• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Roadmap 2011

DeletedUser

Roadmap The-West 2011

Net zoals vorig jaar is er weer een Roadmap gemaakt. Hierin staat in grote lijnen wat de ontwikkelaars het komende jaar van plan zijn met The-West. Belangrijk hierbij is om in de gaten te houden dat dit enkel ideeën zijn. Bepaalde dingen kunnen dus geschrapt of uitgesteld worden, maar er kunnen ook andere plannen bij komen. Daarnaast zullen er natuurlijk steeds nieuwe opdrachten, items en medailles toegevoegd worden.



Punten van het afgelopen jaar, die nog niet toegevoegd zijn:

  • Een andere systeem met betrekking tot de levenspunten. Het is de bedoeling dat spelers vaker en ernstigere verwondingen kunnen oplopen tijdens arbeiden en duels. Daar staat tegenover dat het flauwvallen minder ernstig zal zijn. De actiepunten zullen bijvoorbeeld niet allemaal verloren gaan en de duelblokkering zal weggehaald worden.

  • Er zal een nieuw duelsysteem komen. Elke duelronde bestaat uit een aanvals- en een bewegingsactie. Hoe hoger het duellevel, hoe meer rondes er gevochten zullen worden. Dit kan variëren van 3 tot 12 rondes.

    De aanvalsactie is standaard een slag of schot op de tegenstander. Door vaardigheden te trainen kunnen ook andere acties geleerd worden. In de bewegingsactie verplaatsen de spelers zich naar een optimale afstand ten opzichte van de tegenstander met als doel om meer schade toe te brengen of om een aanval uit te wijken.

    Het systeem zal zo gebalanceerd worden dat de vaardigheids- en attribuutpunten even belangrijk zijn in de duelacties. Een speler met een duellevel dat dicht tegen het normale level aanligt zal relatief sterk zijn in duels. De huidige duelvaardigheden zullen minder belangrijk zijn voor de raakkansen en de schadeberekening, maar ze zullen wel belangrijker worden voor de duelacties. Het geluk zal geminimaliseerd worden. De uitrusting en het wapen zal een kleine rol gaan spelen in de berekening van de verdiende ervaringspunten voor het duel om push duels uit te sluiten.

    In de Roadmap van nu is dit niet verder uitgewerkt, daarom staat hieronder een citaat uit de Roadmap van vorig jaar. Onthoud echter wel dat dit enkel bedoeld is als indicatie, zodat je weet wat je je ongeveer voor moet stellen bij een ‘nieuw systeem’. Het uiteindelijke duelsysteem kan dus heel anders zijn!

    Het huidige systeem (aanval en verdidigen) zal vervangen worden door een nieuw systeem.
    Elke ronde van het duel heeft 1 aanvals beweging en 1 verdedigings beweging. Hoe hoger het duel level des te meer rondes zullen volgen.
    Aanvals actie: Deze actie bestaat uit een schot of slag. Echter kunnen er met vaardigheden die toegevoegd worden nieuwe dingen worden geleerd.

    Voorbeelden:
    • Harde slag: +50% schade, 20 slagkracht
    • Dubbele schot: twee schoten, Verlaagd raak kans, 20 Reflex, 15 schieten
    • spervuur: schoten houden vijand op een afstand, minder schade, 40 schieten
    • Storm aanval: Geen strafpunten voor verkeerde afstand, Stamina 40
    • verlammende hit: Kans dat de tegenstander volgende aanval mist is 50%, 20 slagkracht
    • Schoppen: Verlaagt kans om geraakt te worden, werkt alleen als beide spelers dicht bij elkaar zijn.

    Bewegings actie: Elke ronde heeft ook een bewegings actie. Deze laten de speler bewegen tot de optimale afstand tussen hun en hun tegenstander, tevens veroorzaken deze meer schade of zorgt voor het gemakkelijker ontwijken van aanvallen. Ook hier kun je vaardigheden invoegen waardoor er meer acties mogelijk zijn.

    Voorbeelden:
    • Dichter naar elkaar toegaan. Geen benodigdheden.
    • Spring aan de kant: +20% ontwijkings kans, 20 Reflex, 10 uitwijken
    • Schreeuwen: 30% Minder kans dat je geraakt wordt , Charisma 40
    • Belachelijk maken: Tegenstander vergeet zijn speciale volgende aanval en doet alleen maar een normale aanval Charisma 50.
    • Verander wapen: veranderd wapen, handigheid 50
    • Ongelofelijke Reflex: In Deze ronde raken beide spellers niets, Beweeglijkheid 20, Reflex 200
    • Blijf cool: spotten en Brullen werkt in tegenovergestelde richting, Charisma 30
    • Vast zetten: Bewegings actie vaalt met 50%, Kracht30, Reflex 30

    Dit zijn echter alleen voorbeelden en zullen wellicht niet in het spel komen zoals dit. Het zal nog verder uitgewerkt worden zodat de attributen en vaardigheden even belangrijk zijn. Afstand en dichtbij gevechten zullen even sterk.
    Waarschijnlijk veranderd er nog veel aan dit concept, pin je er dus nog niet op vast. De huidige duel vaardigheden zullen minder belangrijk worden voor de raak en schade kans. Maar zullen wel belangrijk zijn voor de duel acties. Geluk zal ook een stuk minder effect hebben.
    De kleren met daarbij horende vaardigheden zullen een kleinere rol krijgen in de berekening van de hoeveelheid ervaringspunten die je krijgt, dit om push duels tegen te gaan.

    De raak kansen zullen veranderd worden, de vaardigheden en attribuutpunten voor duels zullen ongeveer hetzelfde blijven. De soldaatklasse zal er echter nog een bonus bij krijgen. De exacte versie van het nieuwe vecht system zal op den duur bekend worden gemaakt.

    Redenen:
    • Een systeem dat meer en meer complexer wordt naarmate je verder komt.
    • Een simpele system voor nieuwe spelers.
    • Verliezen van mogelijkheden.
    • Meer doelen om naar toe te werken.
    • Betere kans om jezelf te beschermen als bouwer.

  • De steden gaan helemaal veranderen. De bouwlevels van de stadsgebouwen zullen geen limiet meer hebben, er zullen producten nodig zijn voor de bouw en steden kunnen beschadigd worden. Bouwers zullen dus weer volop nodig zijn.

  • Het zal mogelijk worden om te pokeren tegen andere spelers. Momenteel is deze feature al actief op de beta.

  • Er zal om de zoveel dagen een nieuwsbrief komen. Naast statistieken over fortgevechten en steden kunnen spelers stukjes tekst insturen, waarop geboden moet worden gezien er maar een beperkte ruimte voor is. Om deze nieuwsbrief te kunnen lezen zal er een symbolisch bedrag betaald moeten worden.

  • De karakterbonussen zullen verhoogd worden. Ook zullen er meer soorten bonussen komen en kunnen spelers op bepaalde levels een nieuwe bonus uitkiezen.


Nieuwe punten op de Roadmap:

  • Spelers kunnen methodes gebruiken om (nieuwe) voorwerpen te maken en kunnen zich specialiseren op bepaalde beroepen. Ook gaat er misschien een ‘vaardighedenboom’ geïntroduceerd worden.

  • Er zal een nieuwe lay-out komen. De bedoeling is dat deze moderner en gebruikersvriendelijker wordt; er zal minder tekst en er zullen minder knoppen zijn. Bepaalde onderdelen zullen te verplaatsen en/of te verbergen zijn.

    Onlangs is hierover een voorproefje op het Dev-Blog gekomen:
    west-zweinull.jpg

  • De voorwaarden en prijzen voor items zullen beter op elkaar afgestemd worden.

  • De lay-out van de steden zal veranderd worden. Gebouwen kunnen nu overal geplaatst worden. Verder zullen er meer gebouwen en andere stadsuitbreidingen beschikbaar worden.

    Ook hierover is al een voorproefje op het Dev-Blog geplaats:
    devshot-126-townmore.png

  • Er zullen meer items komen. Deze zullen meer gevarieerd zijn en kunnen hun waarde na een tijdje verliezen.

  • De wereldkaart zal vernieuwd worden. Er zullen verschillende zones komen, zoals bijvoorbeeld Noord-Amerika. Ook zullen er bepaalde arbeiden rond een stad gedaan kunnen worden. In de bossen kan worden gejaagd en er kan hout worden gehakt. Op deze plekken zal dan een symbooltje staan, waarmee via een pop-up een arbeid gekozen kan worden.

  • Spelers krijgen meer mogelijkheden om hun karakter naar hun wens aan te passen. Onder andere de haren, ogen, baarden en littekens kunnen veranderd worden.


Met vriendelijke groet,
The-West.nl team
 
Bovenaan