• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Over cowboy zijn, leuke jaren en verder de prairie verkennen...

DeletedUser4130

Howdy allemaal,

Na vele jaren van avonturen, gevechten maar ook gezelligheid komt mijn tijd bij The West stilaan ten einde. Oorspronkelijk begon ik ergens in 2008 op wereld 2. Mijn karakter werd met wat cowboy lompen aan gedropt naast een spoorweg bouwen plek, die toen een topjob voor spelers met een veel hoger level leek.

Gaandeweg raakte ik vertrouwd met de verschillende vaardigheden, koos voor soldaat en hanteerde een stoer… scheermes. Ascalon City werd opgericht, en elk gebouw dat verrees bracht spanning met zich mee wat er dan wel te koop zou zijn. De stad bleef al die jaren een gezellige boel. Soms actief in fortgevechten, tegenwoordig op rust, maar altijd vol speelplezier.

Het duelleren ruilde ik voor een allround build, zodat ik verder kon met enkele opdrachten die vastgelopen waren - om uiteindelijk voor die fantastische golden gun te gaan. Een update bracht de allianties in het spel en de vele bondgenootschappen die er al waren werden officieel bezegeld. Wat ik nooit zal vergeten is hoe in die tijd op wereld 2 afspraken werden gemaakt (met oa Papillon) tussen de grootste steden om fortgevechten voor alle deelnemers leuk en haalbaar te maken. Ook met Sundance Kid en Thf waren er fijne contacten, evenals met GoldenSnake, Laserclown of Ghandi. Velen leidden met veel plezier inmiddels vervlogen steden. Ik vergeet ongetwijfeld heel wat namen, maar vond het toch belangrijk enkele te noemen die me te binnen schoten voor het geval ze dit ooit lezen.

The West 2.0 luidde een nieuw tijdperk in, en onder het zien van enkele rapportjes van “leid een handelskantoor (al dan niet zonder frauderen)”, besloot ik al snel handelaar te worden. Verzamelen was m’n ding, en die glimmende geweren mochten niet ontbreken in de collectie. Die bestofte ondertussen wel, want het leven vol duels had ik al even vaarwel gezegd.

Waar ik mijn tijd vroeger vaak in stadsprojecten stak (kerk zo hoog mogelijk bouwen in een maand, craftuitwisselingen, …) ging die nu naar het moderatorschap. Support- en forumvragen beantwoorden kan zwaar zijn (veel werk en je kan natuurlijk ook maar zoveel doen), maar geeft veel voldoening. Mijn favoriete momenten blijven echter met stip de verschillende community evenementen: Calvin VS president Lincoln (1) (2) (3), je eigen karakterklasse bedenken* of interviews met oude rotten en nieuwkomers. Voor de geïnteresseerden zal ik kijken of ik oude linkjes kan terugvinden. (edit: sommige gevonden!) Niet alleen plezier in het spel en kameraadschap zag ik daar terug (naast de nodige saloongevechten natuurlijk, helaas), maar ook spelers die ongelooflijk opgingen in het spel en de roleplay.

Tegenwoordig maak ik graag tijd vrij voor enkele andere projecten als vrijwilliger, wat ervoor zorgde dat ik niet meer zoveel kan organiseren voor The West als ooit kon. Dat is voor mij een teken dat het tijd is om het stokje door te geven aan de volgende ploeg. Ik ben ervan overtuigd dat jullie in ongelooflijk goeie handen zijn bij Kroenuh en het team! Hij stond altijd open voor nieuwe ideeën en was er bij vragen. Wil hen dus graag bedanken om wat ze voor het spel betekenen.

The West is voor mij een oud, maar nog steeds ontzettend leuk fantasiespel, met bijzondere ontmoetingen. Als moderator zal ik niet meer (of nauwelijks) te vinden zijn, mijn spelkarakter blijf ik wel op een rustig tempo bespelen.

Bedankt aan iedereen die al deze jaren gemaakt heeft tot wat ze zijn!

Tyrus

*Inzendingen van winnaars vond ik zo gauw niet terug, stuur me gerust de link als iemand ze kan vinden.

Tot slot nog enkele screenshots die me destijds verbaasd hebben of hard doen lachen, die wil met jullie wilde delen:
Sommigen waren erg creatief om de presidenten en first lady's een andere kant uit te doen lopen.
qOJYa5h.png

Heerlijk meegaan in de roleplay, maar vooral dat laatste argument doet het 'm.
3EuI7xo.png

Maar dat kwam ook omdat ze soms nogal eens bokkesprongen maakten.
gGo4XdQ.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser385

wat een fijne reactie weer sheriff, dank je...

tyrus jammer dat je weg gaat, bedankt voor al je tijd ;)
 

DeletedUser16286

Jammer Tyrus! Bedankt voor de tijd die je in het spel hebt gestoken. Jammer dat precies een mod zoals jij ermee stopt! Succes nog verder en hopelijk zie ik je nog eens online :)
 
waarom lees ik dit nu pas D:
Bedankt voor alles Tyrus! Het Calvin v. Lincoln event was het beste event dat we ooit op de .nl gehad hebben en die interviews waren geweldig :p Je bent misschien geen CM geweest, maar wel de first lady van The West.nl en dat is eigenlijk nog beter :)
 
He jammer dat nu pas lees :(

Spijtig dat je ook ermee stopt tyrus, bedankt voor de leuke jaren en veel plezier in rl....wie weet tot ooit kerel!
Mvg, Denise10
 
Bovenaan