• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Puzzelstenen [Forumbonuspunten september 2020]

Ik ben momenteel ongeveer halve wegen het nakijken, dus mocht je de uitslag van jou score nog niet hebben en iemand anders deze al wel heeft: ja, dat kan kloppen, die komt vanzelf in de komende daagjes.
 
Hoi allemaal, alles is ondertussen nagekeken.
Voor de deelnemers, heb ik de vraag of iemand nog op- of aanmerkingen heeft. Of verbeterpunten of ideeën, ect?
(kan als reactie hieronder, kan ook in het feedbacktopic.)
 
Is een beetje lastig om hier gelijke kansen voor iedereen te maken (door verschillende combinaties die gemaakt kunnen worden). Het lijkt me echter ook een idee om naar de punten te kijken. Nu zie je veel mensen met een aantal punten dat niet gelijk is. Zoals een 2 op het eind of 4 en ga zo maar door. We kunnen dit ook nergens "compenseren" dus zal je altijd punten overhouden waar je niks aan hebt (ik zeg niet dat dit slecht is, ik zeg enkel dat er hier wellicht nog over nagedacht kan worden, bijv andere punten telling of een afronding of wat dan ook). Daarnaast is het misschien handig om een aantal setjes al klaar te hebben liggen voor als mensen zich aanmelden. Ik had me bijv vroegtijdig aangemeld maar zou het waarschijnlijk zelfs vergeten zijn zonder de herinnering van Noes (wat er ook weer voor zorgde dat ik niet veel tijd had om veel te puzzelen en het zsm wou inleveren. Maar dit is mijn eigen fout). Al met al was het wel een keer wat anders, dus op dat vlak was afwisseling wel keertje leuk.
 
mwah dat afronden? valt mee
de kleinste prijs is 50 punten.. terwijl elke klik al 30 punten is.
dus ze zitten al redelijk op de bodem van het kunnen, tenzij je zelfs prijzen wilt voor 10 punten??

vergeten jor? je logt elke dag in :p
 
Dat vergeten is dan ook mijn eigen schuld hé. Geef ik ook toe. :)

Nah bedoel meer dat het niet meer eindigt met een 2

Dus als je bijv 142 zou halen dat ze de behaalde punten afronden naar 150 ofzo. Dan valt het weer onder een rond getal en kan je het compenseren door mee te doen aan de andere topics voor de prijzen. Ging dus ook specifiek over alleen de puzzelstenen, maar is maar een idee. :)
 
in de meeste gevallen kom je met afronden ook niet uit op een goed aantal voor een prijs
dus dan begint het weer van vooraf aan
lijkt mij dan eigenlijk niet veel uit te maken, of je 2, 12,22,32,42 punten over hebt na het selecteren van de prijzen
want daar heb je toch geen prijzen voor.
dan zou je afhankelijk van de kleinste prijs..50... alles op een 50tal moeten zetten
elke klik bv 50.
met puzzelstenen kan je ook een andere puntentelling aanhouden
1-10 = 30 forum punten
11-20= 60 forum punten
etc..
 
@jordi987 Ik had de stenen van te voren al klaar, maar rl stuff kwam er tussendoor. Had volgens mij genoeg voor 36 of 42 deelnemers (even uit mijn hoofd).


Overafronding/meer gelijkheid in de waardes/punten heb ik zelf ook al een beetje nagedacht inderdaad, maar dat je uiteindelijk bv 142 punten hebt, daar zie ik geen kwaad in, je kan het afronden naar 140 (of 145), maar waarom? Als iemand bij uurhitter 1 punt pakt, en verder nergens wordt dat ook niet afgerond naar 50, maar heb je gewoon net pech.
 
RL gaat altijd voor Noes. Maar wellicht dat het me dan verwarde doordat we aan het begin een ingebouwde wachttijd hadden (wat voor mij suggereerde dat ze nog gemaakt gingen worden). Maar daar kan ik in fout zitten.

Nou een 140 kan ik compenseren door actief deel te nemen aan andere forumactiviteiten. 1x nachtbraker 1x 3 uur en ik heb een prijs van 200. De 2 van 142 heeft deze optie niet waardoor het derde getal in dit geval altijd "nutteloos" is. Maar ik vond het idee van masta bijv goed daarin.

met puzzelstenen kan je ook een andere puntentelling aanhouden
1-10 = 30 forum punten
11-20= 60 forum punten
etc..

Wellicht wel iets lager dan wat Masta hier aangeeft aangezien we makkelijk aan de 100 punten konden komen hier. Maar dit voorstel vind ik in de kern gewoon prima hoor.
 
Bovenaan