzonder goede prijzen.
2. Maak de beloning voor de hulp bij het opbouwen (iets) hoger, en transparanter. (nu week je niets totdat het helemaal klaar is) Het zou ook beter zijn als duidelijk zichtbaar is hoeveel er nog ontbreken.
3. Het uitbouwen op zich moet een leuke uitdaging worden, rekening houdend met de verschillende klassen. Het spullen zoeken blijft bestaan, maar wordt aangevuld.
3a. Splits het bouwen op: omheining bouwen heeft lage moeilijkheid, maar levert weinig op. De tent bouwen heeft een hogere moeilijkheid, maar hier heb je dan weer meer aan.
3b. Het circus moet ook veilig zijn: duellisten kunnen enkele bijzondere npc duels doen in het circus tot alle bandieten verslagen zijn. (max aantal duels per persoon per dag)
4. Maak de prijzen afhankelijk van de geleverde prestaties. Wanneer bepaalde (makkelijke) mijlpalen in de opbouw gehaald zijn (maar niet alle!), gaat het circus open. Enkel de eerste categorie prijzen is beschikbaar. Halen ze de volgende mijlpaal, dan wordt een de tweede categorie beschikbaar, enz.
5. Een speciale titel voor wie het meeste producten aan het circus heeft geleverd.
Misbruikpreventie
Je kan nu geen overpowerde + 10 arbeidspunten buffs meer gebruiken. Ahum.
Samenvatting
Circus beloningen moeten nuttiger, en opbouwen kan een pak leuker worden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback, aanvullingen of extra ideeën!
Een upgrade van het rondreizend circus.
Details
Het circus is speltechnisch een super idee! Het brengt afwisseling en spanning wat je kan winnen. Bovendien zijn events (bijna) altijd leuk. De ervaring met bijvoorbeeld het Valentijnsevenement leert dat de meeste wel houden van teamwork (verzamel) activiteiten waarmee je elkaar of de wereld helpt. (toch voor zover ik gehoord heb)
Helaas lijkt de uitwerking nog steeds nergens naar:
- De beloning voor het brengen van spullen zit niet logisch in elkaar. Wie 1 tabaksblad brengt krijgt 1 munt. Wie er 100 brengt krijgt 5 munten, of iets in die aard. Tegenwoordig brengen de meeste 1tje binnen van elk product, dat gaat het oorspronkelijke doel een beetje voorbij. Dan is er een soort dagelijkse bonus waarvan ik nog steeds niet goed snap hoe die werkt.
- Het uitbouwen zelf gaat vaak scheef omdat er altijd wel een product bijzit dat niemand heeft. Speciaal gaan zoeken levert te weinig op, dus moeten we vaak wachten tot het circus zichzelf bouwt. (wat er op zijn beurt voor zorgt dat alle andere producten weinig nut hadden)
- De prijzen zijn rommel, meer kan je er niet over zeggen. +2% slagingskans, +10 arbeidspunten, ... Serieus ?! Als je extreem geluk hebt kan je daarentegen meteen een complete set krijgen.
Enkele mogelijke oplossingen:
Deze zet ik met nummertjes, zodat jullie makkelijker feedback kunnen geven.
1. Pas de prijzen aan: gooi de hele eerste categorie eruit, want daar heb je niets aan. Enkel de medailles zijn wel nuttig. De bovenste categorie ook aanpassen: haal de setjeskisten eruit maar stop de onderdelen in categorie 3. Op deze manier heb je vaker wat leuks als prijs, en minder kans op bijzonder goede prijzen.
2. Maak de beloning voor de hulp bij het opbouwen (iets) hoger, en transparanter. (nu week je niets totdat het helemaal klaar is) Het zou ook beter zijn als duidelijk zichtbaar is hoeveel er nog ontbreken.
3. Het uitbouwen op zich moet een leuke uitdaging worden, rekening houdend met de verschillende klassen. Het spullen zoeken blijft bestaan, maar wordt aangevuld.
3a. Splits het bouwen op: omheining bouwen heeft lage moeilijkheid, maar levert weinig op. De tent bouwen heeft een hogere moeilijkheid, maar hier heb je dan weer meer aan.
3b. Het circus moet ook veilig zijn: duellisten kunnen enkele bijzondere npc duels doen in het circus tot alle bandieten verslagen zijn. (max aantal duels per persoon per dag)
4. Maak de prijzen afhankelijk van de geleverde prestaties. Wanneer bepaalde (makkelijke) mijlpalen in de opbouw gehaald zijn (maar niet alle!), gaat het circus open. Enkel de eerste categorie prijzen is beschikbaar. Halen ze de volgende mijlpaal, dan wordt een de tweede categorie beschikbaar, enz.
5. Een speciale titel voor wie het meeste producten aan het circus heeft geleverd.
Misbruikpreventie
Je kan nu geen overpowerde + 10 arbeidspunten buffs meer gebruiken. Ahum.
Samenvatting
Circus beloningen moeten nuttiger, en opbouwen kan een pak leuker worden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback, aanvullingen of extra ideeën!