1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

[speeltopic] WvW #21 De Grieken van het oude Rome

Discussie in 'De Pokertafel' gestart door vieze harry, 10. feb 2011.

Deel deze pagina

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vieze harry

vieze harry

Leuk Bevonden:
    0
    In Marathon stonden enkelen deelnemers aan de Olympische Spelen al klaar, alle Atheners keken de 31 nieuwkomers minachtend aan, er waren 24 Grieken bij, maar ook 7 Romeinen hebben de spelen gehaald, Marcus Claudius was een grote man, die veel ervaring had in oorlogen, door die ervaring had hij een geweldige conditie op kunnen bouwen, het eerste onderdeel zou zo beginnen, men moest i volledige wapenuitrusting naar de Olympos rennen, wie het niet haalde deed niet mee,
    2 uur later was de laatste man gefinished, Marcus was als eerste over de eindstreep, en had dus gewonnen, een gouden krans kreeg hij, op dag 2 van de spelen, won Marcus het discuswerpen, het speerwerpen en het worstelen,hij had alle onderdelen geworden, en kreeg zijn 2e krans, dag 3 was in het teken van het paardrijden, Marcus won samen met Elmo de race, allebei kregen ze een krans, nummer 3 voor Marcus,
    Dag 4 was de dag van de rust, Marcus was snel erg populair geworden, zelfs Nikitirana liep hem zwijmelend achterna, maar wat er toen gebeurde was vreselijk, een groep Atheners sprong uit de bosjes en vermoorden Marcus, ze waren even snel weg als dat ze gekomen zijn, iedereen was verdacht, en de autoriteiten bepaalden dat ze in een klein dorpje aan de kust moesten verblijven, de Romeinen waren natuurlijk woest en wouden wraak, zo maakten plannen en zouden elke nacht iemand vermoorden, ze kozen een consul en die zou het smerige werkje opknappen, ook hadden ze een smerige spion mee, hij zou iemand kunnen ontvoeren en hem tot Romeins staatsburger kunnen benoemen, of hij zou met zijn dolk die persoon kunnen doden,
    Maar de Grieken waren in de meerderheid, maar niemand was te vertrouwen, er liepen een paar speciale mensen rond, zo had je een oude man, die al veel gereisd had door Italiƫ, zo wist hij wat te doen tegen hun aanval, maar hij was oud, en het na 1 keer in de praktijk brengen van die kennis, zou hij alles vergeten, je had nog wat soldaten lopen en een paar oude vrouwtjes, hou dit zou aflopen zou voor iedereen een enorm vraagstuk worden...

Succes! er zitten trouwens geen tips in dit verhaaltje :)
    Nog niet posten!

2. heroCaesar

heroCaesar

Leuk Bevonden:
    0
    Dag 0, Beginverhaal

WvW#21
    Grieken vs. Romeinen!

Het was vandaag een zware dag voor Caesar in zijn paleis in Rome. Naast een uitermate slaapverwekkend gesprek met de gouverneur van Galliƫ, was ook nog zijn geroosterde boterham aangebrand! En toen moest hij ook nog een stuk of 20 brieven beantwoorden van mensen die rond een Kampvuur leefden, waar ze vooral aan het tellen waren.

Gelukkig voor Caesar was dit alles afgerond, en kon hij zich op iets anders richten: De Olympische Spelen!
    Caesar was een groot fan van sport, vooral om naar te kijken, want zelf kon hij, als hij sportte, zijn lauwerkrans nooit recht houden.
    Nadat Caesar een tijdje over de Olympische Spelen had nagedacht, kwam zijn persoonlijke assistent, Harry, binnen. Deze Harry werd gekenmerkt door een permanente stanklucht die om hem heen hing. Dit vond Caesar wel prettig, want nu viel zijn eigen stank minder op.
    Toen Harry binnen was gekomen verklaarde ook hij een groot fan van de Spelen te zijn, waarop Caesar de volgende legendarische woorden sprak: Ook jij, Harry?
    Helaas zijn deze woorden door vele generaties verkeerd vertaald en in een verkeerde context geplaatst.

Maar goed, toen Caesar eenmaal wist dat ook Harry een groot fan van sport was, kwam hij op het lumineuze idee om samen naar de Olympische Spelen in Griekenland te gaan. Ook Harry vond dit leuk, en zo gezegd zo gedaan: Met een gevolg van 5.000 mensen gingen ze naar Griekenland.

Toen Harry en Caesar in Griekenland waren aangekomen, gingen ze eerst een gesprek voeren met de plaatselijke gouverneur.
    Deze vertelde Caesar dat er 29 mensen aan de Olympische Spelen meededen, 6 Romeinen en 21 Grieken. Er was alleen schrikbarend nieuws!
    De Romeinen, die zeer slecht in sport waren, hadden het plan opgevat om zich als Grieken te verkleden om niet op te vallen. Daarna wilden ze alle Grieken vermoorden, zodat ze zelf tot overwinnaar gekroond zouden worden!

Nadat Caesar dit had gehoord, ging hij bedenken hoe hij zijn favoriete sportevenement kon redden.
    Opeens had hij een idee!
    Caesar wilde graag dat de Spelen eerlijk verliepen, dus bedacht hij eerst dat hij de namen van de Romeinen door zou geven aan de Grieken. Maar daarna bedacht hij dat hij niet zomaar de Romeinen mocht afvallen, welke van hem wel mochten winnen als ze het slim aanpakten.
    Hij ging er van uit dat de Romeinen gemiddeld eens per dag een Griek zouden vermoorden, en dat de Grieken gemiddeld eens per dag een Romein konden vermoorden.
    Zijn plan was vrij simpel: Laat de Grieken een burgemeester kiezen, die elke dag iemand laat lynchen! Daarnaast zouden de Romeinen, die een bloeddorstig volkje waren, elke middag iemand opeten voor de lunch. Zo zouden er elke dag 2 doden vallen, afgezien van speciale krachten die sommige deelnemers bleken te hebben. Op die manier dacht hij dat de kansen ongeveer gelijkwaardig waren.
    Natuurlijk moest er wel iemand zijn die de boel een beetje onder controle hield, en daarvoor had Caesar ook weer een uitstekend plan bedacht:
    Hij maakte Harry scheidsrechter van de Spelen!
    Zo kon Harry elke dag verslag doen van de ontwikkelingen.

Op die manier scheidden de wegen van Harry en Caesar, en zouden ze elke avond verslag doen van de ontwikkelingen.

3. heroCaesar

heroCaesar

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is Dag 0, morgen is Dag 1 met BG, Lynch en Lunch.

1. Mma
    2. Girafi
    3. Dwwess
    4. Canna-Eigg10
    5. Dingesthething
    6. Super-f16
    7. Leones
    8. svcinc
    9. appelflapeter101
    10. manus97 (Houd schema bij?)
    11. Shini-Gami
    12. r.r.2
    13. Jobb
    14. Supernerdddd
    15. steineke
    16. josverboom
    17. elmo11
    18. Marc200
    19. The Simmies
    20. ColeHabo951
    21. Rool12
    22. da daltons
    23. Secretjoke
    24.Mr. adil 1999
    25. Diegodelavega
    26. Nikitirana
    27. Prince Imrahil
    28. jelmerkanselaar
    29. sjw15

Lynch voor 20:00 bij Vieze Harry ingeleverd zijn, speciale rollen en lunch bij HeroCaesar
    De spelleiders hebben altijd gelijk.
    Het is verboden om je post aan te passen of te verwijderen.
    Dood = dood. Het is dan ook verboden om te praten over je rol als dood zijnde in het discussietopic, chat, ...
    Het is nog altijd een speeltopic. Overmatig spamgedrag zal dan ook bestraft worden. Dubbelposts zijn voor een keertje toegelaten.
    Als je 3x niet stemt, ben je dood.

Burger:
    Elke Burger heeft de plicht elke dag een lynch stem uit te brengen bij de spelleider. Hij heeft tevens het recht om bij burgemeestersverkiezingen zijn stem te laten gelden.

Burgemeester:
    De Burgemeester is het invloedrijkste lid van Wakkerdam. Als er bij de lynch een gelijke stand is bepaalt de Burgemeester wie het leven moet laten.

Soldaat (jager:(
    De Jager heeft de mogelijkheid om, zodra zijn laatste uurtje geslagen heeft, een andere inwoner van Wakkerdam met hem mee het graf in te sleuren. De Jager slaat pas toe na zijn dood en dient zodra zijn dood bekend is gemaakt een PM naar de spelleider te sturen met daarin zijn slachtoffer.

Het Oude Vrouwtje (heks:(
    De Heks is een mysterieuze verschijning die de beschikking heeft om eenmaal een speler Vergif toe te dienen, zodra zij dit in een PM naar de spelleider heeft gestuurd staat deze moord vast en zal deze per direct worden uitgevoerd. Tevens heeft zij de mogelijkheid om voor de Wolvenmoord de spelleider te mailen dat zij deze nacht het slachtoffer van de wolven wil beschermen. Als zowel de Heks als de Beschermengel deze nacht dezelfde speler redden vervalt de Levensdrank. Als de wolven geen moord indienen vervalt deze Drank ook.

De Kapitein (dorpsoudste:(
    De Dorpsoudste is een man die in zijn jeugd vele gevaren heeft getrotseerd. Deze ervaring komt hem nog altijd van pas, de Wolven zullen dan ook twee maal moeten aanvallen voordat ze deze taaie vos gedood hebben. De Dorpsoudste kan wel in een keer gelyncht worden. Wanneer de Dorpsoudste het leven laat vervalt de kracht van de Beschermengel.

De Commandant van de Nacht:
    De Beschermengel dient voor elke Wolvenmoord een bericht met daarin de naam van een speler die hij deze nacht wil beschermen naar de spelleider te sturen. De Beschermengel mag een speler niet twee keer achter elkaar beschermen.

De Koppelaar (cupido:(
    Cupido dient zodra hij zijn rol heeft binnengekregen twee namen naar de spelleider te sturen, deze twee zullen dan het Liefdeskoppel vormen. Cupido wint samen met de Geliefden.

Geliefden:
    Het Koppel heeft als doel om als enige twee over te blijven in Wakkerdam. Zij krijgen elkaars rol te horen en zodra een van hen sterft zal ook zijn/haar zielsverwant van liefdesverdriet het leven laten.

De Handlezer (ziener:(
    De Ziener mag elke dag de rol van een speler opvragen bij de spelleider. Als hij een speler ziet die tevens Geliefde is krijgt hij enkel de normale rol van deze Geliefde te zien.

De Romeinen:
    De Weerwolven mogen elke nacht een speler opeten, zij mogen ook gewoon lynchstemmen insturen

De Consul (Alpha Wolf)
    De Alpha Wolf stuurt de wolvenmoord door naar de spelleiding, hij heeft verder geen speciale krachten

De Ontvoerder (infectiewolf)
    de infectiewolf kan in nacht 4 een speler infecteren, deze wordt dan een wolf, doet de infectie wolf dat niet, dan zullen de wolven die avond 2 mensen mogen opeten (De infectiewolf dient een pm op te sturen met daarin de keuze)

Reserves kunnen inschrijven tot 2e lynch!

Dit spel bevat:
    14 burgers
    2 jagers
    2 zieners (oneven dagen, even dagen)
    1 beschermengel
    2 heksen
    1 cupido
    1 dorpsoudste
    5 wolven
    1 infectiewolf

Je mag posten.

4. marc200

marc200

Leuk Bevonden:
    0
    Goodluck mon ami's.
    Dat ik moge winnen.

5. Canna-Eigg10

Canna-Eigg10

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijzelf wel opofferen om te kunnen winnen :p

6. girafi

girafi

Leuk Bevonden:
    0
    Op aanvraag alles verwijderd buiten het nieuwe verhaaltje en de spelerslijst.

Verder wens ik dat de goedjes weer mogen winnen :)

7. dwwess

dwwess

Leuk Bevonden:
    0
    We zijn weer begonnen :)
    veel plezier allemaal, en mogen de Grieken winnen!
    Hopelijk gaat vanaf nu alles goed.

Wie wilden er ook alweer burgemeester worden?

8. manus97

manus97

Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk word het een leuk potje, alleen caesar is niet naar school gegaan:

Toen Harry en Caesar in Griekenland waren aangekomen, gingen ze eerst een gesprek voeren met de plaatselijke gouverneur.
    Deze vertelde Caesar dat er 29 mensen aan de Olympische Spelen meededen, 6 Romeinen en 21 Grieken. Er was alleen schrikbarend nieuws!
    De Romeinen, die zeer slecht in sport waren, hadden het plan opgevat om zich als Grieken te verkleden om niet op te vallen. Daarna wilden ze alle Grieken vermoorden, zodat ze zelf tot overwinnaar gekroond zouden worden!

6+21=27, of ben ik nou gek:huh:

9. manus97

manus97

Leuk Bevonden:
    0
    nog een vraag, mag je nog een afscheidsbrief doorgeven?
    er staat niet dat het niet mag.

10. vieze harry

vieze harry

Leuk Bevonden:
    0
    je stuurt em maar op, als er geen hintjes instaan als je een wolf of ziener etc was, plaatsen we em ;D

11. manus97

manus97

Leuk Bevonden:
    0
    owkee, dat worden dus gewoon lekker vage verhalen :p

12. rool12

rool12

Leuk Bevonden:
    0
    Suc6 iedereen! Een paar dingen over mijzelf;
    - ik spam soms een beetje, dat is mijn handicap :p
    - ik ben cupido, voor wolfen heeft het geen zin om mij te doden, ik heb mijn keuze al gemaakt!
    - ik en vrij eerlijk! ik zal weinig liegen!
    - ik heb vaak veel contactjes

Ik wil me ook als kanditaat stellen voor BM, je moet voor mij kiezen omdat;

-Het bijna valentijn is, wie geeft er het grootste feest met valentijn? CUPIDO natuurlijk!
    -Ik schrijf dit met mijn Ipad, en dat is soms wel heel irritant!!!
    -ik ben een ervaren WvW speler ;)

:cool::cool::cool:
    STEM ROOL12

:cool::cool::cool:

13. Shini-Gami

Shini-Gami

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel mezelf verkiesbaar. Dat jullie uiteraard mij verkiezen is een gegeven, maar hier ook nog de redenen:
    • Ik ben nieuw, dus kan neutraal alles bekijken
    • Ik ben zeer actief
    • GP'ers kunnen bevestigen dat ik een zeer goed voorgevoel heb
    • Ik ben een Griek, onlangs nog in Athene geweest voor souvlaki en meer :cool:
    • Ik vind de Romeinen grote naaiers
    • Ik ben gewoon awesome, en ik heb een goede rol

14. marc200

marc200

Leuk Bevonden:
    0
    Dat voorgevoel dat je rondes een groot succes zou worden? :p

15. Shini-Gami

Shini-Gami

Leuk Bevonden:
    0
    dat was allemaal berekend ;)
    en de laatste potjes daar was ik erg goed

16. elmo11

elmo11

Leuk Bevonden:
    0
    Veel succes iedereen. Maar moet er vandaag ook al gelyncht worden?

17. sjw15

sjw15

Leuk Bevonden:
    0
    lees effe goed dan merk je het vanzelf

18. elmo11

elmo11

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is er dus al een lynch.

19. Canna-Eigg10

Canna-Eigg10

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad,

20. elmo11

elmo11

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, bedankt. Mijn lynch-stem gaat zoals altijd bij de eerste lynch random.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.