• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Upgrade van rondreizende circus

DeletedUser4130

Voorstel
Een upgrade van het rondreizend circus.

Details
Het circus is speltechnisch een super idee! Het brengt afwisseling en spanning wat je kan winnen. Bovendien zijn events (bijna) altijd leuk. De ervaring met bijvoorbeeld het Valentijnsevenement leert dat de meeste wel houden van teamwork (verzamel) activiteiten waarmee je elkaar of de wereld helpt. (toch voor zover ik gehoord heb)

Helaas lijkt de uitwerking nog steeds nergens naar:
- De beloning voor het brengen van spullen zit niet logisch in elkaar. Wie 1 tabaksblad brengt krijgt 1 munt. Wie er 100 brengt krijgt 5 munten, of iets in die aard. Tegenwoordig brengen de meeste 1tje binnen van elk product, dat gaat het oorspronkelijke doel een beetje voorbij. Dan is er een soort dagelijkse bonus waarvan ik nog steeds niet goed snap hoe die werkt.
- Het uitbouwen zelf gaat vaak scheef omdat er altijd wel een product bijzit dat niemand heeft. Speciaal gaan zoeken levert te weinig op, dus moeten we vaak wachten tot het circus zichzelf bouwt. (wat er op zijn beurt voor zorgt dat alle andere producten weinig nut hadden)
- De prijzen zijn rommel, meer kan je er niet over zeggen. +2% slagingskans, +10 arbeidspunten, ... Serieus ?! Als je extreem geluk hebt kan je daarentegen meteen een complete set krijgen.

Enkele mogelijke oplossingen:
Deze zet ik met nummertjes, zodat jullie makkelijker feedback kunnen geven.

1. Pas de prijzen aan: gooi de hele eerste categorie eruit, want daar heb je niets aan. Enkel de medailles zijn wel nuttig. De bovenste categorie ook aanpassen: haal de setjeskisten eruit maar stop de onderdelen in categorie 3. Op deze manier heb je vaker wat leuks als prijs, en minder kans op bijzonder goede prijzen.

2. Maak de beloning voor de hulp bij het opbouwen (iets) hoger, en transparanter. (nu week je niets totdat het helemaal klaar is) Het zou ook beter zijn als duidelijk zichtbaar is hoeveel er nog ontbreken.

3. Het uitbouwen op zich moet een leuke uitdaging worden, rekening houdend met de verschillende klassen. Het spullen zoeken blijft bestaan, maar wordt aangevuld.
3a. Splits het bouwen op: omheining bouwen heeft lage moeilijkheid, maar levert weinig op. De tent bouwen heeft een hogere moeilijkheid, maar hier heb je dan weer meer aan.
3b. Het circus moet ook veilig zijn: duellisten kunnen enkele bijzondere npc duels doen in het circus tot alle bandieten verslagen zijn. (max aantal duels per persoon per dag)

4. Maak de prijzen afhankelijk van de geleverde prestaties. Wanneer bepaalde (makkelijke) mijlpalen in de opbouw gehaald zijn (maar niet alle!), gaat het circus open. Enkel de eerste categorie prijzen is beschikbaar. Halen ze de volgende mijlpaal, dan wordt een de tweede categorie beschikbaar, enz.

5. Een speciale titel voor wie het meeste producten aan het circus heeft geleverd.

Misbruikpreventie
Je kan nu geen overpowerde + 10 arbeidspunten buffs meer gebruiken. Ahum.

Samenvatting
Circus beloningen moeten nuttiger, en opbouwen kan een pak leuker worden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback, aanvullingen of extra ideeën!
 

DeletedUser15117

1. Ik zou de onderdelen over categorie 3 en 4 verdelen, een chin hoed is hoort niet bepaald in dezelfde categorie als natty geweer.

2.
DX6T4PN.png

Dit is op zich niet te weinig, de verhouding klopt alleen niet. Die dagelijkse bonus is veel te hoog en het werkelijke opbouwen te laag.
Het lijkt mij wel handig om de uitbetaling van de munten niet per product te laten verlopen, maar voor alle producten bij elkaar. Een product levert dan 0,x UPM op (voor elk product aparte waarde).

3a. Niet noodzakelijk, maar wel leuk.
3b. Lijkt me wel grappig, wat verbreden van het evenement is prima.

4. Goed idee.

5. Prestaties zijn altijd leuk :D
 
(Vrijwel) helemaal mee eens eigenlijk. Met name met het gedeelte waar je over de slechte prijzen begint. Ik denk dat de laatste keer dat ik wat nuttigs in het circus won, pakweg een half jaar terug is.

Overigens ben ik het niet met je eens dat de onderdelen ´leuk´ zijn. Integendeel, de onderdelen zijn absoluut prut. Uiteindelijk moet je gewoon ergens klikken, en dan hopen. Als men de onderdelen wat spannender maakt zet men ook een stap in de goede richting.
 

DeletedUser10155

Vooral de eerste 3 punten (met de aanvullingen van Glimpse) lijken mij een echte meerwaarde voor het circus!
 

Deleted User - 308552

Tja... De spullen die ik van het rondreizende circus krijg liggen achter mn huis te verrotten... Nutteloos spul. Vind het een goed idee om het rondreizende circus wat te verbeteren :)
 

DeletedUser16147

helemaal eens, het mag wel verbeterd worden,

nu zijn die prijzen echt flut
het is niet interessant genoeg, (opbouwen)
circusonderdelen zijn saai (klik en klaar :()

dus, ben t helemaal eens hier, circus aanpassen
 
Bovenaan