• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Roadmap The West

DeletedUser

Beste spelers,

Mijn eerste aankondiging als community manager van The West Nederland & België. Ik hoop dat jullie blij zijn met deze aankondiging.
De komende tijd zullen er behoorlijk wat dingen veranderen in The West. Ik heb mijn best gedaan om het zo goed mogelijk te vertalen. Ik ken nog niet alle termen van The West, dus mijn excuses als het niet goed vertaald is.

Ik kan helaas geen datum noemen van de updates, ook zullen niet alle updates tegelijk komen. Sommigen komen later dan anderen, dat zal vanzelf duidelijk worden.
Belangrijk is dat dit ideeën zijn van ontwikkelaars om dit te gaan ontwikkelen. Dit betekent dus niet dat dit ook door gaat. Het kan gewist worden, gewijzigd en er kunnen ook andere dingen bij komen.

Vragen kunnen wij als team veelal nog niet beantwoorden, maar we zullen ons best doen.
Met vriendelijke groet,

Het team van The West
Marco



Chat
Er komt een mogelijkheid om te chatten in The West. The chat zal geplaatst worden op de bodem van de pagina.
Er zullen drie verschillende chats komen:
- Stad chat
- County chat
- Fort gevechten chat (zodra een fort gevecht start)

De chat is al beschikbaar op de beta server, maar zal nog verder ontwikkeld worden. Overtredingen kunnen gemeld worden.

Levenspunten en verhoogde kans op flauwvallen
- Spelers zullen zichzelf vaker en erger verwonden tijdens het werken.
- Duelleren zal ook meer levenspunten gaan kosten.
- Buiten bewustzijn raken zal iets verzwakken.
- Actiepunten worden niet meer zo veel geminderd
- Het duel blokkering zal worden opgeheven

Redenen:
- Meer uitdaging en spanning tijdens het werken.
- Gebruik van eten en levenselixers.

Bank limiet (nieuw)
Er is geen bank limiet meer. Het niveau van de bank bepaald het bedrag dat dagelijks gestort kan worden. Spelers kunnen ook in andere steden storten voor een bijdrage (bijvoorbeeld 20%).

Redenen:
- Belangrijk voor rugzak limiet
- Belangrijk voor spelers aan het duelleren zonder stad.

Winkels verkopen nu ook alle spullen aan spelers buiten de stad (nieuw)

De winkels kunnen nu ook spullen verkopen aan de twee hoogste niveau’s van spelers buiten de stad.

Redenen:
- Winkelen wordt makkelijker.
- Limiteert onnuttige stad wisselingen.

Duels op de kaart
Spelers zullen niet meer aangevallen worden door de saloon, maar door het gebruik van de kaart. Het zal altijd gebruikt worden op de locatie waar de speler op dat moment is. Er komt ook een zoek functie op de minimap om duellerende spelers te zoeken. Een speler is aanvalbaar op een specifieke locatie totdat hij een nieuwe locatie bereikt heeft. De duel eisen zullen langzaamaan aangepast worden zodat er meer potentiële duel partners komen.

Redenen:
- Het wordt voor nieuwe spelers makkelijker om andere spelers aan te vallen door het gebruik van de kaart.
- Spelers kunnen makkelijk een duel toevoegen na het doen van arbeid.
- Mogelijk meer duels
- Hinderlagen zijn mogelijk
- Snelheid wordt belangrijker (Duel bonus)

NPC Duels
Er komen nieuwe locaties op de kaart om NPC duels te spelen. Deze geven ervaringspunten en geld. Nieuwe locaties zullen beschikbaar zijn voor hogere duel niveau’s (ruffians, bandit camps, etc.)

Redenen:
- Meer duels
- Meer variatie tussen arbeiden
- Spelers die niet PvP willen duelleren kunnen alsnog duelleren.

Hinderlaag
Spelers worden beschermd door lokale stad leden op hetzelfde veld. Als een speler word aangevallen op een locatie waar ook andere stadsleden aanwezig zijn, dan vuurt elk aanwezig lid één schot af op de aanvaller. Dit gebeurd alleen bij de verdediger.

Redenen:
- Steden kunnen sterk staan tegen duels door elkaar te beschermen
- Bouwers kunnen elkaar beschermen
- Sterke spelers kunnen hun zwakkeren vrienden helpen

Ongelimiteerde bouw niveau’s

Een gebouw in een stad (zoals een kerk) kan nu worden gebouwd tot eindeloze virtuele grootte.

Redenen:
- Iets te doen voor bouwers.

Geld en geluk
Arbeid dat veel geld verdiend zal minder geld uitkeren. De kans om een item te vinden zal worden verkleind, maar de voorwerpen die gevonden worden zullen meer waard worden.

