• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Sterkste legers

DeletedUser

basbad
als je de legers van de russen en turken vergelijkt.....
de turken zullen de grond ingejaagd worden zonder atoombommen
turken zeveren alleen die kunnen niets
 

DeletedUser

uhm, je vergeet te vermelden dat de vietnamezen overdag gewoon boeren waren en in de nacht aanvielen uit het niets en weer vertrokken zonder een spoor achter te laten, dan is het inderdaad moeilijk om een overwinning te behalen.
en dan met de japanners en die 2 atoombommen, de japanse mentaliteit is niet opgeven, dit hebben duitsers ook, ze gaan tot het uiterste, en pas als er echt niks meer is, dan geven ze zich over.

WO I: voorjaar 1918: alles leek erop dat de duitsers zouden winnen, maar de Duitse Politici gaf de oorlog op ;)
 

DeletedUser

Kon me weer even niet inhouden om een discussie te veroorzaken:p Dit lijkt me een redelijk leuke:)

Wat is volgens jullie het sterkste leger ter wereld?
Let dan vooral op aantallen, atoombommen etc.

Mijn top 10 ziet er eigenlijk zo uit:

1. Amerika, heeft de beste luchtmacht ter wereld. Atoombommen, sterk moraal in het leger en het heeft ook nog eens een sterke landmacht + marine.

2. China, heeft misschien niet de technologie maar wel MANKRACHT! Het leger bestaat uit 2.2 miljoen soldaten + de reserves etc er nog bij. Heeft ook atoombommen en de economie groeit er sterk.

3. Isreal, het heeft maar 100.000 man maar is een van de sterkste legers ter wereld. Het heeft ook de beste training ter wereld en heeft ook weer atoombommen. Denk maar aan de 6daagse oorlog waarin ze Libanon, Syrie en Egypte binnen 6 dagen aan de onderhandelingstafel kregen.

4. Rusland, is groot maar heeft niet echt de technologie.

5. UK, is ook een heel erg sterk leger en het heeft atoombommen maar het mist de mankracht. Als het 1 miljoel soldaten zou hebben zou het zeker in de top 3 bij mij staan.

6. Noord-Korea, heeft 1.1 miljoen man en atoombommen. Zegt genoeg, ook is er een gek aan de macht dus dit land kan klappen uitdelen. Er word gezegt dat als N en Z korea met elkaar in oorlog komen. Er binnen 24 uur een miljoen doden kunnen vallen door middel van Atoombommen.

7. Duitsland. Telt net geen half miljoen soldaten in dienst maar heeft wel een zeer sterke luchtmacht! Een van de sterkste ter wereld.

8. Pakistan, eigenlijk maar een reden. Atoombommen.

9. Iran, heeft zeker een sterk leger en als het atoombommen heeft moet het zeker op deze plek staan. Ik ga er hierbij dan ook vanuit dat ze die hebben.

10. Frankrijk, niet echt een groot leger maar wel sterk qua training en luchtmacht en marina:)

Wat vinden jullie van dit lijstje? Ik post dit ook omdat we er een leuke discussie over hadden op school:p

hmmm, ik ben het helemaal niet met je eens... ik denk dat ik eens tijd moet gaan maken om hier uitleg over te geven
 

DeletedUser

WO I: voorjaar 1918: alles leek erop dat de duitsers zouden winnen maar de Duitse Politici gaf de oorlog op ;)


uhm, alles leek erop dat de duitsers gingen winnen totdat de amerikanen zich ermee gingen bemoeien. En Italië en oostenrijk werden oorlogsmoe en brak het moraal waardoor het niet echt een strijd werd. Oostenrijk en bulgarije vielen, waardoor duitsland nog slechter stond. en toen gaf een duitse politici de oorlog op.

er werd pas op het allerlaatste moment overgegeven door de duitsers, toen het bij wijze van spreken niet slechter kon met de economie en oorlog.
dus die duitse mentaliteit kun je hier ook herkennen.
 

DeletedUser

Vieze harry dat is alles behalve waar:p

Bulgarije en O-H vielen inderdaad zoals Manus zei. En het ergste was nog eens dat de marine van Duitsland plots begon te muiten net zoals andere legereenheden. Na de komst van de Amerikanen was het een doodlopende zaak. Het zimmerman Telegram was de leukste fout van Duitsland in die oorlog:p
 

DeletedUser

uhm, alles leek erop dat de duitsers gingen winnen totdat de amerikanen zich ermee gingen bemoeien. En Italië en oostenrijk werden oorlogsmoe en brak het moraal waardoor het niet echt een strijd werd. Oostenrijk en bulgarije vielen, waardoor duitsland nog slechter stond. en toen gaf een duitse politici de oorlog op.

er werd pas op het allerlaatste moment overgegeven door de duitsers, toen het bij wijze van spreken niet slechter kon met de economie en oorlog.
dus die duitse mentaliteit kun je hier ook herkennen.

heeft Italië meegedaan dan? ;)
 

DeletedUser

Oude mongoolse divisie bestond uit een liliputter, de divisie die ik bedoel.
 

DeletedUser8570

ow...ik dacht ff aan Djhengis Khan..toffe kerel trouwens...Zit ook op FB en post daar mooie foto's :p
 

DeletedUser

jongens het leger met niet de meeste mankracht of atoombommen maar het technologie en de beste informatie wint ik heb me er al een tijdje in verdiept dit is daar een heel goed voorbeel van :
2002 net na nine elven (nog steeds triest) maar toe hebben 5 spionnen met 5miljoen op zak wat opperhoofden van wat gebieden in pakistan(ok afganistan die haal ik altijd door elkaar) omgekocht nu hebben ze dus vrije toegang en goede informatie bronnen
drie maanden later : de plekken van duizenden taliban werden verteld
1 week later: Amerika stuurt een stuk of 100 drones naar dat gebied en de mensen die dat besturen zitten 5000km ver weg met z'n 2e al die vliegtuigjes te besturen en in de maand daarna werden 60.000 taliban strijders gedood en geen Amerikaan

dus dat maakt het voor mij wel duidelijk dus kom
Engeland op nummer 1
Amerika op nummer 2
Rusland op nummer 3 (door het Stalingrad verhaal)
 

DeletedUser

Engeland op 1? Dat is echt gewoon raar want die hebben geen mega groot leger, wel een op technisch gebied enz goed.

En rusland op 3 met het stalingrad verhaal....? We hebben het over leger van nu en niet van 60 jaar geleden he;)

Dat verhaaltje wat jij zegt is trouwens geen taktiek maar gewoon een broodje aap verhaal omdat het niet te controleren is. De drones werden pas in 2005 in afghanistan ingezet volgens mij. En er zouden echt nooit 60.000 doden vallen omdat het programma toen nog te klein en te duur was om ver uit te breiden...
 

DeletedUser

Engeland op 1? Dat is echt gewoon raar want die hebben geen mega groot leger, wel een op technisch gebied enz goed.

En rusland op 3 met het stalingrad verhaal....? We hebben het over leger van nu en niet van 60 jaar geleden he;)

Dat verhaaltje wat jij zegt is trouwens geen taktiek maar gewoon een broodje aap verhaal omdat het niet te controleren is. De drones werden pas in 2005 in afghanistan ingezet volgens mij. En er zouden echt nooit 60.000 doden vallen omdat het programma toen nog te klein en te duur was om ver uit te breiden...

Je zegt net zelf dat Engeland een goed tacties en tegnologisch leger heeft dus je ontkracht jezelfd

en met Rusland bedoel ik dat ze dat al 2 keer is gelukt dus waarom niet 3 ke
eer

en dat verhaal is een oficieel FBI raport dat bekend is gemaakt 2 jaar gelden dus dat is ook wel waar
 

DeletedUser5512

ik zet taliban op 1, gewoon omdat ze eerst die russen wegjagen, en nu ook half europa en amerika
 

DeletedUser

Je zegt net zelf dat Engeland een goed tacties en tegnologisch leger heeft dus je ontkracht jezelfd

en met Rusland bedoel ik dat ze dat al 2 keer is gelukt dus waarom niet 3 ke
eer

en dat verhaal is een oficieel FBI raport dat bekend is gemaakt 2 jaar gelden dus dat is ook wel waar

Je zegt dat de mankracht niet meetelt, dan zeg je dus eigenlijk dat een eenmansteam het sterkste leger ter wereld kan zijn. Technologisch gezien zijn de britten ver en ze hebben een goede taktiek maar ze zijn niet het beste ter wereld naar mijn mening;)

ik zet taliban op 1, gewoon omdat ze eerst die russen wegjagen, en nu ook half europa en amerika

Die talibanners zijn inderdaad goede vechters maar je moet er ook op letten dat het leger van een land niet voor 100% in afghanistan staat:) Een guerrila oorlog is altijd dodelijk en te uitputtend voor een land.
 

DeletedUser

heeft Italië meegedaan dan? ;)

ja toch? of was dat de 2de wereldoorlog, afijn, iedereen maakt fouten en ik maak er wat meer, problems?

verder, zoals iemand zei: je denk dat een eenmansleger het sterkste leger is.

dit kan inderdaad het geval zijn, het is dan meer een andere soort oorlogvoering, denk maar aan de hackersgroep anonymous, duuussss, sterkste legers doen er denk ik binnenkort niet meer toe, ik denk eerder dat er een oorlog tussen burgers en de regering zou uitbreken dan een oorlog tussen alle genoemde landen (nieuwe WO)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan