• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Sterkste legers

DeletedUser

Kon me weer even niet inhouden om een discussie te veroorzaken:p Dit lijkt me een redelijk leuke:)

Wat is volgens jullie het sterkste leger ter wereld?
Let dan vooral op aantallen, atoombommen etc.

Mijn top 10 ziet er eigenlijk zo uit:

1. Amerika, heeft de beste luchtmacht ter wereld. Atoombommen, sterk moraal in het leger en het heeft ook nog eens een sterke landmacht + marine.

2. China, heeft misschien niet de technologie maar wel MANKRACHT! Het leger bestaat uit 2.2 miljoen soldaten + de reserves etc er nog bij. Heeft ook atoombommen en de economie groeit er sterk.

3. Isreal, het heeft maar 100.000 man maar is een van de sterkste legers ter wereld. Het heeft ook de beste training ter wereld en heeft ook weer atoombommen. Denk maar aan de 6daagse oorlog waarin ze Libanon, Syrie en Egypte binnen 6 dagen aan de onderhandelingstafel kregen.

4. Rusland, is groot maar heeft niet echt de technologie.

5. UK, is ook een heel erg sterk leger en het heeft atoombommen maar het mist de mankracht. Als het 1 miljoel soldaten zou hebben zou het zeker in de top 3 bij mij staan.

6. Noord-Korea, heeft 1.1 miljoen man en atoombommen. Zegt genoeg, ook is er een gek aan de macht dus dit land kan klappen uitdelen. Er word gezegt dat als N en Z korea met elkaar in oorlog komen. Er binnen 24 uur een miljoen doden kunnen vallen door middel van Atoombommen.

7. Duitsland. Telt net geen half miljoen soldaten in dienst maar heeft wel een zeer sterke luchtmacht! Een van de sterkste ter wereld.

8. Pakistan, eigenlijk maar een reden. Atoombommen.

9. Iran, heeft zeker een sterk leger en als het atoombommen heeft moet het zeker op deze plek staan. Ik ga er hierbij dan ook vanuit dat ze die hebben.

10. Frankrijk, niet echt een groot leger maar wel sterk qua training en luchtmacht en marina:)

Wat vinden jullie van dit lijstje? Ik post dit ook omdat we er een leuke discussie over hadden op school:p
 

DeletedUser

leuke discussie!
ik ga me hier ook eens in verdiepen...
maar van wat ik al wist, klopt dit lijstje wel redelijk...
 

DeletedUser14705

België staat niet op je lijstje ... :blink:

Even mijn kortzichtige visie: wie de meeste atoombommen heeft, wint.
 

DeletedUser

wat je ook ben vergeten is bio-terreur/oorlog...
dan zou nederland zeker meespelen...
 

DeletedUser

uhm, ik denk dat rusland onderschat word, groot land, veel mensen, alleen erg verspreid, maar die russen zijn wel slim, ze hebben twee keer dezelfde tactiek gebruikt en steeds gewonnen.
eerste keer: napoleon, terugtrekken, soldaten waren niet tegen kou voorbereid en zijn dood gevroren.
2de keer: slag bij stalingrad, in de 2de wereldoorlog. dat is toch echt wel het keerpunt in de 2de wereldoorlog geweest.

conclusie: Rusland word onderschat, net als schoonmakers putjesscheppers en alle andere mensen met de vieze beroepen die niemand anders doet.
 

DeletedUser

Tegenwoordig heb je maar weinig aan die taktiek omdat de bevoorrading in een oorlog veel sneller kan gaan en troepen HEEL erg snel op kunnen rukken als het moet.
 

DeletedUser

Waarom staat Iran, maar op plaats 9?
Ik zal die zeker wel op plaats 5 zetten.
 

DeletedUser

Iran heeft wel bijna atoombommen of is in staat ze te maken maar hun leger is niet 100%.... Wel 11 miljoen oproepkrachten maar dan moet je ook nog uitrustingen hebben en tanks en vliegtuigen. En dat hebben ze niet. Ze hebben zich eerder defensief opgestelt na de Irak-Iran oorlog.
 