Redenen:
- Er is teveel geld in het spel
- Hoger geluk is nodig bij veel community’s, maar het moet in verhouding blijven met de verdiensten.

Gezocht
Het is vanaf nu mogelijk om een prijs op iemand zijn hoofd te zetten. Zodra een speler wordt verslagen dan wordt de prijs uitgereikt. Voor elke prijs wordt er een bijdrage betaald aan het systeem. Verslagen in een duel: 25% bijdrage, vermoord in een duel: 50% bijdrage.

Redenen:
- Meer duels
- Goede nieuwe taak voor duels
- Werkers kunnen zichzelf verdedigen
- De speler verliest geld

Level 100 en nieuwe arbeid(nieuw)

Er komen level 100+ levels beschikbaar. De hall of fame zal worden vernieuwd en er komen nieuwe arbeiden.

Redenen:
- Wensen van spelers
- Iets te doen na level 99

Gebruik van producten

De inventaris zal een “mond” krijgen waarin voorwerpen geplaatst kunnen worden. Deze producten zullen geconsumeerd worden bij de speler en daar krijgt de speler een bonus voor. In het begin zullen de bonussen alleen levenspunten bevatten. In een later stadium komen er ook andere bonussen, maar nooit actiepunten. In de winkel kun je levelselixers kopen voor een paar dollars. Ze geven dezelfde bonussen.

Redenen:
- Consumeren van producten
- Geld uit het spel halen
- Op lange termijn zijn misschien “boosters” mogelijk (om bijvoorbeeld tijdens een duel extra levenspunten te krijgen)

Vaardigheidspunten kopen(nieuw)
Het zal mogelijk worden om vaardigheidspunten te kopen voor geld.

Redenen:
- Gebruik geld van het spel
- Werkers dat werken voor geld hebben daar meer waarde aan.

Rugzak limiet
Er komt een limiet op het aantal voorwerpen in je rugzak. Dit limiet kan verhoogd worden door paarden. Als je meer in je rugzak hebt dan je limiet zal de speler langzamer gaan lopen.

Redenen:
- De bank wordt belangrijker
- Minder voorwerpen in het spel
- Belangrijk voor voorwerpen ruilen
- Goed voor de servers

Voorwerpen ruilen
Spelers kunnen voorwerpen gaan ruilen met elkaar. Elke speler kan zijn aanbiedingen in zijn profiel zetten. In het begin zal het nog niet mogelijk zijn om voorwerpen met voorwerpen te ruilen. Alleen verkopen voor geld is mogelijk. Elk item heeft een minimum en maximum prijs.
- Om voorwerpen te ruilen moeten de spelers op dezelfde locatie zijn. Het is ook mogelijk om voorwerpen te versturen met de pony express (voor goud nuggets).
- De inventaris limiet komt tegelijk met de voorwerpen ruilen.

Poker
Je kan poker spelen tegen andere spelers. Een klein deel van het geld gaat naar de bank.

Redenen:
- Iets te doen als je lang moet wachten
- Ontmoet nieuwe spelers
- Er wordt geld uit het spel gehaald
- Een wens van spelers

Nieuw duel systeem

Het huidige systeem (aanval en verdidigen) zal vervangen worden door een nieuw systeem.
Elke ronde van het duel heeft 1 aanvals beweging en 1 verdedigings beweging. Hoe hoger het duel level des te meer rondes zullen volgen.
Aanvals actie: Deze actie bestaat uit een schot of slag. Echter kunnen er met vaardigheden die toegevoegd worden nieuwe dingen worden geleerd.

Voorbeelden:
• Harde slag: +50% schade, 20 slagkracht
• Dubbele schot: twee schoten, Verlaagd raak kans, 20 Reflex, 15 schieten
• spervuur: schoten houden vijand op een afstand, minder schade, 40 schieten
• Storm aanval: Geen strafpunten voor verkeerde afstand, Stamina 40
• verlammende hit: Kans dat de tegenstander volgende aanval mist is 50%, 20 slagkracht
• Schoppen: Verlaagt kans om geraakt te worden, werkt alleen als beide spelers dicht bij elkaar zijn.

Bewegings actie: Elke ronde heeft ook een bewegings actie. Deze laten de speler bewegen tot de optimale afstand tussen hun en hun tegenstander, tevens veroorzaken deze meer schade of zorgt voor het gemakkelijker ontwijken van aanvallen. Ook hier kun je vaardigheden invoegen waardoor er meer acties mogelijk zijn.

Voorbeelden:
• Dichter naar elkaar toegaan. Geen benodigdheden.
• Spring aan de kant: +20% ontwijkings kans, 20 Reflex, 10 uitwijken
• Schreeuwen: 30% Minder kans dat je geraakt wordt , Charisma 40
• Belachelijk maken: Tegenstander vergeet zijn speciale volgende aanval en doet alleen maar een normale aanval Charisma 50.
• Verander wapen: veranderd wapen, handigheid 50
• Ongelofelijke Reflex: In Deze ronde raken beide spellers niets, Beweeglijkheid 20, Reflex 200
• Blijf cool: spotten en Brullen werkt in tegenovergestelde richting, Charisma 30
• Vast zetten: Bewegings actie vaalt met 50%, Kracht30, Reflex 30

Dit zijn echter alleen voorbeelden en zullen wellicht niet in het spel komen zoals dit. Het zal nog verder uitgewerkt worden zodat de attributen en vaardigheden even belangrijk zijn. Afstand en dichtbij gevechten zullen even sterk.
Waarschijnlijk veranderd er nog veel aan dit concept, pin je er dus nog niet op vast. De huidige duel vaardigheden zullen minder belangrijk worden voor de raak en schade kans. Maar zullen wel belangrijk zijn voor de duel acties. Geluk zal ook een stuk minder effect hebben.
De kleren met daarbij horende vaardigheden zullen een kleinere rol krijgen in de berekening van de hoeveelheid ervaringspunten die je krijgt, dit om push duels tegen te gaan.

De raak kansen zullen veranderd worden, de vaardigheden en attribuutpunten voor duels zullen ongeveer hetzelfde blijven. De soldaatklasse zal er echter nog een bonus bij krijgen. De exacte versie van het nieuwe vecht system zal op den duur bekend worden gemaakt.

Redenen:
• Een systeem dat meer en meer complexer wordt naarmate je verder komt.
• Een simpele system voor nieuwe spelers.
• Verliezen van mogelijkheden.
• Meer doelen om naar toe te werken.
• Betere kans om jezelf te beschermen als bouwer.

Grondstoffen voor het bouwen van gebouwen

Grondstoffen zullen nodig worden voor constructies van gebouwen met hogere levels. (starten met level 3).

Redenen:
- Meer gebruik door bouwers
- Voorwerpen ruilen wordt aantrekkelijker

Hoger karakter bonussen

Elke karakter klasse krijgt een hogere bonus. Een gedachte hierbij is om 6 bonussen te geven voor elke karakter klasse en de speler een bonus te laten kiezen elke 10 levels.

Redenen:
- Doelen door het spel heen
- Karakter wordt veel belangrijker
- Meer specialisatie en variatie tussen spelers mogelijk

Stad/gebouwen degeneratie
Gebouwen met hogere niveau’s zullen over de tijd degenereren.
Redenen:
- Meer werk voor bouwers
- Geen limiet voor nieuwe steden
- Er zal meer geld verdwijnen uit het spel

Gokken
De handelaren zullen “onbekende” voorwerpen verkopen. Deze voorwerpen kunnen heel zeldzaam zijn, heel duur en misschien zelfs wel niet verwijderbaar zijn. De voorwerpen kunnen ook niet verkoopbaar zijn. “Onbekende” voorwerpen kosten heel veel geld.

Redenen:
- Uitgaven
- Goede reden om veel geld uit te geven

The West krijgt een nieuwe voorpagina
De nieuwe voorpagina zal beter bij het spel passen. De start pagina zal onafhankelijk van het spel ontwikkeld worden, dat betekent dat het niet aangesloten wordt op een versie van het spel.

Krant

Een krant zal elke 3-7 dagen worden uitgegeven. Het zal statistieken bevatten, een horoscoop en een klein speler quote.
Statistieken: fort gevechten resultaten, afgemaakte steden, spelers die een bepaald level hebben behaald, beste vechter en misschien nog wel meer…
Speler quotes: Speler kan een kleine statement schrijven naar de krant. Er is een limiet van statements die geplaatst kunnen worden. Elke speler bied een bepaald aantal dollars voor elk artikel. De spelers met de hoogste biedingen komen in de krant.
Om de krant te lezen is een symbolisch bedrag vereist.

Redenen:
- Interessante info voor alle spelers
- Prijzen voor veel spelers
- De kans om jezelf te presenteren

Broeken en riemen
Er komen plekken voor broeken en riemen in de inventaris. Deze optie wordt ontwikkeld door een apart ontwikkelaars team. Het is daarom onbekend wanneer deze klaar is.

Redenen:
- Nieuwe voorwerpen
- Wens van spelers


Reageren kan hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan