1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

[speeltopic] WvW #7: De aap-aliens van Wakkerdam

Discussie in 'De Pokertafel' gestart door Svennieboys, 22. jan 2010.

Deel deze pagina

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Svennieboys

Svennieboys

Leuk Bevonden:
    0
    Leiders: Svennieboys en HappyPineapple

De aap-aliens van Wakkerdam

Instellingen:
    Apen: 25
    Aap-aliens: 4 (+1 infectie) (+ 1 baby aap-alien)
    Lengte dag: 20:00 - 20:00
    Tijd verhalen: 20:00 - 21:00 (alleen soms wat later)
    King-kong: Bij gelijkspel beslist de king-kong. De king-kong wordt de eerste dag gekozen. Eerste dag nog geen lynch en geen aap-alien moord.
    Infectie, opgroeiing van baby aap-alien + krachten van tovermandril: Op dag 4
    Hints: Nee
    Rollen vertellen: Nee

Korte inleiding voor degenen die het spel nog nooit gespeeld hebben:
    De Aap-Aliens van Wakkerdam is een rollenspel. Alle spelers hebben een rol toegestuurd gekregen en weten niet van elkaar welke rol ze hebben(uitzondering: de Aap-Aliens weten wie de andere spelers zijn en de verliefde baviaantjes weten ook elkaars rol). Dit mag je dus ook niet zeggen!
    Er zijn 3 soorten rollen:
    Gewone apen
    Speciale apen
    Aap-Aliens
    Overdag stemmen alle apen(ook de aliens) op de persoon die ze dood willen hebben. Dit doen ze door middel van forumberichten naar de spelleiding, in dit geval Svennieboys. De persoon met de meeste stemmen zal gelynched worden. ’S Nachts eten de Aap-Aliens een zelfgekozen iemand op.
    Het speeltopic dient om te overleggen, en voor de spelleiding om te posten wie er doodgaan. Hier kunnen spelers verdachtmakingen posten en met elkaar discussiëren over wie er gelynched moet worden.
    De verschillende rollen hebben verschillende doelen in het spel. Daar moet je je stemgedrag dus op aanpassen.
    - De gewone apen&speciale apen winnen als alle aap-aliens zijn uitgeschakeld.
    - De aap-aliens winnen als alle gewone apen&speciale apen zijn verslonden.
    - De verliefde baviaantjes winnen als zij als laatste over zijn
    - De liefdesbaviaan wint met zijn 2 verliefde baviaantjes.
    Het spel draait er dus vooral om, om anderen te laten geloven dat jij onschuldig bent, ook al ben je dat niet. Uit ervaring weet ik dat na een paar dagen alles wel op z’n plaats valt.
    Vragen kunnen altijd naar de spelleiding gestuurd worden, je kunt ze beter niet in het topic stellen sinds je je rol niet mag verraden.

Hier de uitleg van de rollen:

Gewone Aap.
    Normale inwoner van Wakkerdam en mag elke dag stemmen welke aap hij wil lynchen. Zijn doel is om alle Aap-Aliens uit te schakelen.

Speciale apen:

Apengaper.
    Inwoner met speciale gave om om de 2 nachten een rol te zien. De apengaper kan vanaf dag 2 in actie komen. De infectie-aap-alien en de geinfecteerde ziet de apengaper als normale aap-aliens.
    Bij de verdeling van de rollen staat vermeld of je op de oneven of de even dagen actief mag zijn. Op ‘jouw’ dag mag je bij HappyPineapple via een forumbericht de rol van een speler opvragen.

Tovermandril.
    De tovermandril heeft 2 drankjes, een dodendrank en een levensdrank. Allebei de drankjes mogen maar 1 keer per spel gebruikt worden. Het levensdrankje geldt eenmaal voor 2 lynches en 1 Aap-Alienmoord. Inzetten van drankjes moet vóór 19.45 op de betreffende dag gebeuren, via forumbericht bij HappyPineapple.

