• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Terugbrengen The West Times

DeletedUser

Voorstel
Het Terugbrengen van de wekelijkse krant van the-west.nl

Details
Het krantje zoals vroeger terugbrengen zoals het was. We hebben veel creatieve schrijvers op the-west.nl en die zouden dit maar al te graag willen doen. Ze hebben daar 0 rechten voor nodig maar wel een eigen topic op het forum. Dit in samenwerking met een grafisch ervaren speler (hebben we er ook genoeg van) om het leuk te maken. Hierin kunnen weer als vanouds interviews (zie Tyrus' post), verhalen (ook een topic op het forum die helaas gestopt is) en prijsvragen enzovoort in. Het enige wat er met die prijsvraag is, is dat een mod/CM er aan moet werken dit door te voeren (ivm item admin tool). Een hoofdredacteur die dat kan regelen met de CM evt een forummod als hoofdredacteur (kuch Tyrus kuch).:cool:

Misbruikpreventie
Betrouwbare spelers gebruiken.

Visuele hulpmiddelen

Samenvatting
Leuk om te lezen en activiteit vergroter ;)

Administratie
 
Ik heb op El Dorado een tijdje het grafische gedeelte van een ally nieuwsbrief gedaan. De content moet wel echt origineel blijven, anders is de animo snel weg bij de lezers. Als dit een .nl krant wordt, moet het lukken om voldoende talent/verhalen te vinden.

5fadfce370364a2399a749b289ab26e7.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

JA super. Ziet er leuk uit Bert :)

Een reactie van support lijkt me wel leuk ook :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een leuk initiatief, hou er echter rekening mee dat dit al een aantal keer geprobeerd is en steeds is gefaald. Ik wil best helpen, vraag dus gerust als je wat nodig hebt, maar het is best mogelijk dat het na 2 of 3 edities alweer stopt.
Een wekelijkse krant zou ik sowieso niet doen, maandelijks zal al wat makkelijker zijn om te vullen met interessante artikels.
 

DeletedUser

Het is een leuk initiatief, hou er echter rekening mee dat dit al een aantal keer geprobeerd is en steeds is gefaald. Ik wil best helpen, vraag dus gerust als je wat nodig hebt, maar het is best mogelijk dat het na 2 of 3 edities alweer stopt.
Een wekelijkse krant zou ik sowieso niet doen, maandelijks zal al wat makkelijker zijn om te vullen met interessante artikels.

Leones, bedankt voor de reactie. Ik ben blij om een positieve reactie te mogen ontvangen op een initiatief :)

Maandelijks kan ik me goed in vinden en is inderdaad ook handiger.
Nu nog de mensen vinden. We hebben al een schrijver/editor.

Voor diegene die geinteresseerd zijn het lijkt me leuk even op skype ofzo samen te komen en gaan kijken wat we kunnen betekenen en wat we nodig hebben precies.

Dan komen we terug bij jou Leones. Tenzij je er zelf ook iets in zit om er bij te komen zitten.
Kreeg net van een vogeltje (BadLife) te horen dat er zoiets bestaat als Discord. Kun je anoniemer te werk gaan en met rechten enzo :)
TW Times

P.S.: Skype is natuurlijk niet een vereiste. We kunnen natuurlijk ook een chatgroep starten. Maar omdat ik meer dan 1 wereld wil betrekken hierin zou ik graag met diegene die daar iets in zien spreken op een algemeen platform :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16039

het idee is leuk hoor, maar volgens mij helpt dit niet echt bij het actiever krijgen van de spelers van the west. zelf zou ik bv zo iets niet lezen. Ik speel the west om het spelletje niet om op forum stukjes te lezen. Het zelfde geldt voor je idee van een loterij. Ook daar zie ik geen meerwaarde van. Ook daar maak je mensen niet mee actief. Het zijn de mensen die nu al actief zijn die er aan mee doen en die dus ook weer met de prijzen weg zullen lopen. Daarbij kost het dan weer ingame geld wat bij de actieve spelers voldoende aanwezig is maar bij de wat minder actieve spelers toch een stuk minder is.

