• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

nieuwe spelregels

DeletedUser5695

Push Regels

* Het is verboden om opzettelijk een duel te verliezen met als resultaat 'gratis' ervaring of geld te geven. Dit geldt niet voor duels tegen NPC accounts.
* Het is verboden om opzettelijk op de sheriff gezocht lijst te komen.
* Het is verboden om voorwerpen op de markt te verkopen met de reden om geld te verplaatsen naar een andere speler.


Voorbeelden:

* Het is niet toegelaten om opzettelijk je kledij of wapens te verwijderen om hierdoor een duel te verliezen.
* Het is niet toegelaten je duel-instellingen door te geven om hierdoor opzettelijk een duel te verliezen.
* Het is niet toegelaten een medespeler te duelleren waarbij duel instellingen uitgewisseld zijn en/of wapens en kledij tijdelijk verwijderd zijn.
* Het is toegelaten spelers zonder wapen en/of kledij aan te vallen, mits dit niet op afspraak is.

Wie gaat controleren of spelers niet een premie op eigen hoofd zetten bij de sheriff? Of kan dat niet meer?
Net als de oude pushregels amper te controleren allemaal. Bij de oude regels viel het me al op dat het al verschil maakte wie er achter de supportdesk zit. De een grijpt in als je een duidelijke pusher aangeeft en de ander doet er niets aan onder t motto "ik zie niets dat tegen de regels is". Blijft altijd een vaag verhaal. Op papier ziet het er prachtig uit maar in de praktijk bijna oncontroleerbaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Over de nieuwe regel 'Het is verboden om voorwerpen op de markt te verkopen met de reden om geld te verplaatsen naar een andere speler.' het volgende:

Is het verboden een andere speler rijk te maken of is uberhaupt het verplaatsen van geld verboden?

Het is niet echt een groot geheim dat dit de manier is waarop we onze cashfortgevechten spelen. Een iemand draagt de volledige pot van de cashbattle. Via de markt ontvangt deze speler het geld. Dit geld wordt echter weer benut in het cashgevecht. Ik hoor graag of ook dit nu verboden is... Dit is namelijk voor The West wel de manier om de hoeveelheid geld in omloop te verminderen aangezien maar een percentage van het ingebrachte geld wordt omgezet in te vinden items.
 

DeletedUser5695

Zoals de regel er nu staat kun je er van uit gaan dat de manier waarop er nu geld naar 1 speler word overgeheveld ivm cashbattles niet meer is toegestaan...
Ofwel terug naar de oude manier van iedereen geld meenemen en erop vertrouwen dat iedereen dat ook doet he ;)
 

DeletedUser

dit vind ik een beetje idioot, zo kan je niet meer optreden als huurling voor duels :(.

Naar aanleiding van wat zijn de regels veranderd vraag ik me dan af ? :huh:


en een premie op je eigen hoofd zetten, waarom is dat nu weer verboden :blink:

aan deze regels kan ik echt niet goed aan uit
 

DeletedUser

Zoals de regel er nu staat kun je er van uit gaan dat de manier waarop er nu geld naar 1 speler word overgeheveld ivm cashbattles niet meer is toegestaan...
Ofwel terug naar de oude manier van iedereen geld meenemen en erop vertrouwen dat iedereen dat ook doet he ;)

Zoals het er nu staat, mag je de markt in zijn totaliteit niet meer gebruiken, aangezien er altijd geld overgeheveld wordt naar een andere speler. Wat ze nader zouden moeten specificeren is welke doeleinden niet gebruikt mogen worden met marktverkopen.

Van horen zeggen, uiteraard, wordt er geld gegeven aan beginnende spelers, om ze zo sneller op gang te helpen. Dit ze dit willen afschaffen, kan ik inkomen
Cashbattles an sich is een vorm van opzettelijk verliezen ("pushen") en dat hebben ze altijd juist aangemoedigd. Het verbaasd mij enigszins dat je geen verzamelsysteem zou mogen aangaan via de markt. Misschien een idee om cashbattles als een vaste optie in het spel in te bouwen? Tenslotte is dat voor vrijwel alle spelers de enige manier om een hele kleine kans te maken op die derde sleutel.
 

DeletedUser

Dat lijken mij allemaal vrij theoretische regeltjes waar ze moeilijk exacte criteria op kunnen plakken.

Officieel kan je elke keer als je een van deze dingen doet gestraft worden, maar ik denk dat de support het wel situatie per situatie zal bekijken
 

DeletedUser

Van horen zeggen, uiteraard, wordt er geld gegeven aan beginnende spelers, om ze zo sneller op gang te helpen. Dit ze dit willen afschaffen, kan ik inkomen
Cashbattles an sich is een vorm van opzettelijk verliezen ("pushen") en dat hebben ze altijd juist aangemoedigd. Het verbaasd mij enigszins dat je geen verzamelsysteem zou mogen aangaan via de markt. Misschien een idee om cashbattles als een vaste optie in het spel in te bouwen? Tenslotte is dat voor vrijwel alle spelers de enige manier om een hele kleine kans te maken op die derde sleutel.

En de "benoemde" wapens? wat is dit voor actie , of is het zoals turneviesia het bekijkt dan hoop ik dat
 

DeletedUser

Uiteraard ligt het eraan wie er achter de Supportdesk zit.
De mods zullen aan moeten voelen of iets pushen is of niet, daar zijn 2 dingen handig bij.
Ervaring en intuïtie.
Als je veel ervaring hebt zul je de pushers er zonder enig probleem tussenuit vissen.
Als je een goede intuïtie hebt lukt dat je ook wel.

Ik denk dat de mods die er nu zitten, beide capaciteiten ruim voldoende, zo niet zeer goed bezitten.
Natuurlijk is het voor 'ouwe rotten in het vak' makkelijker, aangezien ze meer ervaring hebben.
Maar de nieuwere mods hebben mijns inziens voldoende intuïtie om ook door pushen heen te kijken.:)
 

DeletedUser

ik hoop dat de "ouwe rotten in het vak" dan altijd blijven:rolleyes:
 

DeletedUser9519

Oncontroleerbare regels, dat maakt het eigenlijk meer normen en waarden omdat ze praktisch "niet verboden" kunnen zijn.
 

DeletedUser5695

Zoals het er nu staat, mag je de markt in zijn totaliteit niet meer gebruiken, aangezien er altijd geld overgeheveld wordt naar een andere speler. Wat ze nader zouden moeten specificeren is welke doeleinden niet gebruikt mogen worden met marktverkopen.

Van horen zeggen, uiteraard, wordt er geld gegeven aan beginnende spelers, om ze zo sneller op gang te helpen. Dit ze dit willen afschaffen, kan ik inkomen
Cashbattles an sich is een vorm van opzettelijk verliezen ("pushen") en dat hebben ze altijd juist aangemoedigd. Het verbaasd mij enigszins dat je geen verzamelsysteem zou mogen aangaan via de markt. Misschien een idee om cashbattles als een vaste optie in het spel in te bouwen? Tenslotte is dat voor vrijwel alle spelers de enige manier om een hele kleine kans te maken op die derde sleutel.

Cashbattles als vaste optie inbouwen? zeer slecht plan volgens mij. Als t puur draait om die 3e sleutel moeten ze gewoon met een andere manier komen waarop je deze kunt bemachtigen. Cashbattles leveren namelijk verder geen enkele bijdrage tot de verhoging van het spel/ spelplezier. Ze kunnen beter de forten interessanter maken en dus ook fortgevechten zodat er meer mensen meedoen met "normale" fortgevechten zodat t spel leuker wordt. Zegt toch genoeg dat er meer mensen interesse hebben in meedoen aan cashbattles dan aan normale fortgevechten. Dat betekent dat die normale fortgevechten blijkbaar niet interessant genoeg zijn. Dus verander daar iets aan spelmakers, waar blijven bv die fortshops met zeer interessante en niet op markt verhandelbare items....

Overigens heb je gelijk wat de markt betreft, in principe mag je deze volgens de nieuwe regel helemaal niet meer gebruiken. Ofwel terug naar de tekentafel mods en een betere regel hiervoor verzinnen ;)



Uiteraard ligt het eraan wie er achter de Supportdesk zit.
De mods zullen aan moeten voelen of iets pushen is of niet, daar zijn 2 dingen handig bij.
Ervaring en intuïtie.
Als je veel ervaring hebt zul je de pushers er zonder enig probleem tussenuit vissen.
Als je een goede intuïtie hebt lukt dat je ook wel.

Ik denk dat de mods die er nu zitten, beide capaciteiten ruim voldoende, zo niet zeer goed bezitten.
Natuurlijk is het voor 'ouwe rotten in het vak' makkelijker, aangezien ze meer ervaring hebben.
Maar de nieuwere mods hebben mijns inziens voldoende intuïtie om ook door pushen heen te kijken.:)

Heeft niets met ervaring van mods te maken simmies, ik heb wat dat betreft voldoende meegemaakt en meer vertrouwen in nieuwere mods (die wellicht nog wat fanatieker zijn en meer bereidheid hebben daadwerkelijk iets te veranderen in positief opzicht, zoals het aanpakken van pushers als je daarvoor afdoende bewijs aanlevert, maar wellicht speelt het ook mee bij bepaalde langzittende mods van wie ze bewijs aangeleverd krijgen...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Bij de nieuwe regels is het inderdaad niet meer mogelijk om cashbattles te organiseren op de manier die is bedacht sinds de markt is gekomen (men zet 50 vodden op de markt voor 5000 per stuk).
Dus we moeten het weer op de oude manier doen. Om even je geheugen op te frissen: Ja, iedereen moet toch echt weer zelf zijn geld gaan meenemen.
Dus het zal wat arbeidsintensiever worden.

Maarja, beetje werk voor die 3e sleutel kan geen kwaad toch?
 

DeletedUser

@ pOON: Ervaring heeft er zeker wel wat mee te maken.
Als je totaal nieuw bent en je hebt geen ervaring dan is het veel moeilijker om in te schatten.
Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen.
Ik heb bij praktisch alles in het begin hulp gevraagd aan Girafi of Svcinc.
Simpelweg omdat ik niet precies wist welke dingen harder te bestraffen en welke dingen net wel door de beugel kunnen.
Ziedaar het punt van ervaring.;)
 

DeletedUser

Bij de nieuwe regels is het inderdaad niet meer mogelijk om cashbattles te organiseren op de manier die is bedacht sinds de markt is gekomen (men zet 50 vodden op de markt voor 5000 per stuk).
Dus we moeten het weer op de oude manier doen. Om even je geheugen op te frissen: Ja, iedereen moet toch echt weer zelf zijn geld gaan meenemen.
Dus het zal wat arbeidsintensiever worden.

Maarja, beetje werk voor die 3e sleutel kan geen kwaad toch?

Het gaat niet eens zo zeer om het extra werk, maar wel om de waterdichtheid van het systeem. Oude manier cashbattle is verre van waterdicht. Je geld storten na het insturen van de printscreen (wat tegenwoordig ook nog in elke stad mogelijk is).
 

DeletedUser10466

je wou zeggen dat de marktversie waterdicht is?
dan kan diegene dat ook doen.
 

DeletedUser

je wou zeggen dat de marktversie waterdicht is?
dan kan diegene dat ook doen.

Nou nee :hmf: Hij is veel minder waterdicht. En ik vind het jammer dat het zo moet. Is er een quest naar de derde sleutel opweg dat ze dit doen? Tis gewoon bijna pret ontnemen :D
 

DeletedUser

je wou zeggen dat de marktversie waterdicht is?
dan kan diegene dat ook doen.

Nou ja, laat ik het zo zeggen: ik vind het handiger 1 speler te vertrouwen dan 40 stuks. Maar dit is eigenlijk ook niet mijn discussiepunt. Mijn vraag is nog altijd waarom deze regel? Wat probeer je ermee te voorkomen? Hebben we echt problemen met de cashbattles of willen we het spelvoordeel voor individuele spelers eruit halen? Vind ik namelijk een heel verschil. Van mijn vorige 350.000 dollar heb ik namelijk welgeteld 0 dollar over. Het heeft me dus aan spelvoordeel niets opgeleverd (zelfs nadeel ivm de marktkosten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8380

Ik vind de regel alles behalve. Mij lijkt dat er een reële mogelijkheid moet zijn om die 3de sleutel te vinden. Ik heb weet dat 1 iemand hem heeft op de .nl servers. We kunnen dus wel zeggen dat het aantal sleutels dat is gevonden door middel van deze organisatie van cashbattles zeer beperkt is.

Doordat je nu gaat zeggen dat iedereen moet werken op de oude manier ga je het in mijn ogen pas oneerlijk maken. Dit net om de reden die hier al is aangehaald, je moet nu veel meer spelers vertrouwen.

Je geeft aan dat cashbattles helemaal niet verboden zijn, laat er dan een manier bestaan (zoals we het nu doen, met het marktsysteem) om dit eerlijk te laten verlopen, waarbij het voor 99.5% betrouwbaar is. (Enkel de speler die de kleren verkoopt zou er nog mee vandoor kunnen gaan).

Kortom, ik vind de nieuwe wijziging absurd en ik hoop dat ze in de toekomst terug afgeschaft zal worden.
 

DeletedUser5512

ehm, en als er gewoon niet wordt geluisterd naar de regels en een cashgevecht wordt gehouden, wie krijgt dan de ban? de speler die de vodden op de markt zette of ook de mensen die er een kochten?:)
 

DeletedUser8380

Het is nu ook niet dat er overdreven prijzen zijn. Ik heb tot nu toe op W2 al aan 5 of 6 cashbattles deelgenomen en ik heb welgeteld 1 keer iets gevonden!
Dus tussen de 25.000 en 30.000 dollar heb ik al afgestaan.

ehm, en als er gewoon niet wordt geluisterd naar de regels en een cashgevecht wordt gehouden, wie krijgt dan de ban? de speler die de vodden op de markt zette of ook de mensen die er een kochten?:)

Anders geformuleerd, zou men de 100 actiefste leden van een wereld een ban geven omdat men deelneemt aan een cashbattle op deze manier?Ik heb geen idee. Dan zou de wereld waarop dit het geval is wel helemaal ten dode zijn opgeschreven.D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan