• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Producten in fort

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 23 76,7%
  • Nee

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Hallo,

Ik heb een idee: Bij een fort, heb je een lijst met leden van een stad. Als je daar nou een kolom naast maakt, met een knop met wat de leden gestort hebben. Zo kun je makkelijk bijhouden hoeveel dat lid heeft gestort en hoeveel producten dat lid heeft gestort. Zo kun je dat ook bij de stadskas doen, eneventueel ook met het bouwen en de constructiepunten.

Uitleg met foto's:

ideeoverzichtfort.png

Je klikt op het dikgedrukte Bedrag/Product en je krijgt dit overzicht:

ideeoverzichtfortkas.png

En bij het stadhuis:

ideestadsoverzicht.png

Je klikt op het dikgedrukte Gestort:

ideevoorraadlogstadskas.png

Met dank aan hannes123!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik snap het, en ik ben tegen.
Het vergt namelijk coördinatie om de producten goed in het fort te krijgen, en je kunt op het forum dan ook kijken wie wat stort, door mensen het te laten zeggen als ze iets storten.;)
 

DeletedUser

Ik snap het, en ik ben tegen.
Het vergt namelijk coördinatie om de producten goed in het fort te krijgen, en je kunt op het forum dan ook kijken wie wat stort, door mensen het te laten zeggen als ze iets storten.;)

Ja, maar dan moet je dat weer bijhouden, en daar word je uiteindelijk helemaal gek van :confused:
 
In een fort wordt het zowiezo ook al een week lang opgeslagen wie wat en hoeveel stort. Daarvoor moet je in de opslagplaats links vanonder op het brandkastje klikken. Dat maakt het bijhouden toch al wat gemakkelijker als je iedere week eens kijkt.
Maar van mij mag het ook daar automatisch bij iedereen bij gezet worden.
 

DeletedUser8307

Dat mag zeker, maar als je zo'n kolom maakt, dan zie je wel hoeveel $ hij aan producten gestort heeft, maar niet welke producten. Van dat idee ben ik niet echt voorstander.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om een extra balkje te maken, waar je vervolgens kan klikken en een overzicht van de producten kan krijgen.

Extra balkje producten


Als je klikt op "Producten" krijg je een overzicht van de speler, wat er eventueel zo zou kunnen uitzien.

Overzicht speler


(Ik ben niet zo goed in het zelf maken van plaatjes, dit is maar een voorbeeld.)

Commentaar of fouten mag je zeker melden. :D
 

DeletedUser

In een fort wordt het zowiezo ook al een week lang opgeslagen wie wat en hoeveel stort. Daarvoor moet je in de opslagplaats links vanonder op het brandkastje klikken. Dat maakt het bijhouden toch al wat gemakkelijker als je iedere week eens kijkt.
Maar van mij mag het ook daar automatisch bij iedereen bij gezet worden.

Dat wist ik sinds kort al :p Maar bedankt voor de aanvulling!

Dat mag zeker, maar als je zo'n kolom maakt, dan zie je wel hoeveel $ hij aan producten gestort heeft, maar niet welke producten. Van dat idee ben ik niet echt voorstander.

Dat dacht ik ook, maar ik dacht dat dat te veel ruimte ging innemen. Maar je kunt het natuurlijk ook zo doen als jij zegt ;) Dat is nog handiger.
 

DeletedUser5740

Ik vind het wel een goed idee.
Want persoonlijk stop ik vaker producten in het fort dan geld.
Maar dan krijg ik altijd te horen dat ik niks aan het fort doe.
Zo kan ik laten zien dat ik dat wel doe.
 

DeletedUser

Ik vind het wel een goed idee.
Want persoonlijk stop ik vaker producten in het fort dan geld.
Maar dan krijg ik altijd te horen dat ik niks aan het fort doe.
Zo kan ik laten zien dat ik dat wel doe.

Zo'n probleem heb ik ook gehad...

Trouwens, ik dacht net, zou het ook niet handig zijn dat het bij stadhuizen net zo komt? Dat je op de speler kan klikken en dat je dan kan zien wanneer en hoeveel die gestort heeft.
 

DeletedUser5740

Zo'n probleem heb ik ook gehad...

Trouwens, ik dacht net, zou het ook niet handig zijn dat het bij stadhuizen net zo komt? Dat je op de speler kan klikken en dat je dan kan zien wanneer en hoeveel die gestort heeft.

Nou dan kun je al zien in het stadshuis he!
 

DeletedUser

Ja, weet ik, maar ik bedoel het anders. Ik maak wel even een plaatje.

Enne, misschien ook nog voor het uren uitbouwen met het ingebrachte constructiepunten? :p Want ik weet nooit hoeveel mensen inbrengen...


Je klikt op het gestorte bedrag:
idee.png

gestortidee.png


En ik heb nog even een nieuw plaatje gemaakt, ik dacht geld en producten die je gestort hebt kunnen ook wel bij elkaar:
ideegeldproducten.png
 

DeletedUser6244

Heb er eigenlijk niet veel mee te maken maar ik weet dat het voor andere mensen inderdaad wel handig zou zijn, goed idee dus :)
 

DeletedUser

Ik vraag er even een enquête voor aan, zodat je daar in kunt stemmen.
 

DeletedUser12001

Ik heb voor gestemd,
aangezien ik het ermee eens ben dat het zeer veel tijd vergt om dat allemaal bij te houden en sommige mensen andere belangrijkere dingen te doen hebben dan dat !
En met die constructiepunten bedoel je dan het totaal over al hun uren of het gemiddelde of... ? Dat is me nog niet helemaal duidelijk hou je dat wil klaarspelen.
 

DeletedUser

Bedankt!

Ik heb voor gestemd,
aangezien ik het ermee eens ben dat het zeer veel tijd vergt om dat allemaal bij te houden en sommige mensen andere belangrijkere dingen te doen hebben dan dat !
En met die constructiepunten bedoel je dan het totaal over al hun uren of het gemiddelde of... ? Dat is me nog niet helemaal duidelijk hou je dat wil klaarspelen.

Net zoals bij het storten van de producten, het aantal uren, wanneer en hoeveel constructiepunten ingebracht. Maar ik weet niet of dat wel nodig is :p Het zou wel handig zijn dat je kunt zien hoeveel ze dan inbrengen.
 
Bovenaan