• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Rechtstreeks verkopen

DeletedUser16335

Ik weet niet zeker of deze optie er al is, maar zoniet:
Zou er geen optie moeten komen dat producten rechtstreeks aan andere spelers verkocht kunnen worden? Dat zou veel makkelijker zijn dan via de markt..
 

DeletedUser4130

Een idee voor het spel hoort in het ei van Columbus.

Zo'n functie stond een tijd geleden op de roadmap, maar staat er momenteel niet in. Het zou dus best lang kunnen duren voor het er komt. Ben er wel fan van :)
 

DeletedUser

Het probleem met directe handel is dat je het kunt gebruiken om het een en ander te ruilen; ook dat wat niet ruilbaar hoort te zijn. Denk aan iets wat je in het echt aan die persoon geeft in ruil voor directe handel ingame. Dat wil Innogames voorkomen, hoewel je natuurlijk tegenwoordig ook met zeker 99% zekerheid iets aan iemand kunt verkopen dmv de markt. Maar er is nu in ieder geval nog dat kleine risico dat iemand anders het koopt. Het faciliteren van "illegale" handel zal Innogames nooit doen, dus wil je een dergelijk systeem in het spel krijgen, dan zul je met goede manieren moeten komen om misbruik te voorkomen.

Gebruik deze kans overigens om ook de richtlijnen toe te voegen aan je voorstel. Deze zijn ook in het Ei van Columbus te vinden (zoals Tyrus hierboven al aangaf waar dit topic eigenlijk zou horen).
 
Ik ben zelf ook wel van het idee, omdat het toch erg handig is. Wantrouwen is dat ook weg, want het gaat bijv. pas door als beide partijen geld/items hebben ingelegd en dan beide op OK klikken. Misbruik lijkt me niet heel aannemelijk, maar ja, het zou idd kunnen, zoals het ook op veel andere manieren kan...
 
Dus in feite moedigen ze diefstal aan om covered te zijn tegenover illegale handel die nog steeds plaats kan vinden? Terwijl je het allereerste gedeelte kunt stoppen en het tweede gedeelte niet?
 
Dus in feite moedigen ze diefstal aan om covered te zijn tegenover illegale handel die nog steeds plaats kan vinden? Terwijl je het allereerste gedeelte kunt stoppen en het tweede gedeelte niet?

Dat natuurlijk ook weer net niet ( :p ), maar je hebt wel een beetje gelijk. Er wordt vast zo goed als nooit in rl iets gegeven voor spul in-game. En bovendien, diefstal via markten blijft nu bestaan en ook al is dat niet zo heel veel, ik hoor er nog regelmatig geklaag over. :hmf:
 
Bovenaan