• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Update 1.27: vertaling dev-blog en discussie

Hoe sta jij tegenover de NPC duels?


  • Totaal aantal stemmers
    235
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser1053

Voortaan zal ik voor iedere update een vertaling posten, van de previews op het Duitse, Engelse of beta forum of van het dev-blog. Ik zal deze berichten dan verzamelen en wanneer er genoeg informatie bekend is bij elkaar op het .nl forum zetten, om er hier verder over te discussiëren. Zo kunnen de spelers die nog geen Duits of Engels hebben gehad ook op de hoogte zijn. Bovendien is het gewoon makkelijker om alles bij elkaar op ons Nederlandse forum te hebben.

De forum regel omtrent het spoilen (praten over onaangekondigde features) is trouwens na overleg ook aangepast. Officiële aankondigingen mogen vertaald en hier besproken worden.


Vertaling Dev-Blog: update 1.27

Update 1.27
  • We voegen een paar nieuwe premium bonussen toe. Deze zullen niet beschikbaar zijn op de oude werelden tenzij hier vraag naar is door de community. Precieze informatie zal gegeven worden wanneer de eerste werelden met deze premium bonussen geopend zijn.
  • De wachtrij wordt voor non-premium spelers uitgebreid van 2 opdrachten naar 3 opdrachten. Voor premium spelers wordt deze uitgebreid van 4 opdrachten naar 8 opdrachten.
  • De arbeidsduur zal gehalveerd worden: 2 uur werken zal nu nog maar 1 uur duren. 1 uur werken zal 24 actiepunten kosten en net zo veel opbrengen als je eerst kreeg voor 2 uur werken.
  • Een nieuwe taakbalk is ingevoerd aan de zijkant van het beeld. (zie het screenshot onder)
  • Het arbeidsoverzicht is verbeterd, het geeft nu absolute getallen weer in plaats van relatieve.
  • Het werkoverzicht is verbeterd, het geeft nu ook producten weer.
  • Er zal een lijst van recente fortgevechten komen en een pagina om te zoeken voor forten.

devshot-76-work.jpg

NPC duels
De duel pagina zal nu een strategisch overzicht geven en je zult tegen NPCs (Non Playing Characters) kunnen duelleren. De NPCs zullen het zelfde level als de speler hebben, echter zullen ze sterker worden wanneer je er meer hebt verslagen. De NPC duels zullen nauwelijks tijd in beslag nemen, maar de duel motivatie van je karakter zal wel omlaag gaan en het zal energie (actiepunten) kosten. Van NPC duels zul je geen duel ervaring krijgen.

devshot-75-duels.jpg

Het stadsforum
Twee nieuwe functies die ik dit weekend heb gemaakt en een beetje over tijd zijn, zijn functies die ik een aantal spelers heb beloofd die deze heel, heel graag wilde – dit zijn vooral spelers die een stedengroep in The-West leiden. Ik hoop dus dat jullie blij zullen zijn om te horen, dat de stadsforums eindelijk krijgen wat ze echt nodig hebben (tenminste naar mijn mening:( gedeelde forums en polls. Desondanks kan ik niet zeggen of het werkelijk met update 1.27 zal komen, hoewel ik dit wel hoop. Ik wil jullie alvast een vooruitzicht geven voor wat er gaat komen.

Gedeelde forums: steden kunnen nu andere steden uitnodigen tot hun forums. Als de andere stad de uitnodiging accepteert, kunnen leden van beide steden dat forum gebruiken. Forums kunnen gedeeld worden met zoveel steden als je wilt (we zullen echter wel een limiet instellen). Forums hebben een ledenlijst waar je gemakkelijk kan zien wie het forum kan lezen, gecombineerd met een mini map die de locatie van de uitgenodigden steden met hun leden weergeeft. (een beetje nutteloos, maar het is handig om te zien – het kan geschrapt worden als het problemen in de uitvoering geeft). De ‘geheime’ forums zullen hun status behouden, dus als je een geheim forum hebt, zullen deze ook na het delen enkel voor gemeenteraadsleden en burgemeesters te zien zijn.

Deze functie zal een goede mogelijkheid geven om een stedengroep te leiden. Een hoofdstad deelt bijvoorbeeld een van zijn eigen forums met een andere stad. De leiding van de hoofdstad kan onderwerpen van hun eigen forum verplaatsen naar het gedeelde forum, zodat de rest van de stedengroep het ook kan lezen. Zustersteden kunnen in contact blijven met de groep en steden die een fort bezitten kunnen nu gemakkelijk met de rest communiceren. Een heleboel mogelijkheden dus. Je zal de gedeelde forums herkennen in het forumoverzicht aan de ronde zijkanten van de knoppen. Ik ben nog aan het spelen met het idee om forum uitnodigingen toe te staan gebaseerd op het spelers level, maar dat zal te veel zijn voor nu.

devshot-79-forummembers.jpg

Verder zullen de polls je in staat stellen een stemming te houden op het forum. Je hebt hierbij een aantal keuzes en kunt instellen of de stemmers één keuze kunnen maken of op meerdere opties kunnen stemmen. Ook kun je selecteren of iedereen kan zien wie wat gestemd heeft of niet. Polls mogen een limiet hebben, aangegeven in dagen.

devshot-78-polls-shared.jpg

Een andere kleine wijziging is de manier waarop berichten worden getoond: er komen nu icoontjes langs te staan die je zelf kunt kiezen (zoals je waarschijnlijk al had opgemerkt op het screenshot hierboven). Ik zal met een ontwerper moeten praten om een aantal zinvolle icoontjes toe te voegen, dus maak je geen zorgen, er zal meer zijn dan enkel de karakter avatars.

Wanneer ik door de forum pagina’s heb gekeken om de toevoegingen te testen, kon ik het niet helpen, maar ik veranderde de layout zodat het er een beetje vriendelijker uit zag. Ook vergrootte ik het ingame forum scherm, zodat het meer verticaal is – geen idee of dit een goed idee is:

devshot-81-forumlayout.jpg

Trouwens, sommige spelers suggereerden ‘fort forums’, echter zullen we dit niet toevoegen omdat forten overgenomen kunnen worden – en dan, wat zou er gebeuren met het forum? De gedeelde forums zullen je in staat stellen om alle benodigde overleggen te doen met bondgenoten over de forten. Ik hoop dat dit jullie zal helpen om jullie steden te organiseren in The-West.


In het kort
  • Nieuwe premium bonussen
  • Langere wachtrij
  • Nieuwe taakbalk
  • Verbeterd werk- en arbeidsoverzicht
  • Zoekfunctie voor forten
  • NPC duels
  • Gedeelde forums (niet helemaal zeker in deze update)
  • Polls op het forum (niet helemaal zeker in deze update)


Stelling

Bij iedere update zal ik ook een stelling geven, om de discussie te starten. De NPC duels lijken me de grootste toevoeging, vandaar de poll bovenaan dit onderwerp. NPC duels zullen een mooie toevoeging zijn, althans, voor duellanten. Avonturiers krijgen er geen nieuwe uitdaging/ervaringsbron bij. Na de eerste paar NPCs zullen ze niet verder kunnen, aangezien deze al snel sterker zullen worden dan een avonturier met enkele punten op duel vaardigheden. Daarnaast is dit een perfecte toevoeging voor een hotelpussy; hij/zij komt even het hotel uit, doet snel een NPC duel tussendoor, krijgt ervaring en kan weer terug het hotel in. Hoe staan jullie hier tegen over?

En uiteraard, de premium veranderingen, gaan de voordelen te ver of niet? Zijn de deelbare stadsforums een toevoeging of maken ze het 'massa bondgenoten probleem' alleen maar groter? Jullie mening!