Beschermchimpansee.
    Elke nacht mag 1 van de 2 beschermchimpansees iemand aangeven die dan beschermd is tegen de Aap-Alienmoord. Bij de verdeling van de rollen staat vermeld of je op de oneven of de even dagen actief mag zijn. De beschermchimpansees weten niet wie er door de Aap-Aliens dood wordt gemaakt.Ze raken hun krachten kwijt als allebei de bokito's dood zijn.

Jachtorang-oetan.
    De jachtorang-oetan is een gewone aap, maar schiet iemand neer als hij doodgaat.
    De jachtorang-oetan moet zijn keuze zo snel mogelijk aan de spelleider doorgeven. Gebeurt dit niet op dezelfde dag als hij gestorven is vervalt dit recht. Als de jachtorang-oetan op de andere jachtorang-oetan schiet, heeft deze tweede jachtorang-oetan tot 19.45 de volgende dag de tijd om door te geven op wie hij richt.

Bokito.
    De bokito is een gewone aap, alleen kan hij 1 Aap-Alienmoord overleven. Voor de rest gaat de bokito dood door iedere andere oorzaak. (drankje, geweer enz)
    De bescherming van de beschermchimpansees en het levensdrankje van de tovermandril werken niet op de Bokito. Als allebei de bokito's dood zijn, vervallen de krachten van de beschermchimpansees

Liefdesbaviaan.
    De liefdesbaviaan mag direct 2 mensen in liefde verbinden. Deze verliefde baviaantjes zijn van elkaar afhankelijk en gaan altijd met hun tweeën dood. (wordt de ene vermoord, gaat de andere ook dood) De liefdesbaviaan wint als de verliefde baviaantjes winnen.
    De liefdesbaviaan moet dit voor 19.45 op de eerste stemdag doorgeven, anders wordt hij een gewone burger.

Infectie-aap-alien.
    De infectie-aap-alien mag in nacht 4 iemand infecteren door een bericht te sturen naar HappyPineapple. Na 24 uur word deze aap een Aap-Alien en krijgt de andere namen doorgespeeld. Deze aap verliest dan pas zijn/haar eventuele speciale gaves.

Aap-alien.
    De Aap-Aliens kiezen een opper-Aap-Alien, het is aan hunzelf om dit te regelen! Deze opper-Aap-Alien moet elke dag vóór 20.00 doorgeven aan HappyPineapple. Als er meer dan 1 Aap-Alien de Aap-Alienmoord doorgeeft dan gaat er niemand dood. Sterft de opper-Aap-Alien kiezen de Aap-Aliens een opvolger.

Baby aap-alien.
    De baby aap-alien wordt in nacht 4 een volwassen aap-alien. Tot nacht 4 weet de baby aap-alien niet wie de aap-aliens zijn. In nacht 4 krijgt hij de namen van de andere aap-aliens te horen.

Algemene regels:

Stemmen
    --De deadline voor de lynchstemmen is 20.00. De eerste dag wordt er alleen voor king-kong gestemd. De King-Kongstemmen moeten naar HappyPineapple!
    -- Vanaf dag 2 begint het lynchen en de aap-alien moorden. Stemmen na 20.00 worden niet meegeteld en stemmen kunnen niet veranderd worden.
    De lynchstemmen moeten naar Svennieboys worden gestuurd.
    De aap-aliens kiezen de eerste dag een opper aap-alien. Deze stuurt elke dag de moord naar HappyPineapple. De deadline is ook hier 20.00.

--Speciale rollen sturen hun acties naar HappyPineapple. De tijden die hiervoor gelden zijn:

Apengaper: iemand zieneren vóór 19.45.
    Tovermandril: inzetten drankjes vóór 19.45.
    Beschermchimpansee: Beschermde aap doorgeven vóór 19.45.
    Liefdesbaviaan: Verliefde baviaantjes doorgeven, dag 1(dus de dag waarop alleen de burgemeester wordt gekozen) vóór 19.45.
    Jachtorang-oetan: Persoon op wie hij schiet doorgeven op dezelfde dag als hij doodging.

