• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Puzzelstenen [Forumbonuspunten september 2020]

Ik denk dat ik nu de oplossing heb met de meeste punten waarbij alle letters gebruikt worden. Of zien jullie iets beters?


N(5)--
N(5)I(5)P(5)--
B(7)E(5)E(5)R(5)--
H(7)O(5)U(7)---
-W(7)A(5)N(5)G(7)
L(5)R(5)-
X(9)I(5)
L(5)




  • Bh (14)
  • Neo (15)
  • Nieuw (29)
  • PR (10)
  • AL(10)
  • Gril(22)
  • BEER (22)
  • NIP (15)
  • HOU (19)
  • WANG(24)
  • XI(14)

Totaal: 194
 
Het is wel een afkorting waarbij vaker de afkorting wordt gebruikt dan het gehele woord (zoals wc).
Als je een afkorting hebt zoals ivm,dwz is het anders denk ik en misschien ook toegestaan. Dat weet alleen de leider.
Een afkorting zoals NL en BE zal wel afgekeurd worden omdat het van landen is, maar ook dat is aan de leider.


BH is trouwens ook afkorting:huh:
 
het is of alles of niets.
een afkorting is geen woord... dat het en hoe het gebruikt wordt maakt niet uit... het is geen woord
 
Even de woorden buitenbeschouwing gelaten, de manier waarop Mitchjol hierboven de woorden maakt, is helemaal goed.

Bij het inleveren dus:
- duidelijk maken waar welke letter komt te staan en hoeveel deze letter waard is
- een lijstje maken met de woorden die erin staan + de waarde van de woorden
- Niet meer dan de 20 puzzelstenen gebruiken. (ieder dus 1x)

MBT de woorden (of afkortingen)
Dit vind ik wel een lastige, vooral omdat 'wc' en 'bh' al een stuk meer een woord zijn dan bv 'oa' en 'pr'
Maar de regel is: zoek het op op vandale.nl --> zolang daar NIET staat (bij minimaal 1 betekenis) dat het een afkortig is, is het goed.


Betekenis 'wc'
Je hebt gezocht op het woord: wc.
wc (de; v(m); meervoud: wc's; verkleinwoord: wc'tje)1toilet

Betekenis 'pr'
Je hebt gezocht op het woord: pr.
pr (de; m) 1 afkorting van: public relations: pr-medewerker
P+R 1 afkorting van: park-and-ride, parkeer en reis aanduiding van een parkeerterrein bij een station


Wc is dus een woord. Pr is dat niet.
 
zoals? de elementen? dat zijn dus gewoon afkortingen van de namen en zoals je zelf al zegt?? symbolen dus geen woorden
 
Laatst bewerkt:
en die losse woorden?
kijk naar mijn systeem met cirkle vorming
kan je veel meer punten pakken
maar goed 1-2 x klikken op de goede topics en je hebt veel meer punten :D
 
Bovenaan