• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Premie op een stad (nee, anders dan je denkt)

Ben je het met eens met dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Ik heb tegen gestemd. Ik ben het er mee eens dat bouwers ondergesneeuwd raken in het spel, maar ik denk niet dat het bieden van geld de oplossing is.
Ik denk dan eerder dat de stad voor een X bedrag ervaringspunten koopt, die naar ratio onder de betrokken bouwers verdeelt wordt (bouwen levert nu geen xp op).

Wanneer krijgt de bouwer zijn geld? Als hij moet wachten totdat het afgesproken level is bereikt kan hij wellicht wachten tot hij een ons weegt. Als hij om welke reden dan ook de stad eerder verlaat dan dat er uitgebouwd is, kan het misschien nog wel een paar weken duren eer er iemand komt die de klus afmaakt. Er moet sowieso en bankgarantie zijn zodat de bouwers zeker weten dat ze hun geld krijgen, ook al is de kas leeg omdat er een fortgevecht is gestart.

Een beginnende stad kan zich dit plan niet veroorloven, omdat er in het begin eenvoudigweg te weinig geld in kas is.

Je motiveert mensen met dit voorstel niet om bouwer te worden, omdat je met een te laag level nergens aan de bak komt. Tegen de tijd dat je het juiste niveau hebt, heb je er weinig meer aan omdat het meeste dan wel is uitgebouwd en dan kun je waarschijnlijk alleen terecht in kleine steden waar geen geld is (zie argument hier boven).

Tot slot vind ik het een principe kwestie dat je een bouwer nooit mag verplichten op eigen kosten uit te laten bouwen, ook al ligt er winst op hem te wachten. Een bouwer die twintig uur je stad aan het uitbouwen is, doet 20 uur geen arbeiden en verdient dan ook niks. Sterker nog, hij loopt meer risico aangevallen te worden, omdat hij aan het bouwen is in zijn bouwkledij en een beetje duelllant herkent dat snel genoeg.

2/5, omdat ik het waardeer dat er geprobeerd word de positie van de bouwer in het spel te verbeteren.


Er moet sowieso en bankgarantie zijn zodat de bouwers zeker weten dat ze hun geld krijgen, ook al is de kas leeg omdat er een fortgevecht is gestart.

Helemaal niet aan gedacht!:o Je kan er natuurlijk voor zorgen dat de stadskas niet leger mag raken dan zoveel geld als er premie op een stad zit.

Je motiveert mensen met dit voorstel niet om bouwer te worden, omdat je met een te laag level nergens aan de bak komt.

Hmm, zit wat in. ;)

Sterker nog, hij loopt meer risico aangevallen te worden, omdat hij aan het bouwen is in zijn bouwkledij en een beetje duelllant herkent dat snel genoeg

Deze valt reuze mee, ik loop 75% van de tijd in men bouwkleren en ik word bijna nooit vaker dan 1 keer per dag aangevallen. vaak zelfs minder dan 1 keer per dag.



Ha, eindelijk iemand die goeie redenen geeft :p, vooral die over het geld in de stadskas.


Hmm ik denk dat dit idee nog wat verbeterd moet worden voordat ik het voorstel op .net :unsure:
 

DeletedUser4891

nee ...jij bent oud...met je 100..hahahhaha
:p

Misschien is ie niet 100 jaar oud, maar geboren in 100. ;)

Ik stel trouwens voor dat dit topic gesloten wordt. Er is ondertussen een stemming gehouden en er is geen spetterende meerderheid die ja heeft gestemd. Daarnaast zorgt dit topic er een beetje voor dat mijn geniale idee (http://forum.the-west.nl/showthread.php?t=33077) moeilijker te vinden wordt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is ie niet 100 jaar oud, maar geboren in 100. ;)

Ik stel trouwens voor dat dit topic gesloten wordt. Er is ondertussen een stemming gehouden en er is geen spetterende meerderheid die ja heeft gestemd. Daarnaast zorgt dit topic er een beetje voor dat mijn geniale idee (censuur) moeilijker te vinden wordt!

:censored::censored::censored::censored::censored::censored:​
 
Bovenaan