--Als de Aap-alien moord hetzelfde is als de lynch, vervalt de Aap-alien moord.

Posten/activiteit
    --Elke speler moet voldoende posten, is dit onder de maat wordt het als inactiviteit beschouwd.

--2 keer achter elkaar niet stemmen=inactief verklaard.
    Inactivelingen worden vervangen of dood verklaard.
    Maximaal 5 vervangers, maximaal 1 vervanger per rol. Dit om het overzicht te bewaren.

--Eenmaal dood is niet meer posten en niet over het spel praten. Ook niet op de chat.

Contacteer bij een forumban allebei de spelleiders:
    HappyPineapple: w1,2,3 en 5 als HappyPineapple, w4 als Grat Dalton, w6 als Kyp.
    Svennieboys: w5 en 6 Svennieboys.
    Bij onverwachte gebeurtenissen beslissen de spelleiders!

En dan ga ik tot slot mijn wijze raad nog even naar boven halen:
    Weerwolven van Wakkerdam is een spel wat je met z'n allen speelt. Samen draag je ook bij aan het spelplezier. Dus als het niet helemaal loopt zoals je verwacht had, of als het toch niet zo leuk is als je voorzien had, bedenk dan dat mokken, zeuren, klagen enz. niks oplost. Hiermee bederf je ook het spelplezier van anderen, die wel een leuk spel willen spelen. In plaats van gaan klagen dat het een saai/stom/minder leuk spel is, kun je ook zelf wat doen om het spelplezier te verhogen. Post een theorie ofzo, maak het leuk voor jezelf. Dat jij het spel niet leuk vindt, geeft je nog geen recht ervoor te zorgen dat andere mensen het spel ook niet leuk gaan vinden.

2. Svennieboys

Svennieboys

Leuk Bevonden:
    0
    Spelerslijst:

1. Leones
    2. Srebbo
    3. Irmoesss
    4. Troysal
    5. Girafi
    6. appelflapeter101
    7. Jobb
    8. Supernerdddd
    9. Floruci
    10. zslash
    11. darkbow --> radiobert
    12. Muf-Muf
    13. Lieflap
    14. Dwwess
    15. ivo the pioneer
    16. Lauwi
    17. Marinator
    18. The Best999
    19. Bleach
    20. Joopie99
    21. simone677
    22. Bisser
    23. jelmerkanselaar
    24. Koffieboy
    25. Sleaw

Laatst bewerkt: 22. jan 2010
  3. Svennieboys

Svennieboys

Leuk Bevonden:
    0
    Beginverhaal:

Vrijdag 22 januari 2010

Beste dagboek,

Ik vind het heel leuk dat ik jou voor mijn verjaardag heb gekregen. Ik zal mezelf in de loop der tijd wel voorstellen aan jou! Maar voor nu wil ik vast melden dat ik een klein jochie ben.

Het was gisteren een zonnige dag in Wakkerdam. We zaten gezellig met alle inwoners op het dorpsplein te eten, en de burgemeester wilde net een praatje gaan houden. Toen we ineens vanuit de bosjes heel veel geritsel hoorden. We hoorden het steeds dichterbij komen. Ik vroeg: ''wat is dat?'' Mijn vader antwoordde dat hij het niet wist. De burgemeester wilde net gaan vertellen wat een heerlijke dag het vandaag was, toen er opeens een banaan tegen zijn hoofd knalde. We keken waar de banaan vandaan kwam, en daar kwam een hele kudde apen aangezet, gewapend met bananengeweren...
    Gillend rende iedereen naar het stadhuis, terwijl de bananen ons om de oren vlogen. We renden allemaal naar binnen en onze burgemeester gooide de deur dicht. ‘Wat doen we nu?’ vroeg mijn vader aan de burgemeester. ‘Algemene evacuatie’ hijgde hij. ‘Zometeen rennen we allemaal naar huis, pakken we de spullen die we nodig hebben, en dan gaan zo snel mogelijk naar de stadspoort.’

Ik rende zo hard als ik kon met mijn vader mee, thuis aangekomen gooide hij de deur open en zei dat ik m’n spullen moest pakken. Snel gooide ik alles wat ik nodig had in mijn tas, en ik stommelde de trap weer af. Samen renden we naar de stadspoort, waar de rest van het dorp op ons stond te wachten.

‘We gaan naar het volgende dorp, Stad Zonder Naam. Daar zullen ze vast nog wel plek voor ons hebben.’ zei de burgemeester
    En met onze spullen begonnen we aan de 5km lange tocht naar Stad Zonder Naam.
    Daar aangekomen stond hun burgemeester ons al op te wachten. Nadat we uitgelegd hadden wat er gebeurd was, zei hij: ‘wij hebben aan de noordkant van ons dorp een hoop vakantiehuisjes leegstaan. Daar kunnen jullie wonen totdat we hiervoor een oplossing bedacht hebben.’

Vanochtend besloot ik nog eens te gaan kijken wat er nou eigenlijk gebeurd was in Wakkerdam. Ik sloop ons hutje uit en ging op weg richting Wakkerdam. Voorzichtig sloop ik achter het stadhuis langs en klom in de grote eik die ernaast stond. Vanaf hier had ik prachtig uitzicht op het dorpsplein.

Daar stond een groep van 25 apen, groot, klein, bruin, zwart en er zaten zelfs babyaapjes tussen. Een redelijk grote aap stond op de burgemeestersstoel en riep: ‘er moet een King-Kong aangewezen worden, die de leiding krijgt in dit prachtige dorpje wat de mensen voor ons opgebouwd hebben. Kandidaten mogen zich bekendmaken, dan zullen we er morgen om 20.00 over stemmen!’ Toen hief hij zijn glas en riep: ‘Op de verovering van Wakkerdam! MUAHAHAHAHAHAAA!’

De rillingen liepen me over de rug, maar ik was wel nieuwsgierig. Dit had ik nog nooit gezien, een stel apen die een dorp gaan overnemen en daar ook nog eens willen gaan wonen. Hoe zal dit gaan aflopen???

En dat…..Is deels aan jullie:)

4. Svennieboys

Svennieboys

Leuk Bevonden:
    0
    nu mogen jullie posten ;)

5. Supernerdddd

Supernerdddd

Leuk Bevonden:
    0
    Supernerdddd de Aap slingerde van boom naar boom.. Hij had een banaan in z'n handen en werkte hem snel naar binnen.. Een nieuwe King-Kong hh? Ik ben benieuwd wie allemaal King Kong willen worden... Hij pakte nog een banaantje uit de boom en slingerde richting zijn gekaapte huis

6. The aap neemt een aapje die onder een bananeboom staat. Zohoeft hij niet naar de winkel te lopen.

Ook dacht hij bij zichzelf: 'King Kong... Ik heb al stress genoeg ik hoef de leider niet te zijn ik heb al een bananenboom:D

7. edit: aapje moet zijn hutje:p

Sorry voor dubbelpost

8. jeej, tis begonnen :D
    hoop dat ik weer actief kan meedoen,
    in tegenstelling tot de vorige keer :p

9. Floruci

Floruci

Leuk Bevonden:
    0
    deze aap kijkt liever de aap ui de boom om te zien wie BG wilt worden;)

10. Tja vorige keer moest ik 2 dagen weg voor school dus dan kon ik ook niet stemmen...

11. Supernerdddd

Supernerdddd

Leuk Bevonden:
    0
    Supernerdddd zag The Aap bij zijn hutje staan en zwaaide naar hem.. Hij sprintte toen langs hem heen en pakte een banaan uit z'n boom.. Hij stak z'n tong uit en rende naar z'n huisje..
    Daar keek hij in de spiegel.. "Best wel een grappig ding eigenlijk," zei hij.. Hij bekeek zichzelf goed en zag een klein aapje met een bruine vacht.. "Zo'n aapje kan dus echt niet de King Kong worden.. Maar wie dan wel?"

12. The aap laat niet van zich afweten en vervuilt Superaap zijnhut met zijn bananenschellen

13. leones

leones Spelmoderator Forummoderator

Leuk Bevonden:
    38
    Gezellig, moge de apen winnen! :)

De aliens moeten gestopt worden! xD

14. Muf-Muf

Muf-Muf

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat Rafiki zijn bananengeweer na een flinke poetsbeurt in zijn nieuwe huis in de kast had gezet, begon hij eens te overdenken wat hij zoal had gepresteerd de afgelopen paar weken. Hij was van de Koningsrots (wel bekend van de Leeuwenkoning) weggelopen omdat hij het daar na al die jaren toch eigenlijk wel gezien had. Altijd weer die vervelende leeuwen en lastige vogels die hem met moeilijke vragen bestookten. Rafiki had besloten zich aan te sluiten bij het leger van apen dat van plan was een klein stadje over te nemen. "Wakkerdam" of iets dergelijks was de naam.

Rafiki hoorde dat er een KingKong aangewezen moest worden. "Een grote eer als je dat bent!" had hij een van de apen horen fluisteren. Rafiki hield wel van wat opmerking en bedacht zich dat hij het wel leuk zou vinden om een grote eer te krijgen. Hij was naar zijn nieuwe huis gegaan in het zojuist overvallen dorpje en was begonnen aan het poetsen van zijn bananen-boemer, het meeste luxe type bananengeweer dat er in Apenland te krijgen was. "Misschien moest ik me maar eens kandidaat stellen als KingKong," dacht Rafiki. Dat zou wel eens leuk kunnen worden. Rafiki startte zijn computertje en begon met het typen van een tekst voor op zijn poster:

Rafiki for KingKong!

Hmm.. misschien was dat toch een tikkeltje overdreven. Rafiki verwijderde het weer en probeerde wat anders te bedenken. Echter, een van de apen had hem het zien typen en verkondigde het in het dorp. Rafiki is nu officieel KingKongKandidaat!

In deze A-AvW zal ik (Muf-Muf) de naam Rafiki gebruiken om mezelf aan te duiden. Het kan zijn dat ik Muf-Muf en Rafiki door elkaar gebruik, dat zal dan per ongeluk zijn. ;) Idee is om het karakter van Rafiki, de aap uit De Leeuwenkoning, te spelen

15. Supernerdddd

Supernerdddd

Leuk Bevonden:
    0
    "Hey Superaap dat is goed verzonnen," dacht Supernerdddd.. Hij likte de bananenschillen af en pakte van de kapstok een cape.. Hij tekende (zo goed als hij kon) een grote S op de achterkant. "Vanaf nu ben ik niet meer Supernerdddd, maar Superaap de dappere!" Hij sprong van de kapstok en maakte een paar Tarzan-geluiden..

16. Floruci

Floruci

Leuk Bevonden:
    0

17. Supernerdddd

Supernerdddd

Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen die klein is, is een baby :)

18. Rafiki als je me banaaantjes niet pakt zoals superaap dan stem ik miss op je...

19. Klein maar dapper!!!!!

20. Muf-Muf

Muf-Muf

Leuk Bevonden:
    0
    Rafiki eet enkel passievruchten. Die zijn veel zoeter dan die aftandse bananen! Bananen zijn om mee te schieten met een Bananen-Boemer! Stomme, kromme, gele dingen :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.