• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Saloon] Loterij

DeletedUser

miss volgende keer (als deze komt) even beter bij zetten, want ik dacht echt dat het per wereld was... dus ook per wereld ingezet!

ik was niet de enigste speler die het zo had begrepen (na me rondvraagje ;) )
 
Gefeliciteerd.

We hebben 859,000 dollar aan zijn Wereld 1 account toegevoegd en dat was 20% van de prijzenpot dus de prijzenpot was 4295000 dollar en er waren dus 859 ticketjes gekocht.
 

DeletedUser385

oftewel als de tas tomahawk 3.4m waard was dan zou de loterij evenveel teruggeven als kosten over alle deelnemers

maar dat is nooit bij loterijen he :)

gratz boldie
 

Deleted User - 308552

oftewel als de tas tomahawk 3.4m waard was dan zou de loterij evenveel teruggeven als kosten over alle deelnemers

maar dat is nooit bij loterijen he :)

gratz boldie

één van de redenen voor het hebben van een loterij is natuurlijk geld uit het spel halen ;) Zou graag een keer economische informatie over elke wereld willen zien (inclusief inflatie ;))
 

DeletedUser

Het is een goed idee om geld uit de werelden te halen. Sinds er bijna geen consumptie is (beetje craften) blijft het geld maar rond gaan en worden items steeds duurder.

Goeie zaak!
 
één van de redenen voor het hebben van een loterij is natuurlijk geld uit het spel halen ;) Zou graag een keer economische informatie over elke wereld willen zien (inclusief inflatie ;))

Idee was ook goed. Alleen belachelijk dat 1 wereld wint.

Op naar de volgende. :laugh:
 

DeletedUser1448

één van de redenen voor het hebben van een loterij is natuurlijk geld uit het spel halen ;) Zou graag een keer economische informatie over elke wereld willen zien (inclusief inflatie ;))

Hoe meer geld hoe beter ;) De rijken worden nog rijker en de armen nog armer :D Zo is het ook IRL
 

DeletedUser4130

Proficiat met je winst!
Ik sta wel achter het idee :)
Mij is het meer te doen om de gezelligheid en in spanning afwachten dan om de extreme prijzen. Denk dat er om die reden veel mensen meegedaan hebben, gezien de meerderheid wel kon inschatten dat je gemiddeld gezien verlies zou leiden.

Geld uit het spel halen wil over het algemeen zeggen dat je niet zo'n geweldige zaken kan doen, maar in dit geval heb ik er niets op tegen. De prijzen van de normale (pre-setjes) ging langzaam de hoogte in, wat normaal is. Maar zeker ook door de setjes zijn de prijzen van sommige spullen abnormaal de hoogte in geschoten. Zou allemaal wel weer eens wat minder mogen. (verzamelen is een fijne hobby, maar ik zou geen twee jaar sparen of vijftig euro uitgeven voor enkele setjes) Dus een beetje geld uit het spel, waarom niet ? (nu het toch te laat is die setjes eruit te halen, maar da's een andere kwestie)

Een voorstel voor een volgende loterij:
Een lot kost $5000, maar er is een max aantal te koop per persoon per loterij. (beetje doseren om te zorgen dat de aandacht niet verslapt)
15 prijzen:
- 1 hele grote om de aandacht te trekken, of goudzoekers te laten meespelen.
(misschien is het leuk om deze te laten kiezen: nuggets / speciaal wapen / ...)
- 14 'gewone' prijzen: dingen die fijn zijn om te krijgen, maar die niet enorm veel waard zijn. Zo zijn de winstkansen beter zonder een enorme inpact op de spelbalans. Dit zijn dan prijzen als bonds / kistje / ... Denk dat velen al blij zullen zijn als ze iets klein winnen :)
Ben wel eens benieuwd wat jullie hiervan denken ?
 

DeletedUser

tyrus' idee is wel een heel heel erg goede en veel aantrekkelijker :D
 

DeletedUser8380

Ik vond de loterij een echte meerwaarde! Top idee en nog wel spannend ook. En vooral zeer fijn voor de winnaar om zo te winnen.

Tyrus zijn idee is zeer goed, al zou ik niet voor 15 prijzen gaan, maar voor iets minder. als we zien dat er 'maar' 850+ ticketjes zijn gekocht waarvan ik er 4 had. Als je er van uitgaat dat er door een en dezelfde speler gemiddeld 4 ticketjes gekocht worden (geen idee!) dan heb je 7% kans om te winnen bij 15 prijzen. Behoorlijk veel dus!

Mss ook een idee om de 5000$ te verlagen? Kunnen spelers die nog niet veel geld hebben ook meedoen en mss snelller een lotje kopen? De spelers met veel geld, gaan nu eenmaal veel lotjes blijven kopen denk ik.
 

Deleted User - 308552

Hoe meer geld hoe beter ;) De rijken worden nog rijker en de armen nog armer :D Zo is het ook IRL

Dat is nou juist het probleem, ik hoor bij de armen :laugh:

Het idee van tyrus is erg interessant, even kijken of we het daar al over hebben gehad met het team :)
 

DeletedUser905

Goede toevoeging Tyrus!
Alleen mogen we hoogst waarschijnlijk geen nuggets verloten, dus dat valt al af :p

Ik heb hier ook voorbij zien komen dat er grotere items verloot moeten worden, maar het is juist zaak om niet meteen te beginnen met mega items, want als je zoals op .net een loterij wilt houden die langer dan een half jaar door gaat (of hoe lang die dan ook al draait :p) dan heb je op een gegeven moment een probleem met het kiezen van de prijzen en het erbij houden van de interesse.
 

DeletedUser

Ik vond afgelopen loterij prima. Kosten voor de tickets waren goed geprijsd en het is een geweldig idee om wat geld uit het systeem te krijgen. Het systeem om tickets te kopen via de support werkte vlekkeloos. Dus ik zou zeggen ga er mee door.

Voor een test loterij was de prijs prima. Voor een nieuw systeem zou ik inderdaad iets meer prijzen beschikbaar stellen, maar dat was zoiezo al het idee. Als je nu kijkt dat er een kleine 900 tickets verkocht zijn, zou ik niet teveel prijzen beschikbaar stellen. Eerder iets van 1 "super" prijs die gewonnen kan worden door alle werelden. Misschien bonds, premium kist of gewoon een niet te veel voorkomend voorwerp.

Daarnaast zou ik per wereld 1 tot 3 voorwerpen beschikbaar stellen. Deze zou ik niet te groot maken, zodat ze de werelden niet teveel beïnvloeden. Geld zou ik niet teruggeven... Lijkt me niet nodig!

In mijn ogen zijn zouden onderstaande prijzen al prima zijn. Je kunt dan een keuze maken uit 1 van de prijzen uit het rijtje. Onderstaande prijzen worden bij de loterij uitgedeeld per wereld. De bovenstaande superprijs slechts 1 keer voor alle werelden.


Prijs 1
Staal versterkt kistje/Uniek kistje
3 dagen actie bonus (karakterbonus)
3 dagen actie bonus (energie)
3 dagen actie bonus (automatisering)
3 dagen actie bonus (hoger inkomen)

Prijs 2
Een groot boeket met klavers
Een hele boel rode vloeistof
4 Gouden hoefijzers
4 stuks speciale munitie
Hele grote Mojo

Prijs 3
Een klein boeket met klavers
Een boel rode vloeistof
3 Gouden hoefijzers
3 stuk speciale munitie
Grote mojo


Uiteindelijk gaat het om de lol en niet zozeer dat je schatrijk wordt van een loterij.
 
Bovenaan