Om meer leven in de brouwerij te krijgen zou je volgens mij veel meer moeten gaan kijken naar wat wil iedereen eigenlijk wil. Ga kijken wat de behoefte is en wat realiseerbaar is. Grote spel veranderingen gaan er niet komen. Dus hou het klein. Breng bv. de "cash games" weer terug. waarbij 1 speler met veel geld aan het fort gevecht begint en deze dan ook verliest. De deelnemende spelers hadden dan kans op een zeldzaam wapen. (geen idee of dit een grote verandering is maar ik vond het toen der tijd altijd wel een geslaagd iets).

En verder zou er misschien eens gekeken kunnen worden naar het gedrag van bepaalde spelers. Zelf stoor ik me bijvoorbeeld mateloos aan bepaalde spelers, die een bv. op de chat alleen maar een grote mond hebben, bij de avonturen mensen alleen maar lopen af te zeiken i.p.v.. ze te helpen en denken dat ze alles beter weten. Ga deze mensen begeleiden i.p.v. ze te bannen.
 

DeletedUser4007

je vindt de the west times niets omdat het niet echt activiteit ingame bevorderd.
kan maar dat weet je niet van tevoren, sommige mensen zullen best the times kijken als ze hun arbeid hebben aangezet ofzo.
de loterij is niets omdat dan alle prijzen bij rijke en actieve spelers vallen?

en dan kom je wel met het idee van de cash battles?
en waar denk je dat die prijzen bij vallen? de arme inactieve spelers?

je mag tegen zijn, maar kom met iets anders dan drogredenen.
en niet met een idee die hetzelfde eindresultaat geeft van een ander idee waar je tegen bent, vanwege dat eindresultaat.
Want nu lijkt het er meer op dat je op een makkelijk manier wilt meeliften op die cash-battles, om makkelijk items oid te scoren
:cool:
 

DeletedUser16039

Nee hoor, ik hoef niet mee te liften op anderen. Het gaat mij er om dat iedereen betrokken word, en niet alleen de nu toch al actieve mensen. Je moet mensen enhausiast gaan maken zodat ze zelf andere mensen gaan vertellen hoe leuk de west is. THE west times kan daar misschien wel aan mee helpen, maar zoals leones ook al aangaf is dat al meerdere keren geprobeerd maar heeft dat niet geholpen. Laten we tijd steken in positieve dingen in plaats van nutteloos hier op het forum elkaar af te branden.
 

DeletedUser

The west times brengt wel meer activiteit.
Als een spel leuker wordt wat gaan mensen dan doen? Ze nodigen vrienden uit.
Nu kunnen ze met behulp van TWT ook aantonen wat er te doen is in het spel.
Dat kan voor genoeg mensen de reden zijn toch te beginnen. Wat TWT ook gaat bieden is een leuke COMMUNITY krant. Wij als community bepalen wat er in komt en hoe het vorm gegeven wordt.

Jullie zijn allemaal welkom om er aan mee te doen. Iedereen is welkom.
Dus mocht je ideeen hebben of wil je zelfs meeschrijven?

Permalink tot de sollicitatie/support chat van TWT

We verwelkomen iedereen.
Verder is het de bedoeling dat we 1 speler van elke wereld hebben om zo eerlijke representatie in de staff te garanderen. Want elke wereld en speler doet er toe.

We hebben nu al een kleine doch actieve kern en we willen ons uitbreiden.
We verwelkomen ook gastschrijvers die maar eenmalig willen schrijven.
Uiteindelijk wordt alles natuurlijk wel nagekeken door ons (TWT-staff) en verwachten we een leuk krantje (dus niet een propaganda krant met allemaal positieve/negatieve opmerkingen over Innogames/the-west).
 

DeletedUser4007

Misschien TW koppelen aan wiki ofzo.
zodat TW de wiki als database kan gebruiken.

Zoiets als event of nieuwe opdrachten, dat je door kan linken naar de goede pagina op wiki.
Wilde eerst twdb nemen, maar die lijkt al dood te zijn?
:cool:
 

DeletedUser

Misschien TW koppelen aan wiki ofzo.
zodat TW de wiki als database kan gebruiken.

Zoiets als event of nieuwe opdrachten, dat je door kan linken naar de goede pagina op wiki.
Wilde eerst twdb nemen, maar die lijkt al dood te zijn?
:cool:

De Wiki een grondige re-do geven was mijn volgend idee haha, maar wou de support nog niet overladen met werk :D
 

DeletedUser4007

De Wiki een grondige re-do geven was mijn volgend idee haha, maar wou de support nog niet overladen met werk :D

Denk dat het slim is om wiki gewoon actief te houden.
Ook met de huidige toevoeging van opdrachten en items.
Eigenlijk moeten we zorgen dat we met de wiki de twdb site overtroeven.
Zodat de nederlandse community alles zelf in de hand heeft, ipv een externe site die niet of nauwelijks nog activiteiten vertoont, en ook genoeg fouten bevat.
:cool:
 

DeletedUser

Denk dat het slim is om wiki gewoon actief te houden.
Ook met de huidige toevoeging van opdrachten en items.
Eigenlijk moeten we zorgen dat we met de wiki de twdb site overtroeven.
Zodat de nederlandse community alles zelf in de hand heeft, ipv een externe site die niet of nauwelijks nog activiteiten vertoont, en ook genoeg fouten bevat.
:cool:

Dat is het doel :)
Maar dan heb je eerst actieve schrijvers nodig en mensen die hun vrije tijd daarvoor in willen zetten. Medewerking van de support maak ik me op dat vlak eigenlijk geen zorgen over.

Mocht je willen: Maak er een nieuw idee van ;)
 

DeletedUser4130

Ik vind het een leuk idee! Hoewel niet iedereen altijd alles zal lezen, is er zeker een publiek voor :)
Bedankt voor de suggestie als hoofdredacteur. Momenteel heb ik niet voldoende tijd om me echte te engageren voor zoiets, maar ik gerust af en toe een stukje schrijven als daar vraag naar is.

Bij deze mijn tips:
1. Een deel van de eerste enthousiastelingen zal uitvallen of heeft (tijdelijk) te weinig tijd. Ik zou dus bij het zoeken naar schrijvers meer mensen in de pool houden dan je werkelijk denkt nodig te hebben.
2. Een verslaggever per wereld is een nobel idee, maar kan mogelijk moeilijk haalbaar zijn bij de meer slapende werelden. In eerste instantie kan gefocust worden op de actiefste werelden met de meeste bevolking.
3. Je kan op zoek gaan naar verschillende leuke categorieën, zodat de krant telkens voldoende variatie bevat. Indien gewenst kan ik hierbij helpen door bv een poll aan te maken, maar dit kan ook op ingame wereldfora.
Enkele voorbeelden: oude spelers vertellen over hun leukste tijd op The West / dueltactieken, ... door de jaren heen / western film in de kijker / ...

Veel succes!
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
De Wiki een grondige re-do geven was mijn volgend idee haha, maar wou de support nog niet overladen met werk :D

Denk dat het slim is om wiki gewoon actief te houden.
Ook met de huidige toevoeging van opdrachten en items.
Eigenlijk moeten we zorgen dat we met de wiki de twdb site overtroeven.
Zodat de nederlandse community alles zelf in de hand heeft, ipv een externe site die niet of nauwelijks nog activiteiten vertoont, en ook genoeg fouten bevat.
:cool:

Goed idee mensen (hoewel dit niet helemaal relevant is aan dit onderwerp). Ik ben inderdaad opzoek naar enthousiastelingen die willen meehelpen met het uitbreiden en actualiseren van de wiki. Interesse? Stuur me eens een privébericht met je ideeën!

Omtrent de The West Times: super idee, dat kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Ik heb zelf destijds de Western Times helemaal aan het begin mee opgezet en leiding aan gegeven, dus super om te zien dat hier nog steeds animo voor is. Als we iets moois hebben staan, ondersteun ik jullie uiteraard met ingame meldingen etcetera om voor voldoende lezers te zorgen. :)
 
Is niet haalbaar, je ziet hoe vaak het al geprobeerd is :p
Probleem is grotendeels dat er eigenlijk niks iets om over te schrijven
 
Bovenaan