• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The-west.nl stervende?

DeletedUser4007

vergeet je niet dat je op premium werelden je stats kan kopen?
dus het hebben over w1 met meer ap en vp vanwege langere levensduur is gelijk al onzin.
premium werelden kunnen dus zelfs meer ap en vp hebben dan w1.
naar gelang er nuggets gebruikt zijn.
de enige logische oplossing zou zijn, een premium en non-premium wereld.
dan hoeft er ook niets speciaals geregeld te worden om het verschil in die werelden op te heffen.
Het enige wat daar voor nodig is, de 2 beste werelden selecteren en dan migraties in te voeren.
of alle accounts inclusief dubbel accounts en inactieve overzetten.
:cool:
 
vergeet je niet dat je op premium werelden je stats kan kopen?
dus het hebben over w1 met meer ap en vp vanwege langere levensduur is gelijk al onzin.
premium werelden kunnen dus zelfs meer ap en vp hebben dan w1.
naar gelang er nuggets gebruikt zijn.
de enige logische oplossing zou zijn, een premium en non-premium wereld.
dan hoeft er ook niets speciaals geregeld te worden om het verschil in die werelden op te heffen.
Het enige wat daar voor nodig is, de 2 beste werelden selecteren en dan migraties in te voeren.
of alle accounts inclusief dubbel accounts en inactieve overzetten.
:cool:

W1 is nog de enige non-premiumwereld...
 

DeletedUser

We hoeven er niet om heen te draaien dat het probleem gewoon bij de activiteit op de servers ligt. Er is op tv geen reclame van dit spel,
dus de aanwerving loopt gewoon minder snel dan bij spellen als Tw2, Grepolis en Elvenar.

Ik denk eigenlijk dat het openen van een nieuwe wereld heel zo'n slecht idee nog niet is. Hoe ik dit voor me zie? We sluiten alle huidige werelden
en hebben de mogelijkheid om te transferren naar wereld F. Voor de balans is het dan een goed idee om de karakters handmatig over te zetten
en skills te verdelen zoals het op de fg wereld is gegaan. W1 bestaat b.v. al jaren langer en die zouden dan veel meer vp en ap hebben.
Ergens moet er een gulden middenweg te vinden zijn voor dat obstakel. Dat de teamgeest van ons op de FG wereld ver te zoeken was, dat klopt.
Maar als je het niet probeert dan weet je het ook niet. Voor een actiever spel is dit denk de beste aanpak.

Dit is op zich nog geen slecht idee. Als je er verder over nadenkt dan kom je toch tot de conclussie dat men dan samen moet gaan werken in 1 wereld. Het wordt dan een stuk actiever en misschien dat dit forum dan ook wat meer leven gaat leren kennen.
Nu weten veel mensen nog niet wat er gebeuren gaat omdat ze het forum niet lezen en moeten ze het maar van anderen aannemen.
1 Wereld is op zich zo'n slecht idee nog niet en je kunt de multi's er zo uit filteren :p

Verder komt er ook weer groei waarschijnlijk en zou een 2e wereld geopend kunnen worden. Eigenlijk een soort van terug naar start actie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Je kunt het niet maken om spelers te 'dwingen' te migreren naar een andere wereld met wellicht andere instellingen. Je gaat er nu van uit dat iedereen (maar dan ook echt iedereen) bij een open migratieroute naar slechts één wereld dat vrijwillig zal doen. Daar kun je niet van uit gaan en zoiets kun je ook niet van alle spelers vragen, denk ik.

Daarnaast verplaats je dezelfde situatie dan gewoon naar slechts één wereld in plaats van meerdere. Ja, die ene wereld zou dan actiever en beter gevuld zijn, maar de redenen waarom de werelden niet meer gevuld raken blijft bestaan. Je lost zo niets daadwerkelijk op, je verplaatst of concentreert dan alleen alles naar één plek en dat is niet de oplossing denk ik zo.
 

DeletedUser4007

het is niet echt een goede oplossing.
maar er zijn veel kachten van diverse servers vanwege inactiviteit of minder/slechte fg's.
dat is wel een probleem wat je kan verhelpen door te migreren naar 1-2 werelden.
persoonlijk vind ik dat w1 als enige non-premium moet blijven bestaan.
en dan een premium wereld erbij.

het is 1 van de weinige dingen die .nl misschien wel zelf kan regelen?
want voor moeilijkere middelen heb je al snel devs nodig.
:cool:
 

DeletedUser16286

Hoe zie je dat voor je? Die skills opnieuw verdelen voor een eerlijkere balans? Want zoals ik het nu lees heb ik daar geen trek in.
 

DeletedUser

Je kunt het niet maken om spelers te 'dwingen' te migreren naar een andere wereld met wellicht andere instellingen. Je gaat er nu van uit dat iedereen (maar dan ook echt iedereen) bij een open migratieroute naar slechts één wereld dat vrijwillig zal doen. Daar kun je niet van uit gaan en zoiets kun je ook niet van alle spelers vragen, denk ik.

Daarnaast verplaats je dezelfde situatie dan gewoon naar slechts één wereld in plaats van meerdere. Ja, die ene wereld zou dan actiever en beter gevuld zijn, maar de redenen waarom de werelden niet meer gevuld raken blijft bestaan. Je lost zo niets daadwerkelijk op, je verplaatst of concentreert dan alleen alles naar één plek en dat is niet de oplossing denk ik zo.

Het is ook maar een idee he, daar kan op verder geborduurd worden.
Er wordt gelukkig nog actief naar een oplossing gezocht in de community en dat moet geapplaudiseerd worden en niet afgekraakt. Deze reactie vind ik meer afkraken dan opbouwende kritiek geven. Dat vind ik dan wel weer jammer.

Welke ideeen heb jij of hebben jullie als administratie om dit op te lossen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij/jullie vinden dat de huidige gang van zaken de juiste is?
 

DeletedUser16491

persoonlijk vind ik dan de fg skilss aan te passen naar bijv vallen opzetten ipv stamina een grote fout veel mensen hebben kleding geupgrade en dat zou dan gelijk veel minder waard worden.

daar integen voor inno zou het een perfecte actie zijn kunnen ze weer extra geld aan de nieuwe kleding sets verdienen

dus kroe ik hoop dat de fg update niet doorgaat weet jij hier al meer over ??
 
tja die aanpassing officieel is bedacht (en wordt nu uitgetest) omdat aanvallers een voordeel hebben omdat ze met hun atributen op kracht (wat een groot deel van de fg'ers heeft) punten op stamania én lp krijgen terwijl de verdediging hun punten op verschuilen alleen uit kleding en losse punten haalt waardoor de aanval vaak meer punten op stamania heeft staan dan de verdediging op verschuilen heeft staan.

Of die aanpassing er (eigenlijk) is om zo geld te verdienen met nieuwe sets kunnen we niet weten, maar als dat echt het hoofddoel is konden ze net zo goed nieuwe sets uitgeven die gewoon in getallen meer skills geven, bespaard een heleboel werk en is wss ook effectiever want scoutset bijvoorbeeld geeft al helemaal geen punten op stamania dus die zou bij die verandering dan wel nog prima te gebruiken zijn. En wie weet mss wordt de kleding wel gwn aangepast als deze verandering op alle servers komt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16209

persoonlijk vind ik dan de fg skilss aan te passen naar bijv vallen opzetten ipv stamina een grote fout veel mensen hebben kleding geupgrade en dat zou dan gelijk veel minder waard worden.

daar integen voor inno zou het een perfecte actie zijn kunnen ze weer extra geld aan de nieuwe kleding sets verdienen

dus kroe ik hoop dat de fg update niet doorgaat weet jij hier al meer over ??

fg veranderingen gaan niet door, er was teveel weerstand van de spelers, speel op beta ook daar melden ze dit soort dingen eerder
 
fg veranderingen gaan niet door, er was teveel weerstand van de spelers, speel op beta ook daar melden ze dit soort dingen eerder

hmm ik had daar laatst gehoord dat het testen van die veranderingen van de beta server naar de poolse server is verplaatst omdat daar de fg's kwalitatief beter zijn , maar de plannen voor die veranderingen zijn nu helemaal van de baan?
 

DeletedUser16209

op poolse server is het indd toegepast, maar tegen mij zeiden ze dat er teveel weerstand van de spelers, omtrent sets enzo dat het niet doorgaat.

nu we het er toch over hebben, iemand info over het feit dat ze van vlag een toren wouden maken? o_O
 

DeletedUser

Voor fg's breng wat meer beloningen in fg's gewoon :hmf:
Momenteel zijn fg's puur alleen voor de fun en zonder spelers valt dat ook weg.
Lijkt wel dat inno niets wil geven als het niets opbrengt voor(hun)

paar ideeën ?

1- meer ep in ervaring als ja 1m+ ep nodig hebt voor volgend lvl is die 6k ook verwaarloosbaar (geef ep flesjes elk fg 1% voor verliezen 2% voor winnen)
2- Breng die kistjes terug die random uitgedeeld werden en de dokterstasjes voor de vroegtijdige ko's na elk fg
3- misschien een simpele oplossing geen verlies van ap na een ko in fg ? het is zo in avo dus waarom niet fg nu ook.
4- Laat iedereen altijd full lp beginnen bij start
5- Niet meer aan het fort staan bij start , gewoon popup met fg start doe je mee of niet (offline doet dan altijd mee wel achja lol samen met punt 3 geen probleem no worries)
6- qwa upm , geef upm brieven 10upm (nieuwe brief deze) elk fg, 25upm als je wat beter presteert, 50 upm als je wat overdreven teveel presteert.
7- een eigen inno ranking voor fg's tottaal, meeste ontweken , meeste raak , meeste schade , meeste lp verloren , meeste ko's , etc etc ....

*veel van die oplossingen gaan in strijd met hun shop natuurlijk :D

naja mijn 5cent dit , uitwerking voor mishandeling moeten ze zelf uitwerken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Kroenuh

Ik weet dat het op het forum lijkt alsof ik op revolutie uit ben. Maar dat is werkelijk niet mijn bedoeling. Ik probeer er voor te zorgen dat er meer zicht op de zaak komt. The-west is voor mensen zoals mij (en het zijn er een heel aantal) meer dan gewoon een spelletje. Mensen die er gelijkdenkende zielen hebben leren kennen. RL vrienden hebben gemaakt en zelfs de liefde hebben gevonden. Dat laatste is ook van toepassing voor mij. Ik ben zelfs naar Roeselare verhuisd. We gaan momenteel goed en dat heb ik mede te danken aan the-west. Daarom dat ik me zo hard maak om het te versterken. Het is alsof ze je favoriete plekje willen afbreken.

Er zijn nog voldoende ideeen rondom the-west en als we een beetje naar onze buren gaan kijken .de en .net dan zie je allemaal community acties. Dingen die .nl ook zou kunnen organiseren. Dingen als een loterij, een the-west krantje met prijsvragen (behalve alleen op facebook). Dit soort ideeen trekt mensen naar het forum om zich te mengen in de discussies. Zo kun je een platform vol ideeen creeeren met goed nadenkende mensen ipv mensen die uit zijn op een revolutie aan te moeten horen. Ik zie ook de opmerkingen die geplaatst worden door spelers die er genoeg van hebben. Ik zie wel nog toekomst in the west. Ik ben niet bereid alles op te geven en om verder te vechten voor een samenwerkingsverband tussen de community en de staff. Want samen bereiken we veel meer.

Dus mocht de optie/mogelijkheid er zijn om een open gesprek te hebben met de community grijp die dan met twee handen aan.
Ik snap dat er genoeg mensen zijn die niet snappen dat jij niet alles in handen hebt. Jij moet nog via de Dev's, Lead-CM, Project team en product manager wat zien te regelen wil je iets door kunnen zetten.
Het is lastig te geloven maar ik heb in mijn tijd van staff zijn genoeg meegemaakt op de beta en ik weet waartoe men in staat kan zijn hogerop als het over nieuwe ideeen gaat. Jij kunt ze niets verplichten, maar alleen aangeven wat het sentiment is en welke ideeen er zijn.

Het is dan ook belangrijk dat de community weet hoe de procedure van ideeen precies verlopen. Mocht je de tijd willen nemen om ons dat uit te leggen doe je ons al een groot plezier. Momenteel zien we alleen jou. Ik weet dat je jouw uiterste best doet om het op .nl leuk te maken voor iedereen en er een toekomst uit te maken.

Laten we beginnen met kleine interne zaken te regelen in deze community, pak het eerst klein aan.

Een loterij zoals op de .de en .net servers:

Één GMC die het geld ontvangt op de servers en de IGNs in een programmaatje steekt die dan random een top 10 er uit haalt.
Dat kun je aan je Duitse collega's vragen hoe dat werkt.

Een krantje opzetten. Er zijn vast nog mensen die dat graag doen.
Daarin kunnen bijvoorbeeld interviews, prijsvragen, updates, grappen en quote's in zetten. Dat sloeg vroeger redelijk goed aan en is allemaal intern te regelen zonder het Dev team lastig te vallen.

Dat zijn kleine dingen die het spel al leuker kunnen maken en het forum een beetje actiever maken.

Geef ze spelen en brood ;)

P.S.: Mocht je alsnog willen overleggen, mijn skype staat open en je bent van harte welkom. Kan je alleen geen koffie en vlaai geven digitaal. Mijn mailbox hier is ook open, maar gelimiteerd. Ook kan dat even duren :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

En toen was het weer stil :(

Ik ga mijn ideeen dan maar eens uitwerken en op het ideeen forum plaatsen.
Dit is wellicht niet de juiste plaats.
 

DeletedUser16476

Misschien even in 1 bericht alle ideeën zetten zodat het overzichtelijk blijft.
Nu staan er door dit hele topic heen verschillende ideeën waar nooit iets mee gedaan gaat worden of naar omgekeken wordt.
 

DeletedUser16548

Ik speel nog niet erg lang maar ik zie de noodzaak van dit topic. The-west.nl gaat nergens heen op deze manier en hoe leuk het maken van al deze onderwerpen is, laten we eerlijk zijn, het komt er toch niet. Zeker niet vanuit the-west/inno. Hoeveel van de ideeën uit dat topic ziijn er nu ook echt gekomen. Hierbij komt nog dat ik totaal niet de indruk krijg dat zowel ons team als de dev's iets willen doen aan de toekomst van de kleinere servers (waaronder .nl).

maarja dit is de mening van een klein noobje op colorado, maar wel een nobje die er actief speelt en langzaam het idee krijgt dat hij bij de actiefste 1% hoort, eig is er niet heel veel meer dan die 1%....
 

DeletedUser16286

Maar... we gaan dus wachten tot echt iedereen met The West stopt? Als er nu nog een mogelijkheid voor migratie naar een buitenlandse server zou komen, kunnen er nog veel spelers behouden worden. Het valt me namelijk op dat er weer een aantal spelers zijn gestopt de afgelopen 3 weken, en als we er niks aan doen zet dit door. Een domino-effect dus. Mensen die hun vrienden weg zien gaan verliezen het plezier en stoppen ook, tot er over een jaar niemand meer over is.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik begrijp jullie idee en verzoek voor migratie naar een andere taalversie, echter ziet InnoGames nog meer dan voldoende potentie in de Nederlandse taalversie om deze aan te houden. Het is heel wat om een volledige taalversie op te geven, dat kun je niet zomaar doen. Er zijn nog zat spelers (waar wij hier nu niet mee spreken) die gewoon het spel spelen en dagelijks met plezier hun ding doen. Wanneer we nu een dergelijke internationale migratieroute zouden open gooien, neem je ook (in zekere zin) het spelplezier van hen af. Zover hoeft/gaat het momenteel dus nog zeker niet. Overigens zijn wij (NL) bij lange na niet de kleinste taalversie.

Daarnaast bestaat de technische mogelijkheid voor een dergelijke internationale migratieroute (nog) niet. De servers van NL staan allemaal verbonden met elkaar door de master database. Dat geldt niet voor databases van andere taalversies, dat is een stuk complexer.
 
Bovenaan