DeletedUser

1ste plaats: Aliens, ik ga niks over ze zeggen, wacht maar totdat ze maar komen..

2de plaats: Amerika

3de plaats: Rusland
 
Noord-Korea op 1?

Waarom doet men niets tegen Noord-Korea:
Ze zijn bang voor ze
En er is geen olie:p

Als Amerika Noord-Korea aanvalt wint Noord-Korea geheid de eerste keer
 

DeletedUser1448

Je vergeet Turkije, zij hebben het 2e grootste leger van de Navo (na amerika dus)
 

DeletedUser

Tegenwoordig heb je maar weinig aan taktiek

hohohoho, stop.
weinig aan tactiek. stel je voor, je hebt een lange straat, en daar wilt een leger doorheen van de vijanden, je kan ze opwachten... of je plaatst explosieven en sluipschutters in de gebouwen, lijkt mij toch wel een duidelijke keuze?
tactiek is een van de belangrijkste dingen, bij een overval loop je toch ook niet gewoon de winkel binnen zonder plan (een slim iemand tenminste niet).
 

DeletedUser14705

hohohoho, stop.
weinig aan tactiek. stel je voor, je hebt een lange straat, en daar wilt een leger doorheen van de vijanden, je kan ze opwachten... of je plaatst explosieven en sluipschutters in de gebouwen, lijkt mij toch wel een duidelijke keuze?
tactiek is een van de belangrijkste dingen, bij een overval loop je toch ook niet gewoon de winkel binnen zonder plan (een slim iemand tenminste niet).

Gewoon de gebouwen platbombarderen en daarna doen alsof je over een open veld loopt?
Volgens mij bedoelt basbad zoiets :p
 

DeletedUser

nr. 1 rusland
grote land heel erg goed in oorlog en houdt de wereld in stand zodat we niet allemaal amerika noobs en slaafjes worden ;)
nr. 2 noord korea
onze vriendjes van kim sung un natuurlijk, met hun reus van 2 meter :laugh:
nr. 3 china
als 1% van china in de leger ging... = 1.000.000.000/100 =
1.000.000 minstens :laugh::laugh:
nr. 4 USA
flop leger van de 4, geen respect, moeien zich moet iedereen en overal en hebben een veel te dikken nek
 

DeletedUser12132

Qua landmacht
1. China heeft de meeste tanks ter wereld, en ook wel een redelijk aantal soldaten
2. Noord-Korea het grootste mankracht leger ter wereld
3. Vereingde staten, zijn best wel sterk
4. Rusland
5. India heeft een atoombom en ongeveer 500.000 soldaten
6. Frankrijk
7. Libie Het heeft (vroerger stond het vast maar nu niet echt) een groot leger met veel arterllerie

Marine
1. USA Denk maar aan de kernonderzeeers en vliegdekschepen
2. Nederland heeft een sterke marine.
3. V.K. heeft een van de grootste marines

Luchtmacht
1. USa
2. Rusland
3. Duitsland
 

DeletedUser

1 absoluut Israël
Israël heeft lood zware training
mischien klein leger maar een van de sterkste op grond en lucht
 

DeletedUser

Qua landmacht
1. China heeft de meeste tanks ter wereld, en ook wel een redelijk aantal soldaten
2. Noord-Korea het grootste mankracht leger ter wereld
3. Vereingde staten, zijn best wel sterk
4. Rusland
5. India heeft een atoombom en ongeveer 500.000 soldaten
6. Frankrijk
7. Libie Het heeft (vroerger stond het vast maar nu niet echt) een groot leger met veel arterllerie

Marine
1. USA Denk maar aan de kernonderzeeers en vliegdekschepen
2. Nederland heeft een sterke marine.
3. V.K. heeft een van de grootste marines

Luchtmacht
1. USa
2. Rusland
3. Duitsland

nederland heeft 6 fregatten, en nog een hoop kleine bootjes. dus ik denk dat je die beter uit je lijstje kan halen.
 
Bovenaan