GreatRene
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

wat is de meerwaarde van die npc-duels als je er geen ep voor krijgt maar wel motivatie verliest? :confused:
 

DeletedUser5512

De wachtrij wordt voor non-premium spelers uitgebreid van 2 opdrachten naar 3 opdrachten. Voor premium spelers wordt deze uitgebreid van 4 opdrachten naar 8 opdrachten.

dit vind ik voor de non premium spelers een voordeel en voor de wel premium spelers een nadeel, als je gewoon naar school gaat dan is 2 opdrachten te weinig om op school en 's nachts door te brengen, 3 is al een stuk meer. Aan 4 opdrachten heb je eigenlijk al genoeg alleen als je net level up bent gegaan en je hebt nog veel ap over maar je gaat slapen (irl) dan is het soms wat te weinig maar 8 opdrachten is meer dan nodig, je hebt er niet genoeg ap voor (behalve als je 8 duels klaar zet:D) dus beetje onnodig zou ik zeggen.

verder is een gedeeld forum wel handig

bedankt voor het vertalen GreatRene:D, heeft Marco alweer een klusje minder

edit: die NPC duels zijn beetje overbodig vind ik, het zou wel leuk zijn als je zelf de stats van de tegenstander kon invullen om te kijken wat goede tacktieken zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

De wachtrij wordt voor non-premium spelers uitgebreid van 2 opdrachten naar 3 opdrachten. Voor premium spelers wordt deze uitgebreid van 4 opdrachten naar 8 opdrachten.

dit vind ik voor de non premium spelers een voordeel en voor de wel premium spelers een nadeel, als je gewoon naar school gaat dan is 2 opdrachten te weinig om op school en 's nachts door te brengen, 3 is al een stuk meer. Aan 4 opdrachten heb je eigenlijk al genoeg alleen als je net level up bent gegaan en je hebt nog veel ap over maar je gaat slapen (irl) dan is het soms wat te weinig maar 8 opdrachten is meer dan nodig, je hebt er niet genoeg ap voor (behalve als je 8 duels klaar zet:D) dus beetje onnodig zou ik zeggen.

verder is een gedeeld forum wel handig

bedankt voor het vertalen GreatRene:D, heeft Marco alweer een klusje minder

edit: die NPC duels zijn beetje overbodig vind ik, het zou wel leuk zijn als je zelf de stats van de tegenstander kon invullen om te kijken wat goede tacktieken zijn

werd 2 uur arbeiden ook niet veranderd naar 1 uur?

Jep, en daardoor wordt de kloof tussen niet premium spelers en premium spelers weer een stukje vergroot, en wordt men weer wat meer aangezet om premium te kopen... ;)
 

DeletedUser1053

De wachtrij wordt voor non-premium spelers uitgebreid van 2 opdrachten naar 3 opdrachten. Voor premium spelers wordt deze uitgebreid van 4 opdrachten naar 8 opdrachten.

dit vind ik voor de non premium spelers een voordeel en voor de wel premium spelers een nadeel, als je gewoon naar school gaat dan is 2 opdrachten te weinig om op school en 's nachts door te brengen, 3 is al een stuk meer. Aan 4 opdrachten heb je eigenlijk al genoeg alleen als je net level up bent gegaan en je hebt nog veel ap over maar je gaat slapen (irl) dan is het soms wat te weinig maar 8 opdrachten is meer dan nodig, je hebt er niet genoeg ap voor (behalve als je 8 duels klaar zet:D) dus beetje onnodig zou ik zeggen.

verder is een gedeeld forum wel handig

bedankt voor het vertalen GreatRene:D, heeft Marco alweer een klusje minder

edit: die NPC duels zijn beetje overbodig vind ik, het zou wel leuk zijn als je zelf de stats van de tegenstander kon invullen om te kijken wat goede tacktieken zijn

Stel je hebt premium en kunt op een dag alleen 's morgens even online komen. Dan kun je 6 werkzaamheden van 2 uur aanzetten (en eventueel nog een half uurtje met de 6 overige actiepunten) + slapen in het hotel/fort.
Met 4 opdrachten zou je nog 54 actiepunten overhouden en niet kunnen slapen en dus de rest van de dag verspillen, dus het heeft wel nut hoor.:)
 

DeletedUser

Jep, en daardoor wordt de kloof tussen niet premium spelers en premium spelers weer een stukje vergroot, en wordt men weer wat meer aangezet om premium te kopen... ;)

Dit vind ik dus in ieder geval erg jammer dat dit er komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

8 opdrachten op rij, je hebt niet eens genoeg ap daarvoor.
Geen dingen gaan doen die boven je macht gaan:rolleyes:.

Die NPC's lijkt me op zich wel grappig maar is geen must have.

Is al bekend wanneer deze update er komt?
 

DeletedUser

8 opdrachten op rij, je hebt niet eens genoeg ap daarvoor.
Geen dingen gaan doen die boven je macht gaan:rolleyes:.

Die NPC's lijkt me op zich wel grappig maar is geen must have.

Is al bekend wanneer deze update er komt?

Tussen dit en een maand; binnenkort wordt de beta pas geupdated. :)
 

DeletedUser8307

Ze gingen van 't weekend die forums toch doen ?
---
Two features that I implemented this weekend and a bit out of schedule are features that I believe of that a few players really really want these – at least those, who are running alliances in TW. So I hope that you’ll be happy to hear, that the ingame forums will finally get what they really needed (at least in my opinion:( Shared forums and polls. Though I still can’t say if it’s really be in for 1.​27 (though I hope), I want to give you a preview on what’s about to come.
---
Btw. Gestemd voor het 1e; leukere duels voor duellanten. :)
---
Vind het wel een leuke update. ;)
 

DeletedUser8307

En volgens mij gebeurt dat inderdaad. Waarom zou de wachtrij anders zoveel langer worden?

Ja, het gaat gebeuren! Zo hebben ze meer premium inkomen, want als het wat de moeite moet zijn, voor tijdsduur, gaan de meeste mensen premium kopen..
 

DeletedUser5512

Dat vind ik niet. Dat je nu hetzelfde krijgt voor 1 uur ipv 2 uur zorgt ervoor dat je het spel actiever kan spelen :) En dat missen sommige mensen toch wel denk ik.

oww zo, maar in dat geval zijn duels ten op zichte van arbeiden slechter geworden toch?:rolleyes:
en daarom hebben ze die NPC duels toevoeging erbij gedaan, wat wel jammer is is dat je dan inderdaad bij verplicht wordt om pa te kopen op meer werelden, dat is wel jammer...
 

DeletedUser

Dat vind ik niet. Dat je nu hetzelfde krijgt voor 1 uur ipv 2 uur zorgt ervoor dat je het spel actiever kan spelen :) En dat missen sommige mensen toch wel denk ik.

Maar 1 uur arbeid kostte dan toch net zo veel actiepunten als 2 uur nu doet?
 

DeletedUser

Ze gingen van 't weekend die forums toch doen ?
---
Two features that I implemented this weekend and a bit out of schedule are features that I believe of that a few players really really want these – at least those, who are running alliances in TW. So I hope that you’ll be happy to hear, that the ingame forums will finally get what they really needed (at least in my opinion:( Shared forums and polls. Though I still can’t say if it’s really be in for 1.​27 (though I hope), I want to give you a preview on what’s about to come.
---
Btw. Gestemd voor het 1e; leukere duels voor duellanten. :)
---
Vind het wel een leuke update. ;)

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar ik ben er 99% zeker van dat dat over de interne beta gaat. ;)


Overigens vind ik het maar raar dat NPC duels het thema is van de poll, het veranderen van het werksysteem is een VEEL ingrijpendere verandering. Heel het spelritme verandert daardoor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan