• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

product: Goudstaaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

idee:
Een goudstaaf.

Info:
Een goudstaaf is een product die je in de handelaar kan kopen.
Deze is te koop voor een vastgesteld bedrag (500$/1000$/2000$).
Het speciale aan dit product is dat je deze kan verkopen voor 20% van de koop prijs.

Berekening
koopprijs - verkoopprijs
500$ - 400$
1000$ - 800$
2000$ - 1600$

Doel
Nu kunnen spelers hun geld investeren in goudstaven. Deze kun je in je rugzak stoppen en zijn een bepaald bedrag waard. 20% van dat bedrag betaal je aan Rente voor het gebruiken van de goudstaven.

Conclusie
Je betaald 20% van een bepaald bedrag en dan stop je dat geld als een product in je rugzak.

Waarom moet dit idee ingevoerd worden?
Dit geeft mensen die de keuze maken om stadsloos te blijven ook een kans om geld veilig te stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik vind het een slim idee.
Als je je geld veilig wil stellen kost het wel geld.
 

DeletedUser

Als je stadsloos bent kan je niet aangevallen worden, dus ik zie het nut er niet echt van in.
En je moet gewoon zorgen dat je niet flauwvalt tijdens het werken.
 

DeletedUser

Als de waarden van die goudstaven steeds veranderen (de ene keer 100$, de andere keer $110) dan zou het wel interessant worden, tot zover, nee
 

DeletedUser

Het idee is goed maar dan moeten ze nog wel 1 groot voordeel hebben. Maar het idee achter het product is goed en idee van investeren is nog beter. Stel je dit product eens voor wanneer er onderling gehandelt mag worden ;) Dan is het een heel mooi product lijkt me zo.
Aan de opties van een goudstaaf die jij opnoemt heb je indd niet veel, je bent stadloos, kan niet aangevallen worden dus je geld is toch wel veilig en daar betaal je dan ook nog voor.
Ik zou eerder zeggen, als je een goudstaaf in de rugzak hebt, kun je hiermee gaan handelen, de prijs is afhankelijk van een variabele.
Zo krijg je een soort van beurskoers die stijgt of daalt, net als in het echt maar dan met goud. Je moet kopen op een lage stand en proberen te verkopen op een hoge stand.

Nogmaals, tis geen kritiek, ik vind je idee namelijk top!
 

DeletedUser

dit lijkt mij dus wel goed idee als bv. een bouwer nu een hoog wapen van 2500wil kopen en hij kan maar 500op bank storten dan gaat hij op bepaald moment met 2000cash rondlopen en dat is nogal risico voor bouwer. Dus koopt hij elke keer als hij staaf kan kopen staaf en zo heeft hij nooit veel cash. Die soort van beurskoers zou er in verwerkt kunnen worden maar daar ben ik niet zeker van
 

DeletedUser

als je stadsloos bent heb je al snel 2000$ op zak. Maar dan moet je ontzettend oppassen bij het werk, als je een keer ongeluk hebt ben je al je hp in een keer kwijt. en daar zijn die goudstaven voor.

stadslozen gaan enorm snel knock out door arbeiden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Volgens mij is het idee dat mensen die buiten een stad zitten geld veilig kunnen stellen, als die 20% naar een stad heen zou moeten, welke dan? :o
 

DeletedUser

Als je niet in een stad zit kan je ook niet aangevallen worden en is je geld altijd veilig, domoor
 

DeletedUser

Als je bijvoorbeeld door een werkzaamheid plots - 500 levenspunten krijgt omdat een kalkoen je bijt...
Maar het gebeurt zelden dat je flauwvalt door de werkzaamheden
 

DeletedUser

Ik heb het idee even uitgewerkt hoop dat het wat is..
productgoudstaaf.JPG


Hij kan stijgen en dalen
zoals je ziet stijgt de staaf hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan